Diamant20 Skrevet 12. juli 2018 #5141 Skrevet 12. juli 2018 Nå kommer det vel snart et innlegg igjen nå som hun ligger på 2. plass på blogg.no 1
Bustefisk Skrevet 12. juli 2018 #5142 Skrevet 12. juli 2018 På 10.7.2018 den 21.25, Milio skrev: Ser jo at ammedebatten bør komme opp i dagslys igjen når man leser her inne. «Ikke at jeg syns det er feil men» - JO, tydeligvis er det fortsatt et problem med offentlig amming hvis man føler man må unnskylde seg med sjal, enten det er for blikk fra andre eller egen usikkerhet. Sjal er fint for baby som er ufokusert, men vær da ærlig.. De fleste gjør det fordi de vil unngå en ubehagelig situasjon. Som ei sier over her: Ingen ser på dama i undertøy på reklameplakat, men med én gang man vipper ut puppen så baby skal få mat, DA skal det stirres. Noe sier meg at puppen bør henge ute oftere, slik at folk blir like herdet av å se babyer som ammes som damer i undertøy. Jeg ville helst se ammedebatten dø på denne tråden jeg også, men akkurat nå måtte jeg bare svare. Pupper er og vil alltid være en seksuell del av kvinners kropp. At menn tenner på pupper er ikke pga seksualisering i moteblader, det er ren biologi. Og du sier vær ærlig? Jeg er veldig ærlig når jeg sier at jeg ikke ville amme offentlig fordi JEG ikke var komfortabel med det. Da jeg var på en kontroll hos helsesøster nermest tvang hun meg til å amme, selv om jeg visste at babyen min ikke var sulten. Tror aldri jeg har følt meg så ukomfortabel før. Jeg er så lei av kvinner som skal "free the nipple" og gjøre pupper til dagligdags syn. En ting er å mate barn, det skal selvfølgelig alle få lov til, hvor som helst og når som helst. Men de kvinnene som ikke liker å blotte puppene i offentligheten burde heller ikke få noe tyn fra "Vi-som-vil-at-kvinner-skal-gå-toppløs-hele-tiden-for-å-fremme-et-poeng-assosiasjonen". Kan man ikke bare velge selv? I min vennekrets er det ca 50/50. Noen slenger ut puppen og gir faen, mens andre er sjenerte og velger å amme i kriker og kroker eller med et sjal, eller helst hjemme. La det bare være, liksom 35
Birdo Skrevet 12. juli 2018 #5143 Skrevet 12. juli 2018 11 minutter siden, Bustefisk skrev: Jeg ville helst se ammedebatten dø på denne tråden jeg også, men akkurat nå måtte jeg bare svare. Pupper er og vil alltid være en seksuell del av kvinners kropp. At menn tenner på pupper er ikke pga seksualisering i moteblader, det er ren biologi. Og du sier vær ærlig? Jeg er veldig ærlig når jeg sier at jeg ikke ville amme offentlig fordi JEG ikke var komfortabel med det. Da jeg var på en kontroll hos helsesøster nermest tvang hun meg til å amme, selv om jeg visste at babyen min ikke var sulten. Tror aldri jeg har følt meg så ukomfortabel før. Jeg er så lei av kvinner som skal "free the nipple" og gjøre pupper til dagligdags syn. En ting er å mate barn, det skal selvfølgelig alle få lov til, hvor som helst og når som helst. Men de kvinnene som ikke liker å blotte puppene i offentligheten burde heller ikke få noe tyn fra "Vi-som-vil-at-kvinner-skal-gå-toppløs-hele-tiden-for-å-fremme-et-poeng-assosiasjonen". Kan man ikke bare velge selv? I min vennekrets er det ca 50/50. Noen slenger ut puppen og gir faen, mens andre er sjenerte og velger å amme i kriker og kroker eller med et sjal, eller helst hjemme. La det bare være, liksom Men les hva som blir skrevet da! Det er jo nettopp poenget, at folk må få velge selv. De som vil dekke seg til må jo gjerne få lov til det, men ingen skal kunne BE folk om å gjøre det for at de selv er ukomfortable med det. Da ser man en annen vei. Og virkelig? Om en mann tenner på en pupp som er skjult av et diende barn, så er det noe galt. 17
Milio Skrevet 13. juli 2018 #5144 Skrevet 13. juli 2018 6 timer siden, Birdo skrev: Men les hva som blir skrevet da! Det er jo nettopp poenget, at folk må få velge selv. De som vil dekke seg til må jo gjerne få lov til det, men ingen skal kunne BE folk om å gjøre det for at de selv er ukomfortable med det. Da ser man en annen vei. Og virkelig? Om en mann tenner på en pupp som er skjult av et diende barn, så er det noe galt. Takk Birdo Ikke alle forstår hva som menes! 6
Diamant20 Skrevet 13. juli 2018 #5145 Skrevet 13. juli 2018 Nytt innlegg er ute nå denne gangen litt om barsel og litt om tiden hjemme
Elevbruker Skrevet 13. juli 2018 #5146 Skrevet 13. juli 2018 Veldig fint innlegg siste. Føler jeg ser liten forandring på henne kanskje startet på alle rare meninger hun hadde før 4
Frkwitch Skrevet 13. juli 2018 #5147 Skrevet 13. juli 2018 Likte også veldig godt siste innlegget på bloggen 3
Speedmaster Skrevet 13. juli 2018 #5149 Skrevet 13. juli 2018 51 minutter siden, Moongirl said: Hva skriver hun? Gå nå inn og les selv, da! Er så lei av alle disse liksom-prinsipprytterne som ikke vil gi blogger klikk, og som ber alle andre gjøre jobben for dem slik at de får stilnet egen nysgjerrighet. 18
Diamant Skrevet 13. juli 2018 #5150 Skrevet 13. juli 2018 1 time siden, Speedmaster skrev: Gå nå inn og les selv, da! Er så lei av alle disse liksom-prinsipprytterne som ikke vil gi blogger klikk, og som ber alle andre gjøre jobben for dem slik at de får stilnet egen nysgjerrighet. Jeg er en av dem som svært sjelden gir bloggere klikk, men jeg følger med i trådene her og får med meg litt likevel. Jeg ser ingenting galt i det... Den eneste bloggen jeg klikker meg inn på er "Bloggomtoppbloggere" der får man også med seg en del om man ønsker det. 10
Milio Skrevet 13. juli 2018 #5151 Skrevet 13. juli 2018 4 minutter siden, Diamant skrev: Jeg er en av dem som svært sjelden gir bloggere klikk, men jeg følger med i trådene her og får med meg litt likevel. Jeg ser ingenting galt i det... Den eneste bloggen jeg klikker meg inn på er "Bloggomtoppbloggere" der får man også med seg en del om man ønsker det. Nei, men det er kritikkverdig hvis man sitter her inne dag etter dag for å kritisere og mene noe om en blogg man selv nekter å lese. Samtidig skryter man av å ikke gi bloggen klikk, men forventer at noen andre skal levere fra seg skjermdumper. 🙄 15
Sialove Skrevet 14. juli 2018 #5152 Skrevet 14. juli 2018 Fikk hun enerom på Bærum fordi hun er den hun er? Eller har de mange enerom på Bærum sykehus og det er lov til at mannen får lov til å overnatte? 2
J.. Skrevet 14. juli 2018 #5153 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 4 minutter siden, Sialove skrev: Fikk hun enerom på Bærum fordi hun er den hun er? Eller har de mange enerom på Bærum sykehus og det er lov til at mannen får lov til å overnatte? Kansje det var lite andre ferske mødre der som gjorde situasjonen nettopp sånn? Altså mye ledig plass.. Jeg hadde også sambo med på overnatting på sykehuset men med en helt annem bakgrunnshistorie. Endret 14. juli 2018 av J..
