Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

1 time siden, Castor Troy skrev:

Au pairen vil ifølge PODen, kunne tenke seg å gjeste bloggen. Jeg hadde rett 😂

Det er forskjellig på kanskje og skal😂

Et gjesteinnlegg er ingen problem akkurat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Det er forskjellig på kanskje og skal😂

Et gjesteinnlegg er ingen problem akkurat.

Vi får håpe på det beste 😍😉 Virker som Regien har det fint hos paret ifølge siste pod

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Castor Troy skrev:

Vi får håpe på det beste 😍😉 Virker som Regien har det fint hos paret ifølge siste pod

Håper heller på at hun slipper og være så mye av demmes falske verden. Mye kan sies i en podden, spørmålet er heller om det som sies er så mye sant.

Endret av Uglesjel
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Håper heller på at hun slipper og være så mye av demmes falske verden. Mye kan sies i en pose, spørmålet er heller om det som sies er så mye sant.

Hun har nå havnet der hun er. Får håpe for hennes del hun har god kjemi med paret og trives med deres livsstil. Hvis ikke er det jo trist for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Castor Troy skrev:

Hun har nå havnet der hun er. Får håpe for hennes del hun har god kjemi med paret og trives med deres livsstil. Hvis ikke er det jo trist for henne. 

Hun er der for å gjøre en jobb og ikke på ferie foe bli en del av en blogg🤦‍♀️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Uglesjel skrev:

Hun er der for å gjøre en jobb og ikke på ferie foe bli en del av en blogg🤦‍♀️ 

Hun ønsker ifølge Juliane å ta en liten del i bloggen, det endrer vel ikke jobben hennes 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Castor Troy skrev:

Hun ønsker ifølge Juliane å ta en liten del i bloggen, det endrer vel ikke jobben hennes 🙄

Det kan endre faktisk mye. En au pair sin jobb er å ta seg av barnet og husarbeidet, og ikke delta i en blogg etc. Greit nok at hun får innsyn i hvordan en slik verden er. Men å bli en del av den inngår ikke kontrakten. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uglesjel skrev:

Det kan endre faktisk mye. En au pair sin jobb er å ta seg av barnet og husarbeidet, og ikke delta i en blogg etc. Greit nok at hun får innsyn i hvordan en slik verden er. Men å bli en del av den inngår ikke kontrakten. 

Regien har selv sagt hun ønsker å gjeste bloggen, da er det jo en match made in heaven med Juiane. En au pair som minner litt om Juliane muligens, et ønske om oppmerksomhet. Da ser jeg ikke noe galt i det, så lenge hun ikke forsømmer sine plikter i huset. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Castor Troy skrev:

Regien har selv sagt hun ønsker å gjeste bloggen, da er det jo en match made in heaven med Juiane. En au pair som minner litt om Juliane muligens, et ønske om oppmerksomhet. Da ser jeg ikke noe galt i det, så lenge hun ikke forsømmer sine plikter i huset. 

Jeg tenker mer på at systemet blir utnyttet av flere når dem ser at ei norsk blogger tar au pair sin inn i sin verden på en slik måte. Det er det jeg reagerer på enn hva au pair selv ønsker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mye om paret, men tror og håper virkelig de behandler henne med respekt. Det må de jo også med tanke på hvor gjennomsiktige og synlige de er i sin posisjon. Hadde det kommet ut at hun ble dårlig behandlet hadde jo det blitt en katastrofe for bloggerparet.

Juliane understrekte at hun fikk fri når hun ville og kunne besøke venninner i byen som hun selv ønsket. Om hun er med på et innlegg iblant er vel uskyldig, noe annet blir om hun skulle postet dagens outfit o.l. regelmessig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men...hvorfor har de au pair? 
Jeg har ikke peiling altså, derfor jeg spør. Gjør de husarbeid? Vasker hus, lager mat? Greit at de passer barn. Men dette er ei mor som styrer arbeidstidene sine selv og et barn som er i barnehagen. Kan hun ikke legge avtalene til barnehagetid? Og ordne seg med ungdomsjenter som kan passe på kveldstid?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tingi85 skrev:

Men...hvorfor har de au pair? 
Jeg har ikke peiling altså, derfor jeg spør. Gjør de husarbeid? Vasker hus, lager mat? Greit at de passer barn. Men dette er ei mor som styrer arbeidstidene sine selv og et barn som er i barnehagen. Kan hun ikke legge avtalene til barnehagetid? Og ordne seg med ungdomsjenter som kan passe på kveldstid?

Det er for å hjelpe til i hjemmet når både mor og far er karrieremennesker med svært begrenset tid. Vekking, mating, på med klær, levere og hente i barnehagen. Middag og kveldsrutiner er vel en au pair også behjelpelig med. Juliane mente hun ville få gjort mer arbeid med en au pair i hus. Det er vel også en fjær i hatten i de kretsene og ha en au pair, da er man en av fintfolket. Hvor sterkt behovet egentlig er kan vel diskuteres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Castor Troy skrev:

Det er for å hjelpe til i hjemmet når både mor og far er karrieremennesker med svært begrenset tid. Vekking, mating, på med klær, levere og hente i barnehagen. Middag og kveldsrutiner er vel en au pair også behjelpelig med. Juliane mente hun ville få gjort mer arbeid med en au pair i hus. Det er vel også en fjær i hatten i de kretsene og ha en au pair, da er man en av fintfolket. Hvor sterkt behovet egentlig er kan vel diskuteres. 

Jeg skjønner at de som jobber 6-18 har behov, eller om man må kjøre en time til jobb hver dag, eller om far jobber turnus og man har fire barn som skal hit og dit på ettermiddag. 
 

For meg virker det som disse har kjøpt seg et barn/statussymbol...

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tingi85 skrev:

Jeg skjønner at de som jobber 6-18 har behov, eller om man må kjøre en time til jobb hver dag, eller om far jobber turnus og man har fire barn som skal hit og dit på ettermiddag. 
 

For meg virker det som disse har kjøpt seg et barn/statussymbol...

Akkurat på det siste som du nevner er det flere som har sagt. Etter dem fikk au pair så har bloggen fått seg et lite løft og dem har fått flere følgere på Instagram. Og grunnen er fordi folk venter på at dem skal vise fram au pair sin. Noe jeg mener blir fullstendig feil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Castor Troy skrev:

Man kan si mye om paret, men tror og håper virkelig de behandler henne med respekt. Det må de jo også med tanke på hvor gjennomsiktige og synlige de er i sin posisjon. Hadde det kommet ut at hun ble dårlig behandlet hadde jo det blitt en katastrofe for bloggerparet.

Julianne understrekte at hun fikk fri når hun ville og kunne besøke venninner i byen som hun selv ønsket. Om hun er med på et innlegg iblant er vel uskyldig, noe annet blir om hun skulle postet dagens outfit o.l. regelmessig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Karen123456789 skrev:

Au pairen pryder dagens blogginnlegg. Det tok ikke lang tid..

 

2 timer siden, tingi85 skrev:

Hun står på nå for å få mange følgerne 🙄 

 

Finner det trist at Julianne ikke kan tenke lengre enn kort. At hun bruker au pair sin for få opp leser og følger tallet er en smule hårreisende.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deltidsmamma

Synd er det hele. Men noe som slår meg er en tanke. De sa at i podden sin at ap visste at de var bloggere. Kan det være en mulighet at denne ap ser en mulighet å bli kjent, og kunne skape seg en fremtid et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...