AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1701 Del Skrevet 4. juni 2017 Det er lov med pengeinnsamling til egen slankeoperasjon fordi at man har grunnlagt gruppen (det er jo sånn at når man er sjef så er man hevet over egne regler), men det er ikke lov med en pengeinnsamling til foreninger som barnekreftforeningen. Anonymkode: 86b9e...ebc 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 4. juni 2017 #1702 Del Skrevet 4. juni 2017 Jeg håper de fleste velger å bruke pengene sine på noe annet når de først har tenkt å gi til "veldedighet". Å gå ned i vekt kan man klare på egenhånd, mens andre organisasjoner er helt avhengige av donasjoner. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. juni 2017 #1703 Del Skrevet 4. juni 2017 33 minutter siden, Ginny skrev: Mener det sto over innlegget at de hadde diskutert det og blitt enige om at det var greit, fordi de jobbet så hardt med gruppa. Så langt i dag har hun fått inn litt over 1000 kr, så da er hun jo et stykke på vei Det er jo fullstendig bak mål. Fullstendig latterlig. Der mistet hun siste rest av sympati og respekt fra meg iallefall 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2017 #1704 Del Skrevet 4. juni 2017 Så ei har lagt ut en tråd om at hun har et bilde hvor hun er lik en profilert norsk personlighet, og spør om flere har dobbeltgjengere. Jeg så tråden var startet for en time siden og hadde over 200 kommentarer, så jeg tenkte først wow, folk har masse dobbeltgjengere.. Men kommentarene er ... 60% selfies med to kg sminke og femten forskjellige filter med teksten "Jeg er bare lik meg selv/tror jeg er ganske unik" eller varianter av disse. ... 15% kommentarer uten bilder som hevder at de har fått vite at de er svært like X og Y (svært pene kjendiser) ... 20% selfies med spørsmålet "Hvem synes dere jeg er lik?" .. 5% som svarer på det TS spør om, med bilde. Anonymkode: 6d52c...a15 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 5. juni 2017 #1705 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Nå har de startet en egen "spleis"-tråd hvor folk kan poste sine egne saker fra spleis.no: SPLEIS TRÅD Vi opplever at dere synes det er urettferdig at vi deler en spleis inne på gruppa, derfor gir vi dere muligheten til å dele deres spleis i denne tråden eneste kriteriet er at den er laget via www.spleis.no Noen få som ber om penger til veldedige formål, men også folk som ber om penger til (den mye omtalte) slankeoperasjon, egenkapital og ferie. Jeg får helt vondt inni meg. Edit: Ei som kommenterer nå at dette blir helt feil, men ingen som har støttet henne enda..og ei anna ei som har lagt ut at hun ønsker penger til nytt kjøkken fordi BARNA hennes blir flaue av dette kjøkkenet. Edit2: Nå er det MANGE som legger ut om at de ønsker penger til egenkapital. Ei som har kommentert at det faktisk handler om å kunne betjene et lån, men det faller for døve ører. Denne tråden kan bli et skikkelig trainwreck. Endret 5. juni 2017 av Poppie 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 5. juni 2017 #1706 Del Skrevet 5. juni 2017 Hønehjørnet selv kommenterer: Må informere at dette er for at vi vil hjelpe, vil være en hjelpende arena nå. Er ikke vits i å komme med nedlatende kommentarer, eller kommentere andres spleis. De kommentarene blir slettet 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 5. juni 2017 #1707 Del Skrevet 5. juni 2017 3 minutter siden, Poppie skrev: Hønehjørnet selv kommenterer: Må informere at dette er for at vi vil hjelpe, vil være en hjelpende arena nå. Er ikke vits i å komme med nedlatende kommentarer, eller kommentere andres spleis. De kommentarene blir slettet Mm... og grunnen til at hun nå vil hjelpe er for å ikke bli satt i dårlig lys selv. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 5. juni 2017 #1708 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) 3 minutter siden, penny_ skrev: Mm... og grunnen til at hun nå vil hjelpe er for å ikke bli satt i dårlig lys selv. Nettopp! Før var det IKKE lov med veldedighet, så var det gjort et unntak for henne, så ble det styr slik at alle nå kan spørre. Synes det er så trist at denne tiggingen (ja, jeg kaller det tigging når det kommer til egenkapital, kjøkken, slankeoperasjon) drukner de som samler inn penger til viktige ting som kreftbehandling, rehabilitering, opptrening, utstyr til frivillig arbeid etc. Provoserer meg noe enormt. Endret 5. juni 2017 av Poppie 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1709 Del Skrevet 5. juni 2017 Spleistråden: ei som skriver at de fikk feriepenger utbetalt tidligere i år og har brukt dem opp uten å legge til side nytt og nå står de uten inntekt i juli. Med barn. Trist fjes. Altså.. Anonymkode: 6d52c...a15 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 5. juni 2017 #1710 Del Skrevet 5. juni 2017 Og nå kom det en melding fra Høna sjøl: Syns det er så ufattelig komisk at medlemmer i gruppa her skal sutre om hver minste lille ting!! 😒Uansett hva man gjør her så haggler det inn møkka meldinger på møkka meldinger! 😩Folk er så sinna her inne aldri møtt så mye sinne jeg noen gang, har man ikke annet å drive med en å være så bitre å ekkle mot andre?😱slutt å kommenter ! Vis vi ønsker å lage en slik tråd så GJØR VI DET👍kjøp gjerne denne gruppa også! 😂 for de som orker.... 😜 dere kan jo spleise😜🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1711 Del Skrevet 5. juni 2017 Slutter aldri å bli sjokkert over admin i den gruppa. De gjør akkurat som de selv vil og eier ikke skam! 😔 Anonymkode: 8e743...ec5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1712 Del Skrevet 5. juni 2017 De der spleisetrådene er et hån mot de som virkelig er fattige. Skal du ha penger til slankeoperasjon? - Spar Skal du ha penger til egenkapital? - Spar Skal du ha penger til barnas fremtid? - Spar Skal du ha penger til tannbehandling? - Spar Skal du ha penger til plastiske operasjoner? - Spar Ble rett og slett uvel av tiggingen der inne Anonymkode: b2c0c...770 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 5. juni 2017 #1713 Del Skrevet 5. juni 2017 11 minutter siden, Poppie skrev: Og nå kom det en melding fra Høna sjøl: Syns det er så ufattelig komisk at medlemmer i gruppa her skal sutre om hver minste lille ting!! 😒Uansett hva man gjør her så haggler det inn møkka meldinger på møkka meldinger! 😩Folk er så sinna her inne aldri møtt så mye sinne jeg noen gang, har man ikke annet å drive med en å være så bitre å ekkle mot andre?😱slutt å kommenter ! Vis vi ønsker å lage en slik tråd så GJØR VI DET👍kjøp gjerne denne gruppa også! 😂 for de som orker.... 😜 dere kan jo spleise😜🙄 Herrefreden så usympatisk hun fremstår. Kaller medlemmer for sutrete samtidig som hun gjerne vil ha pengene til de sutrende medlemmene sånn at hun får utført slankeoperasjon. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poppie Skrevet 5. juni 2017 #1714 Del Skrevet 5. juni 2017 (endret) Bikkja til hu ene har fått EKSEM og det koster over 1000 kr å dra til dyrlegen. Vettu meg hva, har du ikke råd til å betale dyrlegeregning på 1000 kr så har du ikke råd til å ha dyr. Sorry. Skulle ønske jeg kødda, men nei. Herregud. EKSEM! Endret 5. juni 2017 av Poppie 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1715 Del Skrevet 5. juni 2017 Akkurat nå, Poppie skrev: Bikkja til hu ene har fått EKSEM og det koster over 1000 kr å dra til dyrlegen. Vettu meg hva, har du ikke råd til å betale dyrlegeregning på 1000 kr så har du ikke råd til å ha dyr. Sorry. Skulle ønske jeg kødda, men nei. Herregud. EKSEM! Jeg kaster nesten opp av å lese om dette de holder på med der inne. Eier de ingen skam i livet? Det ser ikke ut til at de tenker lengre enn nesen rekker når det gjelder økonomi der inne Anonymkode: b2c0c...770 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1716 Del Skrevet 5. juni 2017 Spleising? Jeg trodde spleising handlet om at flere betalte for noe som alle fikk nytte av. Spleise på en gave som er fra alle sammen, spleise på ingredienser til mat som lages til alle, spleise på ei flaske vin som alle forsyner seg av osv. Det å betale for en fremmeds dyrlegeregning eller slankeoperasjon er ikke spleising, det er donasjoner. Anonymkode: 92da5...b59 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1717 Del Skrevet 5. juni 2017 Det er utrolig mange med 0 bidrag som trolig er opprettet fordi folk leste tråden og fant ut at de også vil ha gratis penger. Anonymkode: 6d52c...a15 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 5. juni 2017 #1718 Del Skrevet 5. juni 2017 Nå skal jeg ikke gå inn på hvor ufattelig frekt det er å be om midler til slankeoperasjon eller egenkapital på ei FB-gruppe. Det kunne man sagt mye om, men det jeg syns er viktig å snakke om, er hva man velger å sponse. Hva man tar for god fisk, og om man har tenkt over hva man finansierer. Det er ment generelt, egentlig, om ikke om denne personens helse. Jeg forstår ikke, jeg FATTER ikke, at enkelte temmelig ukritisk ønsker å sponse en slankeoperasjon,en stor medisinsk inngripen, til en person de ikke kjenner. Nå skal ikke jeg skrie en roman om hva jeg syns om etikken rundt det å kommersielt tilby slankeoperasjoner, men jeg kunne sagt en del. Poenget her syns jeg er at hun ikke oppfyller kravene til operasjon gjennom det offentlige. Kravene er ikke satt for moro skyld eller kun av hensyn til ressursfordeling, men også, og hovedsaklig, etter medisinske kriterier. Dette inkluderer så absolutt psykisk helse. At hun skriver at hun sliter psykisk og at folk tenker at dette er en grunn til å sponse dette, er så hodeløst at jeg kan ikke få sagt det. Nå mener jeg absolutt ikke at det diffuse "psykiske problemer" (som kan bety alt fra ubehag rundt å være stor til tunge, sammensatte kroniske diagnoser) automatisk gjør at man er utelukka som kandidat til slankeoperasjon. Men folk bør huske at i det offentlige, og sikkert i det private og, så kan dette utelukke en pasient for å få innvilga en slankeoperasjon, faktisk. Og det er ikke for å være kjip, men det er det gode grunner til. Nå vil sikkert enkelte si at dette er et noe tilbyderen av slankeoperasjoner har et ansvar for, og at det stopper der dersom en slankeoperasjon er uforsvarlig. Javel, kanskje det. Samtidig mener jeg at å "unne noen en slankeoperasjon" basert på bruddstykker av info og pasientens egen formening om egnethet og fordeler/ulemper ved en sånn stor operasjon, er helt sprøtt. Vanligvis kan jeg trekke på skuldrene over det jeg oppfatter som dumhet på slike grupper. Men dette er faktisk uetisk. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1719 Del Skrevet 5. juni 2017 Førerkort, førerkort, ferie, polentur, ny bil, medisin til dakal beibisen i magen, førerkort, egenkapital, ferie, bursdagsgaven sønnen min fortjener (jada, ettåringer trenger et lekehus og blir drit skuffa om de ikke får det de har ønska seg så lenge. Han teller sikkert ned til bursdagen sin også), førerkort og.. Herrejesus, det er ikke snakk om overrumplende utgifter engang. Hei, jeg er økonomisk tilbakestående, vil du gi meg penger? Anonymkode: 6d52c...a15 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2017 #1720 Del Skrevet 5. juni 2017 Lurer på om de lider av kykelikose hele gjengen der inne Anonymkode: 7d699...88e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå