Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
5 timer siden, MarianneE skrev:

Feil

Endret av Lapper
Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, Omo skrev:

Strengt talt skal hun ikke bli forfatter eller skrive bok. Det er en dame som skal skrive en bok hvor hun skal skrive mye generelt om barnløshet og prøving med fakta og intervjuer med eksperter. Også skal hun intervjue pilotfrue i tillegg. Pulotfruen er jo bare en liten del av en bok. 

Det var slik jeg forsto at dette prosjektet skulle være. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Honey Dew
Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Det er det ikke. Det er UNDER et år

Hvordan får du til det? I februar/mars 2017 var det 1 år.

• Liker 5
Skrevet (endret)
7 timer siden, Omo skrev:

Strengt talt skal hun ikke bli forfatter eller skrive bok. Det er en dame som skal skrive en bok hvor hun skal skrive mye generelt om barnløshet og prøving med fakta og intervjuer med eksperter. Også skal hun intervjue pilotfrue i tillegg. Pulotfruen er jo bare en liten del av en bok. 

Nei, enten skriver man en bok på egenhånd, ellers deltar man i et bokprosjekt ledet av en annen.. Jeg synes ikke at man kan definere seg som forfatter ved å bidra til sistnevnte. Det er en utrolig arrogant holdning når vi tenker på de som har hatt flere tiår med egne utgivelser. Nesbø, Ragde, Lindell og Kjærstad er eksempel på slike. Ja, blogginnleggets tittel burde redigeres, Julianne.. 

Endret av Jordbærogfløte
  • Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Jolanda skrev:

Hvordan får du til det? I februar/mars 2017 var det 1 år.

Jeg regnet feil, beklager :flau:

• Liker 1
Skrevet

Om hun bidrar med egen tekst i boken sammen med andre skribenter, kalles det en antologi, og hun blir da i følge korrekt definisjon medforfatter. Om hun bare er bidragsyter i form av å være intervjuobjekt, er hun ikke forfatter. :)

• Liker 6
Skrevet

Hun har skrevet et nytt innlegg nå der hun presiserer at hun er medforfatter, og at hun og det jeg oppfatter som hovedforfatter skriver en del hver til boken.

For øvrig blir jeg utrolig provosert over at man skal gjøre alt om til en lidelseskonkurranse. Hva så om noen har prøvd lengre? Jeg kan skrive under på at et år med mer eller mindre kontinuerlige prøverørsforsøk og spontanaborter er en psykisk og fysisk belastning uavhengig av hvorvidt andre har prøvd kortere eller lengre. For min del tok det over tre år å lage førstemann og over et år med mislykkede IVF-forsøk og en SA før jeg ble gravid med det vi håper skal bli nummer to, ville jeg da vært kvalifisert til å bidra til en slik bok? Det er jo folk som har prøvd i både 5, 7 og 10 år før de lykkes. Jeg har bare mistet to-tre ganger, hva med de som har mistet fire og fem? Hva med de som aldri lykkes? Hvem skal være juryen som kvalifiserer folk til å ha bestått lidelseskonkurransen?

Personlig er en slik bok fullstendig uinteressant, men det er fordi jeg har tenkt og lest alt for mye om IVF og ufrivillig barnløshet som det er, og jeg tviler på om en slik bok har noe nytt å komme med for min del. Hvis det først skal være en blogger som bidrar til en slik bok synes jeg f.eks Mina Ghabel Lunde skriver mye bedre (og hun har også prøvd lengre, for lidelsespolitiet), men det er nå så.

Nå er det tydeligvis en kjensgjerning at bloggere selger - og jeg tror mange må innse at forlag driver en forretning, de har som formål å tjene penger, de er ikke altruistiske stiftelser som har til oppgave å bringe fantastiske bøker til folket. Hvis de gir ut en fantastisk bok er det fordi de tror de skal tjene penger på den. Gir de ut en drittbok skrevet av en kjent person er det fordi de er høvelig sikre på å tjene penger på den. Når man vet at bloggere selger bøker, og man har tenkt å skrive en bok om ufrivillig barnløshet med fokus på personlige historier, er det jo et forretningsmessig sjakktrekk å involvere en blogger som kan skape blæst om boken, øke sannsynligheten for at forlaget blir interessert i å gi den ut, og sannsynliggjøre økte salgstall. Det er jo også fornuftig dersom man vil at flest mulig skal rette søkelyset på et tema som fremdeles er overraskende tabubelagt for mange segmenter av befolkningen.

• Liker 23
Skrevet

Jeg har tenkt å skrive en bok om et liv i fattigdom, husker nemlig en måned jeg hadde brukt opp studielånet mitt litt for tidlig... 😉 Neida, hun får skrive det hun vil for min del, men tenker vel at hun som ble gravid på naturlig måte etter 1,5 år ikke er den typiske representant for ufrivillig barnløse!

• Liker 29
Skrevet
2 minutter siden, Pås skrev:

Jeg har tenkt å skrive en bok om et liv i fattigdom, husker nemlig en måned jeg hadde brukt opp studielånet mitt litt for tidlig... 😉 Neida, hun får skrive det hun vil for min del, men tenker vel at hun som ble gravid på naturlig måte etter 1,5 år ikke er den typiske representant for ufrivillig barnløse!

Nå har sikkert Pilotfruen blitt valgt som medforfatter fordi hun har vært så synlig i media i forbindelse med prøvingen. Forlaget tenker penger, og regner vel med at hun som et kjent fjes kan selge noen ekstra bøker ;) 

• Liker 8
Skrevet

En som kommenterer i kommentarfeltet skriver at «hatere» leter etter feil hos henne. Man blir definert som en «hater» så fort man er det minste kritisk eller uenig med henne. Hun som blogger når ut til mange og da må man finne seg i at det hun skriver blir belyst og sett på på en annen måte enn henne. Så lenge man ikke er direkte stygg i pennen synes jeg det må være lov å få ytre seg.

For å få det helt klart en gang for alle; hun er ikke en forfatter, men en skribent som bidrar til en antologi.

Hun presiserer at hun er utdannet journalist, men jeg mener å huske at hun ikke fullførte studiet.

• Liker 5
Skrevet

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Skrevet

Utrolig glad for at hun endelig er gravid. Herregud som de to har ønsket det lenge <3

• Liker 1
Skrevet

Får håpe hun gjør en bedre jobb med boka enn med det håpløse innlegget om ansiksmasker. Masse skrivefeil, elendig språk og dårlig oversatt reklame fra svensk til norsk. Null troverdighet! 

• Liker 13
Skrevet

De vet visst ikke kjønn, de har byttet jentenavn fra Lykke til noe på S.

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, Dolly1982 skrev:

Utrolig glad for at hun endelig er gravid. Herregud som de to har ønsket det lenge <3

Lenge? De to satte i gang utredning og alskens greier lenge før "vanlige folk" gjør. Men for all del - det ligger butikk i det også, når du driver blogg. Og nå kan hun jo melke prøvingen med bok og det hele. For ikke å snakke om at leserne skal få være med på svangerskap, fødsel og oppvekst.

Pilotfrua har ekstrem forretningssans, det skal hun ha. 

Gjest Tom Bäcker
Skrevet
1 time siden, Gulleplutt skrev:

Får håpe hun gjør en bedre jobb med boka enn med det håpløse innlegget om ansiksmasker. Masse skrivefeil, elendig språk og dårlig oversatt reklame fra svensk til norsk. Null troverdighet! 

Det er ikke så nøye. Når folk som ikke kan skrive, lager bøker for folk som ikke kan lese, så jevner det seg ut.

Skrevet

Syns faktisk det er helt utrolig at noen her inne overhodet ikke har forståelse for at 18 mnd er lenge å vente på å bli gravid når man ønsker det intenst. 

Siden de selv har betalt for utredning, og fått påvist at de kan ha utfordringer med å unnfange naturlig, så skjønner jeg ikke at det kan være provoserende for noen at de søkte hjelp før det «obligatoriske» året hadde gått.

Selvsagt er det mange som har ventet lenger enn dem. Det er alltid noen som har ventet lenger enn andre. Men det undergraver vel ikke deres opplevelse av at 18 mnd er lenge å vente på babydrømmen. For ikke å snakke om berg-og-dalbanen det er å bli gravid, for så å miste igjen, flere ganger.

• Liker 19
Skrevet
4 minutter siden, LadyBlaBla skrev:

Syns faktisk det er helt utrolig at noen her inne overhodet ikke har forståelse for at 18 mnd er lenge å vente på å bli gravid når man ønsker det intenst. 

Siden de selv har betalt for utredning, og fått påvist at de kan ha utfordringer med å unnfange naturlig, så skjønner jeg ikke at det kan være provoserende for noen at de søkte hjelp før det «obligatoriske» året hadde gått.

Selvsagt er det mange som har ventet lenger enn dem. Det er alltid noen som har ventet lenger enn andre. Men det undergraver vel ikke deres opplevelse av at 18 mnd er lenge å vente på babydrømmen. For ikke å snakke om berg-og-dalbanen det er å bli gravid, for så å miste igjen, flere ganger.

Amen!

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...