Gå til innhold

Hønehjørnet- verdens beste/verste Facebook gruppe

Blå politibil

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Marisana skrev:

Bruker også jordbærsyltetøy de få gangene jeg spiser pannekaker. Liker ikke blåbærsyltetøy, er ikke noe glad i sukker og liker ikke pannekaker så godt heller... hehe. Så de få gangene jeg spiser det, blir det jordbærsyltetøy 😊

Ja, men det er det jeg mener, det er jo ikke sært uansett hva syltetøy. Eller har jeg gått glipp av en nasjonal born om blåbær? :P Makrell i tomat eller grov sennep med eplebiter er litt mer sært :P

Anonymkode: 6d52c...a15

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får litt sånn "how can you talk without a brain"- vibber av den gruppa. Den minner forøvrig veldig om Mat fra bunnen! Like herskesyke admins og.

Anonymkode: 654fe...0e1

Enig. Jeg måtte melde meg ut av Mat fra bunnen. Den orket jeg faktisk ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er det jeg mener, det er jo ikke sært uansett hva syltetøy. Eller har jeg gått glipp av en nasjonal born om blåbær? :P Makrell i tomat eller grov sennep med eplebiter er litt mer sært :P

Åja, nå forstod jeg! Synes heller ikke jordbærsyltetøy var så sært, så da er vi jo enige 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sirah skrev:

Lurer på hvor mange NAV-ansatte som reagerer på at brukere som ikke kan jobbe skaffer seg en "jobb" som tar så mye tid at de "ansatte" ikke kan jobbe på dagtid.

Er de ikke husmødre og uføre da?

Anonymkode: 3b0e2...0b1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er de ikke husmødre og uføre da?

Anonymkode: 3b0e2...0b1

Er jo en del sykemeldte og folk på AAP der også. Kan man ha en adminjobb som krever så mye at man ikke bør ha en ordinær jobb, bør man også kunne ha en liten rolig stilling en plass.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det sånn at det ikke bare er folk fra hønehjørnet her da ;) Ikke greit å oute folk uansett hva de har gjort eller sagt.

Anonymkode: 3c8c8...836

Så om man skal dele skjermbilde fra en kronikk i avisen skal man sladde navnet? Eller hvis man deler en nettartikkel skal man sladde navnet på journalisten? Skriver man offentlig så skriver man offentlig. Outing handler om å avsløre hvem som er bak et nick, dvs et forsøk på anonymisering. Det er det ikke når man publiserer offentlige innlegg i en offentlig gruppe på nett under eget navn. 

Anonymkode: 739af...4e5

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brudd på reglene:

* Identifisering av andre privatpersoner enn deg selv, gjennom for eksempel navn, adresse, telefonnummer eller lenking til private profiler på sosiale medier.

Edie, mod.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvordan gidder TUSEN mennesker å svare på om det er noen som er under 170cm høy inne på Hønehjørnet? Selvfølgelig er det mange under 1.70 som er medlem i en gruppe med over 50 000 kvinner! 

Anonymkode: 4b161...0fa

Med tanke på at snitthøyden til damer er under 170 cm, så hadde vel trådstarter håper på akkurat det, mange svar og mye oppmerksomhet. Mange notifikasjoner og føle seg sett :laugh:

Anonymkode: a1142...84b

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om man skal dele skjermbilde fra en kronikk i avisen skal man sladde navnet? Eller hvis man deler en nettartikkel skal man sladde navnet på journalisten? Skriver man offentlig så skriver man offentlig. Outing handler om å avsløre hvem som er bak et nick, dvs et forsøk på anonymisering. Det er det ikke når man publiserer offentlige innlegg i en offentlig gruppe på nett under eget navn. 

Vel, sånn er reglene her. Enten du liker det eller ei. Du ser vel forskjellen mellom en kronikk som er ment til å nå ut til offentligheten og en ytring som ikke er ment til det? Du kan si så mye du vil om at gruppa er offentlig, DET tenker ikke de inne på hønehjørnet på. Dessuten skriver man gjerne ikke en kronikk som kan skade omdømme sitt, noe man fort kan gjøre i en sånn gruppe. Eller er du av den typen som synes det er greit å mobbe en person fordi personen har valgt det selv ved f.eks å gå med teite/stygge klær? Kanskje et dumt eksempel, men tror du skjønner hva jeg mener.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvem kjendiser følger dere på Snapchat?", "Hvordan dyr har dere?". Omg:sprettoy: Jeg klarer ikke å tenke på hønene der inne som noe annet enn uintelligente. Er vel sånn livets skole er...

Anonymkode: a27e4...6e1

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, sånn er reglene her. Enten du liker det eller ei. Du ser vel forskjellen mellom en kronikk som er ment til å nå ut til offentligheten og en ytring som ikke er ment til det? Du kan si så mye du vil om at gruppa er offentlig, DET tenker ikke de inne på hønehjørnet på. Dessuten skriver man gjerne ikke en kronikk som kan skade omdømme sitt, noe man fort kan gjøre i en sånn gruppe. Eller er du av den typen som synes det er greit å mobbe en person fordi personen har valgt det selv ved f.eks å gå med teite/stygge klær? Kanskje et dumt eksempel, men tror du skjønner hva jeg mener.

En ytring på Hønehjørnet er ment til å nå ut i offentligheten :) På kg må man legge bilder i imgur, så blir de ikke slettet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Anonymt spørsmål fra ei i min vennekrets:
"Hvordan skal jeg gå frem når jeg ikke trives i jobben min? 
Er det mulig å være sykemeldt igjennom oppsigelsestiden? 
Og hvordan gå frem?
Mister man sykepengene?"
Vi har googla litt frem og tilbake, så vi klarer ikke gi henne noe konkret svar.
Noen som kan hjelpe?🙂

I denne tråden er det drama. De som trodde at mistrivselen til vedkommende ikke er så alvorlig (fordi det ikke ble nevnt et kvekk om det) blir jo halshugd. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ytring på Hønehjørnet er ment til å nå ut i offentligheten :) På kg må man legge bilder i imgur, så blir de ikke slettet. 

Eh nei. Det er ment for de personene som er der inne. At gruppen er offentlig er en annen sak. Imgurene blir slettet de og om de inneholder navn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh nei. Det er ment for de personene som er der inne. At gruppen er offentlig er en annen sak. Imgurene blir slettet de og om de inneholder navn. 

= offentligheten. :) 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En gruppe i den størrelsen er per norsk def offentlig. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går unna i røyketråden i hvertfall :P

For de som ikke har sett:

"Hei, jeg har ett spørsmål til røykere hvis det er noen her. I min hjemkomune er det nå kommet noen røykebåser som jeg syntes er ekstremt ubehagelige. Askebegeret er formet som en hodeskalle og jeg kjenner mye på at jeg sitter i en slags skammekrok. Er det andre enn meg som føler at de blir såtte i en skammekrok?

Jeg er klar over og forstår at det er for å beskytte ikke-røykere, barn, alergikere osv. Men jeg føler at jeg tar gode forhåndsregler på dette og stiller meg unna folk/barn jeg ikke kjenner."

Der kommer det mange svar om at røykerne går vekk fra folkemengdene når de skal røyke, unngår å stå i busskur og slike ting. Så er det ÉN astmatiker som skal krangle med ALLE. Hun tåler visst fint eksos, parfyme og masse annet, men røyk er grusomt. Og basert på svarene hennes til alle som sier noe om at de røyker, så syns jeg nesten det virker som at hun oppsøker alle røykere når hun er ute, bare for å kunne klage på at hun ikke tåler røyken.

Må si, at som konfliktsky ikke-røyker ser jeg ofte folk som gir faen og gjerne står inne i busskur og røyker om det regner ute, eller blåser røyken mot der man står. Men da går jeg heller utenfor skuret eller en annen vei for å slippe drittlukta. Herregud så mye enklere ting hadde vært om folk hadde giddet å ta hensyn og ikke krangle om alt :P

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen la ut videoen til Piateed om påpeking av skrivefeil, og det er flere som har kommentert på den. Ironisk nok trenger en skremmende mengde av de der inne et kurs i norsk rettskriving, samt tegnsetting. Hvor vanskelig er det å skjønne at man ikke skal ha mellomrom før tegnsetting? Har de aldri lest en bok, en avisartikkel, en bruksanvisning osv.? Det er også smertelig mange særskrivingsfeil, samt bruk av feil spørreord og generelt mange skrivefeil på hv-ord.

Nå sitter jeg på en bachelorgrad i språk og litteratur så fort alle eksamener er bestått, så jeg legger kanskje ekstra godt merke til slike ting, men det gjør så vondt å se dette. Jeg tåler å se små skrivefeil altså, men enkelte kommentarer/innlegg i gruppa er rett og slett uleselige. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen la ut videoen til Piateed om påpeking av skrivefeil, og det er flere som har kommentert på den. Ironisk nok trenger en skremmende mengde av de der inne et kurs i norsk rettskriving, samt tegnsetting. Hvor vanskelig er det å skjønne at man ikke skal ha mellomrom før tegnsetting? Har de aldri lest en bok, en avisartikkel, en bruksanvisning osv.? Det er også smertelig mange særskrivingsfeil, samt bruk av feil spørreord og generelt mange skrivefeil på hv-ord.

Nå sitter jeg på en bachelorgrad i språk og litteratur så fort alle eksamener er bestått, så jeg legger kanskje ekstra godt merke til slike ting, men det gjør så vondt å se dette. Jeg tåler å se små skrivefeil altså, men enkelte kommentarer/innlegg i gruppa er rett og slett uleselige. 

Jeg legger generelt fort merke til skrivefeil, og holder på å bli gal der inne :P Jeg er ikke feilfri selv, det er jeg helt klar over, men en del av feilene er jo til å bli sprø av.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dialektskriving er verre enn skrivefeil. Hvorfor kan man ikke bare holde seg til et skriftspråk når man kommuniserer skriftlig med 50 000 andre? 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Titania skrev:

Men jeg føler at jeg tar gode forhåndsregler på dette og stiller meg unna folk/barn jeg ikke kjenner."

Grrrr. 

^ Jeg hadde tenkt å la det bli med den kommentaren, men så slo det meg at hønene leser her. Derfor skal jeg driste meg til å informere om at det heter forholdsregler. :opplyser: Kanskje det blir ett irritasjonsmoment mindre i fremtiden. 

Anonymkode: 913e2...866

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...