Gå til innhold

Hjemmelagde julegaver

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Mihva skrev:

Jeg tenkte å lage meise"boller" i pepperkakeformer til noen i år. Har hatt en prøverunde og det ble veldig bra! Eneste catchet er at fettet i meisebollene kan harskne om det er for lenge i romtemperatur så det må man passe på. På moseplassen.no er det flere tips om dette. 

Oppbevar meisebollene i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn helt ærlig; hvis det hadde vært en venninnegave av typen "vi gir hverandre en liten ting" så hadde det vært helt greit. Hvis jeg hadde fått det fra et familimedlem der jeg gjerne har brukt 7-8-900 kr på gave til dem, og fått et glass med hjemmelaget konfekt (som strengt tatt bare er omsmeltet sjokolade eller omformede andre ting, med fingerkladding på) tilbake, så hadde jeg blitt irritert og ikke gitt gitt deg gave neste år. Og snakket til alle om hvor kjip du er. Hvis du ikke har råd til julegaver eller har fingerferdighetene til å lage noe skikkelig, så si fra til folk at i år må vi droppe å bytte gaver  for økonomien er trang. Det er ikke greit at folk gir deg skikkelige gaver og ikke får det tilbake, det er kun på kg og i dameblader slike gaver er en god ide.

Anonymkode: fba94...af9

Jeg skrev i et tidligere innlegg at konfekt ville bli godt mottatt, og det mente jeg. 

Men jeg synes også at det du skriver er vel så viktig. Det skal være en viss balanse mener jeg også, så man bør prate sammen på forhånd for å unngå at det blir altfor skjevt. Dersom noen ønsker seg en gjenstand som koster nærmere tusenlappen fra meg og gir meg glass med konfekt i retur, ville jeg blitt muggen, ja. Selv om jeg i utgangspunkte er veldig glad i hjemmelaget konfekt.

Anonymkode: f3dd3...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Atea skrev:

Oppbevar meisebollene i fryseren.

Takk for tips. De jeg har laget er oppbevart i en boks i kjøleskapet. Jeg tenkte mest på at bollene kunne harskne hvis det var en stund mellom kjøleskapet og eventuelt før julegaven ble åpnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lite penger for tiden og innser at jeg ikke har råd til å kjøpe julegaver til alle sammen.. Derfor tenkte jeg å lage/bake hjemmelagde julegaver i år!

Har planer om å lage hjemmelaget konfekt og putte det i pyntede glasskrukker, og lage hjemmelaget kort ved siden av.

Hva synes dere om slike gaver?  Er det innafor? 
Flere tips til hva jeg kan lage? :-)

Anonymkode: 05254...f91

Jeg er imot at alle skal absolutt skal bruke julen til å vise status, kjøpe gaver over evne og "bytte" ting med hverandre som man egentlig ikke har bruk for og som er et stress å kjøpe... 

Jeg skulle ønske jeg fikk en gave fra deg.

Du kan også gi gavekort barnevakt. Ellers er du inne på bra gaver, bytt ut konfekten med hjemmelagde karameller, fudge eller hva som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av typen som ikke setter pris på hjemmelaget konfekt, kjeks osv. Jeg er ikke noe glad i slikt, så det blir bare stående til det mugner. Da kunne du lik så godt ha spart deg arbeidet liksom. Gavekort på tjenester har jeg dårlig erfaring med, det passer sjeldent for giveren når mottakeren har tid.

Håndarbeid blir jeg derimot kjempeglad for å få.

Anonymkode: 37504...ce0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...