Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud da, å kjøpe brukt er ikke ensbetydende med dårlig råd. Og dårlig råd gjør deg heller ikke til en dårlig mamma/pappa.

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man dårlig råd så prioriterer man selvsagt, man bruker ikke  på flunkende nytt baby klær- og utstyr når dette kan kjøpes brukt eller man er heldig å få litt, og man kan da være gode foreldre selv om man ikke har ræva full av penger! Håper du tuller!

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, monkey business skrev:

Jeg er ikke redd for å si at jeg hadde kjøpt en del nytt til første (ja, til og med til andre også) hvis jeg hadde hatt råd, men det hadde jeg ikke og da kjøpte jeg brukt i tillegg til at jeg fikk en del. Betyr ikke at jeg ikke tenker på miljøet ellers, men du kan ikke inkludere alle i dette argumentet om grunnen til at folk kjøper brukt.

Vel, ikke visste jeg at tråden kun var full av miljøsvin.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Mnjah skrev:

Vel, ikke visste jeg at tråden kun var full av miljøsvin.

Så utrolig flink du er da. 

• Liker 8
Skrevet

Kan dere starte en egen tråd hvis dere skal fortsette å diskutere miljø og bruktkjøp?

• Liker 24
Skrevet
29 minutter siden, Jolanda skrev:

Kan dere starte en egen tråd hvis dere skal fortsette å diskutere miljø og bruktkjøp?

Enig :)

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Norabora skrev:

Er helt enig med blogger i å kjøpe alt nytt og arve/få av familie. Gjort det samme selv. Hadde ikke vært aktuelt med brukt vogn, brukt seng/madrass, osv, av ukjente mennesker. Eller uansett. Har man ikke råd til å kjøpe inn til babyen, så bør man ikke få barn. 

Jeg trur du har aldri vært utfor Norges grenser. TING er ikke alt her i verden, og man klarer seg fint med mindre enn hva folk kjøper...

• Liker 11
Skrevet

Vi kan jo kanskje heller diskutere hvordan folk får seg til å skrive slike kommentarer på en blogg... 

Sitat

Linn

22.02.2018 kl.17:44

Hvor mye har du egentlig gått opp i vekt i dette svangerskapet? Kanskje roe ned litt på kanelbollene? :-o du er jo veldig stor nå, er du ikke redd for å bli gigantisk utover våren.. Og du som generelt er en veldig lat og bedagelig person kommer jo aldri verden til å klare og lire av deg de kiloene etter fødsel heller :-/

• Liker 18
Skrevet
6 minutter siden, Milio skrev:

Vi kan jo kanskje heller diskutere hvordan folk får seg til å skrive slike kommentarer på en blogg... 

Ser nesten konstruert ut.

• Liker 9
Skrevet

Som jeg nevnte tidligere i tråden, å diskutere kjøpte nytt/brukt/arve etc blir som å stikke begge hendene inn i et vepsebol. Bli enige om å være uenige. Noen gjør det sånn og noen gjør det sånn, og noen gjør litt av begge deler. Her finnes ingen fasit. 

• Liker 8
Skrevet

I vennegjengen min er det de med best økonomi som har kjøpt mest brukt. Kanskje det henger sammen med god økonomisk sans? Hvorfor betale full pris for noe du kan få for halvparten, uten at det omtrent er slitt i det hele tatt? Det gir jo ingen mening å ville kaste penger ut av vinduet bare fordi man har mulighet til det? 

• Liker 25
Skrevet
1 time siden, Milio skrev:

Lurer på om "Linn" hadde sagt det samme til en venninne eller søster. Hva noen klarer å lire av seg altså! 🙄

• Liker 6
Skrevet

Ok, kan dere bli ferdig med avsporing nå?

• Liker 9
Skrevet
47 minutter siden, Aurora** skrev:

Ok, kan dere bli ferdig med avsporing nå?

Det handler jo i bunn og grunn om hva bloggen kommuniserer. Forbruk. 

• Liker 13
Skrevet
2 hours ago, Milio said:

Utrolig! :ohmy: En må bare lure på hva som gikk galt i oppveksten.

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, Kollontaj skrev:

Det handler jo i bunn og grunn om hva bloggen kommuniserer. Forbruk. 

Men det er avsporing når flere skal fortelle om de kjøper brukt eller arvet osv

• Liker 10
Skrevet (endret)

Hun vurderer å stenge kommentarfeltet sitt igjen fordi hun tar seg nær av enkelte kommentarer. De styggeste slipper hun kanskje ikke gjennom sensuren. Hun kunne jo gjort som f eks Tone Damli som har koblet til Facebook slik at alle må stå frem med fullt navn når de kommenterer. 

Jeg synes at kommentarfeltet gjør en blogg mer levende, og noen ganger kan det være «hovedattraksjonen» på en blogg. Det synes jeg det er på Pilotfuens blogg for jeg sjekker den kanskje flere ganger ila en dag for å få med meg friske meninger av ulike slag. Hun svarer jo ikke selv der og det synes jeg er negativt hvis det er forholdsvis enkle spørsmål.

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. 

Mynona, mod.

Skrevet
54 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Hun vurderer å stenge kommentarfeltet sitt igjen fordi hun tar seg nær av enkelte kommentarer. De styggeste slipper hun kanskje ikke gjennom sensuren. Hun kunne jo gjort som f eks Tone Damli som har koblet til Facebook slik at alle må stå frem med fullt navn når de kommenterer. 

Hvorfor gjør ikke flere bloggere det? 

Samtidig så er det helt ekstreme ting enkelte kan få seg til å si i fullt navn også...

Skrevet
3 minutter siden, Newroz skrev:

Hvorfor gjør ikke flere bloggere det? 

Samtidig så er det helt ekstreme ting enkelte kan få seg til å si i fullt navn også...

Ja, ikke sant? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...