Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, TheBookofSorrow skrev:

Synes ikke amming er spesielt interessant og burde være privat.

Så man burde holde seg hjemme til ungen ikke får pupp lengre da, for at det ikke er interessant å se på? Er bare å se på noe annet..

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest TheBookofSorrow
Skrevet
Akkurat nå, Birdo skrev:

Så man burde holde seg hjemme til ungen ikke får pupp lengre da, for at det ikke er interessant å se på? Er bare å se på noe annet..

Jeg sier bare det jeg mener. Noen synes amming er fint å se på, andre ikke. Skjønner det å være nybakt mor er noe å være stolt av, men man kan jo skjerme ammingen litt.

Skrevet
1 minutt siden, TheBookofSorrow skrev:

Jeg sier bare det jeg mener. Noen synes amming er fint å se på, andre ikke. Skjønner det å være nybakt mor er noe å være stolt av, men man kan jo skjerme ammingen litt.

Syns heller slike som deg kan la være å stirre jeg da, om det plager dere at en baby får mat😊

• Liker 14
Gjest TheBookofSorrow
Skrevet
Akkurat nå, Birdo skrev:

Syns heller slike som deg kan la være å stirre jeg da, om det plager dere at en baby får mat😊

Jeg stirrer ikke. Har ikke behov for det. Men synes det er litt uhøflig hvis man sitter sammen og istedet for å gå et annet sted eller ligge ungen i et sjal, skjerme ham/henne er mye høfligere enn å amme foran mange andre. Det er det jeg mener. Du trenger ikke å være frekk mot meg bare fordi jeg synes noe annet. Du trenger heller ikke å fortelle meg hva jeg burde gjøre. Vi diskuterer en sak, ikke hverandre. Selv går jeg av ren høflighet. Noen synes at amming er ukomfortabelt. Er det et problem for deg, er det ikke noe jeg kan gjøre noe med.

Skrevet

Dropp avsporingen,ta amme-debatten en annen plass.

*Til den som måtte lure,bryr selve ammingen meg midt på ryggen,men ser ingen grunn til U's oppheng i det.

• Liker 6
Gjest TheBookofSorrow
Skrevet (endret)
2 minutter siden, J.. skrev:

Dropp avsporingen,ta amme-debatten en annen plass.

*Til den som måtte lure,bryr selve ammingen meg midt på ryggen,men ser ingen grunn til U's oppheng i det.

Det var ikke meningen å avspore, men liker ikke at noen angriper meg og har nå ignorert dette medlemmet.

Endret av TheBookofSorrow
Skrevet
Akkurat nå, TheBookofSorrow skrev:

Det var ikke meningen å avspore, men liker at noen angriper meg og har nå ignorert dette medlemmet.

Forstår deg veldig godt jeg.

Men folks syn på amming er en het potet,og spinner lett ut i 14 sider med avsporing hvis ingen sier noe.

• Liker 10
Skrevet
14 minutter siden, Birdo skrev:

Og hva er galt med at hun ammer på TV? Riktignok så burde ansiktet vært borte fra kamera, men ammingen i seg selv ser jeg ingen problemer med. Ja til pupp🙏🏻

I utgangspunktet ingenting. Jeg har ingenting i mot amming, heller ikke offentlig. Men som har vært diskutert så mange ganger her så virker Ulrik helt besatt av ammingen og å vise frem puppene. 

• Liker 10
Gjest TheBookofSorrow
Skrevet
Akkurat nå, Jolanda skrev:

I utgangspunktet ingenting. Jeg har ingenting i mot amming, heller ikke offentlig. Men som har vært diskutert så mange ganger her så virker Ulrik helt besatt av ammingen og å vise frem puppene. 

Akkurat det er jeg enig i.

Skrevet
Akkurat nå, Jolanda skrev:

Dette.

🏻🙋🏼‍♀️

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg tenker også at det er forskjell på å gjemme seg på handicap-toalettet for å amme, og det å kringkaste det på tv. Min svigerinne blir sittende i sofaen når hun ammer, det er helt naturlig, men det er ikke i akkurat det øyeblikket vi velger å ta bilder til familiealbumet, for å si det sånn....

Endret av leifolini
Skrivefeil
  • Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, leifolini skrev:

Jeg tenker også at det er forskjell på å gjemme seg på handicap-toalettet for å amme, og det å kringkaste det på tv. Min svigerinne blir sittende i sofaen når hun ammer, det er helt naturlig, men det er ikke i akkurat deg øyeblikket vi velger å ta bilder til familiealbumet, for å si det sånn....

........eller at barnefar filmer (og zoomer..) direkte inn på puppene under ammingen å foreviger det,på riksdekkende tv.

• Liker 15
Gjest Carina Maria
Skrevet

Dere selv utnevnte mamma politi som babler om eksponering av barna sine. Det er ikke forbudt ved norsk lov og dele bilder av sine egne barn og hadde det vert forbudt hadde ikke tv2 latt dem få lov til og vise frem ungene sine. Kom dere ned fra deres høye hest og slutt og fordøm blogger foreldre som Polotfrue og andre blogger foreldre. Dem bestemmer selv over barna sine. Ikke kom drassende med lenker til barne konvensjonen for det er ikke norsk lov. 

Heia Pilotfrue gjør hva du vil ❤️ 

Skrevet (endret)

Jeg skal ikke hause opp ammedebatten, men mener å huske at Julianne hadde noen innlegg før hun fikk barn der hun gikk sterkt i mot amming på offentlig sted.

Tilføyelse: jeg blandet det å bade toppløs og amme offentlig. Så ja, jeg tok feil

Endret av Macimba
Skrevet (endret)
1 time siden, Carina Maria skrev:

Dere selv utnevnte mamma politi som babler om eksponering av barna sine. Det er ikke forbudt ved norsk lov og dele bilder av sine egne barn og hadde det vert forbudt hadde ikke tv2 latt dem få lov til og vise frem ungene sine. Kom dere ned fra deres høye hest og slutt og fordøm blogger foreldre som Polotfrue og andre blogger foreldre. Dem bestemmer selv over barna sine. Ikke kom drassende med lenker til barne konvensjonen for det er ikke norsk lov. 

Heia Pilotfrue gjør hva du vil ❤️ 

Så fagfolk som går ut å advarer mot eksponering av barn i sosiale media tuller bare? Så lenge det ikke er forbudt med norsk lov er det greit? 

Endret av Sparkel
  • Liker 27
Gjest Carina Maria
Skrevet
7 timer siden, Sparkel skrev:

Så fagfolk som går ut å advarer mot eksponering av barn i sosiale media tuller bare? Så lenge det ikke er forbudt med norsk lov er det greit? 

Det er snakk et tv program og hvor mange har sv det norske folk viser ikke frem barna sine på tv i forskjellige situasjoner. Det gjør både bloggere og  dem som ikke blogger..

Alt med måte hold og forsiktighet mener jeg. 

Fag folk har rett i noe men ikke alt og dem over dramatiserer det verste scenariet. Den opp voksende generasjon i dag har et helt annen tilnærming til sosiale medier enn for eksempel dem som er like gamle som mamma og pappa 50- 60 år. 

Jeg synes det er for dumt og lage hakke mat av dem influencere som vil vise frem barna sine i sosiale medier for jeg vedder på at dem som sitter på trådene på rampe lyset selv har delt bilder av sine barn eller barne barn på et eller annet sosialt medie. Noe annet er løgn tror jeg. 

Jeg synes Pilotfrue er en søt, ærlig og de bedre bloggerne og hun ser snill ut ❤️

Skrevet
1 time siden, Carina Maria skrev:

Jeg synes det er for dumt og lage hakke mat av dem influencere som vil vise frem barna sine i sosiale medier for jeg vedder på at dem som sitter på trådene på rampe lyset selv har delt bilder av sine barn eller barne barn på et eller annet sosialt medie. Noe annet er løgn tror jeg. 

Forskjell på å dele noen bilder av barna på en lukket FB profil (hvor kun venner og familie kan se) enn å dele bilder og filmer av barna hvor hele Norge kan se og man har en haug med følgere, som kjendis Hvorfor tror du mødre på Rampelyset alle legger ut bilder av barna på SoMe?

• Liker 17
Skrevet
11 minutter siden, smalls skrev:

Forskjell på å dele noen bilder av barna på en lukket FB profil (hvor kun venner og familie kan se) enn å dele bilder og filmer av barna hvor hele Norge kan se og man har en haug med følgere, som kjendis Hvorfor tror du mødre på Rampelyset alle legger ut bilder av barna på SoMe?

Det er som å pisse i motvind. Nytter ikke å forklare eller debattere. Er ikke mottagelig. En blodfan vil heie på alle mulige eksponeringer 😞

• Liker 20
Gjest Carina Maria
Skrevet
18 minutter siden, Viking-girl skrev:

Det er som å pisse i motvind. Nytter ikke å forklare eller debattere. Er ikke mottagelig. En blodfan vil heie på alle mulige eksponeringer 😞

Det er mange bloggere jeg liker men jeg vil ikke si jeg er fan og det er noe med det dem gjør jeg også reagerer på men jeg nekter og tro at alle dem som sitter på sin høye hest og langer ut mot dem bliggerne som viser bilder og forteller stolt om barna sine har rent mel i posen selv når det gjelder og dele bilder av barn og barnebarn på sosiale medier. 

Jeg reagerer når jeg ser blogger foreldre legge ut lett kledde bilder av sine barn. 

Skrevet
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Det er mange bloggere jeg liker men jeg vil ikke si jeg er fan og det er noe med det dem gjør jeg også reagerer på men jeg nekter og tro at alle dem som sitter på sin høye hest og langer ut mot dem bliggerne som viser bilder og forteller stolt om barna sine har rent mel i posen selv når det gjelder og dele bilder av barn og barnebarn på sosiale medier. 

Jeg reagerer når jeg ser blogger foreldre legge ut lett kledde bilder av sine barn. 

Detter er spekulering og personangrep, oppfordrer til å slette og andre til å rapportere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...