Gjest nicecar Skrevet 23. januar 2019 #6781 Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, Oline12 skrev: Nettopp. Det er vel ingen tvil om at målet er å få flere lesere til bloggen? Det er jo jobben hennes. Folk skal få diskutere så mye de vil om temaet, men dette er en bedrift som tjener penger på klikk, folk må slutte å tro at bloggere deler av sitt liv og at dette er en slags dagbok, at vi er en del av "vennegjengen". Pilotfrue skal leve av bloggen og hun må finne ting som engasjerer/provoserer lesere. Nå har hun småbarnsmødre i fokus, og da er det perfekt å snakke om amming. At hun ikke har fått spons av noe brystpumpe-firma ennå er nesten rart. Hvilken blogg? Det er såvidt man kan kalle den en blogg lenger så sjeldent som hun poster innlegg. Det er begrenset hvor mange ganger leserne lar seg "sjokkere" av puppe-viftingen hennes.
Moongirl Skrevet 23. januar 2019 #6782 Skrevet 23. januar 2019 Hun har tydeligvis lite å skrive om. 13
Populært innlegg Rosmarin(ert) Skrevet 24. januar 2019 Populært innlegg #6783 Skrevet 24. januar 2019 Hun har jo ingenting å komme med, dermed "puppesjokk" etter "puppesjokk". Det virker som et veldig tomt liv. For øvrig: Hvis jeg noen gang begynner å omtale meg selv som "pumpemamma" eller "ammemamma", så håper jeg mannen min fillerister meg til hjernen faller tilbake på plass. Du er mor, du mater barnet ditt, det skulle faktisk bare mangle, samme om du ammer, pumper, kjører på med morsmelkerstatning, eller går tidlig til grøten fordi du er desperat etter søvn. 52
Populært innlegg Miss.Wildfox Skrevet 24. januar 2019 Populært innlegg #6784 Skrevet 24. januar 2019 Dagens episode av Bloggerne der Ulrik, piloten selv, kræsjer i søppelbøtte/vegg på en bensinstasjon.. Hakket verre enn han kjeftet på sin kone for. Karma on point. Ellers blir jeg bare mer og mer overrasket over manglende evne til å tenke bilsikkerhet. Overpakket bil, flust av løse gjenstander og dyr, null sikt i bakruta. 55
lille pille Skrevet 24. januar 2019 #6785 Skrevet 24. januar 2019 Hvorfor bloggen hennes lider under få oppdateringer og middelmådig innhold, har vi kanskje nå fått svar på under siste rundes «spørsmål og svar». Hun skriver at babyen hennes legges mellom kl 21 og 23, og sover til 7/8 på morgenen. La oss si han blir lagt kl 22 og sover til 7.30. Det er til sammen 9,5 timer. I tillegg sover han maksimalt 2 timer i løpet av dagen. Altså, på en veldig god dag sover denne babyen 11,5 timer i løpet av et døgn. På en vanlig dag sover han kanskje bare 10 timer. En baby på hans alder «skal» sove mellom 14-16 timer pr døgn. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de lever med en kronisk, overtrøtt baby. Babyer som ikke får nok søvn blir grinete, kavete og klengete. Dette var ikke ment som mammapoliti - kun en observasjon. Og det kan hende babyen deres trenger 4-6 timer mindre søvn enn gjennomsnittet, selv om det virker litt mye. Jeg har barn selv og det er veldig slitsomt med trøtte babyer. En baby som derimot har sovet nok bruker mye tid til selvstendig utforsking på dagtid, og man får dermed også en del tid til seg selv som mamma. En baby som er trøtt krever derimot mye oppmerksomhet. 13
skruf Skrevet 24. januar 2019 #6786 Skrevet 24. januar 2019 30 minutter siden, lille pille skrev: Hvorfor bloggen hennes lider under få oppdateringer og middelmådig innhold, har vi kanskje nå fått svar på under siste rundes «spørsmål og svar». Hun skriver at babyen hennes legges mellom kl 21 og 23, og sover til 7/8 på morgenen. La oss si han blir lagt kl 22 og sover til 7.30. Det er til sammen 9,5 timer. I tillegg sover han maksimalt 2 timer i løpet av dagen. Altså, på en veldig god dag sover denne babyen 11,5 timer i løpet av et døgn. På en vanlig dag sover han kanskje bare 10 timer. En baby på hans alder «skal» sove mellom 14-16 timer pr døgn. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de lever med en kronisk, overtrøtt baby. Babyer som ikke får nok søvn blir grinete, kavete og klengete. Dette var ikke ment som mammapoliti - kun en observasjon. Og det kan hende babyen deres trenger 4-6 timer mindre søvn enn gjennomsnittet, selv om det virker litt mye. Jeg har barn selv og det er veldig slitsomt med trøtte babyer. En baby som derimot har sovet nok bruker mye tid til selvstendig utforsking på dagtid, og man får dermed også en del tid til seg selv som mamma. En baby som er trøtt krever derimot mye oppmerksomhet. Nå er det ikke alle babyer som er sovebabyer da..vil ikke en baby sove så er det vanskelig å tvinge frem søvn. Så blir litt dumt å kritisere pilotfrue for at hun burde fått babyen til å sove mere sånn at hun får frigjort egentid. Jeg har hatt en av hver; eldste sov godt og lenge, yngste sov minimalt og sjeldent mange timer sammenhengende uansett hva vi prøvde. Lå bare på lading. Ikke var hun grinete og overtrøtt heller, blid som ei sol. 15
Mars09 Skrevet 24. januar 2019 #6787 Skrevet 24. januar 2019 Det er ikke alle bloggere som tjener på å være med på Bloggerne på TV. Det gjelder vel i aller høyeste grad dette paret. I dagens episode er det så mye å sette fingeren på, som umulig kan være provokasjoner bare for å starte diskusjoner og blest rundt bloggen..... 16
lille pille Skrevet 24. januar 2019 #6788 Skrevet 24. januar 2019 (endret) 16 minutter siden, skruf skrev: Nå er det ikke alle babyer som er sovebabyer da..vil ikke en baby sove så er det vanskelig å tvinge frem søvn. Så blir litt dumt å kritisere pilotfrue for at hun burde fått babyen til å sove mere sånn at hun får frigjort egentid. Jeg har hatt en av hver; eldste sov godt og lenge, yngste sov minimalt og sjeldent mange timer sammenhengende uansett hva vi prøvde. Lå bare på lading. Ikke var hun grinete og overtrøtt heller, blid som ei sol. Jeg kritiserer henne jo ikke. Det var bare en mulig forklaring på få innlegg. At de sliter litt med søvn, noe som går utover fruas tilgjengelige bloggtid og overskudd. De legger også babyen veldig sent, så hun får jo heller ikke noe tid på kvelden vil jeg tro. Er vel mer vanlig å legge babyen mellom kl 18-20 enn 21-23, og dermed få mer tid før man selv går til sengs. Edit: dere som klager over få innlegg. Når skal hun egentlig få tid med en baby som sover så lite? Endret 24. januar 2019 av lille pille 6
skruf Skrevet 24. januar 2019 #6789 Skrevet 24. januar 2019 7 minutter siden, lille pille skrev: Jeg kritiserer henne jo ikke. Det var bare en mulig forklaring på få innlegg. At de sliter litt med søvn, noe som går utover fruas tilgjengelige bloggtid og overskudd. De legger også babyen veldig sent, så hun får jo heller ikke noe tid på kvelden vil jeg tro. Er vel mer vanlig å legge babyen mellom kl 18-20 enn 21-23, og dermed få mer tid før man selv går til sengs. Det er jo kritikk av babyens døgnrytme når du skriver at de legger han for seint og at han sikkert er grinete. Og hvis hun gjør som du mener hun skal gjøre så blir alt bra og hun får masse egentid til å skrive innlegg.. Babyen til pilotparet er ikke så gammel enda, så at han ikke har tidlig leggetid og søvnrutine er ikke uvanlig. Nattamming er også vanlig på den alderen pilotbabyen er i nå. Å legge en så liten baby av prinsipp kl 18 når babyen ikke er klar til å sove frigjør egentlig ikke så mye egentid heller, da blir det å gå frem og tilbake til soverommet for å trøste og evt amme en baby som griner og ikke vil sove. Jeg er tante til en baby på samme alder, den legger seg iallefall ikke kl 18 og sover i timesvis/til neste morgen. 9
Glorious Skrevet 24. januar 2019 #6790 Skrevet 24. januar 2019 (endret) På 24.1.2019 den 8.44, lille pille skrev: Hvorfor bloggen hennes lider under få oppdateringer og middelmådig innhold, har vi kanskje nå fått svar på under siste rundes «spørsmål og svar». Hun skriver at babyen hennes legges mellom kl 21 og 23, og sover til 7/8 på morgenen. La oss si han blir lagt kl 22 og sover til 7.30. Det er til sammen 9,5 timer. I tillegg sover han maksimalt 2 timer i løpet av dagen. Altså, på en veldig god dag sover denne babyen 11,5 timer i løpet av et døgn. På en vanlig dag sover han kanskje bare 10 timer. En baby på hans alder «skal» sove mellom 14-16 timer pr døgn. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de lever med en kronisk, overtrøtt baby. Babyer som ikke får nok søvn blir grinete, kavete og klengete. Dette var ikke ment som mammapoliti - kun en observasjon. Og det kan hende babyen deres trenger 4-6 timer mindre søvn enn gjennomsnittet, selv om det virker litt mye. Jeg har barn selv og det er veldig slitsomt med trøtte babyer. En baby som derimot har sovet nok bruker mye tid til selvstendig utforsking på dagtid, og man får dermed også en del tid til seg selv som mamma. En baby som er trøtt krever derimot mye oppmerksomhet. Støtter dette! Har en baby på ca samme alder selv og vi har slitt en del med søvn. Opp til 7 mnd sov han maks halvtimer på dagtid og tidvis har han våknet hver time på natten. Han legges allikevel mellom 18 og 19. Vi har brukt enormt mye tid på å få han til å sove, men det var det som måtte til, hvis ikke sov han ikke. Ikke alle babyer sover av seg selv, noen trenger mye hjelp i perioder. Med så lite søvn har de krav på hjelp fra helsestasjonen («grensen» her er mindre enn 12 timer). Ryddet for persondebatt. Perelandra, mod. Endret 25. januar 2019 av Perelandra 2
Glorious Skrevet 24. januar 2019 #6791 Skrevet 24. januar 2019 2 minutter siden, skruf skrev: Det er jo kritikk av babyens døgnrytme når du skriver at de legger han for seint og at han sikkert er grinete. Og hvis hun gjør som du mener hun skal gjøre så blir alt bra og hun får masse egentid til å skrive innlegg.. Babyen til pilotparet er ikke så gammel enda, så at han ikke har tidlig leggetid og søvnrutine er ikke uvanlig. Nattamming er også vanlig på den alderen pilotbabyen er i nå. Å legge en så liten baby av prinsipp kl 18 når babyen ikke er klar til å sove frigjør egentlig ikke så mye egentid heller, da blir det å gå frem og tilbake til soverommet for å trøste og evt amme en baby som griner og ikke vil sove. Jeg er tante til en baby på samme alder, den legger seg iallefall ikke kl 18 og sover i timesvis/til neste morgen. Det er anbefalt å begynner med leggerutiner og fast leggetid fra 3 mnd. At mange velger å finne sin egen greie er helt OK så lenge det fungerer, men når man har en baby som sliter med søvn mener jeg man bør følge anbefalingene/søke hjelp. 8
Dormouse Skrevet 24. januar 2019 #6793 Skrevet 24. januar 2019 Jeg kjenner jeg lar meg frustrere av deres manglende evne å pakke fornuftig... Ikke minst hvordan hundene er sikret i bilen... Tror jeg ikke kan se på dette........ 11
lille pille Skrevet 24. januar 2019 #6794 Skrevet 24. januar 2019 1 time siden, skruf skrev: Det er jo kritikk av babyens døgnrytme når du skriver at de legger han for seint og at han sikkert er grinete. Og hvis hun gjør som du mener hun skal gjøre så blir alt bra og hun får masse egentid til å skrive innlegg.. Babyen til pilotparet er ikke så gammel enda, så at han ikke har tidlig leggetid og søvnrutine er ikke uvanlig. Nattamming er også vanlig på den alderen pilotbabyen er i nå. Å legge en så liten baby av prinsipp kl 18 når babyen ikke er klar til å sove frigjør egentlig ikke så mye egentid heller, da blir det å gå frem og tilbake til soverommet for å trøste og evt amme en baby som griner og ikke vil sove. Jeg er tante til en baby på samme alder, den legger seg iallefall ikke kl 18 og sover i timesvis/til neste morgen. Du tar feil. Jeg har ikke sagt at de legger han FOR seint. Jeg har bare påpekt at de legger han seint. Å legge en baby kl 23 er jo seint. Det betyr ikke at det er feil, men det er likevel seint. Jeg har ikke kommet med noen tips om hva de burde gjøre. Jeg har bare påpekt at det virker som at babyen sover 4-6 timer mindre (jamfør hennes egen bloggpost) enn hva som anses som vanlig/anbefalt. Ja, jeg spekulerer i at babyen kanskje er litt grinete og oppmerksomhetssyk pga dette, men dette er bare en tanke. Det er ikke kritikk. Ingen babyer er like og babyer er ikke roboter. Jeg har ikke sagt at pilotene gjør noe feil. 17
oliviam Skrevet 24. januar 2019 #6795 Skrevet 24. januar 2019 Gir han virkelig ungen melk, i dagens episode
Moi04 Skrevet 24. januar 2019 #6796 Skrevet 24. januar 2019 3 timer siden, lille pille skrev: Hvorfor bloggen hennes lider under få oppdateringer og middelmådig innhold, har vi kanskje nå fått svar på under siste rundes «spørsmål og svar». Hun skriver at babyen hennes legges mellom kl 21 og 23, og sover til 7/8 på morgenen. La oss si han blir lagt kl 22 og sover til 7.30. Det er til sammen 9,5 timer. I tillegg sover han maksimalt 2 timer i løpet av dagen. Altså, på en veldig god dag sover denne babyen 11,5 timer i løpet av et døgn. På en vanlig dag sover han kanskje bare 10 timer. En baby på hans alder «skal» sove mellom 14-16 timer pr døgn. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de lever med en kronisk, overtrøtt baby. Babyer som ikke får nok søvn blir grinete, kavete og klengete. Dette var ikke ment som mammapoliti - kun en observasjon. Og det kan hende babyen deres trenger 4-6 timer mindre søvn enn gjennomsnittet, selv om det virker litt mye. Jeg har barn selv og det er veldig slitsomt med trøtte babyer. En baby som derimot har sovet nok bruker mye tid til selvstendig utforsking på dagtid, og man får dermed også en del tid til seg selv som mamma. En baby som er trøtt krever derimot mye oppmerksomhet. Så forstår jeg virkelig ikke hvordan hun har tid til å starte en podcast. Ikke kommer de med noe nytt heller, så forstår ikke hvordan denne podcasten skal redde et ellers synkende skip. Jeg ville anbefalt pilotfrue å få styr på bloggen før hun skal komme med enda et prosjekt, det å skrive et blogginnlegg krever mye mindre tid enn å spille inn en podcast. Min konklusjon: hun har ingenting å skrive om, der er problemer, ikke antall timer i døgnet. 13
Gjest Lagerbestilling Skrevet 24. januar 2019 #6797 Skrevet 24. januar 2019 2 timer siden, skruf skrev: Nå er det ikke alle babyer som er sovebabyer da..vil ikke en baby sove så er det vanskelig å tvinge frem søvn. Så blir litt dumt å kritisere pilotfrue for at hun burde fått babyen til å sove mere sånn at hun får frigjort egentid. Jeg har hatt en av hver; eldste sov godt og lenge, yngste sov minimalt og sjeldent mange timer sammenhengende uansett hva vi prøvde. Lå bare på lading. Ikke var hun grinete og overtrøtt heller, blid som ei sol. Enig.. Noen babyer sover masse og gjennom alt av bråk og ulyder. Andre babyer bare sutrer og skriker med mindre de får ligge oppå brystet. Jeg har hatt en av hver selv, og sovesnuppa mi var jo bare en drøm å gå hjemme med. Hun som "aldri" ville sove derimot...
Populært innlegg Softstatic Skrevet 24. januar 2019 Populært innlegg #6798 Skrevet 24. januar 2019 Denne tråden har blitt helt håpløs. "Mine pupper er kortere enn hennes, min toalettmappe er kjøpt der og der og kostet sånn og sånn, jeg bruker plastposer med ziplock til toalettmappe, jeg har fått flere tilbud om å reise til Dubai men takker alltid nei, jeg ammer ikke der, jeg pumper ikke der, mine barn pleide å legge seg klokka 19". Dette er ikke interessant for noen andre enn dere selv. 76
Cati Skrevet 24. januar 2019 #6799 Skrevet 24. januar 2019 Uff... hvorfor gikk jeg inn på bloggen? Leste et innlegg, kjedet meg halvt i hjel og skal ikke lese der igjen.. hvordan kan man tjene penger på sånt møl? Det er forbi min fatteevne! 13
Gjest nicecar Skrevet 24. januar 2019 #6800 Skrevet 24. januar 2019 26 minutter siden, Cati skrev: Uff... hvorfor gikk jeg inn på bloggen? Leste et innlegg, kjedet meg halvt i hjel og skal ikke lese der igjen.. hvordan kan man tjene penger på sånt møl? Det er forbi min fatteevne! Jeg skjønner liksom ikke helt meningen med at annenhver setning hun skriver er et spørsmålstegn til leserne a la «eller hva?», «er dere ikke enige», «burde det ikke vært sånn?» +++ som om folk har noe mulighet til å svare når kommentarfeltet er stengt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå