Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor er det hun finner alle disse såkalte "ryktene" hun skriver om? Som b la at Ulrik betales for sex?

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, gjest91 skrev:

Hvor er det hun finner alle disse såkalte "ryktene" hun skriver om? Som b la at Ulrik betales for sex?

Akkurat dét var det vel én sleivete kommentar om i denne tråden, som ble rapportert herfra til himmels og forsvant etter noen få timer. Dersom Julianne må forsyne seg av sleivete tullekommentarer herfra for å ha nok stoff til et rykteinnlegg så går det på stumpene løs syns jeg.

• Liker 21
Skrevet (endret)
13 timer siden, gjest91 skrev:

Hun drikker ikke alkohol i periodene under og etter prøvingen. Trenger ikke bety hun har truffet denne gangen.

Nå har hun jo ikke hatt særlige problemer med å bli gravid ved hjelp av IVF. Hovedproblemet er at svangerskapet går til grunne i løpet av få dager, selv med tilsynelatende normale forhold i livmoren. 

Endret av Ultiva
  • Liker 2
Skrevet

Uff, det er vel ingen tvil om at bloggen går på tomgang når innholdet er rykter .. Og at hun må trygle om spørsmål til denne spørsmålsrunden, er vel heller ikke noe tegn på suksess. Må innrømme at jeg ikke har sammenlignet, men har følelsen av at det er mer eller mindre de samme spørsmålene hver gang, bare litt annerledes formuleringer. Samtidig forstår jeg at hun sliter, men tror ærlig talt hun hadde hatt godt av å konsentrere seg om noe annet enn denne prøvingen. Greit, jeg skjønner at det er hennes høyeste ønske, men jeg er overbevist om at det hadde vært bra både for henne personlig og bloggen dersom hun hadde fått seg et annet prosjekt å drive med mens hun venter. Det kunne ha tilført innleggene litt innhold og mening. Dessuten er det jo så mange historier der ute om folk som faktisk har klart å bli gravide etter at de har "slappet av" og stresset mindre med det.

Skrevet
2 timer siden, ti10 skrev:

Uff, det er vel ingen tvil om at bloggen går på tomgang når innholdet er rykter .. Og at hun må trygle om spørsmål til denne spørsmålsrunden, er vel heller ikke noe tegn på suksess. Må innrømme at jeg ikke har sammenlignet, men har følelsen av at det er mer eller mindre de samme spørsmålene hver gang, bare litt annerledes formuleringer. Samtidig forstår jeg at hun sliter, men tror ærlig talt hun hadde hatt godt av å konsentrere seg om noe annet enn denne prøvingen. Greit, jeg skjønner at det er hennes høyeste ønske, men jeg er overbevist om at det hadde vært bra både for henne personlig og bloggen dersom hun hadde fått seg et annet prosjekt å drive med mens hun venter. Det kunne ha tilført innleggene litt innhold og mening. Dessuten er det jo så mange historier der ute om folk som faktisk har klart å bli gravide etter at de har "slappet av" og stresset mindre med det.

Jeg trodde vi hadde avklart det mytiske rundt den påstanden der for lengst. Å "slappe av" har ingen verdens ting med fertilitet å gjøre. Noen har vanskeligere for å bli gravide enn andre, og da er det klart at tid spiller en rolle. For mange vil det ordne seg "i marsjen", uavhengig av hva de gjør eller ikke gjør. Det er grenser for hvor lenge folk orker å være fullstending oppslukt av prøving og stadige skuffelser, så etter en tid legger man det fra seg, og begynner å fokusere på andre ting. Når de da endelig lykkes, fordi de har brukt tid, forveksler mange det med at de "endelig greide å slappe av". Nå er det vel heller ikke sånn at Pilotfruen har problemer med å bli gravid med ivf-behandling, men at kroppen hennes av en eller annen grunn støter embryoet ut.

Jeg synes det er klokt av dem å holde detaljer rundt prosessen for seg selv nå. Det er nok et veldig bevisst valg, tatt ut ifra erfaringene fra de forsøkene de har vært (altfor) åpne om. Det bør respekteres. At bloggen nå fremstår som totalt uinteressant handler kanskje ikke kun om at hun velger å være taus om hva som skjer på den fronten, men at hun rett og slett ikke har så mye annet som opptar henne. Sånn sett er jeg veldig enig med de her som sier at hun ville hatt godt av å fylle tiden sin med noe annet. Det er vel grenser for hvor sterkt man kan engasjere seg i to veskehunder og sitt eget utseende. Dét vil vel etter hvert fortone seg som like meningsløst for henne som for leserne hennes. Jeg tror hun ville hatt utrolig godt av å skape seg et en mer givende og selvstendig tilværelse. Sette seg på skolebenken, fullføre en skikkelig utdanning, og komme seg ut i ordentlig arbeid.

• Liker 19
Gjest ClickB4it
Skrevet
49 minutes ago, Malum said:

Jeg trodde vi hadde avklart det mytiske rundt den påstanden der for lengst. Å "slappe av" har ingen verdens ting med fertilitet å gjøre. Noen har vanskeligere for å bli gravide enn andre, og da er det klart at tid spiller en rolle. For mange vil det ordne seg "i marsjen", uavhengig av hva de gjør eller ikke gjør. Det er grenser for hvor lenge folk orker å være fullstending oppslukt av prøving og stadige skuffelser, så etter en tid legger man det fra seg, og begynner å fokusere på andre ting. Når de da endelig lykkes, fordi de har brukt tid, forveksler mange det med at de "endelig greide å slappe av". Nå er det vel heller ikke sånn at Pilotfruen har problemer med å bli gravid med ivf-behandling, men at kroppen hennes av en eller annen grunn støter embryoet ut.

Jeg synes det er klokt av dem å holde detaljer rundt prosessen for seg selv nå. Det er nok et veldig bevisst valg, tatt ut ifra erfaringene fra de forsøkene de har vært (altfor) åpne om. Det bør respekteres. At bloggen nå fremstår som totalt uinteressant handler kanskje ikke kun om at hun velger å være taus om hva som skjer på den fronten, men at hun rett og slett ikke har så mye annet som opptar henne. Sånn sett er jeg veldig enig med de her som sier at hun ville hatt godt av å fylle tiden sin med noe annet. Det er vel grenser for hvor sterkt man kan engasjere seg i to veskehunder og sitt eget utseende. Dét vil vel etter hvert fortone seg som like meningsløst for henne som for leserne hennes. Jeg tror hun ville hatt utrolig godt av å skape seg et en mer givende og selvstendig tilværelse. Sette seg på skolebenken, fullføre en skikkelig utdanning, og komme seg ut i ordentlig arbeid.

Ærlig talt synes jeg ikke hun engasjerer seg så veldig i de hundene heller. Med all den tiden hun har, så kunne hun drevet med alle mulige typer hundesport, blodspor, blitt besøksvenn med hund...alle (friske) hunder har godt av å ha et formål og oppgaver i livet.

Skrevet
13 timer siden, gjest91 skrev:

Det florerer en del rykter på Jodel hvertfall. Men jeg har ikke lest innlegget hennes, om hun mener generelt eller på KG.

Skrevet
11 minutter siden, Maskopi skrev:

Det florerer en del rykter på Jodel hvertfall. Men jeg har ikke lest innlegget hennes, om hun mener generelt eller på KG.

Hvor finner dere de Jodlene?

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Nussepus skrev:

Hvor finner dere de Jodlene?

Uten å vite om det er fasiten, men location bør stå på Oslo, så finner du det på kanalen @bloggergossip 

Skrevet

Håper virkelig grunnen til at vi ikke hører noe om forsøket er at det har gått deres vei og de venter lenge for sikkerhetsskyld. Nå er det jo to måneder siden forrige forsøk, så håper hun er gravid! Får så vondt av henne når jeg leser hvor mye hun lengter etter å bli mamma 

• Liker 8
Skrevet
15 timer siden, Ultiva skrev:

Nå har hun jo ikke hatt særlige problemer med å bli gravid ved hjelp av IVF. Hovedproblemet er at svangerskapet går til grunne i løpet av få dager, selv med tilsynelatende normale forhold i livmoren. 

Men hun har jo bare hatt to sa da, det er jo ikke helt unormalt... det kan jo være helt tilfeldig. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Puny skrev:

Men hun har jo bare hatt to sa da, det er jo ikke helt unormalt... det kan jo være helt tilfeldig. 

I tillegg hadde hun en sen implantasjon hvor det også gikk galt. Hun testet først negativt ved testdato, for så å få en blødning, hvorpå det viste seg at hun hadde produsert hcg. Men blodprøver viste at den sank raskt. Veldig sjelden at dette skjer.