Sialove Skrevet 14. juli 2018 #5154 Skrevet 14. juli 2018 5 minutter siden, J.. skrev: Kansje det var lite andre ferske mødre der som gjorde situasjonen nettopp sånn? Altså mye ledig plass.. Jeg hadde også sambo med på overnatting på sykehuset men med en helt annem bakgrunnshistorie. På enkelte sykehus er det ikke lov til at mannen overnatter, derfor jeg stiller spørsmålstegn ved det. Om noen har erfaring med Bærum og vet om det er lov der. Mer nok ikke «sommerbemmanning» på førstegangsfødene
Milio Skrevet 14. juli 2018 #5155 Skrevet 14. juli 2018 58 minutter siden, Sialove skrev: På enkelte sykehus er det ikke lov til at mannen overnatter, derfor jeg stiller spørsmålstegn ved det. Om noen har erfaring med Bærum og vet om det er lov der. Mer nok ikke «sommerbemmanning» på førstegangsfødene Bærum har familierom.
Gjest BordetErSnudd Skrevet 14. juli 2018 #5156 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 1 time siden, Sialove skrev: Fikk hun enerom på Bærum fordi hun er den hun er? Eller har de mange enerom på Bærum sykehus og det er lov til at mannen får lov til å overnatte? Nei dette handlet nok ikke om hvem hun var. Men om at Julianne hadde truende svangerskapsforgiftning og tøff fødsel med keisersnitt som "premie". Med mannen på rommet så krever de sikkert mindre av bemanningen også tenker jeg. Tror ikke at hun fikk særbehandling for hun måtte tross alt vente i mange timer på epidural (noe fotballfrua Caroline fikk nesten umiddelbart når de spurte etter det, selv med den enkle fødselen hun hadde etter et enkelt og komplikasjonsfritt svangerskap). Dette handler nok om tilfeldigheter, som hvilken jordmor man har og hvor mange fødende som er inne på en gang. Endret 14. juli 2018 av BordetErSnudd
Jordbærogfløte Skrevet 14. juli 2018 #5157 Skrevet 14. juli 2018 9 minutter siden, BordetErSnudd skrev: Nei dette handlet nok ikke om hvem hun var. Men om at Julianne hadde truende svangerskapsforgiftning og tøff fødsel med keisersnitt som "premie". Med mannen på rommet så krever de sikkert mindre av bemanningen også tenker jeg. Tror ikke at hun fikk særbehandling for hun måtte tross alt vente i mange timer på epidural (noe fotballfrua Caroline fikk nesten umiddelbart når de spurte etter det, selv med den enkle fødselen hun hadde etter et enkelt og komplikasjonsfritt svangerskap). Dette handler nok om tilfeldigheter, som hvilken jordmor man har og hvor mange fødende som er inne på en gang. Holder med deg i dette, men Caroline «skrøt» vel av at hun fødet uten epidural?
Gjest BordetErSnudd Skrevet 14. juli 2018 #5158 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, Jordbærogfløte skrev: Holder med deg i dette, men Caroline «skrøt» vel av at hun fødet uten epidural? Hun fikk epidural med nr 2 i følge fødselshistorien på bloggen. Lystgass fikk hun under begge fødslene. Og det med smertelindring skjønner jeg veldig godt, hvorfor ha mer vondt enn nødvendig i Norge i moderne tider 🤗 Endret 14. juli 2018 av BordetErSnudd
J.. Skrevet 14. juli 2018 #5159 Skrevet 14. juli 2018 25 minutter siden, BordetErSnudd skrev: Hun fikk epidural med nr 2 i følge fødselshistorien på bloggen. Lystgass fikk hun under begge fødslene. Og det med smertelindring skjønner jeg veldig godt, hvorfor ha mer vondt enn nødvendig i Norge i moderne tider 🤗 Enig.. Hvis man ønsker smertestillende så burd eman få det,uavhengig av om man har hatt lett eller vanskelig svangerskap. 3
Jordbærogfløte Skrevet 14. juli 2018 #5160 Skrevet 14. juli 2018 (endret) 33 minutter siden, BordetErSnudd skrev: Hun fikk epidural med nr 2 i følge fødselshistorien på bloggen. Lystgass fikk hun under begge fødslene. Og det med smertelindring skjønner jeg veldig godt, hvorfor ha mer vondt enn nødvendig i Norge i moderne tider 🤗 Takk for informasjon ☝🏻 Endret 14. juli 2018 av Jordbærogfløte
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå