Gå til innhold

Besøk som varer og varer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når dere er på besøk hos noen eller de er hos dere. Hvor lenge varer besøket? 

Jeg har venninner som gjerne kommer på lørdager (avtalt tidspunkt) men så går de ikke igjen på mange timer. Kan være hos meg fra 11-12 og blir til 20 for eksempel. Har begynt å si at de ikke kan være her lenger enn til det og det klokkeslettet fordi jeg skal bort. Sier i fra før de kommer. Da får jeg ofte til svar at det var dumt men at vi får vært sammen litt, litt er da gjerne tre timer. Er jeg veldig merkelig som syns tre timers besøk med bare skravling hele tiden et lenge nok? Jeg er glad i vennene mine og jeg trives sammen med de. Men jeg syns likevel det holder med tre timer. Jeg har også små barn som jeg gjerne vil gjøre noe med på helger også. Syns det er vanskelig å si til de at jeg ønsker kortere besøk, redd de misforstår og at de ikke føler seg velkommen. 

Når det gjelder familie så er de ofte her en time eller Max to. Syns det er veldig fint. Akkurat passe til at man får gjort andre ting samme dag også. 

Jeg snakker ikke om besøk hvor man har avtalt middag og vin om kvelden. Da blir man jo gjerne mange timer sammen. Men besøk som er på dagen bare for å skravle litt.. 

Anonymkode: 6f9bd...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg elsker besøk. jeg har besøk fler ganger i uka, og jeg håper de blir så lenge som mulig. jeg er veldig sosial av meg,og syns det er litt trist å være alene. 

Jeg har 2 barn, som også syns det er koselig med besøk. jeg har venninner med barn, så vi koser oss masse sammen. 

Er nok veldig forskjell på folk. er jeg alene på kvelden har jeg lett for å spise noe usunt. så for å slippe dette, snakker jeg i tlf hele kvelden noen ganger for å slippe dette, ellers så trener jeg. 

Men om jeg trenger å være alene en kveld, ta meg et bad,og slappe av alene foran TVen med noe usunt, så sier jeg ifra. 

Anonymkode: b3f0f...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjell. Familiebesøk varer vanligvis i noen timer, men når venninner kommer på besøk så er det vanlig at henger ut en hel dag og gjerne overnatter. Jeg syns det er veldig koselig, da. Vi lager mat sammen, ser serier og prater prater prater. 

Folk er forskjellige, og om du syns det holder med tre timer så bør du kommunisere dette for venninnene dine. Vil nok tro at de fleste gode venninner ser det som naturlig å være lenger uten at de er frekke eller uhøflige av den grunn.

Anonymkode: ff453...80c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med trådstarter. Blir rett og slett litt sliten av veldig lange besøk, og ønsker å ha endel tid med bare familien min i helgene (mann og barn). Pluss å få gjort litt. Men litt besøk er fint 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns 8 timer hørtes veldig mye og slitsomt ut. 3 timer burde være mer enn nok og jeg har ikke en gang barn å ta vare på..

Anonymkode: 70ccc...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...