Gå til innhold

Bestevenninne lå med eksen min

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En veldig god venninne/bestevenninne lå med eksen min. Vi hadde ikke noe langt forhold. Hadde holdt på en god stund, men det holdt bare i noen måneder. Fikk vite ett år senere at denne venninnen min  hadde ligget med han bare ett par måneder etter bruddet. Hun hadde ikke sagt noen ting. Jeg hadde fått vite av noen andre at det hadde skjedd. Spurte venninnen min men hun nekta. Naiv og dum så trodde jeg på henne. Tok 9 mnd etterpå før hun fortalte meg det. Hva ville dere gjort? En ting er at hun lå med eksen min og en annen er at hun løy om det i nesten ett år etterpå! Jeg har ikke snakket med henne på noen uker pga. Dette. Hva ville dere gjort? Jeg har ikke lyst til å ha noe mer med henne å gjøre. Vi var tross alt gode venner (trodde jeg). Jeg har alltid stilt opp for henne og vært der for henne i alle år. Syns det er ett stort svik. Overdramatiserer jeg? 

Anonymkode: 1cadf...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, man ligger ikke med venninnens ekser eller de hun liker. Men: siden hun løy har hun åpenbart veldig dårlig samvittighet for det og er klar over at det ikke er greit. Hadde skjelt henne ut, men ikke dumpet henne som venn. Folk gjør feil. 

Anonymkode: 3def1...724

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det er overdramatisering ja.

Det skjedde for over ett år siden, og han var eksen din på det tidspunktet. Dere var sammen kun noen måneder.

Hun nektet siden hun fryktet reaksjonen din ville bli som dette...

Anonymkode: 1214e...4ea

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En veldig god venninne/bestevenninne lå med eksen min. Vi hadde ikke noe langt forhold. Hadde holdt på en god stund, men det holdt bare i noen måneder. Fikk vite ett år senere at denne venninnen min  hadde ligget med han bare ett par måneder etter bruddet. Hun hadde ikke sagt noen ting. Jeg hadde fått vite av noen andre at det hadde skjedd. Spurte venninnen min men hun nekta. Naiv og dum så trodde jeg på henne. Tok 9 mnd etterpå før hun fortalte meg det. Hva ville dere gjort? En ting er at hun lå med eksen min og en annen er at hun løy om det i nesten ett år etterpå! Jeg har ikke snakket med henne på noen uker pga. Dette. Hva ville dere gjort? Jeg har ikke lyst til å ha noe mer med henne å gjøre. Vi var tross alt gode venner (trodde jeg). Jeg har alltid stilt opp for henne og vært der for henne i alle år. Syns det er ett stort svik. Overdramatiserer jeg? 

Jeg syns du er drama. Bestevenninnen min lå med eksen min kun 2 mnd etter jeg dumpa han. Eller vi holdt på noen mnd, jeg dumpa han. Hans svar var å prøve seg på henne. De har barn nå men forholdet deres holdt ikke. Jeg og venninna mi er like gode venner ennå.

Anonymkode: 50964...85e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS: da skjønner jeg at dere mener jeg overdramatiserer. Kan likevel ikke skjønne at noen av dere ikke engang hadde reagert? Jeg må ha for høye krav til vennene mine tydeligvis. Og til meg selv. Jeg kunne aldri noen gang ligget med eksen til venninnene mine uten å snakke med venninna først. Og hvert fall ikke med en eks venninna mi ikke var over enda. 

Men skal prøve å roe med drama mitt og se om jeg klarer å tilgi. For meg var det verste at hun løy til meg i så lang periode og klarte å late som ingenting. Syns det er falsk gjort. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ts godt. Tenk da..bestevenninnen. Her har kanskje exen til ts i lang tid drømt om å knulle bestevenninna hennes, og når de endelig avslutter forholdet får han oppfylt drømmen...

Anonymkode: d8193...ed9

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ex er en ex. det var jo ikke seriøst engang .  Dette er da ikke noe å bry seg om. 

Anonymkode: 2d1cf...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Chiubi skrev:

En eks er en eks, det står vedkommende fritt å ha sex med hvem h*n vil. 

Det er en gylden regel da gode venner (hvert fall bestevenninna) holder seg unna eksen. Puler man eksen til bestevenninna, så er man bare egoistisk og tenker bare på seg selv.  Forstår ts godt jeg.

Anonymkode: c5541...396

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, O.G. skrev:

Ikke noe seriøst forhold, egentlig ikke noe du kan kalle en eks en gang, så hvorfor bryr du deg?

Så typisk svar å komme med "hvorfor bryr du deg?" 

Anonymkode: c5541...396

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skummelt at hun løj i et år!!! Meget værre end selve fejlen. Helt klart grund nok til at trashe hende :angry:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke godtatt det og ville slitt med tillit til henne. Tror jeg hadde droppet vennskapet. Ihverfall om han betydde noe for deg da hun gjorde dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skjønt den greie med at man ikke skal rote med eksene til venninner. Det er jo over, og da bør det etter min mening være fritt frem. Nå har det for min del aldri vært aktuelt å ligge med noen av eksene til venninnene mine, og skulle det på et eller annet tidspunkt bli aktuelt hadde jeg likevel latt vær, ikke fordi jeg syns det er galt, men fordi jeg vet at så mange andre synes det er galt,og jeg ikke ønsker å såre noen.

For meg hadde det overhodet ikke vært noe problem om venninnen min lå med min eks. Jeg hadde sannsyligvis heller aldri spurt henne om det, fordi jeg ikke hadde sett på det som min sak. Men hvis jeg hadde spurt, og hun hadde løyet om det, så hadde jeg opplevddet som et problem.Det er viktig for meg å kunne stole på vennene mine.

Anonymkode: 15dbc...2aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det samme selv. Et godt råd. dump venninnen din. Hun kommer garantert til å gjøre det samme igjen om hun får sjansen. Jeg dumpet venninnen min. Ikke snakket sammen på mange år. Ikke intressert i å snakke med henne senere i livet heller. LØPET KJØRT!!

Anonymkode: 6dde0...b5f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen steder i Norge er så små og sparsomt befolket at man har i grunnen ikke noe annet valg enn å ligge med hverandres ekser.

Tenk på det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, draug 75 skrev:

Noen steder i Norge er så små og sparsomt befolket at man har i grunnen ikke noe annet valg enn å ligge med hverandres ekser.

Tenk på det.

TS: Vi bor i Oslo begge to... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også reagert veldig. Ikke hvis hun drømte om han og var forelsket, det skulle jeg jobbet meg fram til å takle, spesielt ettert et så kort forhold. Men hun pulte han bare! Det kunne hun like gjerne gjort med noen andre, synes jeg! Hadde hun følelser, hadde jeg sett mildere på det. Man kan ikke eie en mann for evig, men man feier ikke over venninnenes ekskjærester som ingenting heller.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS: Vi bor i Oslo begge to... 

Da synes jeg venninna di har en i overkant dårlig fantasi, ja. Det burde være mer å velge i...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...