Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Siden du sier du er åpen for forslag og konstruktiv kritikk... :sjenert:
Jeg kan på en måte forstå mannen din også. 
Noen andre nevnte der over her at han har hatt tvillinger før, det betyr ofte en unge til hver av foreldrene. Nå er dere to foreldre på en unge og i tillegg er du som du selv sier litt av en hønemor blitt. Jeg kan godt tenke meg at han føler seg litt utenfor, og gruer seg til du skal tilbake til jobb fordi han ikke slipper til (?) og ikke føler du stoler på at han kan ta vare på M like godt som du kan..
Mulig jeg tar feil her altså, jeg vet du har skrevet tidligere at han ikke tar noe initiativ til å leke med henne osv. og ikke tar henne når hun viser tegn til å trenge a eller b.. Men det blir jo på en måte en liten ond sirkel, hvis han ikke får prøve seg ut med henne så vil han heller ikke lære henne og signalene hennes å kjenne. :vetikke:
Nå er jo jeg også den rake motsetning av deg på mange områder men jeg synes i alle fall du kan prøve å senke skuldrene litt og gi ham og dem to sammen en sjanse. 
At du føler at du ikke kan ta deg en ordentlig dusj mens hun sover og han er hjemme er jeg faktisk helt enig i at ''sånn kan dere ikke ha det'', du må kunne stole såpass på ham at han greier det.. Du synes kanskje jeg er kjempe brutal men om du hadde gått i dusjen og M hadde nektet å sove inne så hadde han kanskje greit å resonnert seg frem til at de måtte ut på trille tur på egenhånd, uten at M ville tatt nevneverdig skade av det. 

Bare kaster ut litt tanker her fra et helt annet perspektiv.. Vi er som sagt veldig forskjellige du og jeg men jeg kjenner meg igjen i litt av det du skriver fra tiden min med Trollet når alt var nytt og usikkert.. Uansett så håper jeg stemningen blir litt lettere hos dere frem over. Veldig tungt når man går å kverner på ting på den måten der. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sisti

Så bra at dere har pratet! Jeg kjenner jo ikke M så det er jo helt umulig å vite om du er hønemor eller ikke, men jeg er enig med @Beccy87 i at du kanskje kan slippe han til på noen områder, sånn som med dusj og soving? Jeg skjønner deg også i at du bare vil sørge for at hun faktisk får sove, for det er jo du som må ta konsekvensen hvis hun blir overtrøtt, sur og umulig å legge på kvelden... Men det tåler du innimellom! Har lagt overtrøtt, sur unge i mange uker nå (jeg håper det er et utviklingssprang og ikke bare "sånn skal det være"), jeg blir sprø, men jeg tåler det. Kan dessverre ikke skylde på mannen da, han har blitt flinkere enn meg til å få til dagsoving. :P mannen din kan da underholde en sur M, kan han ikke? 

Og så håper jeg dere blir flinke på å velge deres kamper. Det er fortsatt innmari teit av han å bli sur for at du ikke ville snu vogna for eksempel ,der burde han skjerpet seg. Du kan kanskje gi han en sjans mtp dagsovinga. Sånne ting. Dere må vurdere hva som faktisk er viktig og hvem som føler sterkest for det. Her i huset merker jeg at jeg er mer tio-orientert enn mannen, og at jeg ikke helt liker måten mannen min reagerer på når mini for eksempel slår seg. Men jeg har bestemt at jeg ikke skal kommentere det eller blande meg inn hvis det er de to som holder på med noe, han skal få lov til å respondere på den måten som er naturlig for han. Samtidig som han ikke kommer med spydige bemerkninger når jeg er hønemor på "min" vakt. Nå er ikke jeg sånn hønemor som er redd han skal slå seg da, men jeg responderer litt annerledes. 

Og av og til er det lov til å bare svare "JA, jeg er hønemor og stolt av det! " 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an at han får alt ansvar for M en dag for å føle litt på hvordan det er? At du bare ammer men han må ta seg av alt annet. Da må han ta initiativ og får føle på kroppen hvordan det er om hensynet til M ikke kommer foran alt. Eventuelt går det kjempefint og det er du som får en aha-opplevelse. Må gjennomføres når guttene ikke er hos dere så han ikke kan bruke dem som unnskyldning for å ikke ta ansvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Leviora skrev:

Jeg synes du er en super mamma! :klem: Det er veldig normalt å være hønemor :) Det betyr jo at du elsker barnet ditt og vil det beste for det!

Hva om dere prøver ut ting mannen din foreslår og ser hvordan det går?

Takk! Godt å høre. Jeg vet de fleste er litt ekstra hønemor på første ungen og chiller mer med nummer to. Så jeg føler ikke at jeg er så ekstrem eeeegentlig... 

Vi har prøvd ting han har foreslått altså, og mye funker fett :Nikke:. Jeg gav ham eksempler på det i går, men da hadde han selvsagt flere eksempler på ting jeg hadde vært uinteressert i :plystre:

15 timer siden, Beccy87 skrev:

Siden du sier du er åpen for forslag og konstruktiv kritikk... :sjenert:
Jeg kan på en måte forstå mannen din også. 
Noen andre nevnte der over her at han har hatt tvillinger før, det betyr ofte en unge til hver av foreldrene. Nå er dere to foreldre på en unge og i tillegg er du som du selv sier litt av en hønemor blitt. Jeg kan godt tenke meg at han føler seg litt utenfor, og gruer seg til du skal tilbake til jobb fordi han ikke slipper til (?) og ikke føler du stoler på at han kan ta vare på M like godt som du kan..
Mulig jeg tar feil her altså, jeg vet du har skrevet tidligere at han ikke tar noe initiativ til å leke med henne osv. og ikke tar henne når hun viser tegn til å trenge a eller b.. Men det blir jo på en måte en liten ond sirkel, hvis han ikke får prøve seg ut med henne så vil han heller ikke lære henne og signalene hennes å kjenne. :vetikke:
Nå er jo jeg også den rake motsetning av deg på mange områder men jeg synes i alle fall du kan prøve å senke skuldrene litt og gi ham og dem to sammen en sjanse. 
At du føler at du ikke kan ta deg en ordentlig dusj mens hun sover og han er hjemme er jeg faktisk helt enig i at ''sånn kan dere ikke ha det'', du må kunne stole såpass på ham at han greier det.. Du synes kanskje jeg er kjempe brutal men om du hadde gått i dusjen og M hadde nektet å sove inne så hadde han kanskje greit å resonnert seg frem til at de måtte ut på trille tur på egenhånd, uten at M ville tatt nevneverdig skade av det. 

Bare kaster ut litt tanker her fra et helt annet perspektiv.. Vi er som sagt veldig forskjellige du og jeg men jeg kjenner meg igjen i litt av det du skriver fra tiden min med Trollet når alt var nytt og usikkert.. Uansett så håper jeg stemningen blir litt lettere hos dere frem over. Veldig tungt når man går å kverner på ting på den måten der. :klem:

Det kan faktisk være at han føler disse tingene, men da må han også være flinkere til å si i fra. Det kom opp litt av det i går. For eksempel har han hatt lyst til å trille vogna når vi går tur, men det har han aldri sagt :vetikke:. Så vi må bli flinkere begge to. Han skal få trille hver gang fra nå ;)

Og dusjen... Hun våkner av hårføneren :sjenert:. Men ja, jeg vet jeg kanskje er litt "ekstra" på ting og tang. 

Bare nysgjerrig jeg nå, men på hvilke ting er vi rake motsetninger? Amming i søvn og samsoving vet jeg. Er det mer? 

Takk for konstruktiv kritikk! :Nikke:

14 timer siden, Sisti skrev:

Så bra at dere har pratet! Jeg kjenner jo ikke M så det er jo helt umulig å vite om du er hønemor eller ikke, men jeg er enig med @Beccy87 i at du kanskje kan slippe han til på noen områder, sånn som med dusj og soving? Jeg skjønner deg også i at du bare vil sørge for at hun faktisk får sove, for det er jo du som må ta konsekvensen hvis hun blir overtrøtt, sur og umulig å legge på kvelden... Men det tåler du innimellom! Har lagt overtrøtt, sur unge i mange uker nå (jeg håper det er et utviklingssprang og ikke bare "sånn skal det være"), jeg blir sprø, men jeg tåler det. Kan dessverre ikke skylde på mannen da, han har blitt flinkere enn meg til å få til dagsoving. :P mannen din kan da underholde en sur M, kan han ikke? 

Og så håper jeg dere blir flinke på å velge deres kamper. Det er fortsatt innmari teit av han å bli sur for at du ikke ville snu vogna for eksempel ,der burde han skjerpet seg. Du kan kanskje gi han en sjans mtp dagsovinga. Sånne ting. Dere må vurdere hva som faktisk er viktig og hvem som føler sterkest for det. Her i huset merker jeg at jeg er mer tio-orientert enn mannen, og at jeg ikke helt liker måten mannen min reagerer på når mini for eksempel slår seg. Men jeg har bestemt at jeg ikke skal kommentere det eller blande meg inn hvis det er de to som holder på med noe, han skal få lov til å respondere på den måten som er naturlig for han. Samtidig som han ikke kommer med spydige bemerkninger når jeg er hønemor på "min" vakt. Nå er ikke jeg sånn hønemor som er redd han skal slå seg da, men jeg responderer litt annerledes. 

Og av og til er det lov til å bare svare "JA, jeg er hønemor og stolt av det! " 

Ja, det var godt å få ut en haug med greier :P 

Trøtt unge er slitsomme greier, og det er sjelden hun sovner igjen. Men han hadde garantert prøvd da :Nikke:

Jeg skjønner det er vanskelig å ikke blande seg inn i sånne situasjoner. Men foreldre er ofte forskjellige når det gjelder sånt, og det tror jeg ungene forstår etterhvert. Jeg har vært vitne til diskusjoner mellom mannen og ungenes mor når det gjelder akkurat det. Han liker ikke hvordan hun trøster, og hun synes han er for hard. Så de håndterer situasjoner annerledes, men jeg tror ikke ungene har tatt så veldig skade av det. Selv om det er vanskelig for mammaen å se på. 

5 timer siden, A4-livet skrev:

Går det an at han får alt ansvar for M en dag for å føle litt på hvordan det er? At du bare ammer men han må ta seg av alt annet. Da må han ta initiativ og får føle på kroppen hvordan det er om hensynet til M ikke kommer foran alt. Eventuelt går det kjempefint og det er du som får en aha-opplevelse. Må gjennomføres når guttene ikke er hos dere så han ikke kan bruke dem som unnskyldning for å ikke ta ansvar. 

Godt forslag! Lurer på om jeg skal nevne det nå i ferien :) Jeg er begynt å gi han ansvaret mer og mer, som for eksempel at han står opp annenhver dag når han har fri, og spurt om han vil gi henne mat. Det er i hvert fall mer enn ingenting :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
10 minutter siden, Weebs skrev:

Jeg skjønner det er vanskelig å ikke blande seg inn i sånne situasjoner. Men foreldre er ofte forskjellige når det gjelder sånt, og det tror jeg ungene forstår etterhvert. Jeg har vært vitne til diskusjoner mellom mannen og ungenes mor når det gjelder akkurat det. Han liker ikke hvordan hun trøster, og hun synes han er for hard. Så de håndterer situasjoner annerledes, men jeg tror ikke ungene har tatt så veldig skade av det. Selv om det er vanskelig for mammaen å se på. 

Godt forslag! Lurer på om jeg skal nevne det nå i ferien :) Jeg er begynt å gi han ansvaret mer og mer, som for eksempel at han står opp annenhver dag når han har fri, og spurt om han vil gi henne mat. Det er i hvert fall mer enn ingenting :tongue:

Det er nettopp det jeg tenker, at unger tåler, og kanskje har godt av, at vi gjør ting litt forskjellig? Menneskeheten har jo overlevd frem til nå, uten alskens tio-fokus og pedagogisk riktig opplegg, så det går nok bra. :P jeg synes bare det er så unaturlig å reagere med "neida,  du slo deg ikke!" i stedetfor "slo du deg" eller trøst. Hvis JEG tryner ville det jo ikke ramlet mannen inn å bare glo på meg og fastslå "du slo deg ikke! Trenger ikke grine!". Da hadde jeg hvertfall blitt sint. :P Men, men, som sagt, jeg lar mannen respondere på sin måte. 

Du kan ikke benytte anledningen til å få deg litt mer alene-tid? Stikke på kafé eller noe? :nigo: Noen uker før min permisjon var over fokuserte vi på at far og sønn skulle få være en del sammen uten meg, så da malte jeg terrasse og sånne type ting ute mens de var inne. Skulle ønske jeg fant på noe litt mer gøy. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Det kan faktisk være at han føler disse tingene, men da må han også være flinkere til å si i fra. Det kom opp litt av det i går. For eksempel har han hatt lyst til å trille vogna når vi går tur, men det har han aldri sagt :vetikke:. Så vi må bli flinkere begge to. Han skal få trille hver gang fra nå ;)

Og dusjen... Hun våkner av hårføneren :sjenert:. Men ja, jeg vet jeg kanskje er litt "ekstra" på ting og tang. 

Bare nysgjerrig jeg nå, men på hvilke ting er vi rake motsetninger? Amming i søvn og samsoving vet jeg. Er det mer? 

Takk for konstruktiv kritikk! :Nikke:

Tja nå var det sagt med en klype salt da, men jeg føler ofte jeg leser her inne og tenker at du er helt motsatt av meg. :P 
Ting jeg kommer på i farten: 
- amming generelt virker være noe du trives med - og det hater jo jeg (men amming i søvn gjorde jeg også i starten med Trollet)
- samsovingen - der tar jeg meg i å misunne deg innimellom, midt på natten når Trollet er umulig og blir sinna om jeg prøver å legge meg i sengen hans eller ta han med inn til oss.. Ikke kjempe kos å sitte på gulvet halve natten. :P  
- du lager babymat fra bunnen av (og babyen din liker det!)
- at babyen din er var for lyder - her er det nesten aldri stille  
- for ikke glemme iskaffen din - jeg liker den best varm 
- også snakker du til naboene dine - jeg blir stressa om jeg møter dem ved postkassene 

Og i mitt hode så bor jo du i et enormt hus og har svart hår mens jeg er blond i leilighet.. :fnise:
Jeg har jo innsett det at det ikke stemmer og vi er nok egentlig ikke så ulike for jeg er veldig ofte enig og kjenner meg igjen i det du skriver her også. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sisti skrev:

Det er nettopp det jeg tenker, at unger tåler, og kanskje har godt av, at vi gjør ting litt forskjellig? Menneskeheten har jo overlevd frem til nå, uten alskens tio-fokus og pedagogisk riktig opplegg, så det går nok bra. :P jeg synes bare det er så unaturlig å reagere med "neida,  du slo deg ikke!" i stedetfor "slo du deg" eller trøst. Hvis JEG tryner ville det jo ikke ramlet mannen inn å bare glo på meg og fastslå "du slo deg ikke! Trenger ikke grine!". Da hadde jeg hvertfall blitt sint. :P Men, men, som sagt, jeg lar mannen respondere på sin måte. 

Du kan ikke benytte anledningen til å få deg litt mer alene-tid? Stikke på kafé eller noe? :nigo: Noen uker før min permisjon var over fokuserte vi på at far og sønn skulle få være en del sammen uten meg, så da malte jeg terrasse og sånne type ting ute mens de var inne. Skulle ønske jeg fant på noe litt mer gøy. :ler:

Jeg trillet tur da jeg leste dette og endte opp med å le høyt. Så for meg deg ligge på bakken mens mannen stod der og sa at du ikke slo deg :hoho:. Nei, det er faktisk ganske unaturlig :tongue:

Alenetid, ja. Til nå har det vært dusjen :fnise:. Jeg hatet å dusje før jeg fikk M. Brukte mye kortere tid enn mannen, ferdig på null komma niks. Men nå er det plutselig blitt helt topp med en lang dusj :biggrin:. Kanskje jeg skal begynne å stikke litt ut av huset i stedet :Nikke:

36 minutter siden, Beccy87 skrev:

Tja nå var det sagt med en klype salt da, men jeg føler ofte jeg leser her inne og tenker at du er helt motsatt av meg. :P 
Ting jeg kommer på i farten: 
- amming generelt virker være noe du trives med - og det hater jo jeg (men amming i søvn gjorde jeg også i starten med Trollet)
- samsovingen - der tar jeg meg i å misunne deg innimellom, midt på natten når Trollet er umulig og blir sinna om jeg prøver å legge meg i sengen hans eller ta han med inn til oss.. Ikke kjempe kos å sitte på gulvet halve natten. :P  
- du lager babymat fra bunnen av (og babyen din liker det!)
- at babyen din er var for lyder - her er det nesten aldri stille  
- for ikke glemme iskaffen din - jeg liker den best varm 
- også snakker du til naboene dine - jeg blir stressa om jeg møter dem ved postkassene 

Og i mitt hode så bor jo du i et enormt hus og har svart hår mens jeg er blond i leilighet.. :fnise:
Jeg har jo innsett det at det ikke stemmer og vi er nok egentlig ikke så ulike for jeg er veldig ofte enig og kjenner meg igjen i det du skriver her også. ;)  

For en koselig oppsummering. Mye stemmer, noe stemmer ikke ;) Men vi har jo inngått en avtale om å late som om jeg har svart hår, så jeg skal la den gå :fnise:

M tåler jevn støy. Hun kan godt sove på en kafé. Men plutselige lyder er mindre populært :daane:

Åh, iskaffe :hjerte:. I dag har vi nesten ikke vært hjemme så jeg har kun fått én :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste nettene har Prosjekt Sprinkelseng gått veldig dårlig. Det er totalt slutt på å kunne roe henne ned med sang, stryking og holde i hånda. Hun liker generelt ikke å bli bært innover (bryst mot bryst), så det funker i hvert fall ikke som trøst. Da blir hun bare ekstra sint og våken og presser seg utover. Så da har vi bare amming igjen. Klokka er ni og jeg er nå på tredje ammingen :P

I natt hadde hun en kjedelig natt, stakkar. Da droppet vi hele prosjektet. Hun må ha hatt vondt magen. Natta gikk i sutring og fising. Soving på dagtid var også bare tullete. Så da kvelden kom hadde vi en grinete baby og alt var galt. But, but. Krysser fingrene for en bedre dag i morgen. 

In other news så hater jeg fremdeles denne jækla Samsung- telefonen. Jeg vet ikke hvordan jeg klarer det, men bare av å holde telefonen helt i ro så trykker jeg på alle slags knapper! Gi meg en iPhone, ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom jeg til å tenke på M sin yndlingsperson; mormoren. Hun er som tidigere nevnt Babyhviskeren. Hun vet automatisk hva M vil før hun omtrent har gitt tegn om noe som helst. Om det er å bare hvile litt på fanget, leke på gulvet, trille tur i det perfekte tidsrommet der hun sovner med en gang (den ene gangen sovnet hun mens mamma tok på regntrekket). Hun får henne til og med til å drikke vann fra glass. Her hjemme skyr hun vann som pesten. 

Men mange av hønemortendensenene kommer derfra :fnise:. Fra M ble født har jeg sett på hvordan andre har behandlet henne og kopiert oppførselen. Jeg husker spesielt i starten var det veldig unaturlig for meg å smile til henne. Fra første sekund digget jeg henne over alt på jord, men å smile til en bitteliten person som bare sov og spiste var helt merkelig. Men alle andre gjorde det! Så jeg øvde da jeg var alene med henne på badet. Smilte alt jeg kunne, men det var så falskt at jeg fikk vondt :tongue: Heldigvis gikk det seg til etterhvert :fnise: Andre ting jeg har kopiert er bæremåter, snakking... Sånne ting. Jeg visste liksom ikke helt hvordan jeg skulle oppføre meg :vetikke:

Men uansett da. Hun var ikke sånn livredd for meg da jeg var yngre. Hvert år fra jeg var 16 fikk jeg reise på festivaler om sommeren. Altså, 16 år på Quarten. WTF? 16 er nesten null :fnise:. Jeg nevnte det nettopp for henne. "Det gikk jo fint det? Men det får ikke M lov til! Hun må være minst 20!" Så selv om hun ikke var en hønemor for meg så er hun blitt en hønebestemor for alle barnebarna. Slipper alt hun har i hendene hvis noe skjer. "Ånei, hun kjeder seg! Oi, hun får vind på seg! Pass på ørene!"

Kanskje jeg har blitt en bestemor? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker veldig koselig å være bestemor da, så du får bare nyte det :ler: Og jeg skjønner godt det der med å føle at man kopierer de rundt seg. Jeg har aldri følt meg så liten og hjelpesløs som den natta jeg fødte da samboer hadde reist hjem og jeg ble plassert på barselavdelingen med en helt nyfødt baby jeg skulle ta vare på, også kom det ikke noe bruksanvisning eller noe. Bare et instinkt som sa at denne lille bylten var det mest verdifulle og skjøre som jeg noen gang kom til å komme i nærheten av. Da er det fort gjort å se hva andre gjør og kopiere det som funker.

Du, hvilken babycall er det dere har igjen? Vi driver og snuser på babycall med video serru :sjenert::P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Marimba skrev:

Det virker veldig koselig å være bestemor da, så du får bare nyte det :ler: Og jeg skjønner godt det der med å føle at man kopierer de rundt seg. Jeg har aldri følt meg så liten og hjelpesløs som den natta jeg fødte da samboer hadde reist hjem og jeg ble plassert på barselavdelingen med en helt nyfødt baby jeg skulle ta vare på, også kom det ikke noe bruksanvisning eller noe. Bare et instinkt som sa at denne lille bylten var det mest verdifulle og skjøre som jeg noen gang kom til å komme i nærheten av. Da er det fort gjort å se hva andre gjør og kopiere det som funker.

Du, hvilken babycall er det dere har igjen? Vi driver og snuser på babycall med video serru :sjenert::P 

Det er ikke lett å være total newbie :klo: :fnise:

Vi har Topcom Babyviewer og den anbefales ikke! Helt elendig dekning. Går fra topp til "out of range" selv om den står helt i ro. Så hver kveld må vi lete etter den magiske plassen den trives. Det forandrer seg nemlig :daane:Men det er veldig greit når den først har dekning altså. Kamera anbefales. Men ikke akkurat den :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Weebs skrev:

Det er ikke lett å være total newbie :klo: :fnise:

Vi har Topcom Babyviewer og den anbefales ikke! Helt elendig dekning. Går fra topp til "out of range" selv om den står helt i ro. Så hver kveld må vi lete etter den magiske plassen den trives. Det forandrer seg nemlig :daane:Men det er veldig greit når den først har dekning altså. Kamera anbefales. Men ikke akkurat den :raven:

Haha, flott da vet jeg hvertfall hvilken jeg ikke skal kjøpe :P Uff, dekning og god rekkevidde er liksom det viktigste her ja! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører Neonate sin skal være bra, @Marimba :) Vi har Neonate uten kamera og er veldig fornøyd. Skal vi ha med kamera vil jeg gå for den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Leviora skrev:

Jeg hører Neonate sin skal være bra, @Marimba :) Vi har Neonate uten kamera og er veldig fornøyd. Skal vi ha med kamera vil jeg gå for den :) 

Takk for tipset ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legging i dag var jammen ikke lett. Gulp, gråt, ekstra Gaviscon... Prøvde meg på gamle triks som byssing og bæring selv om det ikke har funket på tre måneder. Selvsagt ingen hell i dag. Jeg hadde akkurat funnet frem telefonen for å be mannen om hjelp da hun roet seg. 

Så jeg sovnet jeg også. Jeg våknet for en stund siden og hun ville ikke slippe puppen. Noen sekunders pause av og til bare. Jeg måtte pusse tenner så mannen passet på. Da jeg kom tilbake sov hun, og en halvtime senere sover hun fremdeles. Hm! Kanskje han må ta over litt oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Weebs skrev:

Legging i dag var jammen ikke lett. Gulp, gråt, ekstra Gaviscon... Prøvde meg på gamle triks som byssing og bæring selv om det ikke har funket på tre måneder. Selvsagt ingen hell i dag. Jeg hadde akkurat funnet frem telefonen for å be mannen om hjelp da hun roet seg. 

Så jeg sovnet jeg også. Jeg våknet for en stund siden og hun ville ikke slippe puppen. Noen sekunders pause av og til bare. Jeg måtte pusse tenner så mannen passet på. Da jeg kom tilbake sov hun, og en halvtime senere sover hun fremdeles. Hm! Kanskje han må ta over litt oftere. 

