Sofiegj Skrevet 4. desember 2016 #1 Skrevet 4. desember 2016 (endret) Heii! Har disse merkene ved lårene men hva kommer det av? Er 20 år. Endret 4. desember 2016 av Sofiegj
Hei på deg Skrevet 4. desember 2016 #2 Skrevet 4. desember 2016 Ligner på strekkmerker men siden det er ved lårene så vet jeg ikke. Hvor lenge har du hatt dem?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #3 Skrevet 4. desember 2016 Strekkmerker, altså skader i lærhuden. Kan skyldes rask vekst i puberteten, betydelig overvekt, graviditet. Bruker å blekne over tid å bli lyse. Anonymkode: 54747...160
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2016 #4 Skrevet 4. desember 2016 Det er strekkmerker, de blir helt hvite etter noen år.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #5 Skrevet 4. desember 2016 Det er strekkmerker, altså arrdannelse i underhuden. Kommer av litt forskjellig, men er som oftest å se der man har en del fett under huden. Fettet "sprekker" under huden, og ovenpå det blir det da slik at huden viser slike arr. De går dessverre ikke bort, men de kan blekne med tiden i noen tilfeller. Mange får slike strekkmerker over magen når de er gravide, eller rett og slett går opp i vekt. Noen får det over brystene, eller over hofter og rumpe hvis de går opp en del i vekt. Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke under min graviditet, selv om jeg gikk opp 16 kg, så det tror jeg er litt individuelt egentlig, om man er tilbøyelig til å få sånne merker eller ei. Anonymkode: b19b9...88f
lunamuna Skrevet 4. desember 2016 #6 Skrevet 4. desember 2016 Finnes det virkelig såpass uopplyste folk? Beklager å måtte si det. et er strekkmerker. Skal jeg sende bilde av mine? Sexy greier, jepp. Strekkmerker kan oppstå OVERALT. 4
Sofiegj Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Strekkmerker, altså skader i lærhuden. Kan skyldes rask vekst i puberteten, betydelig overvekt, graviditet. Bruker å blekne over tid å bli lyse. Anonymkode: 54747...160 Tusen takk. Men syns ikke noe særlig om dem. Er det mange som har dem? Så ikke noe kremer osv hjelper?
Saphyria Skrevet 4. desember 2016 #8 Skrevet 4. desember 2016 Been there, done that. Var vel på din alder når eg plutselig fant lignende merker på innsiden av lårene mine. Ikkje særlig kult, men de lysner på noen år og blir nærmest usynlige. Det fins jo produkter som skal hjelpe, men hvor effektive de er... det er ein annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #9 Skrevet 4. desember 2016 14 minutter siden, Sofiegj skrev: Heii! Har disse merkene ved lårene men hva kommer det av? Er 20 år. Strekkmerker. Noe alle får i større eller mindre utstrekning. Kommer sv dårlig elastisitet i underhuden. Ingenting å gjøre noe med, utover å akseptere. Anonymkode: 6a8da...215
Sofiegj Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2016 5 minutter siden, Saphyria skrev: Been there, done that. Var vel på din alder når eg plutselig fant lignende merker på innsiden av lårene mine. Ikkje særlig kult, men de lysner på noen år og blir nærmest usynlige. Det fins jo produkter som skal hjelpe, men hvor effektive de er... det er ein annen sak. Hva gjorde du for å bli kvitt de? Liker ikke disse flekkene altså.
Sofiegj Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 4. desember 2016 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er strekkmerker, altså arrdannelse i underhuden. Kommer av litt forskjellig, men er som oftest å se der man har en del fett under huden. Fettet "sprekker" under huden, og ovenpå det blir det da slik at huden viser slike arr. De går dessverre ikke bort, men de kan blekne med tiden i noen tilfeller. Mange får slike strekkmerker over magen når de er gravide, eller rett og slett går opp i vekt. Noen får det over brystene, eller over hofter og rumpe hvis de går opp en del i vekt. Jeg fikk ikke et eneste strekkmerke under min graviditet, selv om jeg gikk opp 16 kg, så det tror jeg er litt individuelt egentlig, om man er tilbøyelig til å få sånne merker eller ei. Anonymkode: b19b9...88f Fryktelig kjipt. Å gå ned i vekt vil det hjelpe da? Veier kanskje 5-6 kg for mye nå. Men så det finnes altså ingen kremer som hjelper? Endret 4. desember 2016 av Sofiegj
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #12 Skrevet 4. desember 2016 Som de andre sier: Strekkmerker er arr. De blir ikke borte om du går ned i vekt. Det er heller ingen kremer som hjelper. Noen kremer sier de skal gjøre det, men resultatet er ikke som lovet. Det er arr rett og slett. De er der. De lysner med årene og blir mindre synlige. Anonymkode: 1505c...1ea
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #13 Skrevet 4. desember 2016 Det er arr. Forsvinner arr av at du går ned i vekt? Kan du fjerne arr med kremer? NEI, Anonymkode: 69805...fb9 1
Saphyria Skrevet 4. desember 2016 #14 Skrevet 4. desember 2016 5 minutter siden, Sofiegj skrev: Hva gjorde du for å bli kvitt de? Liker ikke disse flekkene altså. Eg gjorde ingenting for å bli kvitt de. Eg aksepterte de som ein del av meg, ein del av kroppen min, på lik linje som de mange arrene eg har. 3
Sofiegj Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som de andre sier: Strekkmerker er arr. De blir ikke borte om du går ned i vekt. Det er heller ingen kremer som hjelper. Noen kremer sier de skal gjøre det, men resultatet er ikke som lovet. Det er arr rett og slett. De er der. De lysner med årene og blir mindre synlige. Anonymkode: 1505c...1ea Søren. Ser jo ikke særlig pent ut. Merkelig at det ikke finnes noe som hjelper dog.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #16 Skrevet 4. desember 2016 Akkurat nå, Sofiegj skrev: Søren. Ser jo ikke særlig pent ut. Merkelig at det ikke finnes noe som hjelper dog. Det er jo arr. Dypt i huden. Huden blir på en måte litt ødelagt i det området. Det er ikke så rart at det ikke kan fikses med kremer Anonymkode: 1505c...1ea 2
Sofiegj Skrevet 4. desember 2016 Forfatter #17 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, Saphyria skrev: Eg gjorde ingenting for å bli kvitt de. Eg aksepterte de som ein del av meg, ein del av kroppen min, på lik linje som de mange arrene eg har. Har du noe anelse om hvorfor du fikk de flekkene?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2016 #18 Skrevet 4. desember 2016 Man kan få strekkmerker av å gå opp i vekt og når man vokser. Rett og slett når huden strekkes. Noen kan også få det at hormonforandringer som p-piller. Anonymkode: 1505c...1ea 1
Saphyria Skrevet 4. desember 2016 #19 Skrevet 4. desember 2016 1 minutt siden, Sofiegj skrev: Har du noe anelse om hvorfor du fikk de flekkene? Det er strekkmerker, ikkje flekker. Eg har ingen ide om hvorfor mine oppsto, men det var muligens grunnet hormonelle forandringer siden det var i perioden eg sluttet på p-piller. Om du vil vite meir om strekkmerker, så foreslår eg at du prøver google for informasjon.
Brimi Skrevet 4. desember 2016 #20 Skrevet 4. desember 2016 Trodde noen arr kunne fjernes med laserbehandling?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå