vintage Skrevet 7. august 2019 #7801 Skrevet 7. august 2019 10 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: Til Ulrik; Jeg er i full jobb, er aldri pålogget kl 01 på natten og har ingen kjente symptomer på fritidsproblemer 😁. Piloten har baller da, når frua engasjerer han til å kjefte på oss og spørre om vi ikke har vanlige jobber - med tanke på fruas egen "vanlige" jobb 😅 46
Justlooking Skrevet 7. august 2019 #7802 Skrevet 7. august 2019 Jeg kan være på om natten men har 120% jobb og masse forpliktelser ellers. Synes både pilotfrue, bloggen og han er kjedelig så sjelden jeg engasjerer meg i disse. 8
Jordbærogfløte Skrevet 7. august 2019 #7803 Skrevet 7. august 2019 5 minutter siden, vintage skrev: Piloten har baller da, når frua engasjerer han til å kjefte på oss og spørre om vi ikke har vanlige jobber - med tanke på fruas egen "vanlige" jobb 😅 😂 7
Lidis88 Skrevet 7. august 2019 #7804 Skrevet 7. august 2019 På 6.8.2019 den 13.07, Eveliina skrev: https://pilotfrue.blogg.no/internettets-selvutnevnte-riddere.html Kjære pilotfruemannen, jeg hverken leser blogg eller følger deres kanaler til vanlig, men snublet over dette harrmdirrende innlegget om "de slemme anonyme" som misforstår. For det første, ingen ville visst noe som helst om barnestolens posisjon, om dere selv ikke valgte å legge ut bilder av mindreårig i offentligheten. Dernest, dere er selv ansvarlige for det inntrykket som skapes via det dere selv velger å publisere offentlig. Det burde ikke komme som en overraskelse på noen, spesielt ikke noen som visstnok har figurert i offentligheten i en årrekke, at bilder vil danne sin egen historie. Seere kan ikke tolke inn noe annet i bildet enn hva de faktisk ser. Det er da i din egen interesse, å lese hva blant annet folk her på KG faktisk ser og oppfatter ut fra hva du og dere har lagt ut i sosial media. Det er sannsynligvis hva de fleste som ser disse bildene egentlig tenker, og oppfatter. Selvfølgelig er det ikke gøy å oppleve at andre kan tro at du setter eget barn i fare. All forståelse for det. Men likevel - hvorfor oppfatter folk at du potensielt setter eget barn i fare? Det burde ikke komme som en overraskelse på noen, at et bilde av en mindreårig hvor det fremstår som om sikkerhetsanbefalninger og råd fra myndighter ikke følges vil ble oppfattet som nettopp det. Om det ikke var narrativet du og dere ønsket å fortelle, så er det faktisk deres eget ansvar å sørge for å ikke publisere bilder som kan gi inntrykk av at mindreårig settes i fare - eller legge ved informasjon som forklarer situasjonen. Å gå ut med harmdirrende pekefingre og rope om hets, fordi folk på nett bryr seg om ditt barns sikkerhet, blir rett og slett for dumt. PS. Enkleste av alt - ikke eksponer mindreårige på nett. 👆 dette! Jeg prøver å være litt raus, og har i noen tilfeller tatt paret i forsvar her inne. Jeg heiet veldig på dem da de prøvde å bli gravide, og ble veldig glad da de endelig hadde fått det til! De har tatt flere valg jeg ikke ville tatt, men jeg tenker at folk er forskjellige og det gjør ingenting. Jeg har aldri helt skjønt at folk orker å være bloggere, jeg syns det er utrolig pinlig å lese reklamer for alt mulig "ræl" presentert som gode tips på en lite overbevisende måte. Jeg føler ofte at de selger sjelen sin, spesielt når de virker til å reklamere for "alt mulig" (joda, Julianne har helt sikkert valgt bort flere annonsører, men jeg kan ikke hjelpe for at mye av det hun reklamerer for er ting som jeg anser som sløsing av penger (og miljø!) å kjøpe). Likevel, det et jo deres eget problem om folk tenker at de selger sjela si, og tjener mye penger på å reklamere for "søppel". Men nå begynner jeg virkelig å mislike måten de driver på. Jeg er ganske sikker på at mange av de "inntrykkene" de gir for å senere kunne forklare og bruke som innlegg, er litt iscenesatt for å "provosere mammapolitiet". Det har skjedd for mange ganger til at det kan være tilfeldig. Dette er noe de har å klamre seg til når det er lite annet å skrive om/lite tid til bloggen, og det syns jeg er utrolig trist! Jeg vil påstå at de bruker sønnen sin til å provosere, noe jeg ikke klarer å respektere uansett. Jeg syns ikke det er greit å eksponere og bruke et lite barn som ikke kan velge selv på den måten. Det er trist at dette selger. 36
Sol79 Skrevet 7. august 2019 #7805 Skrevet 7. august 2019 Jeg er jo også et av nettrollene som ble nevnt i blogginnlegget til pilotmannen som en gjenganger i denne tråden. Kan ikke huske at jeg hverken har spredt løgner eller satt ut falske rykter om noen av de. Derimot har jeg kommentert kritisk til eksponering av sønnen som ble ammet og spurt om økonomien deres. Husker også at jeg skrev noen kritiske innlegg til at han overkjørte henne på fødestua og når de blir intervjuet, og at han uttalte seg negativt om henne til kameraet i Bloggerne. Skjønner at han ikke liker det, men alt dette er jo ting som de selv har lagt ut offentlig. Jeg er forresten også i full jobb med barn og jobber ofte overtid, men legger meg sjelden til å sove før 01-02, så jeg kan fint ta en runde på KG før det er natta på meg. 😄 29
BuffaloDuck Skrevet 7. august 2019 #7806 Skrevet 7. august 2019 1 hour ago, Lidis88 said: 👆 dette! Jeg prøver å være litt raus, og har i noen tilfeller tatt paret i forsvar her inne. Jeg heiet veldig på dem da de prøvde å bli gravide, og ble veldig glad da de endelig hadde fått det til! De har tatt flere valg jeg ikke ville tatt, men jeg tenker at folk er forskjellige og det gjør ingenting. Jeg har aldri helt skjønt at folk orker å være bloggere, jeg syns det er utrolig pinlig å lese reklamer for alt mulig "ræl" presentert som gode tips på en lite overbevisende måte. Jeg føler ofte at de selger sjelen sin, spesielt når de virker til å reklamere for "alt mulig" (joda, Julianne har helt sikkert valgt bort flere annonsører, men jeg kan ikke hjelpe for at mye av det hun reklamerer for er ting som jeg anser som sløsing av penger (og miljø!) å kjøpe). Likevel, det et jo deres eget problem om folk tenker at de selger sjela si, og tjener mye penger på å reklamere for "søppel". Men nå begynner jeg virkelig å mislike måten de driver på. Jeg er ganske sikker på at mange av de "inntrykkene" de gir for å senere kunne forklare og bruke som innlegg, er litt iscenesatt for å "provosere mammapolitiet". Det har skjedd for mange ganger til at det kan være tilfeldig. Dette er noe de har å klamre seg til når det er lite annet å skrive om/lite tid til bloggen, og det syns jeg er utrolig trist! Jeg vil påstå at de bruker sønnen sin til å provosere, noe jeg ikke klarer å respektere uansett. Jeg syns ikke det er greit å eksponere og bruke et lite barn som ikke kan velge selv på den måten. Det er trist at dette selger. Enig. Spesielt om man leser andre koselige blogger som ikke prøver å pådra seg oppmerksomhet fra det såkalte «mammapolitiet» i det hele tatt, blir det påfallende hos pilotfrueparet. Når innholdet på bloggen daler, fordi levemåten de fremstiller er helt utrolig lite innholdsrikt, føyer de seg inn i rekken av bloggere som skriker ut om hets og hat. Ved å stille seg selv i offerposisjon er det også lettere for mennesker med dårlig selvbilde å motta «hyllest» og godord over hvor flinke og fantastiske de er. 11
Snurrepurre Skrevet 7. august 2019 #7807 Skrevet 7. august 2019 Å herremin.. nå må de ta seg ei bolle. Hvorfor sier de ikke heller TAKK for at noen belyser problematikken rundt å snu barnet fremover for tidlig, fremfor å gå i 100% krise- og «stakkars oss»modus? Det er jo bare å slenge ut et instastory bilde av kidden bakovervendt og skrive at han kun sitter fremovervendt når bilen er i ro? Så får de samtidig drevet litt folkeopplysning som så mange andre mødre og fedre forsøker å gjøre! Bla. Her inne. Tenk å kunne redde en unge eller ti fra å bli skadet i trafikken ved å bruke influencer-businessen på en fornuftig måte. Ikke at jeg er noe for eksponering av barn, men det ser det ikke ut som de har noe i mot . 35
J.. Skrevet 7. august 2019 #7808 Skrevet 7. august 2019 Festlig at U stenger profilen ved jevne mellomrom,når frua uansett deler hans storyer,i sin story. Er jo uansett der han er mest aktiv,så man får jo sett det man "trenger" uansett. lol. 10
Marisana Skrevet 7. august 2019 #7809 Skrevet 7. august 2019 Det er vel ikke vanskelig å forstå at de reagerer? Det er ofte en del ubegrunnet kritikk her inne, og jeg forstår godt at de går lei. Helt innafor å kritisere bloggingen hennes siden den ikke har vært noe bra i det siste, men her florerer det av kommentarer på alt fra måten de velger å leve livene sine på, på hva de velger å bruke penger på, og, ikke minst, hvordan de velger å oppdra barnet sitt på. Jeg forstår godt at de blir lei og at de derfor velger å skrive et slik innlegg. Jeg synes det er greit å komme med kritikk hvis de FAKTISK hadde snudd barnet sitt nå, men det har de ikke, og folk her inne valgte å kommentere det uten å vite om det faktisk var slik. Jeg vil tro at de siste kommentarene om hvor uansvarlige de var, og kanskje spesielt den kommentaren som til og med gikk så langt som å nevne hvor mye tid og penger de brukte for å få barn, var det som førte til at de tilslutt gikk lei og valgte å forsvare seg i et eget innlegg. Selv om de er offentlige personer, så er det faktisk ikke slik at de må godta å få kritikk for alt de gjør - spesielt ikke på hvordan de oppdrar barnet sitt på, for det er det ingen andre som har noe med. 7
J.. Skrevet 7. august 2019 #7810 Skrevet 7. august 2019 Akkurat nå, Marisana skrev: Det er vel ikke vanskelig å forstå at de reagerer? Det er ofte en del ubegrunnet kritikk her inne, og jeg forstår godt at de går lei. Helt innafor å kritisere bloggingen hennes siden den ikke har vært noe bra i det siste, men her florerer det av kommentarer på alt fra måten de velger å leve livene sine på, på hva de velger å bruke penger på, og, ikke minst, hvordan de velger å oppdra barnet sitt på. Jeg forstår godt at de blir lei og at de derfor velger å skrive et slik innlegg. Jeg synes det er greit å komme med kritikk hvis de FAKTISK hadde snudd barnet sitt nå, men det har de ikke, og folk her inne valgte å kommentere det uten å vite om det faktisk var slik. Jeg vil tro at de siste kommentarene om hvor uansvarlige de var, og kanskje spesielt den kommentaren som til og med gikk så langt som å nevne hvor mye tid og penger de brukte for å få barn, var det som førte til at de tilslutt gikk lei og valgte å forsvare seg i et eget innlegg. Selv om de er offentlige personer, så er det faktisk ikke slik at de må godta å få kritikk for alt de gjør - spesielt ikke på hvordan de oppdrar barnet sitt på, for det er det ingen andre som har noe med. Folk snakker ikke om oppdragelse,de snakker om sikkerthet ifb båt/fly/bil/annet. 2 helt ulike ting. 16
Marisana Skrevet 7. august 2019 #7811 Skrevet 7. august 2019 1 minutt siden, J.. skrev: Folk snakker ikke om oppdragelse,de snakker om sikkerthet ifb båt/fly/bil/annet. 2 helt ulike ting. Det har vel blitt kommentert andre ting også. Da hun valgte å gi han youghurt før han var ti måneder, ble det kommentert, f.eks, eller da et bilde av han i gåstol ble publisert, ble det også kommentert. Mulig det er blitt slettet i etterkant. Å diskutere sikkerhet i bil/båt/fly er greit nok, men i stedet for å diskutere det, hoppet folk rett til konklusjonen om at de hadde snudd han og kom deretter med kommentarer om hvor uansvarlig det var. Konstruktiv kritikk tror jeg ingen har noe i mot, men det er mange kommentarer her inne som ikke konstruktive. 2
J.. Skrevet 7. august 2019 #7812 Skrevet 7. august 2019 1 minutt siden, Marisana skrev: Det har vel blitt kommentert andre ting også. Da hun valgte å gi han youghurt før han var ti måneder, ble det kommentert, f.eks, eller da et bilde av han i gåstol ble publisert, ble det også kommentert. Mulig det er blitt slettet i etterkant. Å diskutere sikkerhet i bil/båt/fly er greit nok, men i stedet for å diskutere det, hoppet folk rett til konklusjonen om at de hadde snudd han og kom deretter med kommentarer om hvor uansvarlig det var. Konstruktiv kritikk tror jeg ingen har noe i mot, men det er mange kommentarer her inne som ikke konstruktive. Helt enig i at det kommer mye teit,dethsrjeg selv skrevet tidligere i tråden flere ganger. Men å diskutere andres bilstolbruk,er ikke å diskutere andres barneoppdragelse. 7
Marisana Skrevet 7. august 2019 #7813 Skrevet 7. august 2019 Akkurat nå, J.. skrev: Helt enig i at det kommer mye teit,dethsrjeg selv skrevet tidligere i tråden flere ganger. Men å diskutere andres bilstolbruk,er ikke å diskutere andres barneoppdragelse. Neida, det er forsåvidt greit det, men jeg vil tro at de rett og slett var det som gjorde at de fikk nok, og da synes jeg de må få lov til å reagere uten å bli kritisert for at de reagerer 1
Ultiva Skrevet 7. august 2019 #7814 Skrevet 7. august 2019 5 minutter siden, Marisana skrev: Det er vel ikke vanskelig å forstå at de reagerer? Det er ofte en del ubegrunnet kritikk her inne, og jeg forstår godt at de går lei. Helt innafor å kritisere bloggingen hennes siden den ikke har vært noe bra i det siste, men her florerer det av kommentarer på alt fra måten de velger å leve livene sine på, på hva de velger å bruke penger på, og, ikke minst, hvordan de velger å oppdra barnet sitt på. Jeg forstår godt at de blir lei og at de derfor velger å skrive et slik innlegg. Jeg synes det er greit å komme med kritikk hvis de FAKTISK hadde snudd barnet sitt nå, men det har de ikke, og folk her inne valgte å kommentere det uten å vite om det faktisk var slik. Jeg vil tro at de siste kommentarene om hvor uansvarlige de var, og kanskje spesielt den kommentaren som til og med gikk så langt som å nevne hvor mye tid og penger de brukte for å få barn, var det som førte til at de tilslutt gikk lei og valgte å forsvare seg i et eget innlegg. Selv om de er offentlige personer, så er det faktisk ikke slik at de må godta å få kritikk for alt de gjør - spesielt ikke på hvordan de oppdrar barnet sitt på, for det er det ingen andre som har noe med. I så fall vil jeg på det sterkeste anbefale pilotparet å skjerme barnet sitt fra sosiale medier. Det eneste som diskuteres er det paret selv deler på sine offentlige internettkanaler. Det følgere "ikke har noe med" skal da selvfølgelig heller ikke postes av pilotparet på åpent internett. Dette er ikke akkurat rakettforskning. Skylden for at man selv utleverer barnet sitt på internett, skal heller aldri legges på de som velger å kritisere denne utleveringen. Som Datatilsynet, Kripos, fagpersoner - og kritikere på debattforum. Det er foreldrene alene som bestemmer seg for å skjerme eller for å utlevere sine uvitende mindreårige, og det er gode grunner til at 99 % av verdens kjendiser velger å skjerme barna sine. 35
Marisana Skrevet 7. august 2019 #7815 Skrevet 7. august 2019 4 minutter siden, Ultiva skrev: I så fall vil jeg på det sterkeste anbefale pilotparet å skjerme barnet sitt fra sosiale medier. Det eneste som diskuteres er det paret selv deler på sine offentlige internettkanaler. Det følgere "ikke har noe med" skal da selvfølgelig heller ikke postes av pilotparet på åpent internett. Dette er ikke akkurat rakettforskning. Skylden for at man selv utleverer barnet sitt på internett, skal heller aldri legges på de som velger å kritisere denne utleveringen. Som Datatilsynet, Kripos, fagpersoner - og kritikere på debattforum. Det er foreldrene alene som bestemmer seg for å skjerme eller for å utlevere sine uvitende mindreårige, og det er gode grunner til at 99 % av verdens kjendiser velger å skjerme barna sine. Men hvorfor er det greit å diskutere det bare fordi de velger å legge ut bilder av han? Jeg er heller ikke noen fan av eksponering av barn på sosiale medier, men jeg kommenterer ikke ting av den grunn. Selvfølgelig har de selv skyld for all utlevering, men de har ikke skyld i at det som blir lagt ut kritiseres. 2
Skogspike Skrevet 7. august 2019 #7816 Skrevet 7. august 2019 9 minutter siden, Ultiva skrev: I så fall vil jeg på det sterkeste anbefale pilotparet å skjerme barnet sitt fra sosiale medier. Det eneste som diskuteres er det paret selv deler på sine offentlige internettkanaler. Det følgere "ikke har noe med" skal da selvfølgelig heller ikke postes av pilotparet på åpent internett. Dette er ikke akkurat rakettforskning. Skylden for at man selv utleverer barnet sitt på internett, skal heller aldri legges på de som velger å kritisere denne utleveringen. Som Datatilsynet, Kripos, fagpersoner - og kritikere på debattforum. Det er foreldrene alene som bestemmer seg for å skjerme eller for å utlevere sine uvitende mindreårige, og det er gode grunner til at 99 % av verdens kjendiser velger å skjerme barna sine. 👏🏼👏🏼 2
Sol Rampelyset Skrevet 7. august 2019 #7817 Skrevet 7. august 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Sol, admin.
Malum Skrevet 7. august 2019 #7818 Skrevet 7. august 2019 37 minutter siden, Marisana skrev: Men hvorfor er det greit å diskutere det bare fordi de velger å legge ut bilder av han? Jeg er heller ikke noen fan av eksponering av barn på sosiale medier, men jeg kommenterer ikke ting av den grunn. Selvfølgelig har de selv skyld for all utlevering, men de har ikke skyld i at det som blir lagt ut kritiseres. Du er klar over at det er dette de faktisk lever av? Dette gjør de med fullt overlegg: skrive provoserende innlegg eller legge ut bilder som kan mistolkes -> utløse kritikk f.eks på kvinneguiden -> skrive klageinnlegg på bloggen om kritikk på f.eks kvinneguiden -> generere enda flere klikk på bloggen. Kjent bloggertriks for å skape blest og klikk -> inntekter. 29
Boletta Skrevet 7. august 2019 #7819 Skrevet 7. august 2019 I mitt hode er det ikke naturlig å reagere slik på kritikk om kritikken ikke er riktig. De får kritikk for å ha snudd ungen, men har ikke gjort det. Hva er det da å bli så sur for kritikken for? 😅 9
Della Skrevet 7. august 2019 #7820 Skrevet 7. august 2019 14 minutter siden, Boletta skrev: I mitt hode er det ikke naturlig å reagere slik på kritikk om kritikken ikke er riktig. De får kritikk for å ha snudd ungen, men har ikke gjort det. Hva er det da å bli så sur for kritikken for? 😅 Det er en forretnings strategi for å få klikk. 11
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå