Gå til innhold

Hvorfor har jeg dette(bilde)

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Saphyria skrev:

Det er strekkmerker, ikkje flekker. Eg har ingen ide om hvorfor mine oppsto, men det var muligens grunnet hormonelle forandringer siden det var i perioden eg sluttet på p-piller. Om du vil vite meir om strekkmerker, så foreslår eg at du prøver google for informasjon.

Aha okei. Men hvor lenge hadde du merkene før de så å si blekne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Brimi skrev:

Trodde noen arr kunne fjernes med laserbehandling? 

Noen kan nok det om de er overfladiske. Om man har dype strekkmerker er det mer risikabelt og man kan ende opp med å heller få en rød tone over hele området.

Anonymkode: 1505c...1ea

Skrevet
4 minutter siden, Sofiegj skrev:

Aha okei. Men hvor lenge hadde du merkene før de så å si blekne?

Aner ikkje, eg brydde meg liksom ikkje, men tipper rundt 2 år før de var blitt nærmest usynlige.

Skrevet

Ifølge flere folk så funker bio oil veldig bra på strekkmerker!

Skrevet

Strekkemerker er veldig vanlig, både gutter og jenter opplever dette i tenårene når kroppen endrer seg i fasongen. Ikke pga overvekt, men rett og slett pga kroppen gjerne vokser i rykk og napp i tenårene. Plutselig så har man skutt 5cm i været og man endrer fasong fra barnekropp til voksenkropp. Eksen min hadde f.eks en del strekkmerker på rumpa, han fikk plutselig den sprettrumpa da han var 14.. 

Det er også veldig vanlig å få strekkmerker når man er gravid, gjerne på mage, pupper og hofter.

De vil ikke forsvinne, men med årene så blekner de og blir ikke like synlige som nå når de er ferske og litt lilla på farge. 

Jeg fikk noen strekkmerker på hoftene i mitt første svangerskap, de er nesten ikke synlige lengre. 

Skrevet
6 minutter siden, skruf skrev:

Strekkemerker er veldig vanlig, både gutter og jenter opplever dette i tenårene når kroppen endrer seg i fasongen. Ikke pga overvekt, men rett og slett pga kroppen gjerne vokser i rykk og napp i tenårene. Plutselig så har man skutt 5cm i været og man endrer fasong fra barnekropp til voksenkropp. Eksen min hadde f.eks en del strekkmerker på rumpa, han fikk plutselig den sprettrumpa da han var 14.. 

Det er også veldig vanlig å få strekkmerker når man er gravid, gjerne på mage, pupper og hofter.

De vil ikke forsvinne, men med årene så blekner de og blir ikke like synlige som nå når de er ferske og litt lilla på farge. 

Jeg fikk noen strekkmerker på hoftene i mitt første svangerskap, de er nesten ikke synlige lengre. 

Okei! Men skal prøve bio oil, skal visstnok funke litt:)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Sofiegj skrev:

Søren. Ser jo ikke særlig pent ut. Merkelig at det ikke finnes noe som hjelper dog.

Tror laser kan hjelpe.

Skrevet
35 minutter siden, Sofiegj skrev:

Ifølge flere folk så funker bio oil veldig bra på strekkmerker!

Nei, det gjør den ikke. 

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Boomonster skrev:

Nei, det gjør den ikke. 

Ok? Ser mange har skrevet at det har hjulpet?

Skrevet (endret)

En olje bestående for det meste av parafinium liquidum/flytende vaselin/mineralolje.  (restene etter produksjonen av motorolje og bensin)  gjør nøyaktig ingenting for huden.. Oljen kan i verste fall føre til hudirritasjon, den tetter porer med opptil 60 % og forstyrrer talgproduksjonen.  Den tas også opp fra huden og en forskningrapport konkluderer med at den kan forårsake leddgikt. Du finner det samme unyttige fyllstoffet i mye både dyrt og billig ræl fra apoteket og i billige kremer på Nille og Kiwi. 

Endret av Boomonster
Skrevet

Noen får strekkmerker på lår og mage av å gå i for stramme bukser også feks

Anonymkode: c3d3c...e82

Skrevet

Det kan også komme av vannansamlinger, spesielt mennesker som går på noen sterke medisiner kan oppleve å hovne veldig opp i ansikt og kropp. 

Anonymkode: 918e8...f7a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...