Gå til innhold

Hjelp til kjolekjøp?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

På jobben jeg er så heldig (i de fleste situasjoner) at jeg er eneste gutt blant en håndfull damer. Etter en liten diskusjon om antrekk på julebordet vi skal ha neste helg ble jeg utfordret med et veddemål av et par av dem om å stille i kjole. :o Først avviste det jeg, men vurderer nå å gjennomføre det allievel, ikke minst fordi de regner med at jeg er for kjedelig til å tørre det (tror jeg da).

Da er utfordringen å skaffe seg kjole. Har egentlig ingen å spørre uten at jeg røper det for kollegaene, og håper derfor på tips fra dere jenter her :)

Skal det gjennomføres vil jeg gjøre det med en viss stil, (selv om det naturligvis nok fortrinnsvis blir et underholdende skue for de jeg jobber med) og kjøpe en ordentlig kjole. Tenkte på en lang kjole, helst en helt fotsid.

Det jeg ønsker er tips om butikker med type kjoler som jeg har forsøkt å beskrive (bor i Oslo, er ellers en del rundt om i Akershus og Ski i løpet av uken), og hvor mye jeg evt må regne med legge i det.

Er det noen som har tips om størrelse (er 182/75 - får jeg tak i så lange kjoler(?)), og evt forslag når det gjelder om det er noe ellers jeg bør

vite.

Lurer også litt på om jeg skal si hva det gjelder, eller si at det er en gave?

Jeg liker egentlig ikke å fordreie sannheten, men vil heller ikke ha ubehagelige situasjoner med butikkpersonale.

Takknemlig for tips som kan hjelpe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jenta 22

Flott at du tør det. Du må sminke deg også da.!!!!

Ingen problem å finne kjole i den str.

Bor langt fra deg ellers skulle jeg gjerne hjelpt deg.

Tør du si i butikken at deter til deg??

Lykke til og lat oss få høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Colargol

Hei igjen - trådstarter her!

Takk for støtte. Jeg hadde endelig tid til å dra på handletur idag, og var innom en butikk hvor jeg spurte om hjelp. Hun som ekspederte var trivelig og imøtekommende (hun syntes nok det var litt artig), men dessverre passet ikke de kjolene jeg fikk prøve så veldig bra. Dene ene føltes ikke særlig behagelig å ha på, og den andre var for kort.

Dumt, fordi jeg gjerne ville handlet av hun som ekspederte :-( - siden hun gjorde besøket til en positiv opplevelse.

Lørdag nærmer seg fort, så jeg tar gjerne imot tips om butikker med godt utvalg i festkjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Joda, det ble julebord i kjole i år. Fikk tak i kjole (i stretchmateriale - behagelig å ha på) som passet dagen før, og møtte opp i denne.

Det var faktisk veldig artig, jentene var nok informert om veddemålet og syntes det var moro at jeg gjennomførte. Fikk bare positiv (og mye) respons den kvelden.

Jeg har, som forventet, fått høre litt vitser etterpå om gutter og dameklær..., og regner med få å høre det en stund fremover, men det er ikke ondsinnet, så det tåler jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Birdiegirl

Var du helt transedame med makeup og hæler, eller var du "deg selv", rett opp og ned, med kjole på? Uansett, frister det til gjentakelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hva synes du da' date= var det behagelig å gå i kjole? :P

Det var en litt annerledes og ny opplevelse, kan du si. Synes absolutt ikke det var ukomfortabelt...så jeg vil si at det var behagelig å gå i 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...