Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

BethD skrev (5 timer siden):

Skjønner virkelig ikke hvorfor dere syns synd i guttungen som er i Bhg hver dag! Så utroig BRA at denne gutten får i vertfall det!!! Hadde syns det var hundre ganger verre om han var mye hjemme med de der!!

Seriøst ? Med de der? Det er foreldrene hans, dette var skikkelig stygt skrevet, utrolig at du får 10 likes på noe sånt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemmer aldri Pilotfrue på IG i sommer. Illustrert av båten til flere millioner, klaget hun over at de hadde spist take away flere dager på rad 🙄🙄

Endret av Lin11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malum skrev (På 15.12.2020 den 22.56):

Sånn ellers tenker jeg det er like greit at barnehagen benyttes daglig. Greit å få litt andre impulser. 

Barnehage er et fint sted å være, men hva skal de da med au pair?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på KK at hun har uttalt seg om prisen på pakkekalenderen.

«Det har vært noen av kalendergavene hvor vi har kjøpt oss litt fri. Når det er dyrt er det fordi fantasien vår har dabbet litt av. Det er enklere å gi noe dyrt enn å finne på noe kreativt, mener hun«.

Er det vanskelig å kjøpe en sprettball til 30 kr eller andre leker som ikke koster skjorta? Eller ta et kjapt Googlesøk og få masse tips? Og hvorfor skal de kjøpe seg fri når de har au pair? Merker jeg blir litt oppgitt over det hele.

Det er dette som bidrar til gavepresset blant barn og foreldre, og det er veldig uheldig. Lurer på om pengene kun går til seg selv og sitt eller om de også hjelper vanskeligstilte i jula. Han lille får jo mer i kalendergave på en dag enn det mange barn får i julegave. Og trenger han virkelig alt dette? Blir de ikke flaue? Hvorfor kan ikke de som er så privilegerte og profilerte rette et fokus mot barna som er fattige og ikke får noen gaver? Eller voksne som er fattige og ikke kan kjøpe seg julemiddag engang. Tenk så mye de kunne bidratt med! I stedet er det reklamer om hårmaske, prisjakt og lysestaker.

Hvorfor ikke rette oppmerksomheten mot noe som betyr noe? Det gjelder forøvrig flere influensere. Hvorfor skal alt være så overfladisk? Trist er det!

Endret av Hockeypulver
.
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare mer og mer en sånn feeling av at hele rikmannslivet er en fasade... har de egentlig så mye penger som de fremstiller det som? Og h orfor behovet for å flashe? Hun filmet nettopp på badet f.eks. Hvorfor har de 3 toalettvesker fremme på vasken? Er det vanlig? Eller er det for å vise at de har louis vuitton toalettvesker?🤔 Dette har jwg sett før og syns det er litt rart.. det blir liksom så tydelig at de skal vise frem! Skulle jeg filmer badet mitt hadde jeg hvertfall ikke hatt sånne ting fremme🤷🏼‍♀️

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestefar sa «dei som skryter av penger, er dei som har minst» er sikkert noe i det. Folk som har god råd, har ikke behov for å vise alle det. Føler dei vil overbevise hele Norge at dei er rike. Jeg tenker motsatt når jeg ser bilder og filmer. Blir for desperat.

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fremstår som direkte late!

Han er permittert, hennes "jobb" er å poste på IG. De har vaskehjelp, sender bort klesvasken OG har aupair. Barnet går full tid i barnehage. Og Camilla fra Ministjerner (tidligere VillaPaprika) tok seg av julepyntingen.

Likevel velger de å "kjøpe seg fri" med svindyre adventsgaver!

Endret av FruRosa
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr julekalender og store mengder godteri hver dag. Tydelig at selvom hun mener selv på instagram at hun opptatt av mat til barnet er hun jo ikke det. Store mengder sukker og mat fra fabrikk... ja, innimellom er det jo greit. Men det er langt ifra bra for tarmene til et barn med så mye sukker og diverse konserveringsmidler som puttes i alt som kjøpes. Og når man blir SPONSET av nestle, den medt uetiske matprodusenten til barn - nei da er man ikke opptatt av at barnet skal ha et godt og næringsrikt kosthold. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne julekalenderen med rampenissen er noe av det drøyeste jeg har sett. Koselig med rampenissen, men at guttungen får en eller FLERE store gaver i tillegg er trist på mange måter. Forstår det slik at han har to "normale" kalendere i tillegg også...

1. Det bidrar til kjøpepress og er på en måte en hån mot de som knapt har råd til julegaver (spesielt i år).

2. 

3. De må få gjøre som de vil i forhold til sitt barn. Og ønsker de dette for han, så er det selvsagt helt opp til dem. Men det er direkte kvalmende å filme det og dele det på Instagram. HVORFOR gjør de dette? Hold det for dere selv hvis. Jada, det er bare å ikke se på, men dette når ut til folk. Hvor mange barn tror dere ikke se dette??? I tillegg har det vært i avisen. 

Jeg er sjokkert.

Innlegget er ryddet for persondebatt.

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde rampenissen var et alternativ til adventskalender med gaver, jeg. Opplevelser og gøy for kidsa, ‘se - hele familien har fått bart’ eller ‘oj, alle dørhåndtak i huset er pakket inn i papir!’ Så disse dyre gavene bør være helt unødendige.

Disclaimer; har ikke barn selv.

SFX

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott

Disse menneskene lager ris til egen bak ved at de overøser ungen med julestrømpe med snop til frokost, og utrolig mange pakker. Mange av dem forholdsvis dyre. 
I går kveld hørte jeg podcasten deres på sengen, og der tar de opp dette med folks reaksjoner på kalenderen - de forstår egentlig ikke at folk reagerer.
 For noen utrolig lite sympatiske mennesker de fremstiller seg som, og så godt de to tilsynelatende sammen. I alle fall når det gjelder å opptre som nyrike russere  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom det en ny lekebåt i kalenderen. Badekaret var allerede fullt av leker, men likevel måtte det komme en gave. (Lurer på om barnet i det hele tatt la merke til at den var ny?). Rett etter denne utleverende og unødvendige videoen på story, kommer reklame for prisjakt, og en historie om hvordan paret bedriver slow-shopping i år, for å "unngå dyre og unødvendige spontankjøp"..

Hvis forretningsidéen til influencere handler om å reklamere for produkter og tjenester ved å vise det ekte hverdagslivet og å skape relasjoner til leserene, så burde dette livet og reklamene henge sammen. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
Tistelblad skrev (28 minutter siden):

I dag kom det en ny lekebåt i kalenderen. Badekaret var allerede fullt av leker, men likevel måtte det komme en gave. (Lurer på om barnet i det hele tatt la merke til at den var ny?). Rett etter denne utleverende og unødvendige videoen på story, kommer reklame for prisjakt, og en historie om hvordan paret bedriver slow-shopping i år, for å "unngå dyre og unødvendige spontankjøp"..

Hvis forretningsidéen til influencere handler om å reklamere for produkter og tjenester ved å vise det ekte hverdagslivet og å skape relasjoner til leserene, så burde dette livet og reklamene henge sammen. 

Det er langt mellom liv og lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tannbein
Tistelblad skrev (2 timer siden):

Lurer på når Pilotfrue skal skifte navn til Nav-frue. Eventuelt Luksusfellen-frue. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten og fikk en sjokoladekalender til ti kroner var det store høydepunktet hva motivet på sjokoladen var. I en alder av 31 år er det forsatt like spennende. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det generer klikk og at det blir penger i kassa, men er det virkelig verdt det å fremstille seg som så tette i nøtta liksom? De virker som skikkelig late og ignorante foreldre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så innslaget på God kveld Norge nettopp. De sier de har blitt mer økonomisk bevisste, siden Ulrik for tiden er permittert. Hvordan kan de da samtidig bruke kanskje en gjennomsnittlig månedslønn på en kalender til en toåring? Det henger ikke på greip. 

Ellers var innslaget ganske intetsigende. De prøver tydeligvis å selge det som selges kan av historier og oppkonstruert dramatikk. De folka her har virkelig ikke noe matnyttig å bidra med. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Twistdott
PecanPie skrev (1 minutt siden):

Så innslaget på God kveld Norge nettopp. De sier de har blitt mer økonomisk bevisste, siden Ulrik for tiden er permittert. Hvordan kan de da samtidig bruke kanskje en gjennomsnittlig månedslønn på en kalender til en toåring? Det henger ikke på greip. 

Ellers var innslaget ganske intetsigende. De prøver tydeligvis å selge det som selges kan av historier og oppkonstruert dramatikk. De folka her har virkelig ikke noe matnyttig å bidra med. 

Hvordan kunne egentlig TV2 tro at å besøke dette paret skulle være noe som engasjerte folk. De har absolutt ingen ting å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twistdott skrev (6 minutter siden):

Hvordan kunne egentlig TV2 tro at å besøke dette paret skulle være noe som engasjerte folk. De har absolutt ingen ting å bidra med.

Det engasjerer jo tydeligvis litt da....

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (23 minutter siden):

Det engasjerer jo tydeligvis litt da....

Ikke på den måten pilotfrueparet og annonsørene deres ønsker, tipper jeg

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...