Gå til innhold

Venninne spurte om jeg kunne roe ned utstrålingen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kan godt forstå at venninna di er forelska, og dermed ønsker crushet sin fulle oppmerksomhet. Dessverre er jo ikke dette mulig, og jeg synes det er flott at du forteller at du er deg selv. Dog er jeg også litt enig i det som blir sagt her: prøv å ta deg selv i å være litt mindre frempå, og kanskje kan du lede oppmerksomheten over til venninna de noen ganger? :)

Når det er sagt, synes jeg det er fryktelig kjipt at venninna de sa dette til deg på en ufin måte. Hadde hun sagt det på en grei måte, er det en annen ting. Så jeg synes absolutt du har rett til å være litt sur eller irritert på henne. Og jeg synes godt du kan si ifra til henne på en konstruktiv måte at du ikke likte tonen hennes. Si at du forstår at hun er forelska, og at du ikke prøvde å stjele oppmerksomheten. Men at du samtidig skal prøve å være litt mere tilbakeholden neste gang dere i gruppa er sammen. 

Anonymkode: 10f9c...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.12.2016 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Var i kollokviegruppe med tre gutter, blant annet en hun har et crush på. Jeg var meg selv, fokuserte på arbeidet, men smilte og lo som de andre. Av meg og henne så var det nok jeg som deltok mest i guttas utenomstudieprat, menhun var med hun også og overhodet ikke utenfor. Jeg la også merke til noen søte blikkvekslinger mellom henne og crushet, som jeg gledet meg til å snakke med henne om.

På kvelden smalt det fra henne at hun syntes det var "kjipt å se på at jeg får all oppmerksomheten" og om jeg ikke kunne "roe ned utstrålingen" neste gang. Helt ut av det blå for min del. Hva svarer jeg på sånt? Og har hun rett til å si det? Har jeg rett til å bli sur tilbake (kjenner jeg er det)?

Anonymkode: ae073...634

Kan hun ha sagt det som humor og kompliment til deg på samme tid? ;) . 

Jeg kunne ha sagt til en: wow du er så pen at det er nok deg han vil ha fremfor meg. Men jeg hadde ikke sagt det av sjalusi. Jeg hadde gjerne sagt det av kompliment, og humor mot meg selv ;) . Men som sagt så kan det missforstås i motsatt retning. Ord er farlig. 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg kan godt forstå at venninna di er forelska, og dermed ønsker crushet sin fulle oppmerksomhet. Dessverre er jo ikke dette mulig, og jeg synes det er flott at du forteller at du er deg selv. Dog er jeg også litt enig i det som blir sagt her: prøv å ta deg selv i å være litt mindre frempå, og kanskje kan du lede oppmerksomheten over til venninna de noen ganger? :)

Når det er sagt, synes jeg det er fryktelig kjipt at venninna de sa dette til deg på en ufin måte. Hadde hun sagt det på en grei måte, er det en annen ting. Så jeg synes absolutt du har rett til å være litt sur eller irritert på henne. Og jeg synes godt du kan si ifra til henne på en konstruktiv måte at du ikke likte tonen hennes. Si at du forstår at hun er forelska, og at du ikke prøvde å stjele oppmerksomheten. Men at du samtidig skal prøve å være litt mere tilbakeholden neste gang dere i gruppa er sammen. 

Anonymkode: 10f9c...305

Hei :P Det var vel akkurat slik situasjonen har utartet seg. Jeg fikk gitt uttrykk for at det er sårt når en venninne angriper personlighet, noe hun forstod og beklaget seg. Men hun fortalte også at hun har sterke følelser for denne fyren og at hun virkelig fikk følelsen av at jeg og han flørtet (noe jeg IKKE gjorde, og som jeg ikke tror han gjorde heller). Så lovet jeg å være mer tilbakeholden i dag og vi laget til og med en liten slagplan for hvordan vi skulle få de to i prat...som funka! :)

2 timer siden, JenniferA skrev:

Kan hun ha sagt det som humor og kompliment til deg på samme tid? ;) . 

Jeg kunne ha sagt til en: wow du er så pen at det er nok deg han vil ha fremfor meg. Men jeg hadde ikke sagt det av sjalusi. Jeg hadde gjerne sagt det av kompliment, og humor mot meg selv ;) . Men som sagt så kan det missforstås i motsatt retning. Ord er farlig. 

Det var helt klart ikke ment som et kompliment da hun sa det, men sa faktisk da hun beklaget seg at jeg bør se det som et kompliment. At hun beundret meg for den utstrålingen jeg har og at det absolutt er noe jeg må være fornøyd med. Satt virkelig pris på det :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2016 den 10.53, AnonymBruker skrev:

Hva svarer jeg på sånt? Og har hun rett til å si det? Har jeg rett til å bli sur tilbake (kjenner jeg er det)?

Jeg synes ikke man har rett til å vise surhet i det hele tatt. Tydeligvis har din venninne gjort det sånn som hun sa det. Men jeg ville da heller prøve å forstå hennes situasjon og svart at det ville jeg gjerne prøve på. Så ville jeg sikkert påteke det du så at du hadde sett mellom henne og han andre. Prøvd å løfte henne opp :) Det handler jo om at hun mangler selvtillit i forhold til deg, eller føler du oppnår og har bedre utstråling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei :P Det var vel akkurat slik situasjonen har utartet seg. Jeg fikk gitt uttrykk for at det er sårt når en venninne angriper personlighet, noe hun forstod og beklaget seg. Men hun fortalte også at hun har sterke følelser for denne fyren og at hun virkelig fikk følelsen av at jeg og han flørtet (noe jeg IKKE gjorde, og som jeg ikke tror han gjorde heller). Så lovet jeg å være mer tilbakeholden i dag og vi laget til og med en liten slagplan for hvordan vi skulle få de to i prat...som funka! :)

Det var helt klart ikke ment som et kompliment da hun sa det, men sa faktisk da hun beklaget seg at jeg bør se det som et kompliment. At hun beundret meg for den utstrålingen jeg har og at det absolutt er noe jeg må være fornøyd med. Satt virkelig pris på det :)

Jeg kunne sagt slike ting av kun humor og kompliment, men ord er farlige og kan lett missforstås. Det er klokt å tenke over hva man sier. Man leser ofte lett på kroppsspråk om hva de mener med det. 

Ta det som et stort kompliment :) 

Endret av JenniferA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Slik jeg ser det er det forskjell på å være seg selv og det å gå aktivt inn for å flørte med noen. Om du er veldig flørtete som person så kan jeg forstå at venninnen din reagerer, men om du bare har vært hyggelig har hun ikke noe hun skulle sagt. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, JenniferA skrev:

Jeg kunne sagt slike ting av kun humor og kompliment, men ord er farlige og kan lett missforstås. Det er klokt å tenke over hva man sier. Man leser ofte lett på kroppsspråk om hva de mener med det. 

Ta det som et stort kompliment :) 

Gjør det jo mer jeg tenker på det, selv om det ikke var ment som det :) Men føles også litt rart, at en venninne ser på meg som en "trussel". Den så jeg ikke komme... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun er sjalu men du er vel mere gutte jente som meg og ser de ikke slik.

Slitt me samme tilfelle som deg! men kansje ta hensyn til veninnen din og prøv og sett de opp me hverandre.

Ja de funker satte xn min opp me en veninne av meg forholde dems varte i 3 år.

sørg for dem får litt anlene tid, kansje snakk me han privat selv prøve og finne ut hva han tenker om henne?

Si du selv er intressert i en annen(kansje du er) elliminer trusselen du utgjør!!

Hun er nokk sjalu og redd, prøv og hjelpe veninnen din istede og få denne gutten.

Hjelpe henne og tørre snakke me han og finne ut om de kan finne på noe alene?

Ver en god veninne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lokmeister2016 skrev:

hun er sjalu men du er vel mere gutte jente som meg og ser de ikke slik.

Slitt me samme tilfelle som deg! men kansje ta hensyn til veninnen din og prøv og sett de opp me hverandre.

Ja de funker satte xn min opp me en veninne av meg forholde dems varte i 3 år.

sørg for dem får litt anlene tid, kansje snakk me han privat selv prøve og finne ut hva han tenker om henne?

Si du selv er intressert i en annen(kansje du er) elliminer trusselen du utgjør!!

Hun er nokk sjalu og redd, prøv og hjelpe veninnen din istede og få denne gutten.

Hjelpe henne og tørre snakke me han og finne ut om de kan finne på noe alene?

Ver en god veninne:)

Guttejente??? Jeg er så feminin man kan bli selv om jeg ikke ser sjalusien i det. Jeg ser humoren. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minesveiper skrev:

Slik jeg ser det er det forskjell på å være seg selv og det å gå aktivt inn for å flørte med noen. Om du er veldig flørtete som person så kan jeg forstå at venninnen din reagerer, men om du bare har vært hyggelig har hun ikke noe hun skulle sagt. 

Ser den siden og :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn, folk tror jeg flørter når jeg er hyggelig.  Jeg liker oppmerksomhet og går godt sammen med gutter, men jeg har virkelig ikke noen andre intensjoner enn å ha en bra samtale. For mange år siden fikk jeg høre av en venninne at "hun ikke så på gutter som bruk og kast, slik jeg gjorde". Den satt en stund, da jeg absolutt ikke "lå rundt" eller noe, men jeg hadde flere forhold på rad (flere som varte over et år) og hadde noen forelskelser som ikke ble til noe mer i tillegg. Jeg bare forelsket meg lettere enn hun gjorde, og fikk lettere oppmerksomhet, fordi jeg prater fritt og hadde mye til felles med folk etc. Utrolig bra dere har ordnet opp, det er utrolig gøy å spleise folk, siden du som meg "flørter" uten å mene det kommer du nok til å merke hvor gøy det er å gi folk flørteråd som funker, ved å fortelle hvordan du intuitivt ville oppført deg om du likte vedkommende, det er en populær skill å ha så lenge man deler av den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Synes det er tøft av henne å si fra. Vanligvis blir jo oppmerksomhetselskende venninner bare faset stille ut og erstattet med bedre venninner som ikke lar sitt behov for å være sjarmerende og "se på meg" komme foran balansen i vennskapet (og særlig fremtoningen ovenfor gutter venninner er interessert i). 

Jeg hadde tatt det til meg og vært mer ydmyk var jeg deg. 

Har vært på begge sider av den saken, og er glad jeg tok det til meg den gangen jeg var den som var "for" sjarmerende mot en gutt en venninne likte. Hun er fortsatt en av mine beste venninner, og hun hadde helt rett i det hun sa den gangen, selv om jeg nektet å innse det med det første. 

Anonymkode: 7af48...24a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er tøft av henne å si fra. Vanligvis blir jo oppmerksomhetselskende venninner bare faset stille ut og erstattet med bedre venninner som ikke lar sitt behov for å være sjarmerende og "se på meg" komme foran balansen i vennskapet (og særlig fremtoningen ovenfor gutter venninner er interessert i). 

Jeg hadde tatt det til meg og vært mer ydmyk var jeg deg. 

Har vært på begge sider av den saken, og er glad jeg tok det til meg den gangen jeg var den som var "for" sjarmerende mot en gutt en venninne likte. Hun er fortsatt en av mine beste venninner, og hun hadde helt rett i det hun sa den gangen, selv om jeg nektet å innse det med det første. 

Anonymkode: 7af48...24a

Wow! Hvor kom den fra? Hvorfor slenge så mye dritt om meg når du 1. ikke kjenner situasjonen utover det jeg har skrevet her, og 2. ikke noe av det du skriver kommer frem i det jeg har skrevet?

Prøv igjen om du skal komme med råd til meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.12.2016 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Hollywood-utstråling høres jo helt jævlig ut.

Anonymkode: 85732...2e3

Næh :)

Anonymkode: 0800c...c82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, minner meg om en gang ei "venninne" var forelsket i en gutt som var interessert i meg. Hun ba meg om å "Ikke snakke med han, ikke svar på meldinger/snap, se bort når han ser på deg, ikke oppsøk han, gå vekk hvis han går mot deg, ikke smil og vær kald". 

Sånne folk er drama...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå hva hun mener.

ei (eks) venninne av meg var helt vanvittig oversosial og utstrålende når vi var mer enn 1 person sammen. Hun så det ikke selv og har mistet veldig mange venner. Hun mente at det var bare sånn hun var, men det er ikke så jævla gøy for oss dødelige når hun stjeler showet ver hver anledning. Hun klarte rett og slett ikke å begrense seg og gutta synes jo hun var supermorsom. Det nyttet ikke å snakke høyere eller avbryte heller fordi hun alltid fant på noe mer sprell for å ta igjen oppmerksomheten.

men jeg har også hatt venninner som helt uten grunn har sagt til sine venner at de ikke for lov til å snakke med den og den gutten, ikke legge til på nettby/blink/facebook og nå snap, insta osv. Det vennskapet gikk også i vasken :P 

Anonymkode: 1b3ae...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS igjen. Venninna mi har vært på date med fyren. Det gikk visst så som så, men hun er fortsatt interessert så får vi se hva som skjer. Jeg hadde en liten finger med i spillet med å gjøre samtalen mellom dem til mer enn fag og er fornøyd med det :)

Men...

Når jeg har fått det litt på avstand, lest i denne tråden og snakket med gode venninner om det, så konkluderer jeg med at man ikke har rett til å si noe på noens "utstråling". Det er utrolig respektløst (i tillegg til at det fremstår som veldig bittert). Venninnas forespørsel hadde vært mye bedre dersom hun i stedet for å hakke på utstråling var konkret om hva hun ville jeg skulle gjøre mindre av (f.eks. snakke/spøke med han) og begrunnet det!

Hun beklaget seg og derfor er det greit mellom oss, men jeg føler jo på at det er en merkelig balanse mellom oss, en side av meg hun helst ikke vil se når vi er sammen og det er menn i nærheten, at hun helst vil at jeg skal tilpasse meg, endre meg, holde igjen... Å være sosial med noen mens jeg flyr rundt med sånne tanker i hodet blir jeg utrolig sliten av.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Hun beklaget seg og derfor er det greit mellom oss, men jeg føler jo på at det er en merkelig balanse mellom oss, en side av meg hun helst ikke vil se når vi er sammen og det er menn i nærheten, at hun helst vil at jeg skal tilpasse meg, endre meg, holde igjen... Å være sosial med noen mens jeg flyr rundt med sånne tanker i hodet blir jeg utrolig sliten av.

Dette kan hun ikke forlange. Hun kan be deg pent å hjelpe henne få kontakt med en mann hun er spesielt interessert i, men du skal ikke måtte endre personlighet i enhver situasjon med menn til stede. Da må hun heller jobbe med sin egen utstråling dersom hun er misfornøyd. Nå tar jeg utgangspunkt i at du bare har lett for å prate i disse situasjonene, og at du ikke er unormalt høylytt, fjollete og overkjørende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS igjen. Venninna mi har vært på date med fyren. Det gikk visst så som så, men hun er fortsatt interessert så får vi se hva som skjer. Jeg hadde en liten finger med i spillet med å gjøre samtalen mellom dem til mer enn fag og er fornøyd med det :)

Men...

Når jeg har fått det litt på avstand, lest i denne tråden og snakket med gode venninner om det, så konkluderer jeg med at man ikke har rett til å si noe på noens "utstråling". Det er utrolig respektløst (i tillegg til at det fremstår som veldig bittert). Venninnas forespørsel hadde vært mye bedre dersom hun i stedet for å hakke på utstråling var konkret om hva hun ville jeg skulle gjøre mindre av (f.eks. snakke/spøke med han) og begrunnet det!

Vi er alle forskjellige, og vi har alle forbedringspotensiale. Veldig ofte er våre beste sider også våre negative sider. En av dine positive sider er nettopp at du er utadvendt og har glimt i øyet. På den negative siden kan det hende du fremstår flørtende uten at du er det, og kanskje iblant setter folk i skyggen. 

Det er et vanlig problem mellom jenter at det dannes fronter og sure miner. De aller fleste jenter klarer ikke si ifra til hverandre om ting som plager dem. Det får du jo bekreftet nå - du går til andre jenter og drøfter denne venninnen, og de jatter selvsagt med, og danner et ytterligere negativt bilde av din venninne. De ser sitt snitt til å sladre og danne grupperinger. 

Kanskje sa hun ifra på feil måte, men nå har hun faktisk beklaget. Da synes jeg ikke du skal drive å dvele ved dette. Du trenger heller ikke "lufte" dette for andre venninner. Du har snakket ut med din venninne, og du har startet en tråd på KG. Holder det ikke nå? 

Du trenger ikke slutte å være deg selv. Å tilpasse oss gjør vi alle, hele tiden. Det handler om å være et sosialt menneske. Du trenger heller ikke holde igjen overfor "alle menn", det er tross alt denne ene fyren hun er interessert i. Ikke gjør dette til et problem når det ikke trenger være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...