happiest Skrevet 5. desember 2016 #21 Skrevet 5. desember 2016 1 minutt siden, SaraG82 skrev: Fullstendig unødvendig å ringe legevakten på grunn av et tilfeldig målt blodtrykk. Det er overhodet ikke alarmerende lavt. Hvorfor gir du en bekymret ung jente katastrofetanker? Hun bør bestille en legetime slik at legen kan berolige henne, men det er absolutt ikke noe som skal behandles akutt. Synes det blir feil av deg å anklage meg for å urolige henne, når du selv forteller hva som er det beste for henne "bestille en legetime slik at legen kan berolige henne". Jeg oppfordrer henne til å ta kontakt med legevakten slik hun kan få et ordentlig svar på hva hun bør gjøre, da KG ikke er det mest egnete stedet å få svar. Så får hun heller ta beslutningen legevakten forteller henne. Jeg vet uansett godt at blodtrykket ikke er alarmerende lavt, men mennesker er ulik og blodtrykk påvirker mennesker ulikt. Å ringe å forhøre seg med fagfolk tilsier heller ikke at det skal behandles akutt.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #22 Skrevet 6. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har følt meg sløv, trøtt, ør og veldig svimmel i kveld. Bestemte meg for å måle blodtrykket og det viste 8/4 med en puls på 80-100 (Målte to ganger). Har vurdering på skolen i morgen, men jeg klarer ikke sette meg ned og øve fordi jeg føler meg så vanvittig rar... Er det noe jeg kan gjøre? Anonymkode: f3603...8db Du har litt høy puls, det er forresten noe som er vanlig ved jernmangel. Blodtrykket er det ikke noe alarmerende med. Men om det til vanlig er høyere kan du føle deg litt "rar" ør og svimmel om dette for deg er lavt til deg å være. Blodtrykket svinger og det er ikke farlig på noen måte. Men skulle du fortsette å føle deg slik ville jeg sjekket det med lege. Drikk nok og gjerne få i deg litt saltholdig, feks Farris. Anonymkode: d8970...26e
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2016 #23 Skrevet 6. desember 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: om det er 80/40 så er hun mer eller mindre død Anonymkode: b9f84...3fc Da har jeg hatt mange mer eller mindre døde pasienter oppover i alle fall de med 25 i undertrykk som likevel har levd Ts har 83/47 og er ikke uvanlig for unge kvinner. Lavt blodtykk gir lavere risiko for hjerte-karsykdom i senere alder. Men hun kan godt få i seg noen glass vann. Anonymkode: 2880e...26c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå