Leopanter Skrevet 21. mai 2017 #901 Del Skrevet 21. mai 2017 9 minutter siden, Weebs skrev: En gang i måneden Sheet! Nei, vi er faktisk imot vaksiner! Meslinger, give it to me Joda, tror vi har fått den. Med vi så mener du baby, ikke sant? Jeg gikk forbi ropedama i dag også. Prøvde å late som om jeg ikke så henne, men hun tok ikke hintet. "Hei Weebs!" Heldigvis var hun utforbi huset i dag, så hun slapp å snakke så høyt Det har vært helt sinnsykt med oppkast det siste året her. Men jeg tror kanskje ungen er en sånn en som spyr for det meste. F.eks. ved for høy feber og sånn. Ikke alt kan være omgangssyke, rett og slett. Men vi lider jo under 48-timersregelen hver jævla gang uansett, seff Haha, ja, jeg mener baby, ja Vi fikk ikke tilbud om den vaksinen, skjønneru, og fikk gleden av å oppleve rotavirus i full blomst i fjorsommer. Det endte med alvorlig dehydrering og sykehustur. Er veldig letta for at man har rotavaksine på programmet nå Haha, herregud, folk, ass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #902 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) Nå skal vi klage litt! Jeg har kjøpt hirsemel for hirsegrøt skal jo være så hinsides sunt for babyer (helt sikkert voksne også ). Jeg hadde ikke tenkt å gi det til M helt enda , men jeg tenkte at jeg må vel smake på det selv først. Og blæhr! Nå fulgte jeg ikke "babyoppskriften" med å bløtlegge og bla bla, jeg fant heller en oppskrift på tine.no der de brukte melk. Jeg tenkte at det må jo være bedre. Men fytti, det smakte herk. Håper babyversjonen er bedre. Stakkars M. Og sist men ikke minst.... Klage litt på mannen. Jeg vet ikke i hvilken ende jeg skal begynne. Men sånn til vanlig. Når jeg gir M til mannen fordi jeg f.eks. skal dusje så sier han "vent litt", tar på TV, og strekker ut hendene for å vise at nå er han klar. Jeg himler med øynene inni meg. Hun er ikke så veldig kjedelig at du trenger å ha på TV imens. Så sitter de der i sofaen. Glor på TV sammen. Det er ikke store deler av dagen at dette foregår, så jeg har ikke kommentert det. Men nå i helga har jeg sagt "vil du leke med M mens jeg dusjer?" for å hinte. Dette tok han visst veldig personlig fordi da jeg kom ut av dusjen i dag hadde han en hel liste med ting som jeg maser om. Jeg tror ikke jeg husker hele, men det var blant annet hvordan han kjører bil, hvordan han triller vogna, hvordan han sover, hvordan han holder M... Og mer som jeg har glemt ut. Det var ikke alt av dette som gav mening for meg, så jeg tok opp hvert punkt og ba om forklaring. (Sletter den lange listen, men det var mye greier ) Jeg er ganske sikker på at det var mer. Jeg kjente bare at jeg ble mer og mer varm i ansiktet. Det var så mye at jeg ble litt målløs Han hadde forresten en forklaring på hvorfor han alltid tok på TV. Så hun ble vandt til støy, siden jeg aldri hadde på TV. Jeg har ikke på TV fordi matta hennes ligger rett foran TV og da snur hun seg bare og glor. Pluss det er dritt å få den lyden rett i øret. Kanskje jeg gjør feil. Tror ikke vi ble helt ferdig med diskusjonen fordi M ble sulten. Vet ikke om jeg skal ta det opp igjen. Endret 21. mai 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #903 Del Skrevet 21. mai 2017 29 minutter siden, Leopanter skrev: Det har vært helt sinnsykt med oppkast det siste året her. Men jeg tror kanskje ungen er en sånn en som spyr for det meste. F.eks. ved for høy feber og sånn. Ikke alt kan være omgangssyke, rett og slett. Men vi lider jo under 48-timersregelen hver jævla gang uansett, seff Haha, ja, jeg mener baby, ja Vi fikk ikke tilbud om den vaksinen, skjønneru, og fikk gleden av å oppleve rotavirus i full blomst i fjorsommer. Det endte med alvorlig dehydrering og sykehustur. Er veldig letta for at man har rotavaksine på programmet nå Haha, herregud, folk, ass Jo, tror det er den vaksinen de får i munnen Det var i hvert fall noe på R. Jeg legger meg ikke veldig opp i det, jeg er bare fornøyd med at hun vaksineres for mest mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 21. mai 2017 #904 Del Skrevet 21. mai 2017 Det der er så typisk her hjemme også! Plutselig får jeg den lista med ting jeg maser om og at alt er så unødvendig og urettferdig. Ender opp med at jeg står og banker det inn med teskje hvorfor jeg maser så mye som jeg gjør. Altså, hvor vanskelig er det å lukke den trappegrinda etter seg?! "Jammen nå skulle jeg jo bare ned i 10 sekunder!!".... Han skjelte meg direkte ut her en dag. Da knakk jeg helt sammen, og han fikk høre hvor DRITT lei jeg er av at han ikke tar det jeg sier seriøst, så da la han seg flat og innså at det var han som var dust. Mannfolk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #905 Del Skrevet 21. mai 2017 3 minutter siden, Leviora skrev: Det der er så typisk her hjemme også! Plutselig får jeg den lista med ting jeg maser om og at alt er så unødvendig og urettferdig. Ender opp med at jeg står og banker det inn med teskje hvorfor jeg maser så mye som jeg gjør. Altså, hvor vanskelig er det å lukke den trappegrinda etter seg?! "Jammen nå skulle jeg jo bare ned i 10 sekunder!!".... Han skjelte meg direkte ut her en dag. Da knakk jeg helt sammen, og han fikk høre hvor DRITT lei jeg er av at han ikke tar det jeg sier seriøst, så da la han seg flat og innså at det var han som var dust. Mannfolk Det er så greit å skrive sånt her, da får jeg bekreftet at det ikke er så veldig unormalt Jeg må prøve å bli bedre til å svare for meg. Han er så kjapp. Kommentarene kommer på rekke og rad før jeg får tenkt ut et svar på det første han sa. Det er skikkelig irriterende for jeg sitter ofte igjen med å føle at hele diskusjonen var bortkastet fordi jeg ikke fikk frem min versjon av ting. Fader altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. mai 2017 #906 Del Skrevet 21. mai 2017 Urk. Her var mannen min skikkelig sur en periode, og når jeg endelig fikk han til å snakke (måtte dra det ut av han, "nei det er ingenting") ramset han også opp alt jeg gjør feil/kjipt mot han eller hva jeg skal si. Endte opp med at jeg grein, og vi måtte ha en skikkelig oppvask-prat altså. Det hjalp! Viste seg at han hadde skikkelig liten tro på seg selv og følte at jeg ikke syns han var god nok og diverse. Noen urimelige greier inni der også (blant annet at jeg så ofte ikke visste hva jeg ville ha til middag),men men. Endte med matkasse og at vi ble enige om å snakke sammen hver kveld uten mobil og tv. Ble mye bedre! Sååå prøver bare å si at det kan være lurt å ta en rolig samtale, hvor man prøver å ikke beskylde hverandre, men lytte? Man havner fort i en ond sirkel, hvor man tar lite ansvar fordi man tror man er udugelig uansett, og så blir partneren surere og bekrefter at man er udugelig... vil hvertfall anbefale en prat hvis ting føles feil, men mulig det bare var mannen din som måtte blåse ut litt damp. men husk at diskusjonen ikke trenger å være ferdig nå, du har lov til å komme med din versjon nå etterpå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. mai 2017 #907 Del Skrevet 21. mai 2017 Og angående grøt, babyer liker de rareste ting. du kan smakssette med smoothie eller fruktmos, koke på kokosmelk, eller tilsette kraft! Gutten min elsker kraft. jeg syns grøt med kraft er ekkelt, men han digger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #908 Del Skrevet 21. mai 2017 3 timer siden, Sisti skrev: Urk. Her var mannen min skikkelig sur en periode, og når jeg endelig fikk han til å snakke (måtte dra det ut av han, "nei det er ingenting") ramset han også opp alt jeg gjør feil/kjipt mot han eller hva jeg skal si. Endte opp med at jeg grein, og vi måtte ha en skikkelig oppvask-prat altså. Det hjalp! Viste seg at han hadde skikkelig liten tro på seg selv og følte at jeg ikke syns han var god nok og diverse. Noen urimelige greier inni der også (blant annet at jeg så ofte ikke visste hva jeg ville ha til middag),men men. Endte med matkasse og at vi ble enige om å snakke sammen hver kveld uten mobil og tv. Ble mye bedre! Sååå prøver bare å si at det kan være lurt å ta en rolig samtale, hvor man prøver å ikke beskylde hverandre, men lytte? Man havner fort i en ond sirkel, hvor man tar lite ansvar fordi man tror man er udugelig uansett, og så blir partneren surere og bekrefter at man er udugelig... vil hvertfall anbefale en prat hvis ting føles feil, men mulig det bare var mannen din som måtte blåse ut litt damp. men husk at diskusjonen ikke trenger å være ferdig nå, du har lov til å komme med din versjon nå etterpå! Så godt å lese! Det er alltid fint å høre om når det ordner seg. Jeg vurderte en sånn samtale i kveld. Bare sånn tilfeldig "det du sa tidligere...", men det er jo søndag og Huskestue på TV Jeg hadde en grei anledning tidligere også, men da var jeg så sulten at det sikkert hadde blitt grining før jeg kom halvveis i setningen. Jeg må se det an i morgen. Og grøt, ja! I dag hadde jeg i en isbit av sviskemos og en liten dråpe kokosolje, men det var helt uspiselig Håper jeg finner en miks som passer for henne. Håper hun også kommer til å digge kraft. Jeg har jo en haug på lager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 21. mai 2017 #909 Del Skrevet 21. mai 2017 Vi har hatt et par runder her hjemme også, sånne irritasjonsmomenter har jo en tendens til å samle seg opp til en fin liten liste som da kommer på rams når man først er sliten, trøtt og dritt lei i utgangspunktet. Her fikk jeg høre av mannen en gang at ''du skulle bare vist hvor mange kameler jeg svelger for at du skal ha det bra''. Da klikka jeg i alle mulige slags vinkler og nærmest skrek han opp i ansiktet ''ja for du tror ikke at JEG gjør det samme for deg da?'' Ærlig talt, noen ganger kan de ta seg en ti-tjue boller og en tur ut i skogen synes jeg. Men det kan jo være at dere har godt av å sette dere ned å prate litt ordentlig da. Så begge får luftet seg uten at det blir et angrep på en måte? Og det at hirsegrøt ikke var noe godt for deg ville jeg ikke brukt som målestokk. Jeg vet ikke om du har prøvd middagsglassene fra nestle? Blah - sier bare jeg, ikke akkurat gourmet det heller, men barna digger det jo... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 21. mai 2017 #910 Del Skrevet 21. mai 2017 Du aner ikke hvor det var å komme inn hit og innse at forholdet her ikke er unormalt. Fy så dårlig stemning det har vært innimellom. Ny hverdag og mindre søvn setter preg på tilværelsen Og så virker det jo som alle andre har det kjempefint sammen hele tiden. Jaja, nå er det huskestue her og, og god stemning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #911 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) De siste dagene har M hatt tre litt lengre høneblunder i stedet for fem bittesmå. Og det er veldig greit! Jeg føler jeg kler av og på den babyen hele dagen Nå har hun sovnet for kvelden og jeg slapper av. Jeg kunne nok stått opp, men det er midt i ungenes leggetid og da er det alltid krangling for tiden. Da er det mer behagelig å ligge her i ti minutt ekstra Og, herregud, for noen bleier hun produserer etter at hun er begynt å få mat hver dag! Jeg tror faktisk vi har krysset den grensen der bleiene må kastes ut med en gang. Hun får bare én "isbit" per måltid siden vi fremdeles tester ut ulik mat, men med de bleiene skulle en trodd hun fikk hele middagstallerkener Jeg synes det er vanskelig å vite når hun kan få mer mat per måltid (nå får hun morgen og ettermiddag). Hun vil alltid ha mer Men hun er jo så liten. Det er vel ikke plass til så mange isbiter? Hun gir forresten streng beskjed når maten ikke faller i smak. I dag testet jeg å blande bittelitt kokosolje i søtpoteten, og det var visst grusomme greier. Jeg smakte på og var enig Endret 21. mai 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #912 Del Skrevet 21. mai 2017 2 timer siden, Beccy87 skrev: Vi har hatt et par runder her hjemme også, sånne irritasjonsmomenter har jo en tendens til å samle seg opp til en fin liten liste som da kommer på rams når man først er sliten, trøtt og dritt lei i