Gå til innhold

Maser videre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så bra det hadde gått fint å sove borte da! 
Frister det til gjentagelse for foreldrene dine da? Så kan dere kanskje få en litt lengre tur ut neste gang? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Marimba skrev:

Så godt at det gikk så bra! Hørtes deilig ut med en liten tur ut :jepp: 

4 timer siden, Sisti skrev:

Hurra for vellykket kveld og natt for dere alle! 

Det var det virkelig! Hipp hurra for å være nesten uthvilt :fnise:

Skrevet
2 timer siden, Beccy87 skrev:

Så bra det hadde gått fint å sove borte da! 
Frister det til gjentagelse for foreldrene dine da? Så kan dere kanskje få en litt lengre tur ut neste gang? :jepp:

Jeg spurte ikke om barnevakt akkurat i dag, men vi var enige om at det hadde gått fint. Og mamma påstod hun hadde fått sovet innimellom. Pappa tok gjesterommet, sånn at mamma og M fikk dobbelsenga :fnise: Så jeg kvier meg ikke for å spørre en annen gang :biggrin:

Skrevet

I morgen har vi time hos den barnelegen som var blæ. Han var grei for han gav medisin uten ph-måling, alt annet var blæ. Jeg har fått folk til å bytte lege på grunn av det jeg skreiv om erfaringen vår på refluksgruppa :P 

"Det er ikke noe poeng å amme etter baby er fylt ett år. Det er bare i Tyrkia og sånne land de gjør det."

"La henne gråte når hun våkner. Det føles kanskje fælt ut, men det har knallgod effekt."

Ja. Kjernekar det der.

Nå skal vi oppsummere hvordan det har gått. Veldig gøy siden han ikke la skjul på at han syntes vi var idioter, og dette var vår egen feil som hadde skapt dårlige vaner. 

Jeg skal gi deg en dårlig vane! 

Neida. Én uke til julaften! Shit. Og vi skal ha det hjemme! Heldigvis bare åtte stykk. Mer enn nok. Huset er som vanlig kaotisk, men det fikser vi sikkert i siste liten :P 

Skrevet

For en dust! Satser på at du får mulighet til å nevne at du ikke håper han er like forskningsutdatert på refluks som han er på tilknytning og amming ;) 

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Marimba skrev:

For en dust! Satser på at du får mulighet til å nevne at du ikke håper han er like forskningsutdatert på refluks som han er på tilknytning og amming ;) 

Jeg slapp unna både lyving og kvasse kommentarer. Jeg var forberedt på begge deler :fnise:

Jeg fortalte at hun kunne finne på å sove tre timer i strekk (i natt sov hun fire! :hakeslepp:), og da sa han med en gang "så det VAR det som plaget henne!" Så da var timen så og si over :vetikke: Han fornyet resepten og sa vi kunne trappe ned om tre måneder for å se om hun hadde vokst det av seg. Takk og farvel. Kjappeste legetimen jeg har vært borti. Like greit :) 

Skrevet

:murvegg: Makan til lege! Går det ikke an å bli henvist til en annen? 

Skrevet
36 minutter siden, Leviora skrev:

:murvegg: Makan til lege! Går det ikke an å bli henvist til en annen? 

Jo, vi kunne nok bedt om det. Men nå skulle fastlegen "ta over" såvidt jeg forstod :tongue: Og hvis vi trengte mer hjelp skulle han henvise oss igjen. Da passer jeg på å bytte hvis han her dukker opp en gang til :Nikke:

Skrevet

Sånne leger.. jeg har ikke ord.. for en dust! :dany:

Skrevet
16 timer siden, Beccy87 skrev:

Sånne leger.. jeg har ikke ord.. for en dust! :dany:

Vi har fått mer hjelp på Facebook enn hos han der :P 

Skrevet (endret)

I natt sov M fra to til seks! Jeg tror i alle fall det. Ifølge Fitbit har jeg bare hatt bittesmå oppvåkninger. Jeg slapp også å amme den ene gangen hun våknet :ohmy: Hun bare så meg inn i øynene til hun sovnet igjen. Søting, ass. Hun sov lenge liggende over brystet mitt. Det er noe nytt hun er begynt med. Vil amme på puppen som er lengst vekke, så da legger hun seg over meg. Og sovner sånn :tongue: Jeg sovner selv, så det er ganske greit. Litt dårlig vane med tanke på Prosjekt Sprinkelseng, meeen... Den tid den sorg :plystre:

Det må vel også nevnes at hun ikke sovnet før 10 på kvelden og var helt crazy. Men hver gang hun sover mer enn én time i strekk så feirer vi. Så fire timer er jo sykt bra! :) 

Endret av Weebs
Skrevet

Hurra for fire timer!! 
Krysser fingrene for ny trend ;) 

• Liker 1
Skrevet
På 20.12.2017 den 19.58, Beccy87 skrev:

Hurra for fire timer!! 
Krysser fingrene for ny trend ;) 

Jaaa! Hun hadde en veldig bra natt i natt også. Hun hadde faktisk to perioder der hun sov tre timer! Gudhjelpes altså. Det kiler i magen :fnise:

Skrevet

Det ble sent i går også. Søsteren min kom på besøk med ungene sine akkurat når hun skulle legge seg. Og giret henne veldig opp, selvfølgelig. Hun gikk fra trøtt til overtrøtt, så kvelden endte i skrik og tull. Kjedelig :P 

Dessuten irriterer søsteren min meg veldig for tiden :tongue: Hun har så mange rare idéer og meninger, og alle bør selvsagt være enige. For hun vet best :Nikke:

:daane:

I går var det galskap at jeg fremdeles ammet. M har nylig begynt å dra i genseren min når hun vil ha pupp. Så da hun gjorde det i går fikk jeg selvsagt beskjed om at det var at tegn på at da er det på tide å slutte. 

Nei, det er ikke det. 

"Jeg mente også at det er på tide å slutte når ungen drar frem puppen selv, men dette styrer Weebs." 

Fra mannen. 

"Verdens Helseorganisasjon anbefaler amming i to år."

Fra meg.

":hakeslepp:"

Fra søsteren.

Hun skal blande seg i absolutt alt! Og etter en hel dag med migrene er det virkelig sånne kommentarer jeg setter pris på :jepp:

Julegavene er endelig handlet inn, så i kveld er det innpakking som er på planen. Da nærmer vi oss klar! Bare rydding og vasking igjen :haar:

Skrevet

Men hurra for at du greier å motsi søsteren din! Her har vi ikke fått direkte kommentarer ennå, men venter på det. Søsteren min har det siste halve året sagt "åja, du ammer ennå ja, jaja, svigerinnen min ammet helt til 18 mnd, så det går jo an!". Lurer på hva hun skal si når vi passerer 18 mnd. :P bestevenninnen min kunne sjokkert fortelle om en venninne av henne som ammet et barn på to år! 

Her har mini sluttet å kalle meg mamma, og kaller meg "puppa" i stedet. De fleste tror heldigvis han sier pappa. :ler: Gruer meg til uttalen blir enda mer tydelig. :P

Skrevet
10 timer siden, Sisti skrev:

Her har mini sluttet å kalle meg mamma, og kaller meg "puppa" i stedet. De fleste tror heldigvis han sier pappa. :ler: Gruer meg til uttalen blir enda mer tydelig. :P

:fnise:

Skrevet
11 timer siden, Sisti skrev:

Men hurra for at du greier å motsi søsteren din! Her har vi ikke fått direkte kommentarer ennå, men venter på det. Søsteren min har det siste halve året sagt "åja, du ammer ennå ja, jaja, svigerinnen min ammet helt til 18 mnd, så det går jo an!". Lurer på hva hun skal si når vi passerer 18 mnd. :P bestevenninnen min kunne sjokkert fortelle om en venninne av henne som ammet et barn på to år! 

Noen må jo si imot den høna :tongue: Jeg sladret til mamma i går! "Vet du hva Lise sa eller?!" :fnise:

Noen må legge seg oppi så mye rart de har null prosent med. Og hun er blitt helt ekstrem. Kjempeirriterende :glare:

Puppa :ler:

Skrevet

Skjønner hvordan du har det med søstra di. Enkelte må bare legge seg oppi alt. 
Her har brødrene mine begynt å legge seg oppi at vi har hamster... De meiner vi heller sku avla på tobeinte ein 4 beinte... 
Får ikke sagt i mot de for at de sier det aldri til meg da.

Skrevet

Julegavene var ferdig innpakket klokka tolv i går :natti: Frokost var iskaffe og lunsj ble Red Bull :P 

M sovnet åtte og våknet ikke før ti. Ganske bra! Mannen tok alle oppvåkningene frem til ett. Fornøyd med det :) Rundt tre fant hun ikke roen, da vekket jeg mannen. "Hjelp." Han la seg inntil henne og hun sov til alarmen min ringte klokka fem. Men han strøk henne litt på ryggen så sovnet hun igjen. Til halv sju :jepp:

Gode netter for tiden altså! 

I dag (tipper det blir i kveld) er det vask på gang. Dårlig timing å ha tidenes arbeidsuke rett før jul. Spesielt når vi har invitert svigers på julaften! I morgen kommer jeg ikke hjem før halv seks, da frister det lite å finne frem vaskebøtta. Ikke at det noen gang frister så veldig :tongue:

Skrevet
1 time siden, Meley skrev:

Skjønner hvordan du har det med søstra di. Enkelte må bare legge seg oppi alt. 
Her har brødrene mine begynt å legge seg oppi at vi har hamster... De meiner vi heller sku avla på tobeinte ein 4 beinte... 
Får ikke sagt i mot de for at de sier det aldri til meg da.

Det var jo også noe å blande seg inn i. Rart altså. Når ting ikke påvirker dem overhode :huh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...