Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Emmy_H skrev:

Detter er spekulering og personangrep, oppfordrer til å slette og andre til å rapportere.

Det ikke spekulasjon og person angrep men jeg forstår ikke den kritikken mot Pilotfrue at hun vil vise frem sønnen din i tv programmet bloggerne når det ikke er forbudt. Da hadde aldri et tv selskap godtatt det. Det er mange barn som vises frem på tv daglig, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det ikke spekulasjon 

Det er spekulasjoner når du mener alle mødrene her inne legger ut bilder av barna på SoMe. Det vet du ingenting om

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
15 minutter siden, smalls skrev:

Det er spekulasjoner når du mener alle mødrene her inne legger ut bilder av barna på SoMe. Det vet du ingenting om

Jeg snakker for meg sel som mamma og bruker av sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carina Maria skrev:

Det er mange bloggere jeg liker men jeg vil ikke si jeg er fan og det er noe med det dem gjør jeg også reagerer på men jeg nekter og tro at alle dem som sitter på sin høye hest og langer ut mot dem bliggerne som viser bilder og forteller stolt om barna sine har rent mel i posen selv når det gjelder og dele bilder av barn og barnebarn på sosiale medier. 

Jeg reagerer når jeg ser blogger foreldre legge ut lett kledde bilder av sine barn. 

Legger ikke ut et eneste bilde av mine barn på nett.:) Og om jeg hadde lagt det ut på Facebook eller Instagram så hadde jeg nådd ut til 400-500 personer, ikke 20.000-100.000.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg snakker for meg sel som mamma og bruker av sosiale medier. 

Nei, du snakker om alle som er imot eksponering av barn. Se hva du selv skriver.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Det ikke spekulasjon og person angrep men jeg forstår ikke den kritikken mot Pilotfrue at hun vil vise frem sønnen din i tv programmet bloggerne når det ikke er forbudt. Da hadde aldri et tv selskap godtatt det. Det er mange barn som vises frem på tv daglig, 

 

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Det er mange bloggere jeg liker men jeg vil ikke si jeg er fan og det er noe med det dem gjør jeg også reagerer på men jeg nekter og tro at alle dem som sitter på sin høye hest og langer ut mot dem bliggerne som viser bilder og forteller stolt om barna sine har rent mel i posen selv når det gjelder og dele bilder av barn og barnebarn på sosiale medier. 

Jeg reagerer når jeg ser blogger foreldre legge ut lett kledde bilder av sine barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
15 minutter siden, Emmy_H skrev:

 

 

Det virker som om du skal ta meg på alt jeg skriver og du er ute etter og vri og vende på alt jeg skriver i verste mening. Vi lar diskusjonen ligge nå for den sporer av. 

Det finnes en tråd for dem som vil diskutere blogger mammaene og hvor forferdelig det er med eksponering for tråden her handler om Pilotfrue. 

Jeg synes Pilotfrue er en flott, ærlig, søt og reflektert blogger ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det virker som om du skal ta meg på alt jeg skriver og du er ute etter og vri og vende på alt jeg skriver i verste mening. Vi lar diskusjonen ligge nå for den sporer av. 

Det finnes en tråd for dem som vil diskutere blogger mammaene og hvor forferdelig det er med eksponering for tråden her handler om Pilotfrue. 

Jeg synes Pilotfrue er en flott, ærlig, søt og reflektert blogger ❤️ 

Jeg har ikke tenkt å spore av noe diskusjon med deg, jeg har rapport deg for spekulasjon og personangrep slik jeg har prøvd å forklare deg med STORE bokstaver, at det er akurrat det du gjør. 

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
58 minutter siden, neiognei skrev:

Legger ikke ut et eneste bilde av mine barn på nett.:) Og om jeg hadde lagt det ut på Facebook eller Instagram så hadde jeg nådd ut til 400-500 personer, ikke 20.000-100.000.

Det gjør jeg for jeg på faebook, insta og bloggen min og jeg derfor vil jeg aldri dømme Pilotfrue for noe hun gjør med sitt eget barn, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Carina Maria skrev:

Dere selv utnevnte mamma politi som babler om eksponering av barna sine. Det er ikke forbudt ved norsk lov og dele bilder av sine egne barn og hadde det vert forbudt hadde ikke tv2 latt dem få lov til og vise frem ungene sine. Kom dere ned fra deres høye hest og slutt og fordøm blogger foreldre som Polotfrue og andre blogger foreldre. Dem bestemmer selv over barna sine. Ikke kom drassende med lenker til barne konvensjonen for det er ikke norsk lov. 

Heia Pilotfrue gjør hva du vil ❤️ 

Bare sånn til informasjon: menneskerettighetene og barnekonvensjonen går foran norsk lov. Norge er forpliktet til å følge dem. 

Dessverre finnes det ingen lovtekst som direkte beskytter barn mot å bli eksponert som bloggerbarna blir. Ja, foreldre bestemmer og foretar avgjørelser på barnas vegne, men er det klokt eller etisk å brette ut barnets privatliv på blogg/TV/insta, bare fordi de kan? Er det nødvendig? Gagner det barnet? 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
11 minutter siden, Selma1984 skrev:

Bare sånn til informasjon: menneskerettighetene og barnekonvensjonen går foran norsk lov. Norge er forpliktet til å følge dem. 

Dessverre finnes det ingen lovtekst som direkte beskytter barn mot å bli eksponert som bloggerbarna blir. Ja, foreldre bestemmer og foretar avgjørelser på barnas vegne, men er det klokt eller etisk å brette ut barnets privatliv på blogg/TV/insta, bare fordi de kan? Er det nødvendig? Gagner det barnet? 

Diskusjon om dette på tråden som handler om Pilotfrue er vel avsporing om jeg ikke tar helt feil. Her er en tråd hvor dem diskuterer temaet 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Carina Maria skrev:

Diskusjon om dette på tråden som handler om Pilotfrue er vel avsporing om jeg ikke tar helt feil. Her er en tråd hvor dem diskuterer temaet 

 

Så lenge hun eksponerer barnet sitt, så er det helt innafor å diskutere dette her inne.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
6 minutter siden, Birdo skrev:

Så lenge hun eksponerer barnet sitt, så er det helt innafor å diskutere dette her inne.

Pilotfrue bestemmer over sitt eget barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, Carina Maria skrev:

Pilotfrue bestemmer over sitt eget barn. 

Det er ikke alltid foreldre tar gode valg selv om de tar et valg om å gjennomføre noe. De fleste som gjør noe negativt mot barn ser det ikke selv, og vil helst fornekte det; ikke fordi de har dårlige intensjoner, men fordi de tror de selv tar de beste valgene og ønsker det beste for barna. At de ønsker det beste, vil ikke si at de gjør det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Carina Maria skrev:

Pilotfrue bestemmer over sitt eget barn. 

Så fordi du mener at hun bestemmer over sitt eget barn, så er hun og alle bloggere fritatt all diskusjon? Barn er ikke eiendom, de er sin egen ukrenkelige person. Det er og skal ikke være lov for foreldre å gjøre hva de vil med barna sine, blogger eller ei.

Pilotfruen har gjort noen gode valg i etterkant av fødselen hva gjelder eksponering, hun har vist at hun kan reflektere og gå tilbake på det hun tidligere har sagt om blant annet det å bruke babyen som inntektskilde/reklameplakat. Derfor blir det et paradoks at hverdagslivet nå skal brettes ut i et medium hun selv ikke kontrollerer. Dette må være lov å stille spørsmålstegn ved. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Det er ikke alltid foreldre tar gode valg selv om de tar et valg om å gjennomføre noe. De fleste som gjør noe negativt mot barn ser det ikke selv, og vil helst fornekte det; ikke fordi de har dårlige intensjoner, men fordi de tror de selv tar de beste valgene og ønsker det beste for barna. At de ønsker det beste, vil ikke si at de gjør det beste.

Det er kjernen i problemstillingen. Jeg tror mange foreldre ikke forstår rekkevidden og konsekvensen (og mulige senvirkninger) av å legge ut bilder av barn, ofte med full adresse og private opplysninger. Derfor er det godt at dette blir belyst, kritisert og diskutert. Og kanskje kan vi få en klar og tydelig lov mot eksponering av barn på internett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å gi opp. Prater til en vegg her. Vanskelig å diskutere med bloggfans, som vil forsvare bloggeren uansett hva 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...