AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #1 Skrevet 2. desember 2016 pris er ikke en faktor. kun best ergonomisk for en måned gammel baby Anonymkode: 2a611...6ce
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #2 Skrevet 2. desember 2016 Caboo, Adapt eller elastisk sjal. Anonymkode: 2d271...1a7
Gjest Sisti Skrevet 3. desember 2016 #3 Skrevet 3. desember 2016 Caboo er fantastisk for nyfødt, men rundt 6-7 kg begynner det å sige, så kommer an på hvor tung din baby er? Samme gjelder elastisk. Kan være lurt å kjøpe brukt siden brukstiden er så kort. Adapt har lengre brukstid (fra nyfødt og i mange måneder/opptil 2-3 år?) , men er jo ikke et sjal. Men en veldig god sele! Hvis du virkelig vil ha et SJAL, og vil ha lang brukstid er det vevd du går for. Sjekk norsk bæregruppe på Facebook for tips for nybegynnere. Eller les hva nettbutikkene anbefaler (sjalala, bereglede.no, carryme osv). Yaro, Didymos og girasol i 100% bomull er vel nybegynnervennlige og ikke så dyre. Men brukt er enda bedre!
Gjest GulSol Skrevet 3. desember 2016 #4 Skrevet 3. desember 2016 Vevd sjal. Bomull, trenger ikke være høy gsm. Rundt 200gsm passer for nyfødt, 250gsm+ for større barn. Ville ikke satsa på et sjal for hele perioden, da de sjala med 250+ er litt grovere. Brukt er best. Ferdig innbrutt 😄
FantasDick Skrevet 3. desember 2016 #5 Skrevet 3. desember 2016 Jeg liker elastisk best for nyfødtperioden, og er veldig fornøyd med Moby. Vevde sjal synes jeg personlig er bedre for litt større babyer. 1
Glitnir Skrevet 3. desember 2016 #6 Skrevet 3. desember 2016 Close Caboo Carrier er supert til nyfødt! Det er et slags ferdig knyttet sjal med ringer. Men som nevnt over siger det fort når baby blir litt større, så fra kanskje 7 kg bør man over på noe annet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #7 Skrevet 2. desember 2018 Vi har caboo, veldig fornøyd. Brukt det siden vår var nyfødt, nå er hun 2 mnd og passer nok bra en stund til. Etterhvert tenker vi gå over til en sele - enten angelpack eller tula tror vi, må prøve med baby i før vi bestemmer oss. Anonymkode: 7b299...ccc
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #8 Skrevet 2. desember 2018 Vi var veldig fornøyd med elastisk sjal (Sino). Brukte det daglig inne og på tur ute fram til hun var tre måneder, og en del inne fram til nå som hun er sju måneder og sju kg. (men nå er hun for tung). Fra ca. 2 måneder har vi også brukt Angelpack bæresele. Jeg trives veldig godt med den selen. Har et vevd sjal også, men kløner litt med å knytte det, og ender med å velge selen i stedet fordi det går raskt og er behagelig. Anonymkode: af297...3db
Marimba Skrevet 2. desember 2018 #9 Skrevet 2. desember 2018 (endret) Men når det gjelder bæresjal vil jeg anbefale et som er tynt. Caboo, moby, babylonia osv er fine, men de er litt tykke. Det blir fort veldig varmt, og spesielt om man har en baby som blir fort varm. Derfor er jeg veldig fornøyd med aldoria, som er tynt og svalt. Jeg hadde babylonia på nr 1 og aldoria på nr 2, og foretrakk klart det siste. Men forhåpentligvis har ts fått svarene hun trenger for lenge siden, for jeg vil tro at barnet hennes nå er for stort for elastisk sjal. Ryddet for svar til slettet innhold. Edie, adm. Endret 3. desember 2018 av Edie 3
Edie Skrevet 3. desember 2018 #10 Skrevet 3. desember 2018 Ryddet for spam og svar til dette. Edie, adm.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2018 #11 Skrevet 3. desember 2018 Jeg er sikkert ikke så god på å skjønne bæring.. Ble aldri fortrolig med caboo, selv etter to barn. Men Angelpack! Fantastisk! Ved å være i frosk kan den brukes fra tidlig av Anonymkode: 84373...1d0
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2018 #12 Skrevet 23. desember 2018 vi er veldig fornøyd med bæresjal fra fornessi. Anonymkode: 272c1...bc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå