Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Daisy_B skrev:

Jeg tror at det mange opplever som snobberi egentlig bunner i usikkerhet. Det er ikke snobbete å ramse opp bilmodellene man eier, kjøpe toalettmappe fra LV til en baby, ha med seg 400 jakker når man skal til hjemstedet i en uke, bruke et hav av tid og penger på utseendet generelt...

«Snobber» trenger ikke gjøre alt dette, men usikre folk med mindreverdskomplekser kan fort finne på å synes det er lurt. 

Julianne fremstår mye stødigere sånn sett, mener nå jeg. 

Da har vi ulik definisjon på ordet snobb. For meg er ikke alle rike snobbete. Man kan være langt rikere enn pilotparet uten å være snobbete. Snobbete blir man først når man har svært stort behov for å vise andre hvor mye penger man har. Usikkerhet kan være en årsak til snobberi.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, kvinneguide skrev:

Da har vi ulik definisjon på ordet snobb. For meg er ikke alle rike snobbete. Man kan være langt rikere enn pilotparet uten å være snobbete. Snobbete blir man først når man har svært stort behov for å vise andre hvor mye penger man har. Usikkerhet kan være en årsak til snobberi.

Var ikke dere egentlig enige?🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes bloggen har tapt seg veldig. Det er på en måte bra, siden den tapte seg etter at hun ble mamma - og det unner jeg henne og mannen siden ønsket om barn var så høyt. Men nå består bloggen hennes nesten bare av reklame, enten for sponsede produkter, eller for egen podcast/episode av bloggerene, og det blir så kjedelig. Innimellom så kommer det innlegg som handler om andre ting, og selv der har innleggene blitt dårligere. Jeg forstår at det er lite tid til bloggen som mamma, jeg ble mamma selv i desember, så jeg vet at det tar opp store deler av hverdagen, men hun har selv valgt å ha blogg som jobb og hun har selv valgt å ikke ta ut foreldrepermisjon, og da synes jeg kanskje innholdet i bloggen burde være bedre enn den er nå. Hadde jeg valgt å jobbe i stedet for å være hjemme med babyen min, så hadde det jo vært forventet av meg at jeg faktisk er på jobb... 

Endret av Marisana
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar
14 minutter siden, Marisana skrev:

Jeg synes bloggen har tapt seg veldig. Det er på en måte bra, siden den tapte seg etter at hun ble mamma - og det unner jeg henne og mannen siden ønsket om barn var så høyt. Men nå består bloggen hennes nesten bare av reklame, enten for sponsede produkter, eller for egen podcast/episode av bloggerene, og det blir så kjedelig. Innimellom så kommer det innlegg som handler om andre ting, og selv der har innleggene blitt dårligere. Jeg forstår at det er lite tid til bloggen som mamma, jeg ble mamma selv i desember, så jeg vet at det tar opp store deler av hverdagen, men hun har selv valgt å ha blogg som jobb og hun har selv valgt å ikke ta ut foreldrepermisjon, og da synes jeg kanskje innholdet i bloggen burde være bedre enn den er nå. Hadde jeg valgt å jobbe i stedet for å være hjemme med babyen min, så hadde det jo vært forventet av meg at jeg faktisk er på jobb... 

Men hun vil ha i pose og sekk. Julianne har innsett at bloggen er på vei grøfta (og hadde hun tatt permisjon så hadde hun mistet lesere hun kanskje ikke får tilbake) Derfor prøver hun å melke bloggen for harde livet nå med all slags møkka-annonser nå mens hun har mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Birdo skrev:

Var ikke dere egentlig enige?🤔

Nei, jeg oppfatter det som om Daisy_B mener at snobbete er synonymt med rik. Jeg mener at alt det hun ramser opp er snobbete.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kvinneguide skrev:

Nei, jeg oppfatter det som om Daisy_B mener at snobbete er synonymt med rik. Jeg mener at alt det hun ramser opp er snobbete.

Da har jeg enten ordlagt meg for dårlig, eller du har misforstått. Jeg mener overhodet ikke at snobbete er synonymt med velstående (liker ikke ordet "rik"), de fleste jeg kjenner som har mye penger er jordnære og flotte mennesker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kvinneguide skrev:

Nei, jeg oppfatter det som om Daisy_B mener at snobbete er synonymt med rik. Jeg mener at alt det hun ramser opp er snobbete.

Da leser vi det veldig forskjellig. For jeg leser deres to innlegg som ganske så like.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chiki skrev:

Noen som har lest vg+ saken om dem at noen har prøvd å bryte seg inn på barnerommet? 

Hæ? Fy så ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

– Det var et innbruddsforsøk her, rett etter at vi flyttet inn. Jeg var bortreist.

Da noen prøvde å brekke opp barneromsvinduet, gikk alarmen.

– Det kan ha vært tilfeldig og ikke ha noe med bloggen å gjøre, men det skremte meg, sier Julianne."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, morhjertegod skrev:

– Det var et innbruddsforsøk her, rett etter at vi flyttet inn. Jeg var bortreist.

Da noen prøvde å brekke opp barneromsvinduet, gikk alarmen.

– Det kan ha vært tilfeldig og ikke ha noe med bloggen å gjøre, men det skremte meg, sier Julianne."

Haha ja!

Det nevnes i en bisettning!

Resten er bare "blabla......" - sier Ulrik.

"Vi har ny båt,ny bil,stort hus" - sier Ulrik.

"Da vi har suksess med bloggen" - sier Ulrik.

"Vi må fornye oss hele tiden for å holde oss aktuelle" - sier Ulrik.

 

 

....Hvor mange interesserer seg egentlig for han?

🙄

Endret av J..
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Haha ja!

Det nevnes i en bisettning!

Resten er bare "blabla......" - sier Ulrik.

"Vi har ny båt,ny bil,storthus" - sier Ulrik.

"Da vi har suksess med bloggen" - sier Ulrik.

 

🙄

Jupp, skryt skryt skryt...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Birdo skrev:

Da leser vi det veldig forskjellig. For jeg leser deres to innlegg som ganske så like.

Javel🙂 Jeg leste det flere ganger uten å bli klokere😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, nicecar skrev:

Er bloggen nede nå?

Tror hele blogg.no er nede. Får samme feilmelding der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nicecar
27 minutter siden, konkelimonke skrev:

Det ble skrevet på bloggen i forbindelse med at de ikke var fornøyde med alarm/vektertjenester de hadde og ble sponset med nytt utstyr fra ett annet selskap. Det innlegget ble slettet da pf skreiv nye nedsettende og inkluderte bla mailer fra kundesenteret. De nye var heller ikke imponerte! 

Så der trur jeg rett å slett hu fikk en smekk på fingeren av arb.giver/alarmselskap.

 

Da har det isåfall vært innbrudd der i to tilfeller. For slik jeg husker det så mente flyfrua at hun var hjemme en mørk kveld da hun hørte at noen prøvde å bryte seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lagerbestilling
15 timer siden, J.. skrev:

Haha ja!

Det nevnes i en bisettning!

Resten er bare "blabla......" - sier Ulrik.

"Vi har ny båt,ny bil,stort hus" - sier Ulrik.

"Da vi har suksess med bloggen" - sier Ulrik.

"Vi må fornye oss hele tiden for å holde oss aktuelle" - sier Ulrik.

 

 

....Hvor mange interesserer seg egentlig for han?

🙄

Han virker veldig overfladisk og bestemmende. Jeg ble litt overrasket når jeg så han i Bloggerne, for det er veldig tydelig at det er han som bestemmer det aller meste. Og han virker rett og slett ekstremt opptatt av klær, smykker og sko. Her virker Julianne MYE mer laidback. På photoshoot med dem to og sønnen så kritiserte Ulrik Julianne for at hun brukte en (nydelig) buksedress som hun hadde brukt en gang før. Tenk å være så blåst! I tillegg sa han noe sånt som "husker du hva som skjedde når vi var på Vixen awards i 2017, da ble det spontanabort". Så sosialt klønete....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lagerbestilling skrev:

Han virker veldig overfladisk og bestemmende. Jeg ble litt overrasket når jeg så han i Bloggerne, for det er veldig tydelig at det er han som bestemmer det aller meste. Og han virker rett og slett ekstremt opptatt av klær, smykker og sko. Her virker Julianne MYE mer laidback. På photoshoot med dem to og sønnen så kritiserte Ulrik Julianne for at hun brukte en (nydelig) buksedress som hun hadde brukt en gang før. Tenk å være så blåst! I tillegg sa han noe sånt som "husker du hva som skjedde når vi var på Vixen awards i 2017, da ble det spontanabort". Så sosialt klønete....

Merket meg akkurat det samme..

Han virker så ekkel og nedlatende mot henne.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...