Ja, la mannen ta over litt oftere, prøv det! Her fungerer det toppers. Hun sovner fortere, sover mange, mange timer før neste oppvåkning og våkner generelt færre ganger om natten (det KAN jo være pappaen som er der, og det er jo ikke like stas :fnise:). Verdt et forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan jo være det hjelper å slippe til mannen ved legging og soving. De skjønner jo forskjell på mamma og pappa, og noen ser ut til å godta dårligere service fra pappa. Her har mannen kun tatt en håndfull kvelder, og to netter siden fødselen. Det går ikke knirkefritt det heller, men det ser ikke ut til å være vanskeligere for han enn for meg heller. Så tror absolutt det er er verdt å la han slippe til litt på kvelden :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, maja87 skrev:

Ja, la mannen ta over litt oftere, prøv det! Her fungerer det toppers. Hun sovner fortere, sover mange, mange timer før neste oppvåkning og våkner generelt færre ganger om natten (det KAN jo være pappaen som er der, og det er jo ikke like stas :fnise:). Verdt et forsøk!

Hun sov i to timer og det er ganske bra altså :fnise:

Selve leggingen vet jeg ikke om hun er klar for, i tilfelle må teknikken diskuteres nøye på forhånd. Jeg forklarer nedenfor :tongue:

12 timer siden, Carouselle skrev:

Ja, det kan jo være det hjelper å slippe til mannen ved legging og soving. De skjønner jo forskjell på mamma og pappa, og noen ser ut til å godta dårligere service fra pappa. Her har mannen kun tatt en håndfull kvelder, og to netter siden fødselen. Det går ikke knirkefritt det heller, men det ser ikke ut til å være vanskeligere for han enn for meg heller. Så tror absolutt det er er verdt å la han slippe til litt på kvelden :Nikke:

Jeg vet om flere eldre unger (2-3 år) som legger seg mindre knirkefritt med pappaen. Kanskje de er kjedeligere eller noe sånt? Eller strengere...? 

Legging, ja! I dag fortalte jeg mannen om hvor bra det var at hun sovnet igjen da han var der, og kanskje vi kunne prøve det igjen. Ja, han kunne godt legge for kvelden også han! Bare legge henne i senga og gå ut. Det var det folk gjorde :jepp:

:daane:. Så jeg tok legging i dag, med andre ord :fnise:. Det der får vi diskutere en annen dag. 

Stemningen er forresten blitt mer chill etter den heftige diskusjonen vi hadde. Deilig! 

Selger de en annen type gulrøtter på Vestlandet enn resten av verden? Ingen oppskrifter har rett koketid, de blir jo fader meg aldri møre! Jeg lager kjøttgryte til M som skulle vært most og i frysen for lenge siden, men gulrøttene er harde som bare juling. 15 minutter my ass. Jeg vil legge meg! Djis. 

M sover søtt i senga si. Hun våknet nettopp og grein skikkelig og for første gang roet hun seg da jeg holdt henne uten amming. OMFG. Etter mannens tips holdt jeg henne fremover slash på siden. Gleder meg til å gå i stua og fortelle at det var suksess :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn! Kjøttgryta var skikkelig god! Synes den var god selv jeg, og M var enig. Kjøttgryte til frokost, hvem liker ikke det? 

Ytrefilet av storfe, gulrot, pastinakk og eple. Nam, nam :jepp:

Det blir ikke noe reising på oss i år bortsett fra på hytta. Første gang jeg ikke reiser til varmere strøk på åååår :bond:. Tullesommerene vi har her er ikke godt nok for oss, ass :jolie:Så vi har allerede begynt å planlegge hvor vi skal neste år :fnise:. Men vi har tusen krav så det er ikke så lett. Barnevennlig, babyvennlig, all inclusive, ikke kaldt basseng... Vi var i Rhodos et år. Mye vind pluss saltvannsbasseng er lik unger med blå lepper hele dagen. Ganske synd, alt annet var perfekt. Kjempebra badeland, god mat, fine rom. Vi har sett på nabohotellet, der har de ferskvannsbasseng. Er det varmere eller? 

Tyrkia har mange plasser som har alt vi har lyst på, men det er liksom Tyrkia... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, han der mannen din altså :fnise: Legge bebien i senga og gå ut... HVOR mange er det egentlig som får til det?! Her har vi ikke engang prøvd det, vi er begge skjønt enig om at vår bebi fortjener å ha noen der til hun sovner :hjerte: PS. Ingen kritikk av dere som klarer det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...