Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Mye morsommere med klagbok enn dagbok, så klag i vei :mrgreen:

Godt han hadde tenkt bittelitt på ferien da, og at den verste etappen er dekket av han! 

Her blåser det også. Slitsomt. Tok noen år før jeg innså det, men i fjor fant jeg ut at jeg misliker vind! Altså jeg virkelig haaaater vind og blir skikkelig sur når det blåser. Skjønner ikke hva vind er godt for, bortsett fra for seilere  :sjenert:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Carouselle skrev:

Mye morsommere med klagbok enn dagbok, så klag i vei :mrgreen:

Godt han hadde tenkt bittelitt på ferien da, og at den verste etappen er dekket av han! 

Her blåser det også. Slitsomt. Tok noen år før jeg innså det, men i fjor fant jeg ut at jeg misliker vind! Altså jeg virkelig haaaater vind og blir skikkelig sur når det blåser. Skjønner ikke hva vind er godt for, bortsett fra for seilere  :sjenert:  

Enig, vind er noe dritt. Når jeg sjekker værmeldingen er det vindstyrken jeg ser på sånn at jeg kan forberede meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld driter jeg i sprinkelseng. Fuck that shit, sier M hver gang jeg tror hun sover. 

Rulling og gråting. Jeg er sikkert pinglemamma nummer én som gir opp for lett. Whatever.

Sist lå hun med vidåpne øyne og suttet i vei. "Jeg skal ikke sove altså, så du kan bare glemme å prøve å flytte meg en gang til!" 

Så da gidder jeg ikke :jolie: Samsoving er nattens plan :hjerte:

Hun hadde heldigvis en super bleie tidligere :danse: Ellers ingenting nytt å melde eller klage om. Jeg hadde tenkt å ta en dusj nå, men hun har hektet seg skikkelig godt fast :fnise: Kanskje jeg skal ta en powernap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powernapen varte hele natta. Alltid digg å våkne med klær uten å ha pusset tenner. M har hengt på meg i hele natt. "Godt du har forlenget permisjon", sa mannen i dag. Det knøt seg i magen. For det er sant :P Jeg skulle begynt på jobb i slutten av juli. Det er så og si i morgen :ohmy: Midten av september høres mye bedre ut :Nikke: Dette er en dag jeg lett kunne fått en smule panikk for sovegreia, men heldigvis er det ikke lenge siden jeg fikk tusen peptalks her inne :) 

Akkurat nå kjenner jeg at en tur på hytta med familien skal bli godt. Selv om søvn der alltid har vært litt ekstra arbeid så er i hvert fall dagene enkle. Masse folk som vil bære rundt på M. Og det morsomste i verden er fremdeles en sightseeing rundt i huset :fnise:

M våknet trøtt og uopplagt, hun har kanskje ikke hatt den beste søvnen hun heller. Skulle ønske hun forstod at hvis hun finner roen i sprinkelsenga så slipper hun å bli forstyrret av hver minste bevegelse i dobbelsenga :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg fortsetter med å holde deg oppdatert på vårt sprinkelseng-prosjekt: Det har lyktes en natt, og da sov han der i TO timer. Mer har vi ikke fått til. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det sprinkelseng for alle pengene! Men nå taklet lillebror overgangen relativt greit, høres ut som M er mer utilpass med ny soveplass. Jeg savner litt samsoving da, det var jo egentlig veldig koselig :sjenert: Men jeg er veldig glad for at vi har fått han over i egen seng. Det er litt lettere for Mini å takle. Hun hadde mer problemer med å godta at lillebror skulle sove i sengen med meg. Forståelig nok :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sisti skrev:

Jeg fortsetter med å holde deg oppdatert på vårt sprinkelseng-prosjekt: Det har lyktes en natt, og da sov han der i TO timer. Mer har vi ikke fått til. :ler:

To timer er mye mer enn null ;) Hva var trikset? Amming og flytting i søvne? Så våknet han etter to timer og spurte "hvor i helsike er jeg nå??" :P 

34 minutter siden, Carouselle skrev:

Her er det sprinkelseng for alle pengene! Men nå taklet lillebror overgangen relativt greit, høres ut som M er mer utilpass med ny soveplass. Jeg savner litt samsoving da, det var jo egentlig veldig koselig :sjenert: Men jeg er veldig glad for at vi har fått han over i egen seng. Det er litt lettere for Mini å takle. Hun hadde mer problemer med å godta at lillebror skulle sove i sengen med meg. Forståelig nok :)  

