AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #1 Del Skrevet 5. desember 2016 Vell, så er jo den fine eksamensperioden på god vei nå. Etter en hjemmeeksamen og en deleksamensoppgave som skulle inn samme dag(i dag), er jeg nå kaputt. Har to eksamener igjen neste uke, mandag og onsdag. Jeg stresset sånn med hjemmeeksamen til i dag at jeg har så vidt sovet i natt. Satt ikke å skrev utover natten, men da jeg skulle gi meg for kvelden (var så sliten at jeg ikke klarte mer) så fikk jeg ikke sove fordi jeg bare tenkte på oppgaven. Burde vel egentlig begynne å lese til eksamen neste uke. Men jeg er så sliten at jeg ikke klarer å tenke. Når jeg hører om at vennene mine allerede har begynt å lese til eksamen neste uke (de hadde ikke noe til i dag). Så blir jeg så stresset. Føler jeg MÅ, men jeg klarer samtidig ikke.. Har ikke spesielt kontroll til den første eksamenen neste uke heller. Men er det OK, å ta pause fra lesing i dag. Og heller gi alt i morgen når jeg har fått hvilt meg litt? Anonymkode: f27ec...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #2 Del Skrevet 5. desember 2016 Så klart er det ok å ta en pause i dag. Om du tvinger deg til å lese selv om du ikke er i form kan det ende opp med at veldig lite setter seg, og at du da er like sliten i morgen. Anonymkode: 9c31c...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepperkakesmulen Skrevet 5. desember 2016 #3 Del Skrevet 5. desember 2016 Ta deg en pause med god samvittighet i dag, så tar du det i morgen. Selv om vennene dine har begynt i dag, betyr ikke det at de nødvendigvis får et bedre utgangspunkt. Alle lærer forskjellig. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #4 Del Skrevet 5. desember 2016 Er i liknende situasjon, bortsett fra at dagens eksamen også gikk til helvete. Har en oppgave å levere onsdag, og en ny eksamen torsdag (dog siste er forbedring av karakter). Sov ikke i går kveld, ikke fordi jeg la meg for sent, men fordi jeg ikke fikk sove... Husk at folk er ulike og arbeider ulikt. Jeg har venner som brukte myye lenger tid enn meg på enkelte hjemmeoppgaver, uten bedre resultater. Anonymkode: 024f4...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #5 Del Skrevet 5. desember 2016 Ja, er bare helt kaputt nå. Min mor kom inn døren i sted, så sa hun "Hei". Klarte å svare "hade" tilbake.. Så ute er hjernen min akkruat nå. Er lenge siden jeg har vært så sliten.. Jeg følte ikke det gikk veldig bra på hjemmeeksamen. Men samtidig skjerper hodet mitt seg veldig når jeg stresser. Tenkte å sette av i morgen og onsdag til eksamen på onsdag. Og torsdag, fredag, lørdag og søndag til den på mandag. Da har jeg litt av mandagen og tirsdagen til neste igjen. Men den på mandag er såå vanskelig... :-(( Anonymkode: f27ec...c8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #6 Del Skrevet 5. desember 2016 Personlig prater jeg lite eller ingenting med medstudenter om eksamenslesning. Vi kan prate om eksamen og også gå gjennom temaer sammen, men ikke et fnugg om hvor mye man har lest, hvor lenge man sitter hver dag og hvertfall ikke en sær oppgave som har dukket opp på eksamen én eneste gang og som telte mindre enn 1%. Alle studenter er forskjellige, og å sammenligne seg med andre i denne perioden er noe av det verste man kan gjøre. Særlig dersom man ikke er en person som leser fra morgen til kveld. Jeg er ikke det og trives godt med det. Jeg pleier å ta lange pauser på noen timer der jeg eksempelvis spiller, ser på TV eller går en tur. Jeg kan også finne på å ta en hel dag fri fra lesing. De som har lest døgnet rundt har ikke gjort det noe bedre enn meg. Ta deg fri med god samvittighet. Èn dag spiller liten rolle i realiteten, med mindre man tar tidenes skippertak. Det er også mye bedre for lesingen din at du kobler av mellom hver intense periode, i stedet for å jobbe deg ihjel. Det er fortsatt en stund til eksamen, så dette går helt fint. Og godt jobbet med de andre eksamenene dine! Anonymkode: d192d...d11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå