Gjest Sisti Skrevet 1. desember 2017 #2161 Del Skrevet 1. desember 2017 2 hours ago, maja87 said: Får håpe arbeidsgiver summer seg og innser at å kreve at du skal bytte stilling ikke er helt på sin plass.. Forresten, er det så vanlig at barnehagebarn bruker tøfler? I den går i ser jeg ingen tøfler, og K har aldri brukt. Hun har siden dag 1 labbet (rettelse: vår unge var visst også treg da, for hun gikk ikke de 3 første ukene i barnehagen 😂) i strømpebukser med antiskli under 🤔 Ikke vanlig hos oss, men vil tippe det er både individuelt fra barn til barn/hva foreldrene ønsker, og hva barnehagene ønsker/anser som praktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 1. desember 2017 Forfatter #2162 Del Skrevet 1. desember 2017 På 11/29/2017 den 10.02, A4-livet skrev: Dette er fagforeningsmat ja Men får håpe det ikke går så langt og at de bare gir deg ammefri som de skal. Fagforeningsmannen er veldig på min side, så dette løser seg kanskje Ellers ville han gå til sak, men håper jeg slipper det! På 11/29/2017 den 19.16, Carouselle skrev: Fy f... blir så j... provosert når arbeidsgivere kommer med slike påfunn! Håper det løser seg uten at du trenger å ta det altfor langt Noen er vel bare litt uopplyste når det gjelder kvinners rettigheter. Jeg trodde ikke dette skulle bli et problem! Folk har hatt ammefri her i alle år, og plutselig nå skal det bli så sinnsykt vanskelig 3 timer siden, maja87 skrev: Får håpe arbeidsgiver summer seg og innser at å kreve at du skal bytte stilling ikke er helt på sin plass.. Forresten, er det så vanlig at barnehagebarn bruker tøfler? I den går i ser jeg ingen tøfler, og K har aldri brukt. Hun har siden dag 1 labbet (rettelse: vår unge var visst også treg da, for hun gikk ikke de 3 første ukene i barnehagen 😂) i strømpebukser med antiskli under 🤔 Jeg også. Liker ikke å lage drama, men rett skal være rett liksom Her stod tøfler på utstyrslista vi fikk, så da var det bare til å skaffe seg et par Det hadde nok vært lettere å krabbe på sokkelesten, men men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 2. desember 2017 Forfatter #2163 Del Skrevet 2. desember 2017 Magen er fremdeles i ulage. Og på grunn av dårligere netter en periode nå er vi back to scratch med tanke på at mannen har M om natta. Nå er det pupp all the way Dagene raser avgårde med jobb og ting hjemme. Rekker ikke halvparten av det jeg skulle gjort. M er supermorsom for tiden. Det er seriøst ikke tull når jeg sier at hun lærer noe nytt hver dag. Ikke å gå, liksom, men småting som å peke med pekefingeren i stedet for hele hånda, forstå flere enkle ord (for eksempel bare hun hører ordet "klappe" så klapper hun), komme seg inn og ut av ballbingen sin selv, stå alene i flere sekunder... Jo, så har hun endelig oppdaget en konsonant "Vavava" er det det går i. Hadde ikke takket nei om "m" var den neste bokstaven i rekken Mannen har hatt en opprydning i boden og funnet pynt han må ha fremme. Grufulle ting. Jeg dør. Den ene tingen fjernet jeg for tilfeldigvis var det akkurat der jeg skulle ha en julepynt Ja, jeg skjønner at det var en gave fra tanten din, men altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A4-livet Skrevet 3. desember 2017 #2164 Del Skrevet 3. desember 2017 Herlig fase de er inni nå altså. I går hadde jeg med meg M på senteret. Gikk forbi en fyr med telefon som sa hadet. Da begynte M å vinke og si «adde» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. desember 2017 Forfatter #2165 Del Skrevet 4. desember 2017 På 3.12.2017 den 11.31, A4-livet skrev: Herlig fase de er inni nå altså. I går hadde jeg med meg M på senteret. Gikk forbi en fyr med telefon som sa hadet. Da begynte M å vinke og si «adde» Å herregud Seriøst, er babyene våre så store at de snakker?? Ikke M, da. Her er det "vavava" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 4. desember 2017 Forfatter #2166 Del Skrevet 4. desember 2017 I dag var vi på visning hos fotografen og jeg holdt på å stryke med. Bildene ble så bra! Jeg ble et par hakk tusen prosent gira. Vi klarte til slutt å bestemme oss for to å ha på veggen. Selv om jeg ville ha alle Jeg er på kurs denne uken og fikk denne kommentaren av en kollega i dag: Jeg synes du er blitt skummelt tynn nå. Har du det egentlig bra? Godt å vite at de bryr seg! Har fått samme type "du må spise"-kommentar et par ganger tidligere. Men nå har jeg veid det samme ganske lenge! Lurer på om det stabiliserte seg da jeg begynte med melk igjen. Iskaffe Zero smaker jo høgg, så her er det sukkerkick all the way As we speak spiser jeg smultringer og drikker julebrus. Så jeg er ikke tynn som en strek med vilje. Det kan hende ammefrien ender positivt. Et par ekstra personer er blitt involvert, så nå har jeg/vi en plan. Hvis den feiler så står fagforeningen bak meg og er klar Det er ikke "gi meg to timer fri, for det er sykt digg". Det er for å bruke på nattskift hvis nettene blir bra nok. Nå må jeg rydde litt sånn at jeg får sove. Åh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 5. desember 2017 #2167 Del Skrevet 5. desember 2017 Veldig sant, det er bra folk bryr seg! Selv om det kan være ubehagelig å få sånne spørsmål. En tidligere kollega av meg ble sinnsykt tynn etter barn nr 2. Gikk opp 20 kilo før fødsel og kvittet seg med alt og vel så det på kort tid. Hun spiste som en hest! Enkelte er vel bare laga sånn, tenker jeg Du ammer mye(?) og det påvirker jo forbrenningen en god del. Jeg har oversikt over min egen vektnedgang og ser på tabellen at jeg går mye ned når M har en vekstspurt Kroppen, ass! Så bra dere ble fornøyd med bildene! Ikke lett å vite hvilke som skal på veggen. Spesielt når det er en million fine bilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 5. desember 2017 #2168 Del Skrevet 5. desember 2017 Bildene (eller bildet som jeg fikk se da) av M ble jo bare råfint! Herlighet så nydelig hun er Hvordan gjør dere det med å henge dem på veggen? Har dere bilder av guttene på veggen fra før, eventuelt er det samme stil som de som ble tatt av M? Føler at du er sånn stemor-guru Så derfor blir du alltid stilt masse spørsmål angående det Her henger bildet av bonussønnen delvis bak TV-en, fordi vi plutselig kjøpte en sånn lyddings for å ha under, som gjorde at den ble 20 cm høyere.. Føler jeg må ha samme type bilde av Knerten, men må kanskje prøve å få de bort fra tven. Denne logisitkken altså Knerten må ta bilde i snekkerbukse, fordi det ble bestemt av eksdama til mannen for 6 år siden liksom.. Neida det er vel ikke så ille. Bra at folk bryr seg, selv om det kanskje ikke er helt innafor å kommentere vekten til folk? Jeg liker ikke at folk kommenterer vekten min i alle fall "Jøss så tynn du har blitt", da er det ment i positiv form fordi jeg var tykk før Må være litt godt å kan spise smultringer å drikke brus uten å bli tykk Men hvis du er for tynn, så vil du kanskje legge det ut litt når du er ferdig med ammingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 6. desember 2017 #2169 Del Skrevet 6. desember 2017 Det bildet du snappet var kjempefint! Så herlig at det ble så mange bra da! Tenker dere å gi bort bilder i julegave til besteforeldre osv også eller? Og jeg føler med deg når det kommer til ''pynt'' som absolutt må stå fremme... Liker ikke å kjøre over mannen og synes absolutt at han skal få si sitt om hvordan det ser ut her, men noen ganger må jeg faktisk bare trykke bånn gass og dra av gårde. Den brune, to meter lange trehylla med hjemmelagede utskjæringer han arvet ligger fortsatt i boden mens vi ''tenker litt på hvor den kan passe best''.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #2170 Del Skrevet 6. desember 2017 På 5.12.2017 den 9.41, Leviora skrev: Veldig sant, det er bra folk bryr seg! Selv om det kan være ubehagelig å få sånne spørsmål. En tidligere kollega av meg ble sinnsykt tynn etter barn nr 2. Gikk opp 20 kilo før fødsel og kvittet seg med alt og vel så det på kort tid. Hun spiste som en hest! Enkelte er vel bare laga sånn, tenker jeg Du ammer mye(?) og det påvirker jo forbrenningen en god del. Jeg har oversikt over min egen vektnedgang og ser på tabellen at jeg går mye ned når M har en vekstspurt Kroppen, ass! Så bra dere ble fornøyd med bildene! Ikke lett å vite hvilke som skal på veggen. Spesielt når det er en million fine bilder Jeg har ikke veid så lite som jeg gjør nå på 10 år, så jeg tipper det har med ammingen å gjøre. Jeg tror M ammer over snittet for en på ett år. Morgen, dag, kveld, og på natta Det blir noen ekstra kalorier forbrent der tipper jeg Kjempefornøyd! Ikke gratis i det hele tatt, men man blir bare ett år én gang På 5.12.2017 den 13.22, Mumsy skrev: Bildene (eller bildet som jeg fikk se da) av M ble jo bare råfint! Herlighet så nydelig hun er Hvordan gjør dere det med å henge dem på veggen? Har dere bilder av guttene på veggen fra før, eventuelt er det samme stil som de som ble tatt av M? Føler at du er sånn stemor-guru Så derfor blir du alltid stilt masse spørsmål angående det Her henger bildet av bonussønnen delvis bak TV-en, fordi vi plutselig kjøpte en sånn lyddings for å ha under, som gjorde at den ble 20 cm høyere.. Føler jeg må ha samme type bilde av Knerten, men må kanskje prøve å få de bort fra tven. Denne logisitkken altså Knerten må ta bilde i snekkerbukse, fordi det ble bestemt av eksdama til mannen for 6 år siden liksom.. Neida det er vel ikke så ille. Bra at folk bryr seg, selv om det kanskje ikke er helt innafor å kommentere vekten til folk? Jeg liker ikke at folk kommenterer vekten min i alle fall "Jøss så tynn du har blitt", da er det ment i positiv form fordi jeg var tykk før Må være litt godt å kan spise smultringer å drikke brus uten å bli tykk Men hvis du er for tynn, så vil du kanskje legge det ut litt når du er ferdig med ammingen? De andre ble minst like fine som det jeg snappet Det ble ikke tatt ettårsbilder av guttene, så vi har bilder fra barnehagen hengende på veggen. Tre stykker i samme serie (to alene og et sammen) fra da de var fire år, tror jeg. Så det eneste bildene kommer til å ha til felles er vel at de er svart-hvitt De skal henge på ulike vegger Stemor-guru til tjeneste Elsker når eksen bestemmer photoshooten Hvis du ikke digger snekkerbukse så hadde jeg droppet det, ass. Bildet skal jo henge på veggen i tusen år. Kjedelig å irritere seg over det. Det holder vel at begge er babybilder To bilder av M skal henge på en vegg der vi har et bilde fra før. Egentlig helt greit fordi det passer ikke inn, fant jeg ut etterpå. Lurer på hvor det skal plasseres nå. Det er ikke lett, altså! Det kommenteres mye som ikke er helt innafor der jeg jobber. Noe er morsomt, noe er sånn "herregud, hold kjeft". I starten var det uvant, men nå er jeg (nesten) herdet. Så kommentarer om vekt er ganske mildt Skjønner godt at sånt er ubehagelig når det er noe man har måttet jobbe med! Da tror jeg faktisk de hadde hatt vett til å ikke si noe. Men når jeg svarer at jeg er på slank for å komme inn i julekjolen ("bare to kilo igjen!") så skjønner de vel at jeg synes det er greit Tviler på at jeg kan gafle i meg smultringer når ammingen tar slutt Fader 4 timer siden, Beccy87 skrev: Det bildet du snappet var kjempefint! Så herlig at det ble så mange bra da! Tenker dere å gi bort bilder i julegave til besteforeldre osv også eller? Og jeg føler med deg når det kommer til ''pynt'' som absolutt må stå fremme... Liker ikke å kjøre over mannen og synes absolutt at han skal få si sitt om hvordan det ser ut her, men noen ganger må jeg faktisk bare trykke bånn gass og dra av gårde. Den brune, to meter lange trehylla med hjemmelagede utskjæringer han arvet ligger fortsatt i boden mens vi ''tenker litt på hvor den kan passe best''.... Jepp! Plutselig ble en haug med julegaver krysset av på listen Bra timing å fylle ett år rett før jul. Vi kan late som om det var planlagt. OMG, den trehylla hørtes fin ut Mannen her er altfor sentimental, så 90 % av julepynten vår er arvet Noe er helt greit. Nisse er nisse (nesten), men noe er herregud. "Jeg har så gode minner etter det huset!" Jeg spurte om ikke bestemoren hans laget snø av bomull på dette lille huset, og kanskje satt små figurer rundt det? Jo, det gjorde hun. Men han vet ikke hvor de er. Så nå har vi et vanlig HUS stående til pynt uten mål og mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 6. desember 2017 Forfatter #2171 Del Skrevet 6. desember 2017 M har ikke vært ei solstråle i dag, og det var visst ganske dritt å være med å handle. For å redde handleturen gav jeg henne en smoothiepose. Mhm Hun tok tak med begge hendene og klemte til. Smoothie på meg, på henne, på handlevogna. Jeg måtte plutselig kjøpe en pakke stellekluter og tørke av så godt jeg kunne. Og sette frøken Sur og Våt oppi handlevogna (selv om det ikke er lov!). Der fikk hun riste litt på varene og ble plutselig fornøyd. Da vi kom hjem ringte jeg mannen og fortalte om smoothiefesten mens M satt på gulvet og spiste restene. Midt i samtalen satt jeg meg ned på gulvet jeg også. Midt på smoothieposen! Herregud, er det lov? Så da ble det litt klesvask i dag også Nå må jeg reise meg opp fra sofaen og rydde etter middagen, menne... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 7. desember 2017 Forfatter #2172 Del Skrevet 7. desember 2017 I dag var det foreldremøte i barnehagen. Sånt hadde de visst ikke hatt før, så det var bra timing for oss å begynne nå De hadde nettopp begynt med fem dagers tilvenning i stedet for tre, så det var også bra timing. Og nå skulle de ansatte snart på COS-kurs, så det var også bra timing. Så vi skulle være forsøkskaniner for en haug med nye greier Helt flott det. Selv om jeg ble litt nervøs da jeg hørte foreldre som sa at "nå er Ole SÅ klar for barnehagen altså, han kommer til å stortrives! Hva med M? Er hun klar?" Ehhh, vet ikke Håper det Går nok greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 10. desember 2017 Forfatter #2173 Del Skrevet 10. desember 2017 Long time no see, dagbok. Dagene går som vanlig så fort at vi blir svimle alle mann. M har utvidet vokabularet sitt til å kunne si mamma og pappa! Hun har ikke aning hva det betyr, men hva gjør vel det Det er uhyre koselig uansett. Jeg er så og si ferdig med julegaver, mangler en eller to. Jeg er ikke hundre prosent sikker på hvor jeg har gjort av alle, så jeg utsetter litt å pakke inn Får angst av å tenke på det. Ulempen med flere boder/roterom. Apropos roterom. I dag har mannen ryddet på det fremtidige rommet til M og lagt inn en madrass på gulvet Når han har M på natta så går jeg i dvale på sofaen. Det samme gjelder visst ikke ham. Så nå har han kjøpt madrass Håper han sover godt på den. Den funket i hvert fall bra til liggings. Haha, neida, kan ikke skrive sånt når jeg har flere her på snap. Om en uke skal jeg og mannen uuuuut. Jeg kommer helt sikkert til å gå i bakken av å lukte på korken, men det gjør ingenting for vi har barnevaaaakt. Hele nattaaaa! Har gledet meg i månedsvis, og nå er det rett rundt hjørnet! Min mor skal passe M, og det tror jeg kommer til å gå fint. Hun har hatt tre barn som hatet å sove, så hun er skilla, som kidsa sier. I natt skal mannen ha M (så lenge som mulig) så kanskje jeg skal teste madrassen? Vet ikke helt. Jeg liker ikke forandringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimba Skrevet 10. desember 2017 #2174 Del Skrevet 10. desember 2017 Såå koselig med mamma og pappaprating da Hørtes godt ut med en kveld ut. Godt man har en sånn supermamma som stiller opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #2175 Del Skrevet 11. desember 2017 8 timer siden, Marimba skrev: Såå koselig med mamma og pappaprating da Hørtes godt ut med en kveld ut. Godt man har en sånn supermamma som stiller opp Ja, det var helt vilt! Veldig uvant å høre "ord", hun har jo bare bjeffet og brølt i ett år nå Supermamma er virkelig tingen. Hun vet godt hvordan nettene er hos oss, men som hun sier: "jeg kan hvile etterpå". Det kan ikke vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #2176 Del Skrevet 11. desember 2017 (endret) Reklamene til Plan dreper hjertet mitt, så nå ble jeg plutselig Plan-fadder. Nå kan jeg se på TV med litt bedre samvittighet Fy fader, altså Endret 11. desember 2017 av Weebs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsy Skrevet 11. desember 2017 #2177 Del Skrevet 11. desember 2017 Mamma og Pappa Koselig. Madrass på gulvet må jo være en liten oppgradering fra sofaen Fikk du sovet i natt da, eller måtte du overta M? Barnevakt må jo bli helt topp! Vi hadde jo barnevakt i går, fikk så mange spørsmål om hva vi skulle når vi kom hjem fra julebordet.. Jeg bare "Vi skal sove så syykt hardt!" Bruker ikke opp dyrebare søvntimer på pøkings vel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 11. desember 2017 Forfatter #2178 Del Skrevet 11. desember 2017 11 minutter siden, Mumsy skrev: Mamma og Pappa Koselig. Madrass på gulvet må jo være en liten oppgradering fra sofaen Fikk du sovet i natt da, eller måtte du overta M? Barnevakt må jo bli helt topp! Vi hadde jo barnevakt i går, fikk så mange spørsmål om hva vi skulle når vi kom hjem fra julebordet.. Jeg bare "Vi skal sove så syykt hardt!" Bruker ikke opp dyrebare søvntimer på pøkings vel Måtte inn 23.30 og 04.00 Fra fire bare sov jeg der videre. Alarmen ringer klokka fem uansett Nå har hun hatt tre dårlige netter på rad, så vi diskuterte i natt hva hun kan ha spist som gjør at det går så dårlig Men hvis dette fortsetter kan jeg bare glemme nattevakter fremover! Haha, vi snakket om det samme i går. Her skal det soves! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 11. desember 2017 #2179 Del Skrevet 11. desember 2017 Skal dere ha barnevakt hele natta? Lucky bastards! Foreldrene mine er så gamle at vi ikke tør plage dem med å være nattebarnevakt før H sover bedre på natta. men jeg hadde jo nylig en natt på hotell da, alene. Trodde ikke det gikk an, men jeg sov FOR godt! Våknet på morgenen og bare wtf, jeg har jo ikke fått være våken i natt og reflektere over hvor deilig det er å sove alene. Følte meg nesten litt snytt. Sove bort sovetiden, liksom! Føler dere at ny medisin har hatt noen særlig effekt da? Her hadde vi tre gode netter etter jeg var bortreist, ene natta våknet han ikke før 4! Magisk! Men de siste to nettene har vært helt grusomme, det har snudd helt. Jeg bare skjønner ikke hva problemet er. Og lurer på om det at jeg var borte en natt gjorde at han sov bedre etterpå? Burde jeg flytte ut av huset?? Man blir jo helt koko av å aldri vite hva som er riktig å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 11. desember 2017 #2180 Del Skrevet 11. desember 2017 2 timer siden, Sisti skrev: Burde jeg flytte ut av huset?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå