Beccy87 Skrevet 25. november 2017 #2141 Del Skrevet 25. november 2017 Finner ikke igjen de vi hadde til Trollet, var som en blanding av en pose og en sokk med antiskli under og snøring på. Til Bølla tenkte jeg å ordne noe sånt Og er det ikke litt rart å aldri ha hatt noen som ikke kunne gå? Trodde det var ganske vanlig at barna ikke var så gode på det når de startet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 25. november 2017 #2142 Del Skrevet 25. november 2017 E lærte å gå etter én uke i barnehagen, og da var hun 17 måneder. Langt i fra alle kan å gå ved barnehagestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sitronkake Skrevet 25. november 2017 #2143 Del Skrevet 25. november 2017 Vi har hatt skinntøfler fra eBay til både J og storebror, fra minifeet tror jeg det var. Fornøyd med de! Eller, jeg har vel ikke fått testet de helt med J. Han er jo helt motsatt av @Beccy87s Troll, så han kjemper jo av seg både tøfler og sokker så fort han får sjansen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 25. november 2017 #2144 Del Skrevet 25. november 2017 Vi har også sånne som de Beccy87 posta, de må vel være fine til krabbing og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. november 2017 Forfatter #2145 Del Skrevet 26. november 2017 12 timer siden, Beccy87 skrev: Finner ikke igjen de vi hadde til Trollet, var som en blanding av en pose og en sokk med antiskli under og snøring på. Til Bølla tenkte jeg å ordne noe sånt Og er det ikke litt rart å aldri ha hatt noen som ikke kunne gå? Trodde det var ganske vanlig at barna ikke var så gode på det når de startet... Det va en sånn type jeg bestilte fra ebay Har ingen aning om de passer, men håper det! Jeg vet, jeg reagerte også på det. Hun hadde jobbet i barnehage i sju år, og aldri møtt en krabbende unge? 12 timer siden, Leviora skrev: E lærte å gå etter én uke i barnehagen, og da var hun 17 måneder. Langt i fra alle kan å gå ved barnehagestart! Ja, gudhjelpes. Det er ikke alle som kan gå på ettårsdagen sin 11 timer siden, sitronkake skrev: Vi har hatt skinntøfler fra eBay til både J og storebror, fra minifeet tror jeg det var. Fornøyd med de! Eller, jeg har vel ikke fått testet de helt med J. Han er jo helt motsatt av @Beccy87s Troll, så han kjemper jo av seg både tøfler og sokker så fort han får sjansen Ja! Det er akkurat de jeg har bestilt. Håper de passer 11 timer siden, Porcelain skrev: Vi har også sånne som de Beccy87 posta, de må vel være fine til krabbing og. Godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. november 2017 Forfatter #2146 Del Skrevet 26. november 2017 Nå er vi på dag to med diaréfest Og hun er selvsagt blitt sår. Hun har sensitiv hud og reagerer kjapt som juling på bæsj. Det er IKKE gøy! Jeg er svært takknemlig for at hun sovner etter bleieskift på nettene. Og mannen er vel takknemlig for at hun sover lenge om morgenen etter at jeg går på jobb. I dag sov hun til åtte. Ikke rart det Jeg prøvde å gi blåbær i går, det har jeg lest kan hjelpe. Det ble i hvert fall et par mørkeblå bleier i natt Må google litt mer hva som kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. november 2017 #2147 Del Skrevet 26. november 2017 Må le litt av hun i barnehagen til M. Jeg blir heller overrasket om de kan gå når de begynner hos meg. De skinntøflene er supergode. Storesøster feiret barnehagestart med å begynne å gå, men det er fremdeles lurt med noe lett på beina. Jeg er anti sko. La de gå uten så lenge som mulig. Så de skinntøflene er gull. Etterhvert har jeg skiftet over til Bisgaard sine tøfler. De er kjempegode, utrolig fine og lett på foten. Grøsser av små barn som kommer stabbende i tunge sandaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. november 2017 Forfatter #2148 Del Skrevet 26. november 2017 1 time siden, Pentu skrev: Må le litt av hun i barnehagen til M. Jeg blir heller overrasket om de kan gå når de begynner hos meg. De skinntøflene er supergode. Storesøster feiret barnehagestart med å begynne å gå, men det er fremdeles lurt med noe lett på beina. Jeg er anti sko. La de gå uten så lenge som mulig. Så de skinntøflene er gull. Etterhvert har jeg skiftet over til Bisgaard sine tøfler. De er kjempegode, utrolig fine og lett på foten. Grøsser av små barn som kommer stabbende i tunge sandaler. Jeg ble litt overrasket jeg også. Er M liksom en treigas? Jaja, da får hun endelig erfaring med en krabber! Takker igjen for tips! Jeg la disse under bokmerker til senere nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 26. november 2017 Forfatter #2149 Del Skrevet 26. november 2017 Jeksel på gang! Det forklarer kanskje bleiene Fytti rakkeren, har jeg den største ungen i verden? I think so. Babyen min får jeksler, liksom?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. november 2017 #2150 Del Skrevet 26. november 2017 Oi jeksel! Nå går det unna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentu Skrevet 26. november 2017 #2151 Del Skrevet 26. november 2017 Det er akkurat de tøflene storesøster har nå. Har bestilt noen nye nå. De vokser jo så fort disse små Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 28. november 2017 Forfatter #2152 Del Skrevet 28. november 2017 På 26.11.2017 den 18.50, Beccy87 skrev: Oi jeksel! Nå går det unna!! Da jeg kom hjem og sjekket ut denne jekselen så var den ikke kommet ut. Ligger bare under huden og chiller. Mannen trodde at den var ute siden det var så hvitt Av erfaring vet jeg at den kan ligge der ganske lenge, men hvem vet Bleiene er fortsatt føkka, så nå tester vi å gå ned på dosen med refluksmedisiner På 26.11.2017 den 18.51, Pentu skrev: Det er akkurat de tøflene storesøster har nå. Har bestilt noen nye nå. De vokser jo så fort disse små Så bra! Da er jeg klar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 28. november 2017 Forfatter #2153 Del Skrevet 28. november 2017 Her har vi endelig en dag uten regn, så jeg har akkurat vært på første tur med barnehagevogna med Easygrow Hood oppi Vogna er skikkelig vinglete, så det var uvant. Viser seg at det ene dekket er punktert, men det er kanskje lett å fikse. M syntes det var rart med ny vogn og gråt litt da jeg la henne nedi. Men så snart vi begynte å trille så slappet hun av og sovnet kjapt Bagen er så fin! Det ser koselig ut oppi der så jeg er misunnelig Magen hennes er fremdeles i ulage, så det er kjedelig. Det er tydelig at medisinene virker, men et av bivirkningene er magetrøbbel. Det virker som de fleste får forstoppelse, men her er det helt (ekstremt) omvendt. Så i dag går vi ned til original dose for å se om det blir bedre. Kan jo ikke ha det sånn. Jobben er ikke så veldig samarbeidsvillig med ammefri. Hvis jeg skal fortsette med det, så må jeg bytte stilling og dermed gå ned i lønn. Jeg spurte om det var greit hvis jeg kun brukte ammefri på nattskift, men sjefen var skeptisk. Så jeg har tenkt å gå direkte til han som bestemmer alt dette her og spør. Tenker det er verre å si nei til stakkars uskyldige meg () face to face enn i en mail. Håper jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 28. november 2017 #2154 Del Skrevet 28. november 2017 Men de har da vel ikke lov til å kreve at du bytter stilling, har de vel?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 28. november 2017 #2155 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) Det reagerer jeg også på. Det står jo i AML at man skal ha rett til den fri man trenger til å amme sitt barn? Etter at barnet har fylt ett år har man vel ikke nødvendigvis rett på lønnet arbeidsfri, men det høres meget spesielt ut å kreve at du skal bytte stilling. Arbeidsgiver har plikt til å legge til rette for at arbeidstaker som ammer sitt barn kan få satt av den tid som trengs til dette. Her tenker jeg fagforeningen kan ha noe de skulle ha sagt...Hvis dere har en egen tariffavtale på jobb, kan det være lurt å sjekke hva den sier også. Arbeidsmiljøloven §12-8: (1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag. (2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer. Endret 28. november 2017 av miore 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 28. november 2017 Forfatter #2156 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) 20 timer siden, Sisti skrev: Men de har da vel ikke lov til å kreve at du bytter stilling, har de vel?? 20 timer siden, miore skrev: Det reagerer jeg også på. Det står jo i AML at man skal ha rett til den fri man trenger til å amme sitt barn? Etter at barnet har fylt ett år har man vel ikke nødvendigvis rett på lønnet arbeidsfri, men det høres meget spesielt ut å kreve at du skal bytte stilling. Arbeidsgiver har plikt til å legge til rette for at arbeidstaker som ammer sitt barn kan få satt av den tid som trengs til dette. Her tenker jeg fagforeningen kan ha noe de skulle ha sagt...Hvis dere har en egen tariffavtale på jobb, kan det være lurt å sjekke hva den sier også. Arbeidsmiljøloven §12-8: (1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag. (2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer. Jeg har tatt kontakt med fagforeningen *blablabortevekk* Endret 29. november 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 29. november 2017 #2157 Del Skrevet 29. november 2017 Dette er fagforeningsmat ja Men får håpe det ikke går så langt og at de bare gir deg ammefri som de skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carouselle Skrevet 29. november 2017 #2158 Del Skrevet 29. november 2017 Fy f... blir så j... provosert når arbeidsgivere kommer med slike påfunn! Håper det løser seg uten at du trenger å ta det altfor langt Noen er vel bare litt uopplyste når det gjelder kvinners rettigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 1. desember 2017 #2159 Del Skrevet 1. desember 2017 Får håpe arbeidsgiver summer seg og innser at å kreve at du skal bytte stilling ikke er helt på sin plass.. Forresten, er det så vanlig at barnehagebarn bruker tøfler? I den går i ser jeg ingen tøfler, og K har aldri brukt. Hun har siden dag 1 labbet (rettelse: vår unge var visst også treg da, for hun gikk ikke de 3 første ukene i barnehagen 😂) i strømpebukser med antiskli under 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 1. desember 2017 #2160 Del Skrevet 1. desember 2017 1 time siden, maja87 skrev: Får håpe arbeidsgiver summer seg og innser at å kreve at du skal bytte stilling ikke er helt på sin plass.. Forresten, er det så vanlig at barnehagebarn bruker tøfler? I den går i ser jeg ingen tøfler, og K har aldri brukt. Hun har siden dag 1 labbet (rettelse: vår unge var visst også treg da, for hun gikk ikke de 3 første ukene i barnehagen 😂) i strømpebukser med antiskli under 🤔 I mange barnehager er det påbudt med tanke på at alle ungene må ut om det blir brann/brannøvelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå