kraftwerk Skrevet 14. desember 2022 #781 Del Skrevet 14. desember 2022 Maskopi skrev (1 time siden): I lokalavisen nå i kveld står det en uttalelse fra foreldrenes bistandsadvokat Erik Lea: – Så har vi jo nå fått en ny tiltalt, og det har vært en del utvikling i saken siden 1. september i fjor. På ett eller annet tidspunkt har de delt litt lag når det gjelder oppfatning av forklaringene. Torger er åpen for at disse forklaringene ikke er korrekte, mens Karin mener at de er korrekte, og selvopplevd. Mener de vedrørende forklaringen til Fetteren? 🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 14. desember 2022 Forfatter #782 Del Skrevet 14. desember 2022 Tvillingsjel skrev (38 minutter siden): Tydeligvis 3 store justismord her Fritz Moen Fetteren til Birgitte Tengs Viggo Kristiansen i Baneheiasaken Tragisk! Og Per Liland. Som sonet i 24 år for to drap han aldri hadde begått. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 14. desember 2022 #783 Del Skrevet 14. desember 2022 kraftwerk skrev (7 minutter siden): Mener de vedrørende forklaringen til Fetteren? 🤷🏻♀️ Ja, faren har nok innsett at tilstålsen er falsk. moren har ikke klart det. ennå. jeg kan forstå det faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 14. desember 2022 #784 Del Skrevet 14. desember 2022 Kardemommete skrev (På 6.12.2022 den 19.17): Fetteren satt 495 dager i varetekt. Han ble dømt i første instans. man kan tenke seg den belastningen det var. han var millimetere unna å bli dømt i ankesaken. Han måtte leve i over 20 år med en feilaktig erstatningsdom Han ble i praksis fradømt et liv i Norge Faren hans ble ufør Splittet familien. foreldrene til Tengs har gått igjennom et helvete Birgitte har ikke fått rettferdighet Tina Jørgensen kunne kanskje vært i live i dag. Jeg håper de involverte skammer seg. Hadde politiet gjort det de skulle da de så blodsporene på veien den natten, hadde kanskje også Tengs vært i live..men det blir bare spekulasjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 14. desember 2022 #785 Del Skrevet 14. desember 2022 (endret) Kardemommete skrev (13 minutter siden): Ja, faren har nok innsett at tilstålsen er falsk. moren har ikke klart det. ennå. jeg kan forstå det faktisk. Faren til Birgitte var med i første episode av Norske Krimsaker tidligere i år, og da var også faren til fetteren med. Så jeg hadde/har et inntrykk av at de to har kontakt igjen, men kanskje ikke… Tja, jeg forstår såpass at alle mennesker er forskjellige, men fetteren var bare en unggutt når dette skjedde og tanten hans har tilbringa mye tid med han i alle år. Hun kjente han vel på godt og vondt, og han var tenåring. Blir litt sånn at man vier sin fulle tillit til politiet og myndighetene, selv om man egentlig burde skjønne noe annet. Syntes det er trist at hun nekter å tilegne seg mer kunnskap om hva som faktisk har skjedd (boken til Jahr f.eks eller rapporter/dokumenter fra påtalemyndighetene) - istedenfor sitter hun å ruger på noe politiet fortalte i 1996. Nekter å ta innover seg hva politiet sier nå, og frafallet av bevis mot fetteren - og for meg sier det bare litt om hvor rigd hun er. Dette blir litt som Baneheia-saken (og som alle andre justismord). Sakene deler seg i to, den ene saken dreier seg om forbrytelsen - og den andre saken dreier seg om et offer med et ødelagt liv. Endret 14. desember 2022 av kraftwerk 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 14. desember 2022 #786 Del Skrevet 14. desember 2022 Vera skrev (9 minutter siden): Hadde politiet gjort det de skulle da de så blodsporene på veien den natten, hadde kanskje også Tengs vært i live..men det blir bare spekulasjoner. Det blir ikke helt gale spekulasjoner, det er nok en stor sannsynlighet for at Birgitte kunne vært i live - eller gjerningsmann ble tatt mye tidligere, hvis politiet hadde gjort sin fulle jobb den natten/kvelden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 14. desember 2022 #787 Del Skrevet 14. desember 2022 (endret) Tvillingsjel skrev (1 time siden): Tydeligvis 3 store justismord her Fritz Moen Fetteren til Birgitte Tengs Viggo Kristiansen i Baneheiasaken Tragisk! Å sikkert flere også Endret 14. desember 2022 av Gladgutten79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 14. desember 2022 #788 Del Skrevet 14. desember 2022 kraftwerk skrev (19 minutter siden): Justismordet på Viggo Kristiansen er Norges største justismord, saken med Moen var også helt drøy forferdelig, men ikke glem Liland - også helt sinnssykt. Han hadde aldri sluppet ut hvis det ikke var for to svensker som engasjerte seg i saken. Felles for justismord er at det ikke finnes noen beviser, så det er ikke akkurat Moen-saken alene om 😊 Hvis du ser datoen på denne kommentaren så var ikke Viggo Kristiansen-saken gjenopptatt enda og han var ikke frifunnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunda Skrevet 14. desember 2022 #789 Del Skrevet 14. desember 2022 59 minutter siden, Tvillingsjel said: Tydeligvis 3 store justismord her Fritz Moen Fetteren til Birgitte Tengs Viggo Kristiansen i Baneheiasaken Tragisk! Det er nok mange flere enn det. Den store forskjellen er at det ikke blir tatt opp i mediene og det derfor ikke har blitt kjent nok til at sakene kommer til lys. Og grunnen til at de ikke kommer til mediene er fordi sakene ikke er alvorlige nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 14. desember 2022 #790 Del Skrevet 14. desember 2022 Lunda skrev (6 minutter siden): Det er nok mange flere enn det. Den store forskjellen er at det ikke blir tatt opp i mediene og det derfor ikke har blitt kjent nok til at sakene kommer til lys. Og grunnen til at de ikke kommer til mediene er fordi sakene ikke er alvorlige nok. https://www.bt.no/nyheter/brif/i/0pp30/norges-verste-justismord 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 14. desember 2022 #791 Del Skrevet 14. desember 2022 addict skrev (11 minutter siden): Hvis du ser datoen på denne kommentaren så var ikke Viggo Kristiansen-saken gjenopptatt enda og han var ikke frifunnet. Åja 😂😇 - så langt kom jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gasellen Skrevet 14. desember 2022 #792 Del Skrevet 14. desember 2022 Jeg har ikke fulgt rettssaken alt for nøye. Men har de i det hele tatt nok til å felle Vassbakk og få han dømt? Noen som har fulgt litt bedre med her som vil komme med innspill? Hver gang jeg er inne og leser får jeg en følelse av at det er syltynt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 14. desember 2022 #793 Del Skrevet 14. desember 2022 Lunda skrev (9 minutter siden): Det er nok mange flere enn det. Den store forskjellen er at det ikke blir tatt opp i mediene og det derfor ikke har blitt kjent nok til at sakene kommer til lys. Og grunnen til at de ikke kommer til mediene er fordi sakene ikke er alvorlige nok. Gladgutten79 skrev (3 minutter siden): https://www.bt.no/nyheter/brif/i/0pp30/norges-verste-justismord Det er en ny sak nå som jeg har begynt å engasjere meg litt i, har lagd en tråd her inne med info. «Dagmamma blir dømt etter 13-år». 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest plusskatten Skrevet 14. desember 2022 #794 Del Skrevet 14. desember 2022 Tvillingsjel skrev (1 time siden): Tydeligvis 3 store justismord her Fritz Moen Fetteren til Birgitte Tengs Viggo Kristiansen i Baneheiasaken Tragisk! Toppen av isfjellet. Utrolig mye elendig politiarbeid som ble gjort før DNA-teknologi og elektroniske spor gjorde tradisjonell etterforskning overflødig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 14. desember 2022 #795 Del Skrevet 14. desember 2022 Prelunia skrev (På 9.9.2021 den 13.25): De kommer jo sannsynligvis aldri til å ha nok bevis mot den som har drept henne hvis den personen nekter.. Skal ikke være mulig å KASTE bevis /materialet fra et mord få år etter.. Det er helt vilt at bevismateriale fra sedelighetssaker destrueres i det hele tatt. Kommer en kvinne inn på overgrepsmottaket etter en voldtekt, oppbevares ikke bevismaterialet lengre enn 3-6 mnd (?). Burde vært slik at alt av bevismateriale i vold, overgrep eller drapssaker ble oppbevart til evig tid. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gladgutten79 Skrevet 14. desember 2022 #796 Del Skrevet 14. desember 2022 Gasellen skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke fulgt rettssaken alt for nøye. Men har de i det hele tatt nok til å felle Vassbakk og få han dømt? Noen som har fulgt litt bedre med her som vil komme med innspill? Hver gang jeg er inne og leser får jeg en følelse av at det er syltynt. En dame vassbakk var sammen med, sa jo han hadde evnen til å lyve, uten å blunke eller trekke en eneste mine, selv om han ble konfrontert med fakta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 14. desember 2022 Forfatter #797 Del Skrevet 14. desember 2022 Gasellen skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke fulgt rettssaken alt for nøye. Men har de i det hele tatt nok til å felle Vassbakk og få han dømt? Noen som har fulgt litt bedre med her som vil komme med innspill? Hver gang jeg er inne og leser får jeg en følelse av at det er syltynt. DNA på strømpebuksen er vanskelig å vri seg unna. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardemommete Skrevet 14. desember 2022 #798 Del Skrevet 14. desember 2022 Gasellen skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke fulgt rettssaken alt for nøye. Men har de i det hele tatt nok til å felle Vassbakk og få han dømt? Noen som har fulgt litt bedre med her som vil komme med innspill? Hver gang jeg er inne og leser får jeg en følelse av at det er syltynt. De har nok det. Dna på strømpebukse til birgitte,kraftig moduskandidat og en liten indisie rekke. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kar90 Skrevet 14. desember 2022 #799 Del Skrevet 14. desember 2022 Lorieen skrev (2 timer siden): Hun bør jo skjønne at han er uskyldig når påtalemyndigheten understreker ørten ganger at han er nettopp det? Får hun overhodet ikke med seg det som blir sagt? Akkurat som da påtalemyndighetene understreket ørten ganger at han var skyldig tilbake på 90-tallet? Får du overhodet med deg noe som helst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunda Skrevet 14. desember 2022 #800 Del Skrevet 14. desember 2022 16 minutter siden, Kardemommete said: De har nok det. Dna på strømpebukse til birgitte,kraftig moduskandidat og en liten indisie rekke. Nå hvor har jeg hørt dette før? Det var en og annen i 2001 som sa det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå