Gå til innhold

Maser videre

Weebs

Anbefalte innlegg

Jeg har en sånn baby som bare legges i sengen (hun har blitt det). Så her får hun pupp, legges i sengen og så går jeg ut. Venter utenfor til hun er sovnet. Barn er veldig veldig forskjellig. Så skjønner mannen din litt. Det funker jo på noen. Gjerne bare ikke på M :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Weebs skrev:

Tyrkia har mange plasser som har alt vi har lyst på, men det er liksom Tyrkia... 

Jeg har vært i tyrkia. Å mamma si venninne har leilighet i tyrkia. Vi var i Alanya, et hotell som heiter green garden. Var kjempebra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bølla er også en sånn baby som bare kan legges i senga også går jeg ut. (tørr nesten ikke skrive det vettu i tilfelle jeg jinxer hele greia!) 
Trollet var ikke en sånn en når han var like gammel (er blitt det nå da), nok et eksempel på hvor forskjellige de ungene faktisk kan være. :jepp:

Sydenferie kan jeg ikke bidra med i det hele tatt. Jeg tror helt ærlig vi kommer til å være en sånn familie som venter til ungene er 5-6 og så stikker på cruise ELLER bilferie til Legoland...   :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan anbefale Mallorca på det sterkeste. Vi har bodd på Prinsotel La Dorada, like ved Alcudiastranden. Fantastisk plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, maja87 skrev:

Haha, han der mannen din altså :fnise: Legge bebien i senga og gå ut... HVOR mange er det egentlig som får til det?! Her har vi ikke engang prøvd det, vi er begge skjønt enig om at vår bebi fortjener å ha noen der til hun sovner :hjerte: PS. Ingen kritikk av dere som klarer det altså!

M er ikke klar for den metoden i hvert fall. Hun er ekstremt urolig. Sparker og vifter med armene. Må ofte holde henne litt fast fordi hun klarer ikke å finne roen selv. Men det kommer vel etterhvert :tongue:

5 timer siden, Pentu skrev:

Jeg har en sånn baby som bare legges i sengen (hun har blitt det). Så her får hun pupp, legges i sengen og så går jeg ut. Venter utenfor til hun er sovnet. Barn er veldig veldig forskjellig. Så skjønner mannen din litt. Det funker jo på noen. Gjerne bare ikke på M :) 

Det hadde nok ikke funket her nei :fnise:. Hun er som jeg nevnte over her veldig aktiv. Vi bruker ofte litt tid før hun roer seg ned. Det er han jo klar over, så det var derfor det var et helt crazy forslag :Nikke: :lete:

4 timer siden, Meley skrev:

Jeg har vært i tyrkia. Å mamma si venninne har leilighet i tyrkia. Vi var i Alanya, et hotell som heiter green garden. Var kjempebra der.

Vi har også vært i Tyrkia tidligere og var kjempefornøyd. Vi snakker fremdeles om den turen faktisk. Ungene blir aldri leie av å høre historien om da bølgene tok bikinien min :hoho:. Men mannen er skeptisk til å reise på grunn av hvordan situasjonen er der nå. Kanskje alt er fryd og gammen neste år, da reiser vi :biggrin:

3 timer siden, Beccy87 skrev:

Bølla er også en sånn baby som bare kan legges i senga også går jeg ut. (tørr nesten ikke skrive det vettu i tilfelle jeg jinxer hele greia!) 
Trollet var ikke en sånn en når han var like gammel (er blitt det nå da), nok et eksempel på hvor forskjellige de ungene faktisk kan være. :jepp:

Sydenferie kan jeg ikke bidra med i det hele tatt. Jeg tror helt ærlig vi kommer til å være en sånn familie som venter til ungene er 5-6 og så stikker på cruise ELLER bilferie til Legoland...   :sjenert:

Helleduss, hvordan går det andre? Jeg klarer ikke å se det for meg, men det er jo fordi jeg kun har hatt M :P

Jeg er åpen for både cruise og Legoland. Først må M godta en biltur som varer lengre enn 10 minutt :fnise:

3 timer siden, Leviora skrev:

Jeg kan anbefale Mallorca på det sterkeste. Vi har bodd på Prinsotel La Dorada, like ved Alcudiastranden. Fantastisk plass!

Skal sjekke det opp nuh! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2017 den 15.46, Marimba skrev:

Takk for tipset ;) 

Neonate :hjerte:

God lyd og godt kamera! Og god rekkevidde :jepp: og dedikert linje så du trenger ikke koble det til Wi-Fi eller mobilnett=trygt og enkelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjalp ikke med noe byssing i natt, så da kjørte vi på med amming hver time i stedet :sFun_sleeping:. Helt til jeg ikke gadd mer :plystre:. Men hun hadde ikke helt natta tydeligvis, for selv om hun fikk ligge inntil meg med puppen i det fri så var det en del sutring. Kanskje tenner på vei? Vet ikke, hun svarer ikke når jeg spør. 

Jeg hadde en grusom drøm i natt. M sov i vogna utenfor huset mens vi holdt på å bygge en mur eller noe sånt :huh:. Plutselig hoppet hun ut av vogna og stakk til skogs. Og hun løp fort! Vi klarte ikke å ta henne igjen, og siden vi bodde i Australia så traff vi tusen skumle dyr på veien. Til slutt kom vi frem til at hun hadde blitt spist av de dyrene. Herreguuuud, det var grusomt. Var kvalm og svett da jeg våknet. 

Siden jeg allerede var svett benyttet jeg anledningen til å klippe plenen :P Mannen sa at jeg var så flink at kanskje jeg burde klippe den hver gang :jepp:. Jeg gjennomskuet han selvfølgelig, men alltid greit å få litt skryt :nigo:

I dag er det over 20 grader og null vind, så vi er i sjokk :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har fått feriepenger (og for en gangs skyld penger igjen på skatten!) og vi ikke skal på ferie så har jeg i dag kjøpt meg en Fitbit Charge 2! Jeg skal straks sette den på lading, jeg måtte bare kjapt inn å skrive at akkurat nå prøver mannen å legge M. Jeg har ærlig talt ganske høy puls. Skulle nesten tatt på meg Fitbiten :fnise:

Shit, ass. 

Update: Han gav opp. Mye raskere enn jeg hadde trodd. Men godt å vite at han ikke er immun mot gråt :Nikke:. Da jeg kom hjem (var å handlet sjokolade siden det er fredag ;)) tok jeg over og hun sov på fem minutt. Så da vet vi det. 

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, A4-livet skrev:

Er det dårlig gjort å godte seg over at mannen ikke fikk det til? :ler: 

Nei, vet du hva. Det er innafor :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Var jo verdt forsøket! Hadde jo vært awesome hvis det funket. Her kan mannen legge, men det innebærer at klokka må bli over 22, og de må sitte i stresslessen og gynge. Skjer kun i nødstilfelle, med andre ord. :P

Han får nok teken på det når han må. Og da vet du hvertfall at han ikke ignorerer gråt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite at han er tøff i trynet og litt mykere i virkeligheten :fnise: og veldig greit med bittelitt følelse av vindication! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Leviora skrev:

Han skal ha for forsøket, da! :jepp:

Javisst! :)

10 timer siden, Sisti skrev:

Var jo verdt forsøket! Hadde jo vært awesome hvis det funket. Her kan mannen legge, men det innebærer at klokka må bli over 22, og de må sitte i stresslessen og gynge. Skjer kun i nødstilfelle, med andre ord. :P

Han får nok teken på det når han må. Og da vet du hvertfall at han ikke ignorerer gråt. 

Ja, jeg hadde et håp om at det skulle funke. Da kunne vi jo byttet litt på både morgener og kvelder. Jeg veksler veldig mellom å tenke at hun er jo så stor, hun forstår vel at det er helt topp å sovne med pappa, og å tenke at hun er bitteliten og selvsagt trenger hun meg :P

Kjempegreit å vite at han ikke er så hard at gråt er whatever! :)

8 timer siden, miore skrev:

Greit å vite at han er tøff i trynet og litt mykere i virkeligheten :fnise: og veldig greit med bittelitt følelse av vindication! 

Ja, ikke sant! :jepp:

Det er godt at nå vet han at jeg ikke overdriver når jeg sier at hun prøver å rulle alt hun kan, og at hun sparker vilt. 

Han fortalte at han hadde laget en vegg med dyna, men det hadde ingen effekt, hun skulle rulle koste hva det koste vil :fnise:. Det er faktisk en smule (dritmasse) frustrerende... 

---------

Fantastisk. I går var det mannens tur til å stå opp. Hun sov til sju. Det skjer aldri. I dag var det min tur. Hun sov til halv seks. Ifølge min nye Fitbit har jeg sovet fire timer i natt, svært få minutter var REM-søvn :daane:. Det er jo ikke rart at det første jeg gjør om morgenen er å sprette en boks iskaffe :tongue:

Men, men. Klokka er åtte og jeg har allerede gått nesten 3000 skritt, så det er vel en slags...seier? M sover, mannen sover, jeg ligger som et slakt på sofaen. God helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, A4-livet skrev:

Jeg har bare gått litt over 1000. Hilsen stod opp klokka seks :) 

M våknet fra luren sin så jeg måtte gå ekstra. Ikke så veldig frivillig med andre ord :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er rart hvor sprek en kan føle se når en ser på Fitbit-appen :fnise: Jeg får ihvertfall ekstra motivasjon til å bevege meg mer! Men at man har 3-4000 skritt før klokken er 8 om morgenen er i meste laget altså!

Endret av Småkjekset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Småkjekset skrev:

Det er rart hvor sprek en kan føle se når en ser på Fitbit-appen :fnise: Jeg får ihvertfall ekstra motivasjon til å bevege meg mer! Men at man har 3-4000 skritt før klokken er 8 om morgenen er i meste laget altså!

Den soveloggen gjorde egentlig at jeg følte meg ekstra trøtt, men heldigvis føler jeg meg som en trimdronning :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg store planer om å se en film. Husker ikke sist det skjedde. Men tror ikke jeg orker altså. Det frister heller med mer enn fire timers søvn :tongue:

Jeg koker kraft! Vi er nemlig gått tom, og det går jo ikke. M needs her power :fnise:. Det har stått på siden i morges. Jeg skrur av platen i natt og setter den på igjen i morgen. Det funket fint sist. 

Litt trist å legge seg halv ni på en lørdag. Tror jeg venter til ni. Spiser litt Nugatti først :Nikke:

Endret av Weebs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg la meg klokka ni i går, jeg fikk nesten sju timers søvn! 

I dag skal vi på en ufrivillig ferie. Eller det er jo frivillig. Det skal arbeides i huset vårt, så da har vi fått lånt oss et annet hus i en liten uke :P

Trives best hjemme jeg da :sjenert:. Håper vi finner roen. Skulle tro det var litt whatever for en baby hvor han/hun var, men det er ikke sånn med M. Vi har ikke hatt knakende gode erfaringer med soving i andre senger, selv om jeg alltid har sovet sammen med henne. 

Så er det så sinnsykt mye å pakke. Vi har med alt hun bruker til vanlig sånn at vi ikke lever "redusert". Lekematte, babygym, leker, bøker, babynest, vogn... Tusen ting! 

I tillegg valgte mannen å være fyllesyk i dag, så vi er kommet oss null meter. Han er på fylla omtrent fire ganger i året, så måtte han selvsagt ta den skikkelig ut i går :balltre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...