utgangspunktet. Her fikk jeg høre av mannen en gang at ''du skulle bare vist hvor mange kameler jeg svelger for at du skal ha det bra''. Da klikka jeg i alle mulige slags vinkler og nærmest skrek han opp i ansiktet ''ja for du tror ikke at JEG gjør det samme for deg da?'' Ærlig talt, noen ganger kan de ta seg en ti-tjue boller og en tur ut i skogen synes jeg. Men det kan jo være at dere har godt av å sette dere ned å prate litt ordentlig da. Så begge får luftet seg uten at det blir et angrep på en måte? Og det at hirsegrøt ikke var noe godt for deg ville jeg ikke brukt som målestokk. Jeg vet ikke om du har prøvd middagsglassene fra nestle? Blah - sier bare jeg, ikke akkurat gourmet det heller, men barna digger det jo... Ja, jeg kjenner forsåvidt til det selv. Det er greier jeg irriterer meg over, men jeg hadde nok ikke kommet på å ramset dem opp på strak arm Nå hadde han jo hele dusjen min til å tenke seg om, så det var juks Kan hende den samtalen må tas. Hvis jeg kjenner meg stabil nok i morgen skal jeg kjøre på... Og nei, jeg har ikke smakt de glassene 1 time siden, Marimba skrev: Du aner ikke hvor det var å komme inn hit og innse at forholdet her ikke er unormalt. Fy så dårlig stemning det har vært innimellom. Ny hverdag og mindre søvn setter preg på tilværelsen Og så virker det jo som alle andre har det kjempefint sammen hele tiden. Jaja, nå er det huskestue her og, og god stemning Alle er så jækla lykkelige på Facebook og Instagram Jeg har hørt en slags regel om at en må sette skilsmissen på vent til babyen er blitt to år, da blir det visst bedre For tvillinger var fem år den magiske grensa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 21. mai 2017 #913 Del Skrevet 21. mai 2017 (endret) 27 minutter siden, Weebs skrev: Alle er så jækla lykkelige på Facebook og Instagram Jeg har hørt en slags regel om at en må sette skilsmissen på vent til babyen er blitt to år, da blir det visst bedre For tvillinger var fem år den magiske grensa Og når ungen er to år og man er venner igjen kjører man på med ny unge og krigssti i to år til Neida. Endret 21. mai 2017 av Leviora 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. mai 2017 #914 Del Skrevet 21. mai 2017 2 timer siden, Weebs skrev: Så godt å lese! Det er alltid fint å høre om når det ordner seg. Jeg vurderte en sånn samtale i kveld. Bare sånn tilfeldig "det du sa tidligere...", men det er jo søndag og Huskestue på TV Jeg hadde en grei anledning tidligere også, men da var jeg så sulten at det sikkert hadde blitt grining før jeg kom halvveis i setningen. Jeg må se det an i morgen. Og grøt, ja! I dag hadde jeg i en isbit av sviskemos og en liten dråpe kokosolje, men det var helt uspiselig Håper jeg finner en miks som passer for henne. Håper hun også kommer til å digge kraft. Jeg har jo en haug på lager Ja hallo, kan ikke sabotere huskestue! Gutten min slo seg fullstendig vrang i dag, så jeg måtte slå av tv-en i det de begynte med del to (realfag) i dag. Vurderte nesten å be mannen ta med ungen på badet (han hyyylte) så jeg kunne se ferdig, men... huskestue er så gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 21. mai 2017 #915 Del Skrevet 21. mai 2017 Jeg og mannen har forøvrig bestemt at vår grense er tre år. Har vært dager der jeg har lurt på om det var litt for lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønselouisa Skrevet 21. mai 2017 #916 Del Skrevet 21. mai 2017 Ehm, skal man kle av babyen for å sove dupp? Jeg legger han med klærne på, jeg... Det er ikke fryd og gammen hver dag her i huset heller, skal jeg si deg. Mitt til tider veldig dårlige humør kombineres ekstremt dårlig med mannens ikke-tilstedeværende ordenssans. Hadde ikke jeg bodd her hadde alle kjøkkenskap og skuffer stått åpne hele tiden, for "jeg skal jo inni der etterpå". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 21. mai 2017 Forfatter #917 Del Skrevet 21. mai 2017 28 minutter siden, Leviora skrev: Og når ungen er to år og man er venner igjen kjører man på med ny unge og krigssti i to år til Neida. Neida, joda, neida 28 minutter siden, Sisti skrev: Ja hallo, kan ikke sabotere huskestue! Gutten min slo seg fullstendig vrang i dag, så jeg måtte slå av tv-en i det de begynte med del to (realfag) i dag. Vurderte nesten å be mannen ta med ungen på badet (han hyyylte) så jeg kunne se ferdig, men... huskestue er så gøy! Jeg var DRITGOD i realfag. Hadde vunnet hele greia Trist at dette var sesongens siste episode. Håper det kommer en ny På tur med Dag Otto snarest, jeg trenger dosen min med de to 10 minutter siden, Hønselouisa skrev: Ehm, skal man kle av babyen for å sove dupp? Jeg legger han med klærne på, jeg... Det er ikke fryd og gammen hver dag her i huset heller, skal jeg si deg. Mitt til tider veldig dårlige humør kombineres ekstremt dårlig med mannens ikke-tilstedeværende ordenssans. Hadde ikke jeg bodd her hadde alle kjøkkenskap og skuffer stått åpne hele tiden, for "jeg skal jo inni der etterpå". Med klær?!? Er du gal? Neida, jeg mente av og på med "yttertøy" siden min kun sovner på trilletur Jesus Kristus Mallorca, ordenssans er i minus her også. "Det er så greit når alt ligger fremme, da vet jeg alltid hvor det er! " Jeg dauer. Daglig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 21. mai 2017 #918 Del Skrevet 21. mai 2017 Jeg føler meg litt ussel nå, men jeg blei nesten litt glad for å lese at deres forhold og har noen humper etter at dere fikk barn. Huska jeg leste om dere i graviditeten din og tenkte "herregud så heldig mitt forhold er heilt jævlig". Det er selvsagt kjipt altså, misforstå meg rett, men det er noe med å være isamme båt. Tenk på de som har dårlige forhold og tror at et barn kan redde det. Eller, det stemmer kanskje litt, før hadde jeg aldri lyst til å gå fra mannen men nå vil jeg det minst en gang i uka, også begynner jeg å gråte av tanken på å ikke være med T hele tida. Så sånn sett redder han oss jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #919 Del Skrevet 22. mai 2017 7 timer siden, Porcelain skrev: Jeg føler meg litt ussel nå, men jeg blei nesten litt glad for å lese at deres forhold og har noen humper etter at dere fikk barn. Huska jeg leste om dere i graviditeten din og tenkte "herregud så heldig mitt forhold er heilt jævlig". Det er selvsagt kjipt altså, misforstå meg rett, men det er noe med å være isamme båt. Tenk på de som har dårlige forhold og tror at et barn kan redde det. Eller, det stemmer kanskje litt, før hadde jeg aldri lyst til å gå fra mannen men nå vil jeg det minst en gang i uka, også begynner jeg å gråte av tanken på å ikke være med T hele tida. Så sånn sett redder han oss jo Jeg leste litt kjapt og syntes det stod at du følte deg unormal. Så jeg forventet at resten av innlegget skulle handle om hvor fantastisk forholdet deres var Men ussel, ja. Det har du ingen grunn til. Jeg husker hvor greit det var å ikke føle at vi var unormale når mannen aldri tok initiativ til å ha M. Det viste seg at det tydeligvis er ei greie Han er blitt bedre nå, sikkert fordi hun er mer aktiv og viser at hun har det gøy. Men det er essensielt at TV står på imens selvfølgelig Ah, ja. Redde forholdet med å gifte seg eller få baby. For da blir alt mye lettere, det vet alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 22. mai 2017 Forfatter #920 Del Skrevet 22. mai 2017 Lurer på om M skal ta en lang lur nå. Hun har begynt å tatt én på 1,5 time. Men hun forteller meg aldri når den magiske luren kommer, så det hender at jeg ikke får gjort så mye fordi jeg sitter liksom og venter på at hun skal våkne snart I dag har hun fått smake gulrot. Å gudhjelpes, det var dårlig! Hele jenta ristet som om det var det ekleste i verden. Jeg forstår ingenting. Det er jo søtt og godt? Men jeg fikk ikke mange skeier i henne. Hun vrei seg i alle retninger. I ettermiddag skal hun få mango, stakkars To grusomme måltider på rad får være nok. Jeg får vel gjøre noe i tilfelle dette blir dagens lange blund Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå