Gå til innhold

Hvor lenge er vennen din på besøk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Viss du får besøk eller er på besøk hos enn venn, hvor mange timer er du i gjennomsnitt på besøk da?

Anonymkode: 0739d...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer helt an på hva formålet er. Skal vi lage mat, se film, ta noen glass vin, så blir det gjerne noen timer (dvs 4-7 timer). Men bare for å prate så er jeg der rundt 2 timer. Kan klare meg fint med 1 time, men har vanskelig for å avslutte besøk. Redd for å virke uhøflig som drar for tidlig :P

Jeg liker korte besøk, men opplever at venner som kommer til meg er omså en hel dag i leiligheten. Jeg prøver å hinte til at jeg har ting å gjøre, og finner ingen fin måte å "kaste de ut" på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hvem, hva, hvor, når og hvorfor - noen ganger en halvtime, andre ganger en helg. Nå liker jeg stort sett vennene mine, så det er sjelden jeg synes de blir for lenge.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 7 timer med venner er veldig mye, men det er jo vanskelig å få en annen venn til å skjønne det når de selv har en annen mening om hva som er mye.

Hvordan klarer dere å gjøre andre ting med venner på besøk? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Daria skrev:

Hvilke andre ting MÅ gjøres mens du har besøk? 

Jeg MÅ vel ikke gjøre noe. Jeg har tross alt ikke barn.. men jeg føler at når jeg har besøk så blir jeg bare sittende passiv i sofaen, når jeg er alene liker jeg å ordne rundt i huset, rydde, ordne, lage mat. Føler ikke jeg kan det når jeg har besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå henger jeg helt seriøst ikke med... Det du egentlig sier er at du heller vil være alene hjemme og gjøre husarbeid enn å ha venner på besøk? Å ha venner på besøk og sitte i sofaen og skravle er noe av det hyggeligste jeg vet, mens å rydde og styre og ordne i huset er noe jeg gjør fordi jeg må, og noe jeg med glede prioriterer bort og utsetter hvis jeg heller kan tilbringe tiden med venner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å rydde i huset og være alene. Henge på KG eller noe. Besøk er fint men 2timer er for meg nok. 

Anonymkode: cd500...f2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanlige venner/kjente vil ta ca. 2-3 timer.

Men besøk hos bestevenner vil nok ta ca. 3-7 timer.. det kan hende at plutselig lager vi mat og spise sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine venner er hos hverandre til det føles naturlig å dra derfra. Det kan være alt fra en liten visitt på 30 minuttet eller det kan bli en hel dag. 

Malt avhenger av formålet med besøket, hvordan resten av dagen er, hva vi skal gjøre etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo veldig individuelt. kommer an på hva slags besøk og hva slags venner. 

Men 3-7 timer på kvelden er vel ganske vanlig. kommer an på hva man skal dagen etter.

På dagtid er det vel 2-4 timer. men skal jeg besøke/ha besøk på dagtid liker jeg å gå ut på kafé eller noe. jeg blir veldig rastløs av å sitte hjemme hos meg selv hvis jeg ikke kan "gjøre det jeg vil". syns det er så kjedelig å sitte i sofaen hos meg selv på dagen. på kvelden går det. men føler meg litt rastløs noen ganger da å 

Anonymkode: b2438...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stort sett hele kvelder hos venner i nærområdet. Man kommer på besøk ganske like etter jobb, og drar hjem til sengetid.
Bestevenn som bor lengre unna: alltid langhelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cheers1982 skrev:

Kommer helt an på hva formålet er. Skal vi lage mat, se film, ta noen glass vin, så blir det gjerne noen timer (dvs 4-7 timer). Men bare for å prate så er jeg der rundt 2 timer. Kan klare meg fint med 1 time, men har vanskelig for å avslutte besøk. Redd for å virke uhøflig som drar for tidlig :P

Jeg liker korte besøk, men opplever at venner som kommer til meg er omså en hel dag i leiligheten. Jeg prøver å hinte til at jeg har ting å gjøre, og finner ingen fin måte å "kaste de ut" på.

HELT ENIG! Jeg liker også korte besøk. Mine venninner pleier å bli hele dagen hos meg, og jeg klarer aldri å si at jeg skulle noe annet. Det hadde virket uhøflig. Men hvis jeg er på besøk hos noen som hinter, tar jeg hintet med en gang :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for meg holder det med 2-3 timer med besøk, for jeg blir fort sliten av slikt. 
Synes det er mer koselig med venner som uventet stikker innom og blir litt, enn planlagt besøk som drøyer ut i det lengste :P
Når jeg er på besøk blir jeg heller aldri for lenge ,med mindre det er invitert på middag,fest eller noe slikt. Da blir det annerledes :)

Anonymkode: f799b...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine venninner kan også komme en dag i helgen og være der til kvelden. Altså 9 timer kan gå. Jeg blir sliten etter ett par timer og syns i grunn det holder. Vanskelig å si noe om det syns jeg. Jeg har barn og full jobb. Syns det er mye stress i hverdagene og har mye jeg må ta igjen i helgene. Både husarbeid, tid med barna og tid med annen familie også forsåvidt. Jeg trenger også en del alenetid som det blir liten tid til. Har begynt å bli flinkere å si at jeg også skal ditten og datten den dagen og klokkeslett. Gjør det før de kommer så de er litt forberedt. 

Anonymkode: 53351...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kommer som regel ikke på besøk sånn midt på dagen, da blir det mer å møtes for å gå tur eller noe, dra noe sted. Besøk er mer på ettermiddag/kveld....gjerne komme ved sekstida til middag/mat, evt vin om det er vorspiel, og så bli til ca 10-11, en gang i blant senere.

Da går tida veldig fort med skravling! 

Anonymkode: ba5dc...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...