Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Det handler om deg
Skrevet

I burde skatte til Norge så hun hjelper Pimpen på trygd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Natu skrev (2 timer siden):

Dette er direkte feil. De eneste gangen Nav " betaler bolig" er vel folk som går på sosialstønad. Det som er rett i mamma Raad saken er hun disponerer en kommunal bolig, vegg i vegg med sin mann. Altså opptar de to 2 stk kommunale boliger i Oslo som antakelig noen andre hadde trengt mer enn dem. Det blir litt rart når man vet at de oppholder seg i Irak store deler av året og da bor de sammen der. 

Enig! 🙌🏽 Og har fått sjekket opp litt her nå og det som er problemet her er ikke «bedrageri» i straffelovens forstand, men et helt åpenbart misbruk av kommunale boligressurser! Kommunale leiligheter skal gå til folk i REEL nød – mennesker som står uten bolig eller barnefamilier som trenger et sted å bo. 

Når en familie får disponere to kommunale 3-roms leiligheter samtidig som de tilsynelatende oppholder seg store deler av året i Irak og Dubai,  så sier det noe? 🤔

Kommunen sitter på utdaterte eller feil opplysninger…

For å få og beholde kommunal e boliger må man ha et dokumentert og løpende behov eller gå på sosial stønad. (Noe Shehed har benektet.. men kan man tro på dette?) 🤔 Bor man mesteparten av året i et annet land eller i en annen leilighet vegg i vegg – så er det åpenbart at behovet ikke er vurdert på nytt. Derfor blir jo dette utnyttelse av systemet. 

Og her er problemet og hvorfor folk blir forbanna over dette: 

Mens hundrevis av familier i Oslo står på venteliste står to kommunale leiligheter bundet opp av en husstand som ikke bruker dem slik ordningen er ment. Det er ikke ulovlig i seg selv men det er et system som blir misbrukt fordi kommunen ikke følger godt nok opp hvem som faktisk bor der, hvor ofte, og hvilket behov som eksisterer i dag – ikke for ti år siden.

Det er akkurat sånne tilfeller som dette som gjør folk forbanna på denne familien , fordi det viser hvor dårlig systemet er rigget for å fange opp feil og svindel – og hvor lett noen kan sitte på ressurser andre egentlig trenger mer… 😡

• Liker 4
  • Nyttig 17
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (5 timer siden):

Enig! 🙌🏽 Og har fått sjekket opp litt her nå og det som er problemet her er ikke «bedrageri» i straffelovens forstand, men et helt åpenbart misbruk av kommunale boligressurser! Kommunale leiligheter skal gå til folk i REEL nød – mennesker som står uten bolig eller barnefamilier som trenger et sted å bo. 

Når en familie får disponere to kommunale 3-roms leiligheter samtidig som de tilsynelatende oppholder seg store deler av året i Irak og Dubai,  så sier det noe? 🤔

For å få og beholde kommunal e boliger må man ha et dokumentert og løpende behov eller gå på sosial stønad. (Noe Shehed har benektet.. men kan man tro på dette?) 🤔 Bor man mesteparten av året i et annet land eller i en annen leilighet vegg i vegg – så er det åpenbart at behovet ikke er vurdert på nytt. Derfor blir jo dette utnyttelse av systemet. 

Mens hundrevis av familier i Oslo står på venteliste står to kommunale leiligheter bundet opp av en husstand som ikke bruker dem slik ordningen er ment. Det er ikke ulovlig i seg selv men det er et system som blir misbrukt fordi kommunen ikke følger godt nok opp hvem som faktisk bor der, hvor ofte, og hvilket behov som eksisterer i dag – ikke for ti år siden.

Det er akkurat sånne tilfeller som dette som gjør folk forbanna på denne familien , fordi det viser hvor dårlig systemet er rigget for å fange opp feil og svindel – og hvor lett noen kan sitte på ressurser andre egentlig trenger mer… 😡

Helt enig.  Dette er kjernen til reaksjonene. 🤬

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (7 timer siden):

Du har helt rett. 
Christian Vik ( MrChristian83 på FB) har lagt ut et innlegg der nylig der han forteller at de vokste opp i kommunal leilighet i Stavanger. Da barna flyttet ut, var moren ( hun som var med i Charterfeber) livredd for at kommunen ikke ville forlenge leieavtalen. Fastlegen skrev erklæringer som hjalp en stund  ( hun hadde klaustrofobi, angst og slet med generelt mye) , hun fikk bli boende litt til , men til slutt måtte hun ut og flytte inn i en mye mindre leilighet. 
Ved leie av en kommunal leilighet så SKAL det foretas nye vurderinger jevnlig når man fornyer. avtalen.  Man har ikke inngått en leieavtale for livet. Kan virkelig ikke forstå at Oslo skal ha andre retningslinjer. 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Du har helt rett. 
Christian Vik ( MrChristian83 på FB) har lagt ut et innlegg der nylig der han forteller at de vokste opp i kommunal leilighet i Stavanger. Da barna flyttet ut, var moren ( hun som var med i Charterfeber) livredd for at kommunen ikke ville forlenge leieavtalen. Fastlegen skrev erklæringer som hjalp en stund  ( hun hadde klaustrofobi, angst og slet med generelt mye) , hun fikk bli boende litt til , men til slutt måtte hun ut og flytte inn i en mye mindre leilighet. 
Ved leie av en kommunal leilighet så SKAL det foretas nye vurderinger jevnlig når man fornyer. avtalen.  Man har ikke inngått en leieavtale for livet. Kan virkelig ikke forstå at Oslo skal ha andre retningslinjer. 

Hmmm… kan dette ha noe med denne NAV veilederen som mulig også er familievenn med Raad familien?🤔 

• Liker 1
  • Nyttig 13
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (3 timer siden):

Hmmm… kan dette ha noe med denne NAV veilederen som mulig også er familievenn med Raad familien?🤔 

Eller kan det ha noe med at vi ikke vet hele historien? Vet vi med sikkerhet at det er kommunale leiligheter?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ellenn skrev (23 minutter siden):

Eller kan det ha noe med at vi ikke vet hele historien? Vet vi med sikkerhet at det er kommunale leiligheter?

Mener det har blitt nevnt ved flere anledninger at de bor i kommunale leiligheter, men dette vet jo ingen av oss med sikkerhet med mindre vi får se et vedtak fra NAV/kommunen.

Endret av Sirah
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Ellenn skrev (1 time siden):

Shehed sa det,det er vel ingen ting man lyver om,det er også 100% sikkert at hverken mor eller far har rett på hver sin 3 roms,det er behovsprøvd og vil tro det står barnefamilier i kø der som andre steder i landet

• Nyttig 10
Skrevet
Velinda skrev (Akkurat nå):

Shehed sa det,det er vel ingen ting man lyver om,det er også 100% sikkert at hverken mor eller far har rett på hver sin 3 roms,det er behovsprøvd og vil tro det står barnefamilier i kø der som andre steder i landet

Kan også være at moren og faren faktisk går på sosialen og at Shehed syns det er for flaut å være ærlig om?🤔🤷🏼‍♀️

• Nyttig 4
Skrevet
Ellenn skrev (1 time siden):

Eneste grunnen de ville løyet om dette må vel være om sannheten er at de faktisk går på sosial stønad..🤔🙈 Men det er nok for flaut å innrømme for disse. 

• Nyttig 3
Skrevet
Sirah skrev (34 minutter siden):

Mener det har blitt nevnt ved flere anledninger at de bor i kommunale leiligheter, men dette vet jo ingen av oss med sikkerhet med mindre vi får se et vedtak fra NAV/kommunen.

Tror du virkelig at den familien skryter på seg å bo i kommunale boliger?
En ting er å være kritisk til ting som kan virke urealistisk, men å ikke være sikker før du får se et vedtak er å gå for langt, det må man vel tro familien på.

Ikke lenge siden Shehed hadde en utblåsing på sin snap, hvor hun gjentatte ganger bedyret at moren hadde rett på den kommunale boligen og at hun tross alt betalte leie på den kommunale leiligheten. Dette var 11.november i år, altså ikke engang en mnd siden. Dette har vært nevnt flere ganger av alle søsknene, ikke bare Shehed.
Og de har nok neppe flyttet etter 11.november…. Og ja, jeg har bevis i form av lydopptak av Shehed sin rant om dette. Bare å sende meg en PM hvis du vil høre, sånn istedenfor et vedtak., 

• Liker 2
  • Nyttig 8
Skrevet
Tuppenoglillemor12 skrev (11 minutter siden):

Kan også være at moren og faren faktisk går på sosialen og at Shehed syns det er for flaut å være ærlig om?🤔🤷🏼‍♀️

De går nok ikke på sosialen, det er bare en midlertidig stønad som er ment for kort tid. De er nok uføretrygdet slik det hevdes, men at de, som andre med lav uføretrygd, har vært nødt til å få supplerende stønad kan være mulig. Men før det så skal det søkes bostøtte, hvilket er mer nærliggende å tro at de, som svært mange andre uføre, kan ha mottatt.

Men akkurat ballen om at de er på sosialen synes jeg vi kan la ligge. De, som svært mange andre flyktninger, har nok etter så mange år i Norge fått innvilget ufør.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Spania33 skrev (1 time siden):

Tror du virkelig at den familien skryter på seg å bo i kommunale boliger?
En ting er å være kritisk til ting som kan virke urealistisk, men å ikke være sikker før du får se et vedtak er å gå for langt, det må man vel tro familien på.

Ikke lenge siden Shehed hadde en utblåsing på sin snap, hvor hun gjentatte ganger bedyret at moren hadde rett på den kommunale boligen og at hun tross alt betalte leie på den kommunale leiligheten. Dette var 11.november i år, altså ikke engang en mnd siden. Dette har vært nevnt flere ganger av alle søsknene, ikke bare Shehed.
Og de har nok neppe flyttet etter 11.november…. Og ja, jeg har bevis i form av lydopptak av Shehed sin rant om dette. Bare å sende meg en PM hvis du vil høre, sånn istedenfor et vedtak., 

Hvor har jeg skrevet at familien skryter på seg å bo i kommunale boliger?

Poenget mitt var at ingen av oss faktisk VET med sikkerhet hva som er sant. Sånn før alle går helt bananas med spekuleringen.

Endret av Sirah
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har hun gjort noe mer med leppene? Synes det er mer klumper en vanlig.💋💋

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Sirah skrev (19 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at familien skryter på seg å bo i kommunale boliger?

Poenget mitt var at ingen av oss faktisk VET med sikkerhet hva som er sant. Sånn før alle går helt bananas med spekuleringen.

Hvor har jeg skrevet at du har skrevet det? Jeg spør deg om du tror at familien skryter på seg en kommunal bolig da dette er informasjon hentet fra hva de selv har snakket om. Altså et retorisk spørsmål, og ikke en påstand om at du har skrevet det 🤷‍♀️

Du vet ikke med sikkerhet, ikke VI. Jeg har nå tilbudt deg lydbåndet hvor du selv kan få høre at Shehed, nok en gang, omtaler dette som kommunale boliger. Send meg en PM, så kan vi legge denne diskusjonen død - for du stoler ikke på fler av oss her inne som har hørt det nøyaktig samme som faktisk blir sagt.

• Nyttig 8
Skrevet
Spania33 skrev (3 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at du har skrevet det? Jeg spør deg om du tror at familien skryter på seg en kommunal bolig da dette er informasjon hentet fra hva de selv har snakket om. Altså et retorisk spørsmål, og ikke en påstand om at du har skrevet det 🤷‍♀️

Du vet ikke med sikkerhet, ikke VI. Jeg har nå tilbudt deg lydbåndet hvor du selv kan få høre at Shehed, nok en gang, omtaler dette som kommunale boliger. Send meg en PM, så kan vi legge denne diskusjonen død - for du stoler ikke på fler av oss her inne som har hørt det nøyaktig samme som faktisk blir sagt.

Nei vettu hva, dette gidder jeg faktisk ikke. God ettermiddag.

• Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Sirah skrev (11 minutter siden):

Nei vettu hva, dette gidder jeg faktisk ikke. God ettermiddag.

Da poster jeg den her. Du hevder jo at vi ikke vet dette med sikkerhet, til tross for det jeg skriver. Du hevder også at det må dokumenteres med å se et vedtak, til tross for at jeg sitter på annet bevis. Har oppfattet deg som en som gjerne tar ting på PM, så skjønner ikke helt hvorfor du ikke ønsket å høre dette ettersom du har så sterke meninger i saken.

En lengre rant, men kommunal bolig begynner på ca 1:00.

Ha en stråååålende ettermiddag du også 🤗

• Liker 2
  • Nyttig 11
Skrevet
Spania33 skrev (11 minutter siden):

Da poster jeg den her. Du hevder jo at vi ikke vet dette med sikkerhet, til tross for det jeg skriver. Du hevder også at det må dokumenteres med å se et vedtak, til tross for at jeg sitter på annet bevis. Har oppfattet deg som en som gjerne tar ting på PM, så skjønner ikke helt hvorfor du ikke ønsket å høre dette ettersom du har så sterke meninger i saken.

Har du seriøst tatt lydopptak..?😳😅

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Spania33 skrev (11 minutter siden):

Dette er ikke spekulasjoner,det er nesten så man ikke tror det er sant at de kan være så slu

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Spania33 skrev (9 minutter siden):

Shehed vet at det er mange i samme situasjon og det har hun rett i. Mange flyktninger som blir ufør lever store deler av livet sitt i hjemlandet. Så fort de får innvilget opphold og norsk pass reiser de på ferie til landet de flyktet fra. Dette er fullt lovlig, dessverre. De burde mistet retten til opphold og all stønad når de reiser tilbake på ferie. Ang den kommunale leiligheten. Det er helt på trynet at den står tom store deler av året. I teorien kan den brukes kun to døgn pr.år. Folk står i kø for å få tildelt en 3 roms og her har to voksne hver sin mens de bor sammen i utlandet. Det gjør meg fly forbannet. Det er imidlertid ikke deres skyld, men et system som må endres. Norge er blitt hele verdens sosialkontor. Hvem betaler, jo du og jeg. Samtidig som de lever et liv i luksus. De ler hele veien til banken av naive Ola Dunk. 

• Liker 3
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...