Gå til innhold

Er det sært å gi bort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broderte bilder med initialene til personen? Eller morsomme sitater/ordtak? Vil gjerne brodere noe til folk, men aner ikke hva. Hadde tenkt til å brodere initialene, men begynte å tenke på om det kanskje var litt sært :P De fleste er jo par også, så da ville de ha fått to broderte bilder. 

Anonymkode: afdf6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel veldig individuelt hva folk liker. Om du skulle brodert noe til meg ville jeg satt pris på et betydningsfullt sitat. Et du har laget selv, noe internt mellom oss to, eller noe du brukte tid på å finne fordi det skulle passe meg. Om det bare står "home" eller "love" kan blir det litt...Enkelt? Og det finnes x antall lignende greier på Nille osv. Om du skulle skrevet navn eller lignende ville jeg heller foretrukket navnet til hunden min og feks en pote,  hehe 😊 Men for andre igjen ville dette vært utenkelig å hengt på veggen. Så jeg tror konklusjonen er : om det er sært eller ikke er opp til hver enkel å bedømme. Men når det er sagt, å lage en ting til en person er ofte så mye mer omtenksomt enn å kjøpe noe ferdig masseprodusert ræl 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å brodere, bare så synd at absolutt alt av korsstingbroderi er überharry...

Hadde jeg/vi fått den type gaver du skriver om, TS, hadde de havnet rett i "Fretex-eska".

Anonymkode: 15a5c...c30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker å brodere, bare så synd at absolutt alt av korsstingbroderi er überharry...

Hadde jeg/vi fått den type gaver du skriver om, TS, hadde de havnet rett i "Fretex-eska".

Anonymkode: 15a5c...c30

Nei fy søren, det er slemt å si til de som broderer altså. :fy_fy: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funky broderier, uvanlige og med snert har jeg nok kunnet funnet plass for i hjemmet mitt. Og da snakker jeg ikke om broderte initialer eller intetsigende klisjefylte sitater... 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du virkelig se an mottakeren godt, TS. Noen ville synes et brodert sitat på veggen var helt topp, andre kan knapt tenke seg noe verre å ha på veggen. (Initialer ser jeg slett ikke poenget med i det hele tatt - hva skal de være godt for?) 

Selv hadde jeg satt mye mer pris på en brodert brikke, duk, strikkepinneetui (om jeg strikket) eller til nød et "pyntehåndkle" til kjøkkenet. Altså noe som ikke krever en egen reservert plass på veggen, men som kan tas frem og legges bort ettersom hva som passer der og da, og kanskje også være til nytte. 

Anonymkode: bbd96...7f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, KillerKitty skrev:

Er vel veldig individuelt hva folk liker. Om du skulle brodert noe til meg ville jeg satt pris på et betydningsfullt sitat. Et du har laget selv, noe internt mellom oss to, eller noe du brukte tid på å finne fordi det skulle passe meg. Om det bare står "home" eller "love" kan blir det litt...Enkelt? Og det finnes x antall lignende greier på Nille osv. Om du skulle skrevet navn eller lignende ville jeg heller foretrukket navnet til hunden min og feks en pote,  hehe 😊 Men for andre igjen ville dette vært utenkelig å hengt på veggen. Så jeg tror konklusjonen er : om det er sært eller ikke er opp til hver enkel å bedømme. Men når det er sagt, å lage en ting til en person er ofte så mye mer omtenksomt enn å kjøpe noe ferdig masseprodusert ræl 

Hehe, jeg hadde aldri brodert home, love etc med mindre mottakeren spesifikt hadde ønsket det :P Ellers er jeg enig med deg :) Jeg dropper initialene som bilder ihvertfall. Kan heller sette det sammen med noe annet, f,eks sminkepung :)

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker å brodere, bare så synd at absolutt alt av korsstingbroderi er überharry...

Hadde jeg/vi fått den type gaver du skriver om, TS, hadde de havnet rett i "Fretex-eska".

Anonymkode: 15a5c...c30

Hvorfor synes du korsting er harry? Jeg synes det kan bli utrolig fint jeg da :) 

4 timer siden, onyx skrev:

Funky broderier, uvanlige og med snert har jeg nok kunnet funnet plass for i hjemmet mitt. Og da snakker jeg ikke om broderte initialer eller intetsigende klisjefylte sitater... 

 

Noen tips til funky, uvanlige og med snert da? :P Hvis jeg skulle ha brodert sitater så hadde det ikke vært klisjefylte, liker dm ikke selv så da skal andre få slippe å få dem. 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her må du virkelig se an mottakeren godt, TS. Noen ville synes et brodert sitat på veggen var helt topp, andre kan knapt tenke seg noe verre å ha på veggen. (Initialer ser jeg slett ikke poenget med i det hele tatt - hva skal de være godt for?) 

Selv hadde jeg satt mye mer pris på en brodert brikke, duk, strikkepinneetui (om jeg strikket) eller til nød et "pyntehåndkle" til kjøkkenet. Altså noe som ikke krever en egen reservert plass på veggen, men som kan tas frem og legges bort ettersom hva som passer der og da, og kanskje også være til nytte. 

Anonymkode: bbd96...7f7

Det vet jeg. Har egentlig vært skeptisk hele veien til å brodere sitater/ordtak nettopp pga at noen ikke liker sånt. Vil jo gjerne at de skal få bruk for det og ikke kastes. Kjedelig å bruke mange timer på et arbeid som bare blir kastet. Jeg har gått bort fra tanken om sitater og initialer (ihvertfall skal ikke alle få det). Noen skal få håndkler med navnene deres på + noe fin pynt. Andre skal få f.eks sminkepung med initialene brodert på og så skal jeg finne på noe annet til resten :) Jeg for min del synes at produktet blir mer personlig med initialer, men det er kanskje bare meg :P 

 

Tusen takk for alle svar :) 

Anonymkode: afdf6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville sett an smaken, noen liker å få en HOME  eller LOVE.

selv ville jeg hatet det, men digget å få noe litt mer innen mun smak - feks. star wars-figurer i korssting på veggen (som en kamerat av meg har) er skikkelig kult.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan kjøpe håndklær i små størrelser og broder initialene på dem. Mange har hver sin til hender og fjes på badet og da blir det nyttig samtidig som det er håndarbeid og personlig. Har du en fin ide om initialer på broderigarn stoff syr du den bare på nede i hjørnet med pen kant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Nuith skrev:

jeg ville sett an smaken, noen liker å få en HOME  eller LOVE.

selv ville jeg hatet det, men digget å få noe litt mer innen mun smak - feks. star wars-figurer i korssting på veggen (som en kamerat av meg har) er skikkelig kult.

Det har du rett i :) Det er noen av mottakerne som jeg ikke har vært hjemme hos og vet dermed ikke om de liker sånne ting. Så da styrer jeg unna det. Noen kjenner jeg ikke så godt heller, derfor tenkte jeg at navn/initialer var tryggest. Det er jo bare to uker til jul (jaaaa, jeg burde ha begynt før :P) så må ha noe enkelt å lage også, men til neste år skal jeg finne ut hva folk liker og gi f.eks brodert star wars figurer :) 

54 minutter siden, EvaLena skrev:

Eneste jeg vil ha av broderier er duker. Aldri i verden om jeg henger broderier på veggen.

Det er lov det, men da må du si det til dem også hvis du har noen i omgangskretsen som broderer og gir bort det :) Ingen i min omgangskrets har sagt noe om det så ja...

53 minutter siden, pautina skrev:

Kanskje du kan kjøpe håndklær i små størrelser og broder initialene på dem. Mange har hver sin til hender og fjes på badet og da blir det nyttig samtidig som det er håndarbeid og personlig. Har du en fin ide om initialer på broderigarn stoff syr du den bare på nede i hjørnet med pen kant :)

Har tenkt til det, men jeg tenkte ikke på at jeg kunne sy på vanlig håndklær. Pleier å kjøpe håndklær på brodeributikken med ferdig område til å brodere på :) 

 

Igjen, takk for alle svar :) 

Anonymkode: afdf6...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har skrevet mer synes jeg det virker som du har en fornuftig innstilling til dette. :) Jeg hadde blitt kjempeglad for sminkepung eller håndkle med håndbroderte initialer, det er bilde med initialer til å henge på veggen jeg ikke så poenget med. 

(Jeg har aldri likt brodert veggpynt av noe slag, men nå så jeg plutselig for meg et pent innrammet broderi med "Han shot first". Det kunne jeg hengt på veggen, ja! :fnise: ) 

Anonymkode: bbd96...7f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Xanthine skrev:

Juletrepynt :tree:

DSC_0072.JPG

DSC_0071.JPG

Åh, det var fint! Skal se om jeg får gjort det :) 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du har skrevet mer synes jeg det virker som du har en fornuftig innstilling til dette. :) Jeg hadde blitt kjempeglad for sminkepung eller håndkle med håndbroderte initialer, det er bilde med initialer til å henge på veggen jeg ikke så poenget med. 

(Jeg har aldri likt brodert veggpynt av noe slag, men nå så jeg plutselig for meg et pent innrammet broderi med "Han shot first". Det kunne jeg hengt på veggen, ja! :fnise: ) 

Anonymkode: bbd96...7f7

Hehe, det var jo det jeg tenkte først. Ikke akkurat å henge på veggen da, men et bilde som stod på et bord eller no. Heldigvis tok jeg til fornuften:fnise: Det finnes mange fine og morsomme broderier man kan lage :) Gerilja broderi er også morsomt, men jeg synes det er litt for vulgært å gi i julegave :P 

Anonymkode: afdf6...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Hadde jeg fått noe som var brodert hadde det havna hos Fretex.

Forhåpentligvis (for deg) så er ikke du i min omgangskrets :) 

 

Anonymkode: afdf6...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette kommer veldig an på mottaker. Noen synes det er koselig med sitater på veggen, andre setter mer pris på brodert julepynt for eksempel. Noen hadde det ikke falt i smak hos i det hele tatt. Personlig hadde jeg dødd av glede om jeg fikk dette broderiet til jul 

il_fullxfull.625975356_3q86.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å brodere, men hater å ha broderiene fremme. Har en følelse av at slikt er ganske ut nå

Anonymkode: 008b4...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker å brodere, bare så synd at absolutt alt av korsstingbroderi er überharry...

Hadde jeg/vi fått den type gaver du skriver om, TS, hadde de havnet rett i "Fretex-eska".

Anonymkode: 15a5c...c30

Snakk om å være utakknemlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her må du virkelig se an mottakeren godt, TS. Noen ville synes et brodert sitat på veggen var helt topp, andre kan knapt tenke seg noe verre å ha på veggen. (Initialer ser jeg slett ikke poenget med i det hele tatt - hva skal de være godt for?) 

Selv hadde jeg satt mye mer pris på en brodert brikke, duk, strikkepinneetui (om jeg strikket) eller til nød et "pyntehåndkle" til kjøkkenet. Altså noe som ikke krever en egen reservert plass på veggen, men som kan tas frem og legges bort ettersom hva som passer der og da, og kanskje også være til nytte. 

Anonymkode: bbd96...7f7

Men uansett, så er det faktisk tanken som teller. Gaver handler ikke om å være en overnaturlig menneskekjenner som aldri kan ta feil, det handler om å gi en gave du har lagt sjela di i, som du tror at mottakeren vil like. Man skal ikke være redd for å gi "feil gave", det er en klisjé, men jeg gjentar det for det er helt sant: Det er tanken som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...