Samsoving er faktisk (vanligvis) ganske digg! Som sagt, hundre ganger før :P, så hadde jeg aldri stresset med å kutte det ut hvis det ikke hadde vært for teite nattevakter :raven:

Men jeg forstår absolutt Mini. Husker selv hvor stas jeg syntes det var å sove med mamma og pappa da jeg var liten. Hadde daua av sjalusi hvis noen andre hadde fått lov hver natt :fnise:

Jeg lurer litt på om hun ruller fordi hun forventer at jeg ligger rett ved siden av, og blir lys våken når hun havner på magen i stedet? I går var hun forvirret da hun våknet i vogna og prøvde å rulle der også :P Resultatet var en ganske sint baby. Men selv om jeg står rett over henne og synger, stryker og holder henne fast så prøver hun så hardt hun kan å rulle. Og den lille skapningen er sterk! Helleduss :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
31 minutter siden, Weebs skrev:

To timer er mye mer enn null ;) Hva var trikset? Amming og flytting i søvne? Så våknet han etter to timer og spurte "hvor i helsike er jeg nå??" :P 

Jepp! Måtte først la han sove i senga vår til jeg la meg, amme mens han sov, flytte, grine, amme litt til og så funka det. Da var mannen rask med å komme tilbake til senga (han vil ikke sove med oss når vi samsover). :ler: men etter to timer og baby tilbake i vår seng ble det sykt trangt for meg da. :glare:

Har prøvd flere kvelder. Han våkner jo før jeg har lagt han i senga, våkner i det jeg bøyer meg over senga. Så dette prosjektet kan ta laaang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sisti skrev:

Jepp! Måtte først la han sove i senga vår til jeg la meg, amme mens han sov, flytte, grine, amme litt til og så funka det. Da var mannen rask med å komme tilbake til senga (han vil ikke sove med oss når vi samsover). :ler: men etter to timer og baby tilbake i vår seng ble det sykt trangt for meg da. :glare:

Har prøvd flere kvelder. Han våkner jo før jeg har lagt han i senga, våkner i det jeg bøyer meg over senga. Så dette prosjektet kan ta laaang tid. 

Babyer, ass. Hvorfor må de våkne av alt? :P 

Jeg lurer på hvordan det går med oss i kveld. Skal jeg amme stående når hun ruller og griner? Legge henne ned når hun er rolig? La henne ligge litt på magen og se hva hun finner på? Åh! Hvor er bruksanvisningen for M? I need it...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe M får til så er det mat! Jeg er dødsimponert. Hun spiser kanskje ikke den porsjonen som er "fasiten" enda, men hun spiser det hun får. Jeg har ikke laget noe nytt og spennende på en stund, vi har jo så masse i frysen. De tre middagene vi varierer mellom er laks, kylling og kikertpuré. Dessert er sviskemos, aprikosmos eller pæremos. I tillegg er eggerøre en ny hit. Og selvsagt den fantastiske blandingen av søtpotet, kraft og leverpostei :P 

Jeg har til og med kjøpt ferdiggrøt. Noe jeg i utgangspunktet ikke hadde planer om, men veien blir til mens man går o.s.v. Mannen hadde nemlig fått høre fra flere på jobb at når de gav ungene sine grøt på kvelden så sov de hele natta. Dette vet jeg ikke gjelder alle babyer, men greit. Vi testet, det gjaldt ikke M ;) Jeg lagde grøten med sviskesaft i stedet for vann. Ble ganske godt! M var enig. 

Nå sitter vi utenfor i sola. Jeg med solkrem, M med ny solskjerm. Ser litt kjip ut, men skygge er viktig! 

Jeg funderer litt på hva jeg skal gjøre med middag til M på hytta. Hvor lenge vi blir kommer an på hvordan sovinga går. Det er bare 45 minutt med bil, så det er ikke stress å kjøre hjem hvis det blir drit. Men middag må man ha. Like lett å lage der, kanskje. Vet ikke hvor anbefalt det er å ta opp frossen mat uten at det skal spises samme dag :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere har kjøleskap på hytta ville jeg ikke hatt noen problemer med å ta med noe og latt det tine i kjøleskapet til neste dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, A4-livet skrev:

Hvis dere har kjøleskap på hytta ville jeg ikke hatt noen problemer med å ta med noe og latt det tine i kjøleskapet til neste dag

Det har vi :) Hvis jeg skal være ekstra påpasselig så kan jag pakke i kjølebag i tillegg. Så da har vi faktisk middag i to dager :Nikke: Dagen vi reiser, og neste. 

Så er middagsglass selvfølgelig en mulighet. Men tenk om de er så gode at hun ikke vil ha min mat lenger :jolie: Da blir jeg lei meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Sisti skrev:

N.Ø.Y.A.K.T.I.G. samme situasjon her :hoho:

Jeg vil lese klissklass!!!! :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

N.Ø.Y.A.K.T.I.G. samme situasjon her :hoho:

Jeg vil lese klissklass!!!! :opplyser: 

Husker ikke ordrett, men det var noe med hvor hardt arbeid det er å føle alle slags greier på vegne av M. Når hun ikke har det bra så vil jeg donere en lunge for å fikse det, liksom :fnise:

Status i kveld: har jeg mistet tellinga for hvor mange ganger jeg har vært inne og snudd henne for hun har rullet og våknet. Et par av gangene har hun "krøpet" helt til fotenden av senga før hun har gitt lyd fra seg. Jeg har sluppet å amme hver gang da :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For faen altså, hvorfor måtte akkurat jeg se det der? Jeg og M så nettopp en katt bli påkjørt. Og jeg som er så glad i katter. Idiot av en katt som løp over veien, og idiot av en sjåfør som ikke så at katten satt på gjerde og var klar til sprint :(. Han ble truffet på hode eller i nakken så han lå ikke lenge å ristet før han døde. Sjåføren stoppet litt lenger borte, men var tydeligvis usikker på situasjonen og kjørte videre. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre så jeg ringte politiet og unnskyldte meg, men jeg trengte råd :P. Hun som svarte spurte kollegaene sine og kom frem til at jeg måtte sjekke om han var død. Da vi var kommet så langt inn i samtalen så hadde han sluttet å sprelle, så jeg kom frem til at det var den :sukk:. Da hadde liksom ikke de noe de kunne gjøre, så jeg googlet litt og fant ut at jeg skulle ringe Mesta. Da ble jeg heldigvis satt over til en mann som var rett i nærheten og kunne komme for å ta en kikk. 

Jeg er ikke laget for sånn som dette. Jeg vandrer frem og tilbake i stua akkurat nå og er helt kvalm. Faens sjåfør altså. Det var garantert helt forferdelig å kjøre på den katten, men Jesus mann! Stopp og ta en telefon selv, ikke la dama med barnevogn i tydelig sjokk gjøre jobben. 

Jeg leverte inn telefonen min i går, så jeg fikk en Samsung lånetelefon. Ikke komfortabel med tastatur osv enda, men det kunne ta tre uker før jeg fikk min tilbake, så jeg blir vel det etterhvert. 

Vurderer å sette meg ned i sofaen nå, det blir snart merker i parketten her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville også lese klissklass :essen2: Men fullt lovlig å slette ;) 

Det er fysisk og psykisk krevende å være mamma! Man blir helt emosjonelt utladet til tider. Jeg tok med minstemann på en byrunde i går, og når vi gikk i litt småsjabby områder holdt jeg så hardt på vognen at knokene mine var helt hvite.. Slitsomt å føle så mye ansvar for å beskytte den lille hele tiden! 

Endret av Carouselle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, så grusomt å være vitne til kattedød. Det hadde jeg taklet svært dårlig selv. Huff, bare det du beskriver høres jo helt forferdelig ut. Både for katten (selvfølgelig) og også at du måtte se dette skje - og ende opp med å ta ansvar når den dumme bilføreren ikke klarte det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes klissklasset ditt var fint å lese jeg :hjerte: 

Uff, så ekkelt å se. Sjåføren var sikkert redd for hva han kunne se selv, tipper det var derfor han ikke kom ut av bilen. Søstra mi klarte å kjøre på to katter på en uke i fjor, men det var i 80-sone og 60-sone tror jeg så der var det liksom ikke noen vits i å sjekke om de levde. Herregud, jeg håper jeg aldri kjører på et dyr :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Men herregud, man må jo stoppe når man kjører på et dyr, uansett! Teite sjåfør. Man må jo sjekke om katten er i live, kontakte hjelp hvis den er det (selv om det ikke er håp for at den skal overleve må man jo sørge for at den ikke blir liggende og lide i timesvis), kontakte eier, og fjerne dyret fra veibanen. Hit and run funker ikke på dyr heller. :(

Så kjedelig å være vitne til det. :( Flink du er som ordner opp hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...