Gå til innhold

Ville gaver fra min brors nye dame

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min bror er skilt og har 1 barn og har nå funnet seg en kjæreste, hun har 2 barn. De har vært kjærester i under 2 mnd.

I går fortalte min bror om kjærestens planer for julegaver til bl.a våre foreldre. Hun har altså bestilt store portrettbilder av barna, på lerret og rundt 40x40 cm store... Det blir jo merkelig å få store bilder av 2 barn man har møtt max 2 ganger hittil, og i tillegg er forholdet såpass nytt at man vet jo ikke engang om det varer...

Hun har også fått med seg alle på familiefotografering og skal gi mine foreldre og meg et stort bilde av alle 5 i like klær. Hun har en venn som tar bildene så dette koster henne ikke noe særlig heller.

Min bror synes det er rart men tør ikke si noe.

Kan jeg si noe til henne? Hva skal jeg si?? 

Anonymkode: cd09c...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min bror er skilt og har 1 barn og har nå funnet seg en kjæreste, hun har 2 barn. De har vært kjærester i under 2 mnd.

Altså. De har vært kjærester i under 2 mnd, og han tør ikke å si noe til henne om dette?

Hvordan skal dette forholdet bli etterhvert, dersom han ikke tør å si noe til henne?

Jeg kan ikke tro på denne historien.

Anonymkode: 4cd6e...da2

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I går fortalte min bror om kjærestens planer for julegaver til bl.a våre foreldre. Hun har altså bestilt store portrettbilder av barna, på lerret og rundt 40x40 cm store... Det blir jo merkelig å få store bilder av 2 barn man har møtt max 2 ganger hittil, og i tillegg er forholdet såpass nytt at man vet jo ikke engang om det varer...

Hun har også fått med seg alle på familiefotografering og skal gi mine foreldre og meg et stort bilde av alle 5 i like klær. Hun har en venn som tar bildene så dette koster henne ikke noe særlig heller.

Litt overivrig og upassende av henne kanskje, men det er vel ikke helt greit å diktere hva man skal få eller ikke få til jul heller?

Ta i mot gavene med et smil, de kan kastes hvis forholdet går i vasken etterhvert. Bildene MÅ ikke henges opp i stua lissom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Hvis de kun har vært kjærester i underkant av 2 mndr. og hun allerede gjør dette, så virker det som dere kan glede dere til resten av fremtiden med dama. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager innlegget over, noe krøll med sitering. 

Men; jeg tenker at oppi alt dette så er det synd på ungene som blir brukt som dukker i hennes spill om en stor lykkelig familie så raskt. Stille opp som søsken på bilde hos fotograf med barn de så vidt har møtt

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er i det minste dedikert! Om ikke annet tror jeg han har fått seg ei som ønsker å bli hos han. Hun er bare litt vel ivrig.. 

Jeg syns ikke du skal si noe. Det er ikke din oppgave, og for hennes del tror jeg det vil være mye verre om svigersøster kommer å snakker med henne om det, enn om din bror tar praten selv. 

Syns broen din at det er et stort problem regner jeg med at han komme til å ta det opp. Du kan bare sitte ned, nyte tiden frem mot jul og vente i spenning på hva slags gave som venter deg til jul av denne dama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmbjellene uler og blinker gjennom skjermen. Pass nå endelig på at din bror ikke smeller henne på tjukka. Kjente ei som henne en gang og hun ble et monster da det ble slutt med hun og stefar nummer 1, 2, 3, ... , 15 i rekka. Gikk all in med en gang og stalket i ettertid. Ungene er tilknytningsskadet og bor hos faren. 

Anonymkode: 2a5be...a26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun markerer revir. Hun kommer inn med brask og bram, og ingen skal være i tvil om hvem som har ankommet.

Din mor er for gammel til å ta opp kampen, så det blir opp til deg å forsvare territoriet.

Anonymkode: a2bb7...7d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun markerer revir. Hun kommer inn med brask og bram, og ingen skal være i tvil om hvem som har ankommet.

Din mor er for gammel til å ta opp kampen, så det blir opp til deg å forsvare territoriet.

Anonymkode: a2bb7...7d6

Haha! :laugh:

Men ærlig talt: dette høres temmelig sprøtt ut. Broren din burde si til dama at dette er upassende. 

Anonymkode: 97e65...e39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan da ikke være så uintelligent!  Hadde broren din klart å si noe til dama så hadde han jo gjort det allerede. Jeg hadde tatt en liten prat med henne om jeg var deg.

Jeg er veldig sær på hva som skal henge på veggene (de har sett barna to ganger for pokker) så håper foreldrene dine bor i et stoooooort hus hvor det er muligheter til oppheng i bortgjemte rom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, sånt er ikke lett. Det er litt spesielt siden du ikke kjenner henne så godt som du selv sier.
Går det an å forklare henne at du syntes det er litt spesielt med tanke på at hun ikke betaler noe for bildene, og om du kan si det rett ut? Disse har du bare truffet to ganger, så det blir litt rart siden de har vært kjærester i så kort tid? Hva med å gi bort noe som er litt mer nøytralt? Hun kan vel heller spare disse bildene til neste jul hvis de fortsatt er sammen da. :P 

Hvis ikke du har startet en tulle-tråd, da. Det høres veldig spesielt ut at noen plutselig gjør noe sånt. Dette forholdet skal vare livet ut. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh Gud....! :bond:

Det er å gå altfor langt i et så ferskt forhold! Kanskje jeg reagerer sterkt men jeg har alltid mislikt den trenden med å poppe opp store bilder av brudepar, barn, kjæledyr, familie osv og hadde aldri orket å ha slikt hengende på veggen eller stående fremme. 

Er han virkelig så veik at han ikke klarer å si nei på vegne av seg selv og familien????

Anonymkode: eac5d...556

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, bror din har nok funnet seg eit koko kvinnfolk. Du skal ikkje si noe som helst, for det er broren din sin jobb, det er tross alt hans kjæreste. Men han er for tøffel, så da får dama bare drite seg ut med denne erklæringen sin. Du bør ikkje si noe, for dersom denne dama har noen skruer løs (som det tyder på), så risikerer du full krig og ein bror som får forbud mot å snakke med deg igjen. Og når bror din er ein tøffel, så er det sånn det blir om det er tilfellet. Smil og takk for gaven, og stu det bort i ei bod eller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

Tja... er de samboere ? Du sier de har vært kjærester i under 2mnd, men de kan ha datet lenge for alt du vet, og for henne er det kanskje kjempestort at de endelig er "offisielle" kjærester. Kanskje er gaven litt overivrig, men tanken er vel god. Hun ønsker tydeligvis å inkludere og samle barna, og vise omgivelsene at nå er de en liten familie. Strø litt nyforrelskelsesrus oppå der så tenker jeg at dere bør ha takhøyde for dette og forsøke å inkludere henne tilbake slik hun gjør mot dere. Ingen grunn til å rynke på nesen og være negativ når noen forsøker å spre litt love baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...