Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

44 minutter siden, Fatima skrev:

Å ligge rundt med unge single damer når du er gift er vel hakket verre.  På de stedene Julianne nevner er det nemlig de gifte mennene som er offensive, og en ung og søt jente trenger ikke ha noen utgifter den kvelden for å si det sånn. Sånn var det i alle fall før.

Det gjør ikke saken noe bedre, jeg sitter fremdeles igjen med et dårlig inntrykk av personene som er involvert i noe slikt. Når dette er sagt så unner jeg ikke Julianne noe vondt, men jeg er ikke overrasket over at enkelte kan finne på å godte seg over situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den gifte mannen (eller de gifte mennene) som burde bli skutt i forumet her, det er faktisk de som har lovet å være tro foran familie og menighet! Så typisk kvinner å dømme "den andre kvinnen", som faktisk ikke er den som er utro! Det er ikke moralsk - absolutt ikke, å holde på med gifte menn, men fordømmelsen bør for Guds skyld ramme mennene selv som tross alt har kone hjemme. 

Endret av Akj
Skriveleif
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Akj skrev:

Det er vel den gifte mannen (eller de gifte mennene) som burde bli skutt i forumet her, det er faktisk de som har livet å børe tro foran familie og menighet! Så typisk kvinner å dømme "den andre kvinnen", som faktisk ikke er den som er utro! Det er ikke moralsk - absolutt ikke, å holde på med gifte menn, men fordømmelsen bør for Guds skyld ramme mennene selv som tross alt har kone hjemme. 

Jeg synes begge parter er like ille, men det er min mening, og ut ifra det jeg har lest på bloggen så fremstår bloggeren ikke som et allright menneske generelt. Som sagt, det er mitt inntrykk.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Akj skrev:

Det er vel den gifte mannen (eller de gifte mennene) som burde bli skutt i forumet her, det er faktisk de som har livet å børe tro foran familie og menighet! Så typisk kvinner å dømme "den andre kvinnen", som faktisk ikke er den som er utro! Det er ikke moralsk - absolutt ikke, å holde på med gifte menn, men fordømmelsen bør for Guds skyld ramme mennene selv som tross alt har kone hjemme. 

Denne skjønte jeg ikke? Mener du at her er alt mannen skyld,det er han som er utro? Og kvinnen hun har null skyld?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lapper skrev:

Denne skjønte jeg ikke? Mener du at her er alt mannen skyld,det er han som er utro? Og kvinnen hun har null skyld?

Absolutt ikke, jeg skriver jo at det ikke er moralsk oppførsel å ha seg med gifte menn. Men om vi skal fordele skyld som et tankeeksperiment så synes jeg hovedansvaret ligger hos den som faktisk er utro, og som har kone hjemme. Det er tross alt han som har forpliktelser ovenfor et annet menneske som han har lovet å være tro mot. Men jeg er enig i at "den andre kvinnen" også har skyld. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Akj skrev:

Selføgelig er det ille gjort av den gifte mannen. Men nå handler dette forumet om pilotfure, derfor nevnes pilotfure og ikke de utro mennene. Det er like ille å være utro, som det er å oppsøke utro menn og bevist ligge med dem for moro skyld. Tror alle fordommer de gifte mennene, sikkert enda mer. Men dette forumet handler om pilotfure og hva folk skriver til henne og hvorfor. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Akj skrev:

Absolutt ikke, jeg skriver jo at det ikke er moralsk oppførsel å ha seg med gifte menn. Men om vi skal fordele skyld som et tankeeksperiment så synes jeg hovedansvaret ligger hos den som faktisk er utro, og som har kone hjemme. Det er tross alt han som har forpliktelser ovenfor et annet menneske som han har lovet å være tro mot. Men jeg er enig i at "den andre kvinnen" også har skyld. 

Ok. Men det er helt feil og sende slik dritt til ett par som akkurat har opplevd noe så vondt som og abortere. Folk eier ikke skam

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jentefranorge skrev:

Selføgelig er det ille gjort av den gifte mannen. Men nå handler dette forumet om pilotfure, derfor nevnes pilotfure og ikke de utro mennene. Det er like ille å være utro, som det er å oppsøke utro menn og bevist ligge med dem for moro skyld. Tror alle fordommer de gifte mennene, sikkert enda mer. Men dette forumet handler om pilotfure og hva folk skriver til henne og hvorfor. 

Jeg skjønner godt hva forumet handler om. Pilotfrue ble betegnet som et fryktelig menneske lenger opp i tråden her for hennes omgang med gifte menn, og at den gamle oppførselen hennes berettiger råtne kommentarer på bloggen. Jeg tok henne i forsvar ved å påpeke at jeg synes mennene hun har hatt seg med burde hetses og ikke (nødvendigvis bare) hun. Men ferdig med den saken, alle med litt hjernekapasitet er vel enige om at hun ikke fortjener å spontanabortere idag pga en gammel romanse med gifte menn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lapper skrev:

Ok. Men det er helt feil og sende slik dritt til ett par som akkurat har opplevd noe så vondt som og abortere. Folk eier ikke skam

Enig! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralsk riktig, eller ikke, jeg vet hvilke valg jeg ville tatt i forhold til gifte menn. 

MEN. Det er kun en part som er utro. Andre kvinner kan gjerne legge seg etter min mann så mye de vil. Velger han utroskap vil jeg vite det før, heller enn senere. Og da ville jeg ene og alene vært sur på han. 

Det å slenge drit i kommentarfelt fordi man selv har blitt bedratt er lavmål. Snakk om at kvinner er kvinners verste fiende, i stedet for å la det gå ut over den skyldige part (mannen). 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides

Så hvis to stykker møtes på en pub, han sier han er singel og oppfører seg deretter men er gift, skal da den single kvinnen være skyld i utroskapet fordi hun tror på mannen som lyver? 

Uansett, oppførselen til enkelte folk her er som forventet kvalmende. Uansett hvilke meninger man har hatt i fortiden, hvilke handlinger man har gjort i fortiden og hvor ulik man er med henne så kan da vel folk forandre seg. Skulle tro at de som dømmer henne for ting hun gjorde for 5 år siden har stått standby selv siden de var 15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Onbothsides skrev:

Så hvis to stykker møtes på en pub, han sier han er singel og oppfører seg deretter men er gift, skal da den single kvinnen være skyld i utroskapet fordi hun tror på mannen som lyver? 

Uansett, oppførselen til enkelte folk her er som forventet kvalmende. Uansett hvilke meninger man har hatt i fortiden, hvilke handlinger man har gjort i fortiden og hvor ulik man er med henne så kan da vel folk forandre seg. Skulle tro at de som dømmer henne for ting hun gjorde for 5 år siden har stått standby selv siden de var 15

Når man "går etter gifte menn" så er det ikke fordi man blir lurt inn i et forhold der den ene er gift men lyver og sier de er single.

Spenningen lå jo i at de var gift, og da visste hun det. 

Men det betyr IKKE at hun nå skal "fortjene å spontanabortere", synes nå jeg da. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Loffeliten

Hun velger å godkjenne disse kommentarene, og det er vel litt naivt å tro at hun ikke velger å gjøre det av en grunn - som for eksempel å generere omtale, flere klikk og enda mer sympati. Bloggen er business. 

(Når det er sagt, folk som slenger ondsinnet drit i kommentarfeltet hennes mens de messer om karma, de fortjener et aldri så lite ballespark selv. Selvsagt ikke greit.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Onbothsides skrev:

Hva med å faktisk lese det folk skriver og ikke det du vil lese. Ingen sier det er riktig at hun får slike kommentarer, men flere påpeker hvorfor noen kan få seg til å skrive slikt og nå fryder seg over hennes motgang. Det er ikke greit å skrive slikt til noen som ligger nede. 

Juliane har provosert frem oppmerksomhet, hun har skrytt av å ligge med gifte menn for det syntes hun var spennende, hun har skrevet mye stygt om andre, hengt ut folk, skrevet neglisjerende innlegg om folk med lavrangsyrker - som hun kaller det, og lista er lang. Det gjør at hun irriterer og provoserer på seg mange mennesker. Det er ikke til å unngå når man velger en slik bloggstil. Det gjør disse kommentarene allikevel ikke berettiget - men det kan være svaret på hvorfor folk skriver som de skriver. 

Jeg synes hun har modnet siste året, hun skriver mer OK og provoserer ikke på samme måte som før. Det virker som om hun har vokst opp. Trist at de spontanabortere. Håper lykkebarnet kommer deres vei veldig snart🍼

Endret av Maydis8
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
3 minutter siden, Maydis8 skrev:

Hva med å faktisk lese det folk skriver og ikke det du vil lese. Ingen sier det er riktig at hun får slike kommentarer, men flere påpeker hvorfor noen kan få seg til å skrive slikt og nå fryder seg over hennes motgang. Det er ikke greit å skrive slikt til noen som ligger nede. 

Juliane har provosert frem oppmerksomhet, hun har skrytt av å ligge med gifte menn for det syntes hun var spennende, hun har skrevet mye stygt om andre, hengt ut folk, skrevet neglisjerende innlegg om folk med lavrangsyrker - som hun kaller det, og lista er lang. Det gjør at hun irriterer og provoserer på seg mange mennesker. Det er ikke til å unngå når man velger en slik bloggstil. Det gjør disse kommentarene allikevel ikke berettiget - men det kan være svaret på hvorfor folk skriver som de skriver. 

Jeg synes hun har modnet siste året, hun skriver mer OK og provoserer ikke på samme måte som før. Det virker som om hun har vokst opp. Trist at de spontanabortere. Håper lykkebarnet kommer deres vei veldig snart🍼

Der må du lese hva jeg skriver også! Jeg snakker for det første på et generelt grunnlag formål svare de over meg som påstår (også på generelt grunnlag) at det er damene sin feil når en mann er utro.

For det andre, det er kommet stygge kommentarer mot Julianne her også - om at hun bruker dette for klikk osv. Stygt! 

Så vennligst ikke angrip meg uten at du leser hva både andre og jeg skriver i sammenheng 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
25 minutter siden, AkkuratJa skrev:

Men det betyr IKKE at hun nå skal "fortjene å spontanabortere", synes nå jeg da. 

Dette tror og håper jeg vi alle er enige om, ingen fortjener å oppleve spontanabort :) Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er at folk virket så sjokkerte over at noen kan si så stygge ting til noen som har spontanabortert. Vel. Er man en person som tidligere har hatt for vane å såre folk, så er det ikke veldig overraskende at man kan ha skaffet seg en fiende eller to i løpet av årene. 

Og nei, det er ikke kun damer sin feil at utroskap eksisterer. Men nå handler denne tråden om en spesifikk blogger,  og ikke selve fenomenet utroskap. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Onbothsides skrev:

Der må du lese hva jeg skriver også! Jeg snakker for det første på et generelt grunnlag formål svare de over meg som påstår (også på generelt grunnlag) at det er damene sin feil når en mann er utro.

For det andre, det er kommet stygge kommentarer mot Julianne her også - om at hun bruker dette for klikk osv. Stygt! 

Så vennligst ikke angrip meg uten at du leser hva både andre og jeg skriver i sammenheng 

Det er INGEN som sier at det kun er kvinnens feil. Men slik Julianne oppsøkte gifte menn, det er vel så mye kvinnens feil. At noen tilfeldigvis møter hverandre på bar og mannen lyver - DET er noe helt annet. Les det folk skriver i stedet for å lage noe, som ingen har skrevet! 

At hun velger å poste disse kommentarene, det er en strategi som går igjen hos flere bloggere. Klikk gir penger - sånn er det. At du har en vrangforestilling om noe annet får du ta på din kappe. Det er heller INGEN som sier at det er greit at hun får slike kommentarer og alle her skriver at det er stygt gjort. Det folk også gjør er å forklare HVORFOR folk kan få seg til å skrive slikt. Jeg skjønner at du er bloggerenes mor Teresa, men ofte så oppfatter du ikke det folk skriver og lager din egen negative vri på det. Jeg har uthevet i caps lock poengene som har blitt omtalt det siste døgnet her inne, kanskje du får det bedre med deg da?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, clyde skrev:

Dette tror og håper jeg vi alle er enige om, ingen fortjener å oppleve spontanabort :) Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev er at folk virket så sjokkerte over at noen kan si så stygge ting til noen som har spontanabortert. Vel. Er man en person som tidligere har hatt for vane å såre folk, så er det ikke veldig overraskende at man kan ha skaffet seg en fiende eller to i løpet av årene. 

Og nei, det er ikke kun damer sin feil at utroskap eksisterer. Men nå handler denne tråden om en spesifikk blogger,  og ikke selve fenomenet utroskap. 

Enig med deg, og ser absolutt hva du mener. 

Det jeg reagerte på var @Onbothsides,som mente at Pilotfrua liksom ble lurt til å innlede forhold til gifte menn ved at de lot som de var single... 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onbothsides
3 minutter siden, AkkuratJa skrev:

Enig med deg, og ser absolutt hva du mener. 

Det jeg reagerte på var @Onbothsides,som mente at Pilotfrua liksom ble lurt til å innlede forhold til gifte menn ved at de lot som de var single... 

Jeg snakket generelt om utroskap og siktet til de som mente at det var kvinnenes skyld. Skriver jeg noe sted at noen spesifikke har blitt lurt? Skal man tolke så man lese riktig ellers bør du ikke lese blogger heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...