Gå til innhold

Er det sært å gi bort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Aamu skrev:

Snakk om å være utakknemlige.

Bedre at de gir det til Fretex enn at de kaster det da :) Da kan noen andre få glede av broderiene :) Men ja, du har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Brimi skrev:

Bedre at de gir det til Fretex enn at de kaster det da :) Da kan noen andre få glede av broderiene :) Men ja, du har rett.

Ja, de er i det minste miljøvennlige :laugh: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aamu skrev:

Men uansett, så er det faktisk tanken som teller. Gaver handler ikke om å være en overnaturlig menneskekjenner som aldri kan ta feil, det handler om å gi en gave du har lagt sjela di i, som du tror at mottakeren vil like. Man skal ikke være redd for å gi "feil gave", det er en klisjé, men jeg gjentar det for det er helt sant: Det er tanken som teller.

Klart det er tanken som teller, og man skal selvsagt være takknemlig for en gave som det ligger så mye jobb bak uansett. Men når noen spør om råd på nett er det helt innafor å råde dem til å tenke seg om før de gir bort noe som er såpass for spesielt interesserte som et veggbroderi. 

Anonymkode: bbd96...7f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, smygende_lodde skrev:

Dette kommer veldig an på mottaker. Noen synes det er koselig med sitater på veggen, andre setter mer pris på brodert julepynt for eksempel. Noen hadde det ikke falt i smak hos i det hele tatt. Personlig hadde jeg dødd av glede om jeg fikk dette broderiet til jul 

il_fullxfull.625975356_3q86.jpg

Hahaha, ja det var kult. Kunne godt hatt det på badedøra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt ville jeg vært varsom med å gi noe som er ment å henges på veggen hos folk. Jeg er selv utrolig selektiv med hva som får henge på vegger (jeg har heller ikke mye egnet plass å henge på, selv om jeg har hus, pga. husets utforming). Om man absolutt vil gi noe interiør, ville jeg mye heller laget noe som kan stå framme. Eller julepynt - om det ikke faller 100% i smak, vil de fleste syns det er greit å bruke det i jula hvertfall. Men å brodere noe på en sminkepung er en kjempefin gave, syns jeg. Da kan man risikere å glede stort, og det blir ikke så pinlig om det ikke er helt smaken. Det ene er at man stille andre krav til en sminkepung man har i en veske enn noe som skal henge eller stå framme, det andre er at det ikke blir så flaut for noen om den ikke blir brukt så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...