Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #1 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har fått meg sekretærjobb i det offentlige og skal begynne over nyttår. Nå må jeg skrive beregning av annsiennitet for at de skal finne riktig lønn til meg. Jeg har hatt 8 år i fast stilling og før dette har jeg jobbet som ekstrahjelp/ferievikar i samme firma i 6 år. Hvordan blir dette beregnet. For å få maks uttelling må jeg ha vært i full stilling i 10 år forstår jeg. Jeg har ingen oversikt over hvor mye de 6 årene egentlig tilsvarer, noen som har noen gode råd angående dette? Forøvrig er det jeg som kommer til å skrive bekreftelsen fra min nåværende arbeidsgiver på hva jeg egentlig har gjort... Alle råd taes imot med stor takk.. Zara Lee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleba Skrevet 30. november 2004 #2 Del Skrevet 30. november 2004 Jobber du etter kommunalt eller statlig avtaleverk? (Tipper det er kommunalt, siden du sier du får full ansiennitet etter ti år?) Uansett får du ikke ansiennitet for det du har gjort før du fylte 18 år. Hvis du ikke vet nøyaktig hvor mye du jobbet som ekstra/ferievikar, så prøv å lage et anslag og få eventuelt din tidligere arbeidsgiver til å bekrefte det. Husk ellers at du får ansiennitet etter spesielle godskrivingsregler (se §12 i fellesbestemmelsene i den kommunale hovedtariffavtalen eller i §4 og 5 i fellesbestemmelsene i den statlige hovedtariffavtalen). Det betyr f.eks at du kanskje får ansiennitet for å ha hatt omsorg i hjemmet! Siden du kan vise til 8 år i full jobb (om du hadde FAST jobb eller ei har ingen betydning), så skulle det vel la seg gjøre å raske sammen to år til for å få full ansiennitet? Men da må du oppgi alt du har gjort! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå