Gjest Valhalla Skrevet 29. november 2004 #1 Del Skrevet 29. november 2004 Foxnews har en serie på fire kalt Eurabia. En av episodene heter "Scandinavian Strain" og fokuserer på Malmø. Hvis du følger linken og trykker på video i høyre hjørne og blar ned kan du se den og de andre episodene, interesant synes jeg. Den varer ikke lenge. http://www.foxnews.com/story/0,2933,139807,00.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 29. november 2004 #2 Del Skrevet 29. november 2004 I forhold til dine tidligere uttalelser om Eurabia (skråblikk og generaliseringer), så kan jeg ikke si at dette talte for at det finnes noen som helst avtale. Video snuttene viste jo bare noen problemer vi i Europa har med innvandring fra araber land. Løsningen er jo et av to, stopp all innvandring der man har en mistanke om at det er muslimer eller så er vi en demokratisk samling nasjoner som tar imot de som virkelig trenger asyl. Det rimer kanskje med dine meninger at vi skal stenge grensene for alt som heter muslimer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 29. november 2004 #3 Del Skrevet 29. november 2004 Nei dette har ingenting med min tidligere konspirasjonsteori å gjøre. Eurabia er bare en betegnelse på et europa i forandring og brukes av fler enn kjære Bat Ye'or Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 29. november 2004 #4 Del Skrevet 29. november 2004 Ok. Innlegget som jeg nevnte over var bare første gangen jeg hørte om Eurabia, derfor tenkte jeg at det kanskje var det du siktet til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #5 Del Skrevet 30. november 2004 foxnews? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #6 Del Skrevet 30. november 2004 Foxnews er vel ikke akkurat den journalistiske integritetens høyborg. De er kjent for å sparke journalister som lager saker som er "ubehagelige" for eierinteressene i selskapet. Altså bryter de med de mest grunnleggende presseetiske standarder. Og produktet deres er deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 30. november 2004 #7 Del Skrevet 30. november 2004 Hvor mye har du sett på Fox? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #8 Del Skrevet 30. november 2004 Hvor mye har du sett på Fox? Hvor mye har du? For mye, antar jeg. Ikke kom og fortell at Fox er noe særlig uavhengig. BBC News er vel den kanalen som regnes som å ha høyest integritet. Integritet er det vel ingen som forbinder Fox News med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 30. november 2004 #9 Del Skrevet 30. november 2004 BBC? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #10 Del Skrevet 30. november 2004 BBC? Akkurat. Det sier hva du kan om journalistikk, og hvordan du velger å bli forført av den som forteller deg det du vil høre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 30. november 2004 #11 Del Skrevet 30. november 2004 Sett masse på BBC jeg, men at de ikke viser bias er jo bare tull noe alle nyhetsorganisasjoner gjør. Jeg regner med at du ikke har sett et minutt fox, men velger å forhåndsdømme det. Se videoene eller hold kjeft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #12 Del Skrevet 30. november 2004 Sett masse på BBC jeg' date=' men at de ikke viser bias er jo bare tull noe alle nyhetsorganisasjoner gjør. Jeg regner med at du ikke har sett et minutt fox, men velger å forhåndsdømme det. Se videoene eller hold kjeft.[/quote'] Oi, da. Fryktelig til temperament, da. Har sett mye Fox, jeg. TvNorge sendte jo en god del fra dem ifm. 911, eller starten av Irakkrigen, eller hva det var. Uansett, så fikk jeg nok da. Lenge før noen måtte fortelle meg at Fox var fy. Det finnes faktisk folk der ute som ennå klarer å tenke selv. Det er ganske forfriskende. Jeg vil anbefale deg det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 30. november 2004 #13 Del Skrevet 30. november 2004 jammen jammen fox sier jo at de er reflekterte og balanserte, da må det jo være riktig. 'eurabia'-serien blir jo forøvrig slaktet men det må det vel stå en kommunist-islamistkonspirasjon bak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #14 Del Skrevet 30. november 2004 jammen jammen fox sier jo at de er reflekterte og balanserte, da må det jo være riktig. 'eurabia'-serien blir jo forøvrig slaktet men det må det vel stå en kommunist-islamistkonspirasjon bak. Den velkjente "axis-of-evil"-lobbyen: Homsene, kommunsitene og muslimene. Den alle, som ikke er enig i Valhalla og hans frender, er en del av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 30. november 2004 #15 Del Skrevet 30. november 2004 jeg visste jo at jeg var kommunistislamist, men nå har jeg nok blitt homo og ja. jajamennsann. noe må man jo finne på når man ikke har noe fornuftig å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 30. november 2004 #16 Del Skrevet 30. november 2004 Tenke selv sier du? Om det er noen som ikke tenker selv her er det vel deg. Du har akkurat samme meninger som resten av den indoktrinerte NRK elskende sosialdemokrat gjengen. Jeg skiller meg ut :-) Ja øh så litt på TVNorge da øh og så leste jeg at de er slemme høyrevidde. Det er de, og det er bra med litt balanse til resten av media. Søk på BBC og bias, alt kommer an på hvor man ser det fra, men du er kanskje for indoktrinert til å se det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #17 Del Skrevet 30. november 2004 Tenke selv sier du? Om det er noen som ikke tenker selv her er det vel deg. Du har akkurat samme meninger som resten av den indoktrinerte NRK elskende sosialdemokrat gjengen. Jeg skiller meg ut :-) Ja øh så litt på TVNorge da øh og så leste jeg at de er slemme høyrevidde. Det er de, og det er bra med litt balanse til resten av media. Søk på BBC og bias, alt kommer an på hvor man ser det fra, men du er kanskje for indoktrinert til å se det. haha Morsom du. Hadde du tenkt selv, så hadde du ikke hatt et så stort behov for å grovinndele mennesker. Men jeg forstår det er lettere å orientere seg da. Bare fordi du skiller deg ut (her, vel å merke), betyr ikke at du har rett (eller tenker selv). Det er et vigridmedlem i gata mi. Har han da rett fordi han skiller seg ut? At du ikke ser at propogandavirkemidlene er sterkere på Fox News enn i europiske medier, skremmer meg litt. Det er ikke bare en politisk agenda som styrer den desken. Eierene av Fox News har mye å hente på å være biased ift. republikanere, og velger dermed å være det. BBC's eiere er tjent på at BBC omtaler Irak-krigen på en mest mulig postiv måte, men de overlater (tilsynelatende) journalistikken til journalistene. Fox News sin dekning av republikanerne og usas utenrikspolitikk ser jeg på som like uhildet som norske politiske organers utsagn om sin egen fotreffelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 30. november 2004 #18 Del Skrevet 30. november 2004 De er flinke på propaganda og politikk som underholdning, artig det. Se på norske media og deres dekning av Israel/Palestina konflikten f.eks. Problemet med våre media er at de er alt for venstrevidde og har lite rom for andre tanker. Du kan f.eks ta en titt på denne artikkelen som viste at 36% av journalister stemte SV og 33% AP. "Det er fjernsynet som påvirker velgerne mest, mener både journalister og publikum. På bakgrunn av journalistenes partipreferanser og medienes påvirkningsmakt, sier Aarebrot det er på tide å drøfte medienes makt og ansvar." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/po...ticle542394.ece Rett eller galt synes jeg blir litt feil, dette er tanker og ideer ikke en matteprøve. Jeg sier ikke at du nødvendigvis har feil, du er bare uenig. Og jeg synes det er unødvendig at du skal ta med Vigrid som om det har noe med meg å gjøre, skittent triks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. november 2004 #19 Del Skrevet 30. november 2004 Og jeg synes det er unødvendig at du skal ta med Vigrid som om det har noe med meg å gjøre' date=' skittent triks.[/quote'] Om du velger å koble deg opp til dem, får være din sak. Jeg sier bare at man ikke nødvendigvis tenker selv fordi man ikke har samme mening som resten. Mente ikke at dine meninger hadde noe med Vigrid. Ja, man har nok en skeiv vinkling i norsk presse, men den er på langt nær så ekstrem, da det er mer politiske årsaker til den og ikke økonomiske. Norsk presse har ikke noe å tjene på at norske lesere har sympati med palestinerne. Norsk presse har ikke noe å tjene på at nordmenn flest føler seg mer som demokrater enn republikanere. Fox er (eller var) tjent med at deres seere stemmer republikansk. Det er en vesensforskjell jeg finner veldig viktig, og det er her spørsmålet om integritet kommer inn i bildet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 30. november 2004 #20 Del Skrevet 30. november 2004 De er da tjent med å påvirke befolkningen mot sine holdninger? I tillegg har de også statsstøtte, de tjener på å støtte de partier som gjerne vil oppretholde denne vet du. Du vet kanskje at det er en enorm bredde i amerikansk media i forhold til Norge. Du finner store aviser fra venstre til høyre. Det er en stor vridning i norske media ja, en enorm vridning. De fleste vet da at Fox er høyrevidd, og hva er galt med det så lenge det er allment kjent og åpenbart? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå