AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #41 Skrevet 5. desember 2016 Jeg fikk en akutt psykose. Var på skjermet enhet i nesten 3 uker og på vanlig psyk i 5 uker. Var på tvangsvedtak i 3-4 av disse ukene. Gikk inn og ut av psykosen i disse ukene. Jeg skjønte ikke at jeg var psykotisk før på slutten av opphold. Jeg nektet å ta både medisiner (litsium) og å gå til psykolog etter at jeg kom ut. Er nå 23 år siden. Har ikke vært psykisk syk siden. Grunnene til dette var omsorgsvikt og vold i hjemmet, mobbing, for mye jobbing og arbeidspress, lite søvn, lite mat og muligens en abort. Anonymkode: 28465...a47
aiba Skrevet 5. desember 2016 #42 Skrevet 5. desember 2016 Jeg har vært tvangsinnlagt flere ganger så det er fullt mulig i Norge
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #43 Skrevet 5. desember 2016 Psykoser går noen ganger over av seg selv. Mye av grunnen til at det er sagt at det ikke gjør det er at en ubehandlet psykose ikke blir registert noe sted. Langt fra ideelt, men det blir feil å si at om en ikke har mulighet til å få hjelp, så er det garantert å gå galt. For mange, så vil det brenne ut av seg selv. Anonymkode: 0d011...5fa
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #44 Skrevet 5. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fikk du anfall? Anonymkode: 7a16d...313 Mens jeg leser her og nå jeg fikk sikkelig anfall.. men måtte ptøve å fokusere å skrive... kanskje ville hjelpe meg å glemme..... slit🕇 .......... Det gikk greit til slutt. Ellers takk at du spør. Hvorfor det vet ikke.. angst deppa klare ikke kontroll når den kom. Men klart jeg også bli stille psykose... hvem vet.😇 Anonymkode: c434f...608
Brimi Skrevet 5. desember 2016 #45 Skrevet 5. desember 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Politiet sa det selv. Anonymkode: 7a16d...313 Tror de mente at politiet ikke kan kjøre pasienten til psyk og få pasienten tvangsinnlagt. Det må gå igjennom en lege.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #46 Skrevet 5. desember 2016 Er det slik at psykotiske mennesker som har blitt psykotisk av narkotika er farlige? Men de som har blitt psykotisk av mobbing, misshandling, abort osv ikke er farlige? Det blir vel 2 forskjellige ting å bli psykotisk av narkotika og psykotisk av mobbing osv? Anonymkode: 7a16d...313
aiba Skrevet 5. desember 2016 #47 Skrevet 5. desember 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at psykotiske mennesker som har blitt psykotisk av narkotika er farlige? Men de som har blitt psykotisk av mobbing, misshandling, abort osv ikke er farlige? Det blir vel 2 forskjellige ting å bli psykotisk av narkotika og psykotisk av mobbing osv? Anonymkode: 7a16d...313 Psykotiske er vel bare farlige om de tror de skal bli drept og tror de dreper i nødverge, F.eks står klar med øksa når politiet skal bryte seg inn fordi de tror politiet er CIA agenter som skal drepe de uansett hva psykosen kom av Endret 5. desember 2016 av aiba
aiba Skrevet 5. desember 2016 #48 Skrevet 5. desember 2016 Eller de tror folk er aliens som skal drepe dem
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #49 Skrevet 5. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at psykotiske mennesker som har blitt psykotisk av narkotika er farlige? Men de som har blitt psykotisk av mobbing, misshandling, abort osv ikke er farlige? Det blir vel 2 forskjellige ting å bli psykotisk av narkotika og psykotisk av mobbing osv? Anonymkode: 7a16d...313 Etter min erfaring er det oftest omvendt. Førstnevnte har forvirring, og i verste fall frykt, mens sistnevnte har ofte mer sinne. Det er lettere å roe ned noen som er forvirret og redd, enn noen som er sint. Anonymkode: 0d011...5fa
aiba Skrevet 5. desember 2016 #50 Skrevet 5. desember 2016 Jeg var voldelig i manisk psykose fordi jeg var innesperra på skjerma og ble nektet nok drikke mens medisinene gjorde meg sykt tørst men skadet ingen, bare en dør
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2016 #51 Skrevet 5. desember 2016 Jeg raserte rommet mitt på psyk flere ganger, jeg var sint fordi jeg var der. Jeg skjønte jo ikke hvorfor. Anonymkode: 28465...a47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå