Chandra Skrevet 29. mai 2017 #981 Del Skrevet 29. mai 2017 Våket rett før fem her også i dag. Håper alle babyer sover lengre i natt. 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. mai 2017 Forfatter #982 Del Skrevet 30. mai 2017 10 timer siden, Chandra skrev: Våket rett før fem her også i dag. Håper alle babyer sover lengre i natt. 😬 De må get a grip altså Her var det halv sju i dag! Men hun sovnet dødsseint, så det gikk vel opp i opp Gleder meg til neste oppdatering i dagboka di Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. mai 2017 Forfatter #983 Del Skrevet 30. mai 2017 Mannen har kastet seg med på Google- og forumtoget! Han sender meg linker og sitater on refluks hele veien, så nå har vi fått time hos legen i morgen tidlig. Det kan jo ikke være dødsfarlig å teste ut Losec har nemlig mannen googlet seg frem til. Skal hindre oppstøt. M svelger ofte gulpet sitt, og vi har tenkt "yeah, flink jente". Så det var "check" på et av punktene på stille refluks. Andre tegn som stemte var kraftig hikking, hosting, spise ofte (går halvannen time mellom hvert måltid), husker ikke mer i farten. Greia med legen vår er at han er sinnsyk sta (andre leger har bekreftet dette), og hvis han får en idé i hodet sitt så er det liksom være svaret, basta bom. Nåde deg hvis du sier imot. Har eksempler på folk vi kjenner som har gått syke leeenge, men han har ikke ville gitt ulike medisiner. Så her må det planlegges nøye hvordan vi (eller jeg) skal forklare dette uten at han får en idé før jeg er ferdig. Litt usikker på om jeg vil ha med mannen. Hvis han blir irritert så kan han begynne å snakke høyt (uten at det betyr så veldig mye, sånn er hele familien hans ) og det vil i hvert fall ikke hjelpe på en sta lege Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 30. mai 2017 #984 Del Skrevet 30. mai 2017 Æsj, refluks er skikkelig sneaky altså! Kjenner flere som har fått den diagnosen ganske uventet, men når de først har fått den har de jo sett sammenhengen med alle symptomene. Men er ikke enkelt å vite altså! Føler refluks, tungebånd eller låsninger er noe "alle" babyer har, og så er det umulig å finne ut hva som egentlig er årsaken. Håper legen oppfører seg! Refluks er jo ikke så vanskelig å behandle for de fleste, når man bare finner ut at det kanskje er det som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 30. mai 2017 #985 Del Skrevet 30. mai 2017 Oj, mer oppkast ja. Kanskje det faktisk er refluks ja! Kan ikke mye om det, men hvis symptomene stemmer for M så hadde det jo vært greit å sjekke det opp om det faktisk er det det er! Og jeg er enig i det som blir sagt at nesten alle babyer har enten låsninger, refluks eller kort tungebånd! Alt er tydeligvis veldig vanlig, men de fleste finner jo ikke ut av det før det nesten er "for sent". Heldigvis ikke farlig, men byr jo på mange ekstra utfordringer man helst skulle vært foruten! Som ammeproblemer og dårlig søvn for alle parter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 30. mai 2017 #986 Del Skrevet 30. mai 2017 M pleier også å gulpe mye, svelge gulp og hikke kraftig. Vi mistenker kort tungebånd enda, men det ser ikke ut til at noen leger ser at noe er feil, så da får vi bare se og håpe at det ikke oppstår større problemer. Det er synd at så mange barn plages uten å få hjelp, håper virkelig legen deres tar dere på alvor og finner frem til riktig disgnose og behandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 30. mai 2017 Forfatter #987 Del Skrevet 30. mai 2017 4 timer siden, Sisti skrev: Æsj, refluks er skikkelig sneaky altså! Kjenner flere som har fått den diagnosen ganske uventet, men når de først har fått den har de jo sett sammenhengen med alle symptomene. Men er ikke enkelt å vite altså! Føler refluks, tungebånd eller låsninger er noe "alle" babyer har, og så er det umulig å finne ut hva som egentlig er årsaken. Håper legen oppfører seg! Refluks er jo ikke så vanskelig å behandle for de fleste, når man bare finner ut at det kanskje er det som er problemet. Det er vanskelig og mye bekymringer med baby. Dumt at de ikke kan snakke selv Fant ei dame på et forum der babyen sluttet å spy etter at en eller annen hadde fikset nakken hans. Det er så mye greier altså! Håper vi finner en løsning, hun må jo få i seg mat. Akkurat nå skulle jeg gjerne gitt henne litt sviskemos for eksempel... Tipper en tredagers bleie kommer hos legen 24 minutter siden, Carouselle skrev: Oj, mer oppkast ja. Kanskje det faktisk er refluks ja! Kan ikke mye om det, men hvis symptomene stemmer for M så hadde det jo vært greit å sjekke det opp om det faktisk er det det er! Og jeg er enig i det som blir sagt at nesten alle babyer har enten låsninger, refluks eller kort tungebånd! Alt er tydeligvis veldig vanlig, men de fleste finner jo ikke ut av det før det nesten er "for sent". Heldigvis ikke farlig, men byr jo på mange ekstra utfordringer man helst skulle vært foruten! Som ammeproblemer og dårlig søvn for alle parter! Jepp! Så da ble det vask av dyne o.s.v. igjen! Og vandre litt rundt i stua med spybøtte (bakebolle) til hun var ferdig. Stakkars, hun prøvde så hardt hun kunne å holde det inne. Får vondt jeg altså Håper legen er villig til å høre hva vi har å si i morgen. 7 minutter siden, Leviora skrev: M pleier også å gulpe mye, svelge gulp og hikke kraftig. Vi mistenker kort tungebånd enda, men det ser ikke ut til at noen leger ser at noe er feil, så da får vi bare se og håpe at det ikke oppstår større problemer. Det er synd at så mange barn plages uten å få hjelp, håper virkelig legen deres tar dere på alvor og finner frem til riktig disgnose og behandling! Det at hun svelger gulp har vi tenkt på som noe positivt til nå. "Wow!" liksom. Slipper å tørke opp hver gang. Men nå som jeg legger merke til alle gangene hun faktisk gjør det så får jeg jo kjempedårlig samvittighet. Vet ikke hva jeg skal håpe at problemet er. Noe som kan behandles i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 30. mai 2017 #988 Del Skrevet 30. mai 2017 Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #989 Del Skrevet 31. mai 2017 15 timer siden, Beccy87 skrev: Lykke til hos legen! Takk på etterskudd! Det gikk overraskende bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 31. mai 2017 #990 Del Skrevet 31. mai 2017 Huff så ekkelt Håper dere fikk ordentlig svar, uten at legen begynte å skape seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #991 Del Skrevet 31. mai 2017 (endret) Back from the doctor. Vi hadde lest på en del forum at leger gav mye svadasvar, ikke visste så mye om refluks, ikke hadde kunnskap til medisiner eller om babyer i det hele tatt kunne få Gaviscon, så vi var meget spente på hva vår lege hadde å si om saken. Men så viste det seg jammen meg at fyren var ekspert på refluks Ikke at det var positivt for hans del, det var nemlig fordi datteren hans slet mye med oppkast og de hadde vært gjennom det meste. For M sin del ville han avvente utredning med sonde og ph-måling (helt greit for oss ) og heller se om Gaviscon hadde effekt først. Han ringte barnelege og de ble enige om dette. Nå var hun midt i en overgangsfase der masse skjedde med kroppen osv osv, så dette kunne hun vokse av seg. Han sa det fantes Gaviscon for barn og viste meg hvordan den så ut. Han trodde ikke at apoteket hadde den inne, men voksenversjonen funket den også. Apoteket sa at Gaviscon for barn fantes ikke, og jeg måtte ikke gi det til en baby på seks måneder. Jo, det må jeg faktisk Anyways, jeg fikk kjøpt Gaviscon og en liten sprøyte til å måle opp dosene. Voksendose er 10 ml. "Begynn med 1, og jobb dere opp til 5 hvis det ikke har effekt", hilsen legen. Nå har vi fått testet ut en amming med 1 ml etterpå og det hadde ikke en sinnsyk effekt mot gulp. Noe av det kom selvsagt ut igjen. Det smaker ikke akkurat fantastisk Datteren til legen hadde visst elsket det, han hadde en teori om at det var fordi hun merket effekten. Så da får vi seee.... Krysser fingrene for null oppkast! Mannen var forresten med, og det gikk fint. Han hevet stemmen pittelitt enn liten periode, men så viste det seg heldigvis at han og legen var helt enige likevel Ett tegn på refluks er hyppig amming, så i tilfelle han spurte om hun spiste ofte på nettene så logget jeg antall måltider i natt. Eller prøvde så godt jeg kunne Jeg endte opp med fem stykk, og da hadde jeg sluttet å logge halv fire Og jeg som har sagt to-tre til svigermor. Kanskje det er fordi vi samsover. At hun vet puppen alltid er der. Jeg vet ikke. Endret 31. mai 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #992 Del Skrevet 31. mai 2017 2 minutter siden, Mumsy skrev: Huff så ekkelt Håper dere fikk ordentlig svar, uten at legen begynte å skape seg. Ingen skaping! Vi er fornøyde Håper bare dette funker nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 31. mai 2017 Forfatter #993 Del Skrevet 31. mai 2017 Her går det fint til nå. Jeg synes egentlig det er halvskummelt å plutselig gi Gaviscon etter alle måltider. Føler hele babyen er fylt opp med Gaviscon Rett fra 0 ml til en million! Vi gav sviskemos tidligere fordi nå mååå det komme ei bleie snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 31. mai 2017 #994 Del Skrevet 31. mai 2017 Så bra at legen var enig helt uten å være vanskelig da! Håper Gaviscon hjelper og at dere ser resultater raskt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. juni 2017 Forfatter #995 Del Skrevet 1. juni 2017 11 timer siden, Beccy87 skrev: Så bra at legen var enig helt uten å være vanskelig da! Håper Gaviscon hjelper og at dere ser resultater raskt. Ja, vi ble veldig positivt overrasket! Han er snill og grei til vanlig, men som sagt ekstremt sta ------ Nå er vi på dag fem uten skittbleie! Ingen effekt fra gårsdagens sviskemos, men vi prøver igjen i dag. Pluss sviskesaft som jeg også frøs ned Hun nekter å drikke vann, håper saft går lettere Jeg er ikke gira på forstoppelse altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 1. juni 2017 #996 Del Skrevet 1. juni 2017 13 minutter siden, Weebs skrev: Ja, vi ble veldig positivt overrasket! Han er snill og grei til vanlig, men som sagt ekstremt sta ------ Nå er vi på dag fem uten skittbleie! Ingen effekt fra gårsdagens sviskemos, men vi prøver igjen i dag. Pluss sviskesaft som jeg også frøs ned Hun nekter å drikke vann, håper saft går lettere Jeg er ikke gira på forstoppelse altså... Bare å glede seg til den bæsjebleia! Hilsen har-gått-over-en-uke-en-gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 1. juni 2017 #997 Del Skrevet 1. juni 2017 Hmm.. det hender jo at man kaster opp når man er forstoppet? Husker ikke om M pleier å bli forstoppet? Tenkte kanskje at det kunne være en mulig forklaring hvis Gaviscon ikke hjelper. Uansett, så bra dere traff på en lege som kunne noe om refluks! Og at han var så behjelpelig! Særlig når apoteket er sånn "no-no-no" Har vært forstoppet selv og det er særdeles ubehagelig når det går en uke! Til slutt føler man jo at det er fullt i magen, får magesmerter, blir kvalm og kaster opp (fordi det er fullt i tarmene??).. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. juni 2017 Forfatter #998 Del Skrevet 1. juni 2017 4 timer siden, A4-livet skrev: Bare å glede seg til den bæsjebleia! Hilsen har-gått-over-en-uke-en-gang Den kom! Takk og pris for at det ikke gikk flere dager. Det var mer enn nok, thank you very much Sviskesaft var ikke en hit! Mosen var heldigvis god. Liker din M vann? Man skal jo liksom tilby vann nå, men etter at hun smaker på koppen at det er noe annet enn melk så kniper hun igjen munnen og snur hodet vekk. Det smaker visst forferdelig 2 timer siden, Carouselle skrev: Hmm.. det hender jo at man kaster opp når man er forstoppet? Husker ikke om M pleier å bli forstoppet? Tenkte kanskje at det kunne være en mulig forklaring hvis Gaviscon ikke hjelper. Uansett, så bra dere traff på en lege som kunne noe om refluks! Og at han var så behjelpelig! Særlig når apoteket er sånn "no-no-no" Har vært forstoppet selv og det er særdeles ubehagelig når det går en uke! Til slutt føler man jo at det er fullt i magen, får magesmerter, blir kvalm og kaster opp (fordi det er fullt i tarmene??).. Nei, dette var første gang hun gikk over én dag! Heldigvis løste det seg. Håper det var sviskene som gjorde susen, da har vi løsningen neste gang det skjer Det med oppkast og forstoppelse har jeg faktisk aldri hørt før. Kroppen finner på så mye rart ---- Her er det strålende sol og M gjorde en strålende jobb med bleia si. Brukte lang tid og presset så hun ble rød i ansiktet og fikk tårer i øynene Så alle er fornøyde! Jeg har gått to lange turer og er sikkert blitt solbrent Jeg må virkelig lære å smøre meg med solkrem. Dagens lunsj var proteinyoghurten Pro Fit mango & pasjon. Overraskende god! Middag blir scampi og pasta, jeg gleder meeeg. Kjenner at jeg er sulten, alt jeg tenker på er mat M har sovet i over en time så jeg må snart sjekke om hun puster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 1. juni 2017 #999 Del Skrevet 1. juni 2017 Vann? Eh, det har vi ikke prøvd. Får teste det ut i morgen kanskje. Sviskesaft drikker hun hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meley Skrevet 1. juni 2017 #1000 Del Skrevet 1. juni 2017 9 timer siden, Weebs skrev: Det med oppkast og forstoppelse har jeg faktisk aldri hørt før. Kroppen finner på så mye rart E veldig vanlig med oppkast ved forstoppelse. Er maten som kommer i retur fra mage/tarm for den har ingen annen plass å gå. Men da kjenner man det veldig på lukta at oppkastet er fra tarm. Lukter heilt forj.... Veldig bra at legen var hjelpsom å kunne noe om refluks hos barn da. Synd med et slikt apotek... står ikke noen plass på felleskatalogen derimot at barn ikke kan få Gaviscon. Håper det funker på litjmor 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå