Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, Tears in heaven skrev:

Mammapolitiet ser jeg😊vet vel best

Ja, har ganske god peiling😉

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir litt kjedelig å lese den evige kritikken som går på rene bagateller rundt hva/hvordan mtp babyen. Det er ikke krise om en baby på den alderen smaker på en skje med havregryn og kumelk. Ingen dauer, og de er ikke dårlige foreldre for det.

Det jeg har reagert på, selv om jeg kun har sett et par halve episoder av bloggerne, er hvordan piloten snakker til frua. Jeg synes han kan være skikkelig nedlatende og ufin mot henne. Så f.eks en liten snutt av hvordan han kritiserte bilkjøringen hennes. Hadde mannen min snakket til meg på den måten hadde jeg blitt både sint og lei meg. Jeg fikk  litt vondt av henne.

• Liker 33
Skrevet
29 minutter siden, Malum skrev:

Det blir litt kjedelig å lese den evige kritikken som går på rene bagateller rundt hva/hvordan mtp babyen. Det er ikke krise om en baby på den alderen smaker på en skje med havregryn og kumelk. Ingen dauer, og de er ikke dårlige foreldre for det.

Det jeg har reagert på, selv om jeg kun har sett et par halve episoder av bloggerne, er hvordan piloten snakker til frua. Jeg synes han kan være skikkelig nedlatende og ufin mot henne. Så f.eks en liten snutt av hvordan han kritiserte bilkjøringen hennes. Hadde mannen min snakket til meg på den måten hadde jeg blitt både sint og lei meg. Jeg fikk  litt vondt av henne.

Hun valgte ham selv.

Skrevet

Fy søren hvor glad jeg er for at jeg er ferdig med barn når leser denne tråden.Har 4 selv som nå er voksne og blir mørkeredd når jeg leser all moraliseringen og meninger om hva som er rett og galt. Ikke rart kvinner velger vekk barn i dag, det er jo fasit på alt.Jeg leser ikke blogger og kjenner lite til denne bloggen men skremmes av alle som har en mening om hva hun gjør galt og riktig 

Mitt forslag til dere som irriterer dere over både henne og mannen slutt og lese bloggen og se programmet.Det finnes ingen fasit for hvordan organisere sitt liv med barn etc og jeg er bekymret både for henne og dere som har så sterke meninger om hva hun gjør galt og riktig 

Er sjeleglad jeg var ferdig med barn før dette perfeksjonshysteriet begynte og vet ikke om jeg hadde våget og få barn i dag jeg 

• Liker 5
Skrevet
13 timer siden, O.G. skrev:

Hun valgte ham selv.

Og det har hva med saken å gjøre? Det er ikke akkurat uvanlig at folk viser enkelte sider av personligheten sin først etter ekteskapsinngåelse, eller at disse sidene dukker opp etter en god stund, når forelskelsen har lagt seg, og hverdagene blir mer og mer påtrengende.

• Liker 7
Skrevet

Gir ungen yoghurt? Er ikke han knappe 7 mnd? Melkeprodukter skal jo ikke gies før tidligst 10 mnd 😕 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Gir ungen yoghurt? Er ikke han knappe 7 mnd? Melkeprodukter skal jo ikke gies før tidligst 10 mnd 😕 

Det finnes jo egne yoghurter for babyer,fra Nestlé,så kan være den?

• Liker 3
Gjest Carina Maria
Skrevet
1 minutt siden, J.. skrev:

Det finnes jo egne yoghurter for babyer,fra Nestlé,så kan være den?

Har vi noe med hva dem gir barnet sitt? Det har vi ikke. 

Skrevet
16 timer siden, Malum skrev:

Er det ikke bare et dramatisk virkemiddel?

Skrevet
4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Har vi noe med hva dem gir barnet sitt? Det har vi ikke. 

Jeg har ikke uttalt meg om X sine spisevaner heller.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, kvinneguide skrev:

Er det ikke bare et dramatisk virkemiddel?

Jeg aner ikke. Jeg har vanskelig for å tro at noen ønsker å fremstille seg selv på det viset. Men dette er jo tross alt bloggere, da, så gudene vet. Alt som kan skape oppmerksomhet -> klikk -> inntekter, liksom...

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Malum skrev:

Jeg aner ikke. Jeg har vanskelig for å tro at noen ønsker å fremstille seg selv på det viset. Men dette er jo tross alt bloggere, da, så gudene vet. Alt som kan skape oppmerksomhet -> klikk -> inntekter, liksom...

Ser for meg at produsentene forventer at de leverer litt dramatikk, ellers er de nok ute i neste sesong. 

• Liker 5
Skrevet
56 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Er utrolig at mine to er så oppegående og friske når jeg leser alt man ikke skal gi barn.  Mine fikk det vi spiste til middag fra de var 6-7 mnd.  Bare lot være og krydder og moste det godt.  Fikk kjeft av helsesøster da de fikk fisk så små. Men begge er sunne friske ungdom. 

Skrevet
10 minutter siden, terteskjell skrev:

Er utrolig at mine to er så oppegående og friske når jeg leser alt man ikke skal gi barn.  Mine fikk det vi spiste til middag fra de var 6-7 mnd.  Bare lot være og krydder og moste det godt.  Fikk kjeft av helsesøster da de fikk fisk så små. Men begge er sunne friske ungdom. 

Å gi vanlig mat (i mos) fra 6 mndsalder er jo anbefalt. Ikke så rart at det gikk fint ;) Det er svært få ting som faktisk er på «nei-lista» så hva dette «alt» du har hørt om er skulle jeg likt å visst. Men dette blir avsporing så jeg skal gi meg. 

• Liker 11
Gjest Carina Maria
Skrevet (endret)
58 minutter siden, J.. skrev:

Jeg har ikke uttalt meg om X sine spisevaner heller.

Det vet jeg men det for du skrev at det fantes yoghurt for barn og da svarte jeg deg at ingen har noe med hva Pilot frue gir barnet sitt for det var en som reagere på det og jeg forstod på det du skrev ar du også mente st det ikke var noe og kritisere og jeg klandret ikke deg 😊 Beklager viss du tolket det dit.

Endret av Carina Maria
Skrevet
4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det vet jeg men det for du skrev at det fantes yoghurt for barn og da svarte jeg deg at ingen har noe med hva Pilot frue gir barnet sitt for det var en som reagere på det og jeg forstod på det du skrev ar du også mente st det ikke var noe og kritisere og jeg klandret ikke deg 😊 Beklager viss du tolket det dit.

Da er jeg med!

Å jeg er forøvrig enig med deg. 👍

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Glorious skrev:

Hun reklamerer for Synnøve Finden på Instagram og skriver at de serverer gresk yoghurt. Bildet viser en stor porsjon rosa yoghurt og babytøy. Det er ikke den laktosefrie varianten som er avbildet. 

Nestle lager ikke yoghurt til så små. De har noe de kaller yoghurt, men det er ikke yoghurt.

Ja kall meg mammapoliti, men å gå imot helsemyndighetenes anbefalinger for å få penger i kassen er motbydelig. Å late som man går mot anbefalingene for å skape diskusjon rundt eget navn er like motbydelig. 

Hun har garantert mange naive følgerne. Det er ikke anbefalt å gi laktose til så unge barn og da bør hun ikke fronte dette. Hun skrev at de hadde begynt med (blant annet) yoghurt i samråd med helsesøster. Til sammenligning anbefalte vår helsesøster oss Ferber-metoden da barnet vårt hadde seperasjonsangst. Når man blir foreldre mener jeg man plikter til å sette seg inn i ting. Om man velger å gå utenfor anbefalinger og «normalen» er det greit nok, men ikke front ting som går mot anbefalingene for å få klikk i kassa. Hva hadde dere sagt om en blogger la ut at hun drakk alkohol hver dag i svangerskapet? Noen leger mener jo faktisk et et glass ikke er skadelig. 

Alt er til salgs! Men, da får de jo råd til toalettmappe fra LV i det minste. Det er jo mye viktigere enn jernopptak, allergi og intoleranse. 

Mammapoliti out. 

Jeg har ikke sett bilde,så det var bare en tanke jeg luftet.

Men som andre sier - hvis/om de velger å ikke føge anbefalinger slavisk får være deres sak.

Å sammenligne yoghurt mot gravide som drikker alkohol blir så fjernt at jeg har ikke ord..

Men her gidder jeg ikke å spinne videre på deres matvaner,da det er en totalt uinteressant diskusjon,som heller kan tas i foreldrforumet.

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, Bambi1995 skrev:

Kumelk inneholder svært lite jern, og det er hovedgrunnen til at det ikke anbefales som drikke til barn under ett år! I små mengder og som tilsetningsstoff er det helt i orden å gi fra barnet begynner med fast føde, så slapp helt av. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 27.1.2019 den 12.20, Glorious skrev:

Feil

Endret av terteskjell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...