Gå til innhold

Er KG, blitt en barnehage?

Gjest Timaras

Anbefalte innlegg

Gjest Timaras

Da sier jeg bare takk for meg ,

GOD JUL.

Kom dere opp av stolen, gå dørstokk-mila, hver dag uansett vær. Så skal du se psyken blir bedre etterhvert,

Ikke bruk all energien, på og lure staten.

Endret av Timaras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Timaras skrev:

GOD JUL.

Kom dere opp av stolen, gå dørstokkmila, hverdag. Så skal du se psyken blir bedre etterhvert,

Svært så nedlatende mot andre medbrukere, da? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
3 minutter siden, Aamu skrev:

Svært så nedlatende mot andre medbrukere, da? 

Det er et  godt tips.

Litt frisk luft i marka. er den beste medisinen mot det meste. Det koster INGENTING. Så føler du deg så mye bedre etterpå. Fysisk aktivitet , har aldri skadet noen. Ikke de som sliter Psykisk heller, de trenger det vel mer en andre, da kan de bruke tankene på noe annet. Som å se på naturen, lytte til dyre-lyder, osv

Endret av Timaras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost
På ‎09‎.‎12‎.‎2016 den 1.59, Bootyhunter skrev:

Jeg har forstått for lenge siden at samfunnet egentlig hater oss som sliter psykisk. Det har jeg lært.

Jeg liker deg i hvert fall uansett hva andre sier :klem1:

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Timaras skrev:

Blir helt sjokkert når man leser endel kommentarer her.

Nettroll kan man kalle det ser jeg.

Selv lurer jeg på om mange folk sliter psykisk, og skal dra alle andre på sitt nivå . Og er du dum nok til og svare dem, så får du beskyldninger om at du mobber og hetser. Ja vel. Nå har vi ytringsfrihet. Og folk bør å legge det bak øret at ikke alle er som DEG. Noen tenker annerledes. Respekten for andre en seg selv er virkelig fraværende for mange.

Jeg sier ikke at alle er like.  Man ser til gjengjeld at det er helt klart 2 person med flere nick? Som plager noen få personer de ikke liker.  Hvorfor?

Om du ikke liker vedkommende , du trenger jo ikke kommentere spydig, frekt.

Det er noen menneskers væremåte, bare. Det går dessverre ikke ann å oppdra voksne mennesker. Det er tross alt Norges største chatte-forum, noe deromkring. Da kommer hvel gjerne de spydige med. Men ta en titt på nettet, og du finner at dette er et forum som har kommet i veldig dårlig lys, i form av nettsjikane mot offentlige bloggere. Altså: Det er dem som gjerne er litt sarkastiske i politiske debatter, og sikkert gjerne bruker sarkasmen for å sette i gang en debatt. Og så kan det sikkert skje en 'glipp' fra enkelte i ny og ne. Tipper også enkelte er nettopp gått ut av tenåringsfasen, og ikke helt ferdig med den. Type ca 20 år, og tror de vet best. Jeg regner med at det er litt forskjellige hensikter, men man vet aldri hvordan mottakeren på motsatt side opplever det. Man skriver ikke til en datamaskin, men til en person bak en annen skjerm. Det er også lurt å tenke seg litt om, for bikker det over i netthets og nettmobbing, så glem ikke at det kan avsløres selv om man er aldri så anonym( bare for å hinte til dem som ikke vet å oppføre seg på Internett). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, altflyter skrev:

Jeg liker ikke at du drar konklusjonen med at man må slite psykisk for å være et nettroll. Da kan det nesten høres ut som om det å slite psykisk er synonymt med å være et dårlig menneske eller å oppføre seg på en slem måte. 

Jeg tror rett og slett at noen mennesker bare finner glede i å provosere folk. Psykisk syke eller ei... burde være irrelevant. Noen liker rett og slett bare å se folk bli forbannet...

Det kan sikkert være det for noen. Men mange som sliter psykisk er faktisk snille mennesker, jeg ville sagt det samme om utviklingshemmede, fordi jeg har personlig erfaring med dem. I alle 'grupper' finner man drittsekker og bra folk, er min tanke. Jeg tenker at noen mennesker òg kjeder seg og derfor liker å lage drama for små ting. Så kommer det noen som bare henger seg på. Vet dog ikke hvor gamle de yngste brukerne her inne er, som kanskje har litt å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Timaras skrev:

Blir helt sjokkert når man leser endel kommentarer her.

Nettroll kan man kalle det ser jeg.

Selv lurer jeg på om mange folk sliter psykisk, og skal dra alle andre på sitt nivå . Og er du dum nok til og svare dem, så får du beskyldninger om at du mobber og hetser. Ja vel. Nå har vi ytringsfrihet. Og folk bør å legge det bak øret at ikke alle er som DEG. Noen tenker annerledes. Respekten for andre en seg selv er virkelig fraværende for mange.

Jeg sier ikke at alle er like.  Man ser til gjengjeld at det er helt klart 2 person med flere nick? Som plager noen få personer de ikke liker.  Hvorfor?

Om du ikke liker vedkommende , du trenger jo ikke kommentere spydig, frekt.

Jeg er helt enig i at spydige og frekke kommentarer på grunn av uenighet og ikke noe annet er helt uakseptabelt. Rapportering er veien å gå. Men jeg synes du viser en viss dobbeltmoral når du anklager andre for å være frekke, men du selv stigmatiserer folk med psykiske problemer. Det er mest ingen sammenheng mellom å være syk og å kaller deg mobber og hetser. Kanskje du provoserer med dine uttalelser og rett og slett får svar på tiltale av folk uten psykiske problemer. Jeg tipper det siste.

Til dere som hevder at det er anonyme brukere som har skyld for at ting flyter ut, mener jeg det en sannhet med store modifikasjoner. Ikke er det alle som er feige heller. Årsaken til at jeg personlig velger AB-funksjonen er noen opplevelser fra andre brukere, som gjør det mer komfortabelt å skrive som AB, vel og merke litt avhengig av trådens tema og forum. Etter å ha skiftet nick flere ganger uten å få disse personene til å holde seg unna, de holder sikkert på med stalking av mange brukere, skriver jeg som AB i alle fall i tråder der jeg ikke synes det spiller noen rolle om andre vet hvilket nick jeg bruker. Jeg oppfører meg skikkelig uansett. 

Så lenge KG tillater AB, er det vel bare å innfinne seg med at det er som det er. Det er ikke gitt at KG hadde fått mye høyere kvalitet uten AB. Det er mange med nick som heller ikke utviser debattskikk, selv om de kanskje selv føler de er slagferdige og har full kontoll. Om det skyldes uerfarenhet, manglende formuleringsevne, respektløshet eller noe annet, er ikke godt å si. Man får heller rapportere trolleABer på samme måte som trollebrukere med nick, så de blir fjernet fra tråden og ikke ødelegger en ellers saklig diskusjon.

Anonymkode: b93a3...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Det er mest sannsynlig ingen sammenheng mellom å være syk og å kaller deg mobber og hetser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
5 timer siden, Timaras skrev:

GOD JUL.

Kom dere opp av stolen, gå dørstokk-mila, hver dag uansett vær. Så skal du se psyken blir bedre etterhvert,

Ikke bruk all energien, på og lure staten.

Bare så du vet det så trener jeg hardt hver dag. Jogger en del når jeg får tid til det. Har trent hardt siden jeg var liten. Spilt mye fotball vet du. Likevel blir ikke psyken bedre av det for meg ihvertfall. Men hadde jeg ikke hatt treningen og sex så klart. Så hadde det vert mye verre. Da hadde jeg ikke levd. Så det blir ikke bedre men det hjelper å holde meg i livet👍🏻

2 timer siden, Jacklost skrev:

Jeg liker deg i hvert fall uansett hva andre sier :klem1:

Tusen takk! Du er en av mine favoritter her inne. Alltid snill og god mot andre. Sånn ekte, gode, voksne mennesker oppfører seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
7 timer siden, Mari Y skrev:

Det er noen menneskers væremåte, bare. Det går dessverre ikke ann å oppdra voksne mennesker. Det er tross alt Norges største chatte-forum, noe deromkring. Da kommer hvel gjerne de spydige med. Men ta en titt på nettet, og du finner at dette er et forum som har kommet i veldig dårlig lys, i form av nettsjikane mot offentlige bloggere. Altså: Det er dem som gjerne er litt sarkastiske i politiske debatter, og sikkert gjerne bruker sarkasmen for å sette i gang en debatt. Og så kan det sikkert skje en 'glipp' fra enkelte i ny og ne. Tipper også enkelte er nettopp gått ut av tenåringsfasen, og ikke helt ferdig med den. Type ca 20 år, og tror de vet best. Jeg regner med at det er litt forskjellige hensikter, men man vet aldri hvordan mottakeren på motsatt side opplever det. Man skriver ikke til en datamaskin, men til en person bak en annen skjerm. Det er også lurt å tenke seg litt om, for bikker det over i netthets og nettmobbing, så glem ikke at det kan avsløres selv om man er aldri så anonym( bare for å hinte til dem som ikke vet å oppføre seg på Internett). 

Må innrømme at jeg ikke gidder å følge med. Har viktigere ting å bruke tiden min på.🙄

Endret av Timaras
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timaras
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i at spydige og frekke kommentarer på grunn av uenighet og ikke noe annet er helt uakseptabelt. Rapportering er veien å gå. Men jeg synes du viser en viss dobbeltmoral når du anklager andre for å være frekke, men du selv stigmatiserer folk med psykiske problemer. Det er mest ingen sammenheng mellom å være syk og å kaller deg mobber og hetser. Kanskje du provoserer med dine uttalelser og rett og slett får svar på tiltale av folk uten psykiske problemer. Jeg tipper det siste.

Til dere som hevder at det er anonyme brukere som har skyld for at ting flyter ut, mener jeg det en sannhet med store modifikasjoner. Ikke er det alle som er feige heller. Årsaken til at jeg personlig velger AB-funksjonen er noen opplevelser fra andre brukere, som gjør det mer komfortabelt å skrive som AB, vel og merke litt avhengig av trådens tema og forum. Etter å ha skiftet nick flere ganger uten å få disse personene til å holde seg unna, de holder sikkert på med stalking av mange brukere, skriver jeg som AB i alle fall i tråder der jeg ikke synes det spiller noen rolle om andre vet hvilket nick jeg bruker. Jeg oppfører meg skikkelig uansett. 

Så lenge KG tillater AB, er det vel bare å innfinne seg med at det er som det er. Det er ikke gitt at KG hadde fått mye høyere kvalitet uten AB. Det er mange med nick som heller ikke utviser debattskikk, selv om de kanskje selv føler de er slagferdige og har full kontoll. Om det skyldes uerfarenhet, manglende formuleringsevne, respektløshet eller noe annet, er ikke godt å si. Man får heller rapportere trolleABer på samme måte som trollebrukere med nick, så de blir fjernet fra tråden og ikke ødelegger en ellers saklig diskusjon.

Stigmatisere ingen. Da  jeg har sett at frisk luft i marka har hjulpet opp til flere med psykiske problemer.  Kjenner dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Bootyhunter skrev:

Bare så du vet det så trener jeg hardt hver dag. Jogger en del når jeg får tid til det. Har trent hardt siden jeg var liten. Spilt mye fotball vet du. Likevel blir ikke psyken bedre av det for meg ihvertfall. Men hadde jeg ikke hatt treningen og sex så klart. Så hadde det vert mye verre. Da hadde jeg ikke levd. Så det blir ikke bedre men det hjelper å holde meg i livet👍🏻

Tusen takk! Du er en av mine favoritter her inne. Alltid snill og god mot andre. Sånn ekte, gode, voksne mennesker oppfører seg :) 

Er vel bra du holder det ved like.  Når du er ute i marka.  Det er jo det beste. Og prøve å endre tankene har å hjulpet mange. 

Anonymkode: a8202...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kg er en suppe, men jeg er takknemlig for at jeg ble kjent med en mann her av alle steder. Han reddet livet mitt, kanskje ikke, men det var han som fikk meg til å rømme fra en psykopat. Vi begynte å maile. Vi er venner etter mange år i dag, men har ikke særlig kontakt, omstendigheter osv.

Jeg driter i folk som slenger dritt og det gjenspeiler ikke virkeligheten. Her inne er det mange som ikke har et liv, de burde begynne å hekle grytekluter (prøvelapper), da flyr tida. ...Sitte foran pcen, jeg har vært der selv, men da drev jeg og vant i kortspill osv på nett og fikk beste ruting, en av tre beste osv, ikke pengespill. Det er noen år siden. Jeg var avhengig av nett, men bodde øde og fikk angst av det, eller angst av å være sammen med en som ...historien er tilbakelagt.

Jeg overser drittslenging, men ser at mange tråder blir en annen fordi to begynner å krangle om noe og setter inn på et sidespor. Håper moderatorene kan gjøre noe mer med det, men tror ikke det er så attraktivt å være ulønnet moderator her.

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Atea skrev:

Kg er en suppe, men jeg er takknemlig for at jeg ble kjent med en mann her av alle steder. Han reddet livet mitt, kanskje ikke, men det var han som fikk meg til å rømme fra en psykopat. Vi begynte å maile. Vi er venner etter mange år i dag, men har ikke særlig kontakt, omstendigheter osv.

Jeg driter i folk som slenger dritt og det gjenspeiler ikke virkeligheten. Her inne er det mange som ikke har et liv, de burde begynne å hekle grytekluter (prøvelapper), da flyr tida. ...Sitte foran pcen, jeg har vært der selv, men da drev jeg og vant i kortspill osv på nett og fikk beste ruting, en av tre beste osv, ikke pengespill. Det er noen år siden. Jeg var avhengig av nett, men bodde øde og fikk angst av det, eller angst av å være sammen med en som ...historien er tilbakelagt.

Jeg overser drittslenging, men ser at mange tråder blir en annen fordi to begynner å krangle om noe og setter inn på et sidespor. Håper moderatorene kan gjøre noe mer med det, men tror ikke det er så attraktivt å være ulønnet moderator her.

Eneste problemet er at det er så mye nettmobbing, på et generelt grunnlag. Jeg tittet så vidt litt på 'netthaterne' og den svenske versjonen 'trolljegerne'. Mange lever jo med dette daglig, og ikke alltid er det barn eller ungdommer som sprer grov netthets. Jeg synes det er ganske forkastelig at voksne mennesker kan henge ut andre som 'fleskeberg' og 'at de ber om å bli voldtatt'. Her inne har vi jo moderatorer som gjør det bra, men det har også vært noen saker i media der KG kom i hard vind, pga anklager om nettmobbing mot noen mer eller mindre kjente bloggere. Det verste er at barn ser de voksnes atferd og tar deretter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om all hetsingen var reell, hva om folk var så dumme som hetsingen gav inntrykk av.

Anonymkode: 626ce...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om all hetsingen var reell, hva om folk var så dumme som hetsingen gav inntrykk av.

Anonymkode: 626ce...fcd

Da er det likevel ikke sånn at man hetser folk over nettet. Det kan faktisk være straffbart i tillegg. Selv om man sitter på nettet, bør man likevel tenke litt. Jeg vil påstå kanskje enda mer. Om man gjør det offentlig, så vet folk mer hvordan du er som person. Om man gjør det som anonym, så tror jeg lett det kan ødelegge inntrykket av deg som person, dersom man blir avslørt som en anonym netthetser. Det man skriver kan bli sporet opp, så man er egentlig ikke trygg heller med å forholde seg anonym over nett og hetse folk. Dessuten er det jo ekstremt feigt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...