Gjest nicecar Skrevet 25. januar 2019 #6821 Skrevet 25. januar 2019 Hun har nå postet logoen på podcasten nå på bloggen og jeg ser nå at både navnet Jentesnakk og logoen er ren kopi av en ungdomsbok fra nittitallet.. Er det i det hele tatt lov å kopiere på den måten?
J.. Skrevet 25. januar 2019 #6822 Skrevet 25. januar 2019 2 minutter siden, nicecar skrev: Hun har nå postet logoen på podcasten nå på bloggen og jeg ser nå at både navnet Jentesnakk og logoen er ren kopi av en ungdomsbok fra nittitallet.. Er det i det hele tatt lov å kopiere på den måten? Nei. 5
snusmumrikken92 Skrevet 25. januar 2019 #6824 Skrevet 25. januar 2019 14 timer siden, Takida skrev: Nå må vi ikke overdrive helt her. Han ga S litt havregryn med melk som han selv spiste. Var ikke som at han kjørte i ungen masse melk Neida. Han dør jo ikke. Men syns det var litt spesielt, spesielt før en lang biltur. Jeg er sikkert en overbeskyttende hysterisk mamma i forhold til henne og jeg skulle gjerne slappet like mye av👍🏻 3
Gjest nicecar Skrevet 25. januar 2019 #6825 Skrevet 25. januar 2019 25 minutter siden, Sol79 skrev: Det er fra spillet Jentesnakk vel? Ja det var vel det det var
Juvel74 Skrevet 25. januar 2019 #6826 Skrevet 25. januar 2019 Herregud for noen tråder som finnes her inne på KG. Er jo den ene mobbetråden etter den andre. Har ikke folk noe bedre å gjøre enn så sitte å skrive piss om kjendiser og bloggere... 🙄 Gidd!!! Fader meg ikke rart at barn mobber... men flott at mammapolitiet er her inne og går foran som et godt eksempel da 🤦♀️ 6
Gjest Keikolina Skrevet 25. januar 2019 #6827 Skrevet 25. januar 2019 8 minutter siden, Juvel74 skrev: Herregud for noen tråder som finnes her inne på KG. Er jo den ene mobbetråden etter den andre. Har ikke folk noe bedre å gjøre enn så sitte å skrive piss om kjendiser og bloggere... 🙄 Gidd!!! Fader meg ikke rart at barn mobber... men flott at mammapolitiet er her inne og går foran som et godt eksempel da 🤦♀️ Ok 😁
Korpsnerden Skrevet 25. januar 2019 #6828 Skrevet 25. januar 2019 1 time siden, nicecar skrev: Ja det var vel det det var Takk. Jeg visste jeg hadde sett det før: http://imgur.com/dXgF72I 5
Corinne Skrevet 26. januar 2019 #6829 Skrevet 26. januar 2019 6 timer siden, nicecar skrev: Ja det var vel det det var
Gjest førstedamen Skrevet 26. januar 2019 #6830 Skrevet 26. januar 2019 På 24.1.2019 den 9.45, Glorious skrev: Det er anbefalt å begynner med leggerutiner og fast leggetid fra 3 mnd. At mange velger å finne sin egen greie er helt OK så lenge det fungerer, men når man har en baby som sliter med søvn mener jeg man bør følge anbefalingene/søke hjelp. Fra tre måneder? Hvor henter du den anbefalingen fra?? Hos helsesøster og jordmor har jeg fått beskjed at de færreste babyer har søvn rutiner før rundt 6-8 mnd. En baby på tre måneder produserer jo ikke Melatonin engang. Og har man baby som sliter med søvn kan faste leggetider faktisk forrverre og gi søvnvegring. Man tvinger ikke en baby til å sove! Makan.
lulus Skrevet 26. januar 2019 #6831 Skrevet 26. januar 2019 2 timer siden, førstedamen skrev: Fra tre måneder? Hvor henter du den anbefalingen fra?? Hos helsesøster og jordmor har jeg fått beskjed at de færreste babyer har søvn rutiner før rundt 6-8 mnd. En baby på tre måneder produserer jo ikke Melatonin engang. Og har man baby som sliter med søvn kan faste leggetider faktisk forrverre og gi søvnvegring. Man tvinger ikke en baby til å sove! Makan. Det stemmer at det er en generell anbefaling, men det er jo bare veiledende. Babyer er forskjellige. Joda, det produseres melatonin fra 3 mnd alder, faktisk begynner produksjonen allerede i mors liv mener noen forskere. Produksjonen øker sakte og gradvis. Fra 3 mnd kan man gjøre mye for søvn rutinene blant annet med å skille mellom natt og dag, ved å ha det mørkt på natten og lyst på dagen når babyen skal sove. La babyen få mye dagslys og innføre typisk leggerutiner som feks bad/stell og pysj. Det er ikke nødvendigvis snakk om faste leggetider for det, men man kan begynne å øve gjerne fra 3 mnd. Beklager nok en avsporing 😅 7
Elhaym Skrevet 26. januar 2019 #6832 Skrevet 26. januar 2019 25 minutter siden, lulus skrev: Det stemmer at det er en generell anbefaling, men det er jo bare veiledende. Babyer er forskjellige. Joda, det produseres melatonin fra 3 mnd alder, faktisk begynner produksjonen allerede i mors liv mener noen forskere. Produksjonen øker sakte og gradvis. Fra 3 mnd kan man gjøre mye for søvn rutinene blant annet med å skille mellom natt og dag, ved å ha det mørkt på natten og lyst på dagen når babyen skal sove. La babyen få mye dagslys og innføre typisk leggerutiner som feks bad/stell og pysj. Det er ikke nødvendigvis snakk om faste leggetider for det, men man kan begynne å øve gjerne fra 3 mnd. Beklager nok en avsporing 😅 Her hadde jeg også lyst til å spore av! Myten om at spebarn ikke produserer melatonin er seiglivet. De gjør det, men ikke mye. Man kan manipulere skiftet fra dag og natt fra dag1 om man ønsker det. Om ikke for rutine for baby, så er det fint for en selv. Lettere å innføre rutiner hvis man allerede har de inne. Syns uansett litt synd på PF som har en baby som nesten ikke sover. En av mine var også sånn, og da kan jeg forstå at man tyr til både tv, vippestol og Gud vet hva😅 3
Masuka Skrevet 26. januar 2019 #6833 Skrevet 26. januar 2019 Når man setter en liten baby foran en TV-skjerm kan man takke seg selv for at den ikke sover på natt.😊 9
Utroligfortilet Skrevet 26. januar 2019 #6834 Skrevet 26. januar 2019 38 minutter siden, Masuka skrev: Når man setter en liten baby foran en TV-skjerm kan man takke seg selv for at den ikke sover på natt.😊 Jeg tror ikke det er problemet for at babyen ikke sover.. noen barn trenger lengre tid på å finne en rutine, og hvorfor dømme mødre som ikke har lik rutine som dere her inne med i sine barn? Døgnrytme er ikke noe som bare kommer så fort babyen er født, noen får barn som sover fra 19-07 allerede fra fødselen, noen får ikke babyer som sover hele nettene og får en normal rytme før de er 6-8 mnd.. Jeg fikk ikke et barn som klarte å falle inn i søvn og få en normal rytme på nok søvn før han fikk melatonin da han var 9 år.. Alle barn er ikke like! 7
Justlooking Skrevet 26. januar 2019 #6836 Skrevet 26. januar 2019 20 timer siden, Crêpes skrev: Spent på innholdet i podcasten fremover, for denne episoden var tynn Prøvde å høre litt på podkasten nå men det var kjedelig synes jeg. 2
decker Skrevet 26. januar 2019 #6837 Skrevet 26. januar 2019 (endret) 1 time siden, Masuka skrev: Når man setter en liten baby foran en TV-skjerm kan man takke seg selv for at den ikke sover på natt.😊 Generelt sett er ikkje overstimulering bra for så små, med iPad/fjernsyn vert det mykje lyd, raske fargeendringar og hyppige sceneskifte som ein så liten hjerne kan slita litt med, og for mykje passiv stimulering vil og gje utslag i at eigenstimulering fort ikkje gjer nok «belønning» og dermed fort uro og sutring. Så for ungar under eitt år ville eg hatt bruken av fjernsyn/iPad på eit minimum. Meeen no har vel dette temaet vorte diskutert i det uendelege her, men det er uansett ikkje tvil om at overstimulering kan gje søvnproblem sidan hjernen slit med å slå seg av. Endret 26. januar 2019 av decker 8
Tears in heaven Skrevet 26. januar 2019 #6839 Skrevet 26. januar 2019 15 timer siden, Juvel74 skrev: Herregud for noen tråder som finnes her inne på KG. Er jo den ene mobbetråden etter den andre. Har ikke folk noe bedre å gjøre enn så sitte å skrive piss om kjendiser og bloggere... 🙄 Gidd!!! Fader meg ikke rart at barn mobber... men flott at mammapolitiet er her inne og går foran som et godt eksempel da 🤦♀️ Er helt enig,mange lusne mobbere her.ja mammapolitiet regjerer villt her inne 3
Tears in heaven Skrevet 26. januar 2019 #6840 Skrevet 26. januar 2019 3 timer siden, Masuka skrev: Når man setter en liten baby foran en TV-skjerm kan man takke seg selv for at den ikke sover på natt.😊 Mammapolitiet ser jeg😊vet vel best 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå