AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #1 Del Skrevet 1. desember 2016 Hei! Jeg lurer på en ting. Jeg er 8 dpo i dag og har lest litt rundt på nettet ang el tester.. Har lest at el tester ALLTID blir positive om man er gravid. Jeg tok derfor en el test i dag men den ble negativ. Vil det si at løpet er kjørt denne mnd da? Ser at mange får positive el tester før de får positiv graviditetstest.. Anonymkode: 74ed5...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #2 Del Skrevet 1. desember 2016 Ja, men de får positiv eggløsningstest fordi HCG ligner på LH som eggløsningstesten slår ut på. (Altså eggløsningstesten slår ut på hcget og ikke pga LH) Krever derfor en viss konsentrasjon. Test med graviditetstest på IKM, om du ikke får mens. Så kan du se om eggløsningstesten er positiv etter det igjen. Anonymkode: 8e834...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #3 Del Skrevet 1. desember 2016 (Hvis du er gravid altså) Kan du dobbelsjekke det med eggløsningstest for morro skyld etterpå. Anonymkode: 8e834...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2016 #4 Del Skrevet 1. desember 2016 Ikke for å kille stemningen men jeg ville sagt at håpet er ute for denne mnd. Jeg hadde positive el tester 5 dager etter selve eggløsningen og de forble positive frem til ikm! Eggløsningstester slår alltid ut på graviditet, så om du har negativ el test 7/8 dpo så er håpet ute Bedre lykke neste gang! Anonymkode: 74ed5...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babystøv Skrevet 1. desember 2016 #5 Del Skrevet 1. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å kille stemningen men jeg ville sagt at håpet er ute for denne mnd. Jeg hadde positive el tester 5 dager etter selve eggløsningen og de forble positive frem til ikm! Eggløsningstester slår alltid ut på graviditet, så om du har negativ el test 7/8 dpo så er håpet ute Bedre lykke neste gang! Anonymkode: 74ed5...82f Oh snap! Du var litt av en trøst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 1. desember 2016 #6 Del Skrevet 1. desember 2016 Eggløsningstester reagerer både på LH (hormonet som "trigger" eggløsning) og HCG. Men, først på høye nivåer. Det vil si at en graviditetstest vil være positiv før en eggløsningstest. Normalt fester egget seg 7-11 dager etter eggløsning, så 8 DPO vil ikke en gang en blodprøve vise om du er gravid. I de tilfellene noen har hatt positive tester 7-8 DPO har de enten hatt unormalt tidlig eggløsning, 5 DPO er det tidligste, eller ikke visst akkurat når eggløsning var. En negativ eggløsningstest 8 DPO sier egentlig ingenting. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thinkerbelle Skrevet 1. desember 2016 #7 Del Skrevet 1. desember 2016 Min erfaring stemmer med det Athene sier ang konsentrasjon; Fikk først positivt på graviditetstest og deretter på EL test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
N85 Skrevet 1. desember 2016 #8 Del Skrevet 1. desember 2016 1 time siden, Athene skrev: Eggløsningstester reagerer både på LH (hormonet som "trigger" eggløsning) og HCG. Men, først på høye nivåer. Det vil si at en graviditetstest vil være positiv før en eggløsningstest. Normalt fester egget seg 7-11 dager etter eggløsning, så 8 DPO vil ikke en gang en blodprøve vise om du er gravid. I de tilfellene noen har hatt positive tester 7-8 DPO har de enten hatt unormalt tidlig eggløsning, 5 DPO er det tidligste, eller ikke visst akkurat når eggløsning var. En negativ eggløsningstest 8 DPO sier egentlig ingenting. Helt enig med Athene. Og har også erfart dette selv med neg el-test samtidig med svak pos g-test. Du får smøre deg med tålmodighet, lykke til 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #9 Del Skrevet 2. desember 2016 5 timer siden, babystøv skrev: Oh snap! Du var litt av en trøst Trodde du alt var gravid jeg..mistet du og? Anonymkode: 8e834...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babystøv Skrevet 2. desember 2016 #10 Del Skrevet 2. desember 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde du alt var gravid jeg..mistet du og? Anonymkode: 8e834...f16 Hva? er ikke meg som har skrevet innlegget bare svarte på den usmakelige kommentaren her oppe Men jo, jeg hadde nok en kjemisk.. Vi får håpe den sitter skikkelig ganske snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2016 #11 Del Skrevet 2. desember 2016 6 minutter siden, babystøv skrev: Hva? er ikke meg som har skrevet innlegget bare svarte på den usmakelige kommentaren her oppe Men jo, jeg hadde nok en kjemisk.. Vi får håpe den sitter skikkelig ganske snart Åh..misforstod. Trodde du var ts. Beklager. Uansett: synd. Lykke til på videre forsøk Anonymkode: 8e834...f16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg er 4+4 i dag… trodde jeg. Jeg satt på do og hadde el-test i nærheten og testet litt for moro skyld. Negativ el-test… Forrige uke hadde jeg positiv graviditetstest og el-test. Grunn til engstelse? Har jeg mindre hcg nå, enn for en uke siden? Anonymkode: 81e88...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 30. oktober 2023 #13 Del Skrevet 30. oktober 2023 Om en eggløsning test et positivt pga graviditet vil også en graviditet slå ut positivt å Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er 4+4 i dag… trodde jeg. Jeg satt på do og hadde el-test i nærheten og testet litt for moro skyld. Negativ el-test… Forrige uke hadde jeg positiv graviditetstest og el-test. Grunn til engstelse? Har jeg mindre hcg nå, enn for en uke siden? Anonymkode: 81e88...74a Nei, unnskyld meg… har jeg sett og tenkt feil?! Den sterkeste streken kom med en gang, den svake lot vente på seg. er den sterke streken kontroll eller testestrek? 🤯 Anonymkode: 81e88...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 30. oktober 2023 #15 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, unnskyld meg… har jeg sett og tenkt feil?! Den sterkeste streken kom med en gang, den svake lot vente på seg. er den sterke streken kontroll eller testestrek? 🤯 Anonymkode: 81e88...74a Det er test streken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #16 Del Skrevet 30. oktober 2023 😂😂😂 Den er jo nærmest svart jo. Og jeg som tenkte negativ da jeg tok feil av test- og kontrolinje.. på tide å slappe av og slutte å teste Anonymkode: 81e88...74a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå