Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 11/12/2021 at 7:27 PM, Lija said:

Det er ingenting her jeg ikke forstår, og jeg trenger ingen lang avhandling om hva dere mener Pilotfrue burde gjort.. send det gjerne heller til Pilotfrue direkte👍 Jeg tror ikke de bryr seg så hardt om det som står her på kvinneguiden.

Meninga mi når det kom til denne hendelsen (som var den jeg kommenterte) hvor de valgte å dele noe informativt, i stedet for feks infoen de gir om at de gir den lille ungen godteri hver fredag, blir den samme. De kunne sikkert gjort det på andre måter, skrevet plakater, tatovert det på ryggen, skrevet en bok.. men bilder er og blir det folk legger merke til, og de hadde delt bilder enten ungen var her eller der.

Ang at du mener man ikke skal ta bilde av syke unger, så hadde ungen min som 1 åring over 100 døgn på sykehus.. det ville vært merkelig å ikke ha et eneste bilde å se tilbake på.. det er minner, gode og dårlige, og det mye hverdag på et sykehus også.
I tillegg er det ensomt, man er bekymret og det er krevende å miste normalen sin. Også for pilotparet. Man er ikke alltid i stand til å ta de smarteste valgene når man er isolert og redd, og man søker støtte utenfra. I tillegg er det helt normalt å få et behov for å dele sine dårlige erfaringer når det gjelder urett mot det kjæreste man har. Hvert fall når man tenker det kan hjelpe andre. Selvfølgelig burde de klare å skille privat og jobb, som alle andre, men den grensa er hårfin når jobben er å dele livet. Og jeg tror ikke de valgte å dele bilder av ungen med tanke om å tjene mer penger, og å få fart på kvinneguiden igjen. Men det kan dere få mene.
Men fortsett slakten, kanskje de kaster inn håndkle snart 👍

Selvfølgelig skal du få ta bilder av barnet ditt, lime inn i fotoalbum, sende til venner og familie som lurer på hvordan dere har det og som er glade i dere.

"Selvfølgelig burde de klare å skille privat og jobb, som alle andre, men den grensa er hårfin når jobben er å dele livet. Og jeg tror ikke de har valgt å dele bilder av ungen med tanke om å tjene mer penger [...]" - det er foreldrene som har valgt en jobb der de deler sine liv. Barna bør få lov til å vente til de er gamle nok til å skjønne konsekvensene av å få livene sine brettet ut på den måten. Dessuten er det vel de færreste av oss som jobber gratis, vi jobber for å tjene penger, også tar man ut sykt barn dager og omsorgspermisjon når man har det behovet.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lija hvorfor synes du det er greit å dele bilder av barna på generell basis? Du påpeker at det er mange her som mener at man ikke skal dele bilder og andre personopplysninger  om barn i det hele tatt, Jeg er en av dem som mener at barns privatliv ikke skal deles. men hvorfor synes du det er greit?

Endret av pøbelsara
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pøbelsara skrev (3 timer siden):

Oki, du bryr deg ikke om pilotungene. Men hva tenker du om barnekonvensjonen og barns rettigheter?

Jeg ser ikke helt poenget med å «grille» @Lija. Hun har delt sin mening og det må være lov uten å bli stilt til veggs. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lija skrev (1 time siden):

Altså hvis det er meg du sikter til lurer jeg på hva slags svar du er ute etter? Skal vi gå igjennom alle punktene? Tenker du at jeg ikke bryr meg om barns rettigheter fordi frua gjør som en million andre, og deler bilder av egen unge? Hva med alle andre? Har du tatt for deg alle på vennelista di som deler bilder av barna sine? Om de deler de med 100 eller 100 000 er ingen forskjell. De bryter samme punktet. Man trenger ikke 100 000 venner for å finne en pedofil eller en som misbruker infoen, og du trenger ikke insinuere at jeg forsvarer utlevering av barn for penger eller PRs skyld. 

Jeg er mor til et barn med ekstra behov. Et barn som er i den gruppen som blir diskriminert over hele linja, så jeg har brukt konvensjonen som begrunnelse i mange søknader gjennom årene. (Nettopp for å sikre at barnet mitt blir sett, hørt, forstått og behandlet på lik linje med andre, og at vi skal få rettigheter og tjenester vi har krav på.) Så jeg er absolutt kjent med veldig mange punkter i barnekonvensjonen, ellers hadde jeg blitt overkjørt for lengst.
Men beklager, akkurat når det kommer til bildedelinga til pilotfrue og barnekonvensjonen er ikke det så veldig relevant i mitt liv, jeg har nok annet å henge meg opp i. 

Er derimot veldig nysgjerrig på hvorfor du/dere bruker tid på meg her inne🤦‍♀️
Bedre å bruke tida på frua, eller evt ting dere kan gjøre noe med👍

Jeg spurte deg fordi jeg lurte på hvordn du aå på disse tingene. Jeg synesdette er viktig, og for meg er det derfor viktig å forstå hvordan andre ser på dette når jeg deltar i debatten. Derfor spurte jeg. 

Jeg mener selv at det er stor forskjell på å dele med en venneliste man har oversikt over kontra mange tusen. Litt som forskjellen på å vise frem et  fotoalbum hjemme og henge oppslag rundt om. :jepp:

forøvrig er det ikke bare pilotbarnasrettigheter jeg er opptatt av. Jeg er generelt bekymret over at det å dele barns privatliv i kommersiell øyemed, er akseptert. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har binget hele «da vi styrte internett». Julianne er slående vakker og hun ga et veldig godt inntrykk.

Men en ting overrasket meg. Jeg har sikkert vært ekstremt naiv og trodd at de bloggerne reklamerte for sto de litt inne for. Men stemmer aldeles ikke. Hun innrømte å anbefale/reklamere  en bok hun aldri hadde lest, reklamerte for en sjokolade hun synes smakte høgg og skrev den var god. Reklamerte og sa et vippeserum ga resultatene, men hun trodde ikke på dette produktet selv. 

og med det er all troverdigheten hennes borte. Ingenting som reklameres eller anbefaler fra den kanten vil jeg noensinne stole på igjen. For de meningene er kjøpt og betalt. Jeg trodde oppriktig bloggere hadde så mye å velge mellom når det kom til produkter de ville fronte at de kun frontet det de kunne stå inne for og faktisk likte, men det stemmer altså ikke. 

Det at hun innrømmer dette er stort og veldig modig av henne å innrømme. Men kanskje ikke så lurt med tanke på fremtidige samarbeidspartnere? All troverdighet forsvant jo

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (4 timer siden):

Det at hun innrømmer dette er stort og veldig modig av henne å innrømme. Men kanskje ikke så lurt med tanke på fremtidige samarbeidspartnere? All troverdighet forsvant jo

Jeg har sett alle episodene, bortsett fra den siste. Jeg synes Pilotfrue var den som kom dårligst fra det. Nettopp fordi hun overhodet ikke tenker på hva hun sier rundt bordet, og konsekvensene av det. Greit at de skal være ærlige, men hun tar jo kaka, da! Enig i at all troverdighet er borte. Jeg har vel aldri ment at hun har vært troverdig noen gang...

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Alvea said:

Jeg har binget hele «da vi styrte internett». Julianne er slående vakker og hun ga et veldig godt inntrykk.

Men en ting overrasket meg. Jeg har sikkert vært ekstremt naiv og trodd at de bloggerne reklamerte for sto de litt inne for. Men stemmer aldeles ikke. Hun innrømte å anbefale/reklamere  en bok hun aldri hadde lest, reklamerte for en sjokolade hun synes smakte høgg og skrev den var god. Reklamerte og sa et vippeserum ga resultatene, men hun trodde ikke på dette produktet selv. 

og med det er all troverdigheten hennes borte. Ingenting som reklameres eller anbefaler fra den kanten vil jeg noensinne stole på igjen. For de meningene er kjøpt og betalt. Jeg trodde oppriktig bloggere hadde så mye å velge mellom når det kom til produkter de ville fronte at de kun frontet det de kunne stå inne for og faktisk likte, men det stemmer altså ikke. 

Men det er jo ingen hemmelighet at influenseres anbefalinger som regel er kjøpt og betalt? Enten det er bloggere, instagrammere eller youtubere. Det er jo derfor at ene måneden så sverger de til en foundation eller mascara, og 3 måneder senere så er det gjerne et annet merke. Eller samme merke, med fornyet kontrakt som gir enda mer penger. 

Forsåvidt modig av henne å innrømme det, men jeg tror de fleste allerede har dette i bakhodet? Kanskje ikke yngre følgere, da. Men jeg tror ikke det stopper så mange fra å kjøpe likevel når influenseren fremstår som veldig glad i et produkt neste gang uansett 🤔

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullball skrev (8 timer siden):

Men det er jo ingen hemmelighet at influenseres anbefalinger som regel er kjøpt og betalt? Enten det er bloggere, instagrammere eller youtubere. Det er jo derfor at ene måneden så sverger de til en foundation eller mascara, og 3 måneder senere så er det gjerne et annet merke. Eller samme merke, med fornyet kontrakt som gir enda mer penger. 

Forsåvidt modig av henne å innrømme det, men jeg tror de fleste allerede har dette i bakhodet? Kanskje ikke yngre følgere, da. Men jeg tror ikke det stopper så mange fra å kjøpe likevel når influenseren fremstår som veldig glad i et produkt neste gang uansett 🤔

Joda, har alltid skjønt at meningene er kjøpt og betalt. Men trodde likevel at de var noe selektiv til hva de fremmet og ikke direkte løy. I alle fall noen, som f.eks Julianne. Men har tydeligvis tatt fullstendig feil av henne hva gjelder intrigitet 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På tide at en influencer innrømmer det mange av oss har visst hele tiden; de opptrer som skuespillere i det som fremstilles for den vanlige leseren som influencernes egne liv, derav de «personlige» erfaringene med det de reklamerer for. Kjøpt og betalt kalles det. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (16 timer siden):

På tide at en influencer innrømmer det mange av oss har visst hele tiden; de opptrer som skuespillere i det som fremstilles for den vanlige leseren som influencernes egne liv, derav de «personlige» erfaringene med det de reklamerer for. Kjøpt og betalt kalles det. 

Ja akkurat her sier jo Julianne det mange av oss allerede vet. Influenserne er kjøpt og betalt. Caroline Berg eriksen har reklamert for alt fra svisker til bensinstasjoner og melkesjokolade. Det sier seg selv at her er det masse løgner ute og går. Og både Caroline og Julianne har reklamert for bæreseler til baby, hvor det er helt åpenbart at de er feilmontert og at de ikke aner hva de holder på med. Supert at Julianne er såpass korttenkt her at hun avslører hva det går i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvea skrev (På 19.11.2021 den 8.20):

Det er så flott at du faktisk kommer og sier at du faktisk har trodd på influenserne. At du oppriktig har trodd på anbefalingene deres. For det forteller jo hvor utrolig viktig det er at influenserne lærer seg å merke reklame riktig. Og at folk flest må lære seg at dette er reklamebyråer og ikke den private dagboka til X eller Y.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Solaire skrev (4 timer siden):

Det er så flott at du faktisk kommer og sier at du faktisk har trodd på influenserne. At du oppriktig har trodd på anbefalingene deres. For det forteller jo hvor utrolig viktig det er at influenserne lærer seg å merke reklame riktig. Og at folk flest må lære seg at dette er reklamebyråer og ikke den private dagboka til X eller Y.

Absolutt! Merking må være på plass og det bør taes tak i, i større grad. 

Jeg tror fortsatt at det finnes influensere med intrigitet og som ikke takker ja til hvilket som helst samarbeid. Selv om de aller fleste takker ja så lenge det betaler nok, så er jeg fortsatt i den tro at noen få kun takker ja til samarbeid de kan stå inne for. Julianne var en av de få, men nå et det null troverdighet igjen fra den kanten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, beltene ligger helt feil, han sitter forovervendt og sitter med jakke på 🆘 

Kunne like gjerne latt barnet sitte uten belte og stol. Sånn det er nå er det jo bare falsk trygghet. 

Screenshot_20211128_123914_com.instagram.android_edit_98364145713114.jpg

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...