• Liker 3
Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymNN skrev:

I tillegg hadde hun en sen implantasjon hvor det også gikk galt. Hun testet først negativt ved testdato, for så å få en blødning, hvorpå det viste seg at hun hadde produsert hcg. Men blodprøver viste at den sank raskt. Veldig sjelden at dette skjer.

Ok, jeg kan ikke nok om det ‘sen implamentasjon’, men å ha opplevd to sa er da i seg selv ikke særlig grunn til bekymring? 

Jeg har all forståelse for at man blir helt tussete av prøving, og man overanalyserer alt, men det er jo slett ikke sikkert hun har problemer endå beholde fosteret, kanskje hun bare har vært uheldig...

Endret av Puny
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Puny skrev:

Ok, jeg kan ikke nok om det ‘sen implamentasjon’, men å ha opplevd to sa er da i seg selv ikke særlig grunn til bekymring? 

Jeg har all forståelse for at man blir helt tussete av prøving, og man overanalyserer alt, men jeg det er jo slett ikke sikkert hun har problemer endå beholde fosteret, kanskje hun bare har vært uheldig...

Kan absolutt være tilfeldig. Det er etter tre aborter man kaller det habituell abort og at man bruker å gjøre videre undersøkelser. Om det tilfellet med sen implantasjon telles vet jeg ikke. Mulig eggene har dårligere kvalitet ved lav amh, og at færre er levedyktige? Jeg vet ikke. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymNN skrev:

Kan absolutt være tilfeldig. Det er etter tre aborter man kaller det habituell abort og at man bruker å gjøre videre undersøkelser. Om det tilfellet med sen implantasjon telles vet jeg ikke. Mulig eggene har dårligere kvalitet ved lav amh, og at færre er levedyktige? Jeg vet ikke. 

Lav AHM-verdi skal bare si noe om antall egg og ikke kvaliteten. Det kan jo være at hun har dårlig kvalitet også, selvfølgelig, men hun sier i hvert fall at det «bare» er antallet.

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, ClickB4it skrev:

Ærlig talt synes jeg ikke hun engasjerer seg så veldig i de hundene heller. Med all den tiden hun har, så kunne hun drevet med alle mulige typer hundesport, blodspor, blitt besøksvenn med hund...

For ikke å snakke om hvor mange butikker hun kunne trålet for godkjent, sikkert bur til hundene - og skikkelige fjellturer noen ganger i uken. Men neida, neglene og semiparykken kommer først.

• Liker 9
Skrevet
9 timer siden, AnonymNN skrev:

I følge alle studiene jeg har lest (f.eks denne) viser resultatene at de vellykkede graviditetene har implantasjon innen et ganske kort vindu, mellom dag 6 og 12 etter eggløsning. Det er best sannsynlighet for at graviditeten skal lykkes dersom implantasjon skjer innen dag 10. For de graviditetene som gikk galt tidlig, kunne man ha implantasjon helt frem til dag 18. For de graviditetene som gikk galt sent (etter 6 uker) var implantasjonsvinduet som for de vellykkede graviditetene. Det finnes alltids noen få enkelttilfeller som avviker fra resultatene i slike studier, men man bør jo sjelden belage seg på å bli "enhjørningen".

Hvis Pilotfrue testet positivt først etter testdato, var nok denne graviditeten med andre ord dødsdømt fra starten av. Nå husker jeg ikke hvordan den graviditeten forløp seg, men om det var snakk om kjemisk teller de nok ikke med den når det gjelder habituell abort. Likevel har jo hun tilsynelatende tatt de blodprøvene det er normalt å ta om man får diagnosen for å utelukke clotting factor og kromosomfeil - antar det var de hun og mannen tok i sommer.

Eggene har ikke nødvendigvis dårlig kvalitet selv om man har lav amh, det er i så fall et tilleggsproblem. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
10 timer siden, Puny skrev:

Jeg har all forståelse for at man blir helt tussete av prøving, og man overanalyserer alt, men det er jo slett ikke sikkert hun har problemer endå beholde fosteret, kanskje hun bare har vært uheldig...

Bare for å pirke, men jeg tror det er snakk om én SA, og to kjemiske. Når alle prøver er fine så er det nok, som du sier, mest sannsynlig at de bare har hatt uflaks.

Endret av LoveTrain
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...