Gå til innhold

Pilotfrue


Puny

Anbefalte innlegg

På 1/12/2018 den 21.21, Milio skrev:

Må vite kjønnet før OUL 24 januar, så hun har bestilt privat ultralyd 18 januar. Hele seks dager mindre ventetid. Og det for å vite om barnerommet skal være stereotypisk prinsesserosa eller lyseblått. 

Så krampeaktig! :flau:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig at jeg leste det litt feil, men jeg forstod det sånn at hun bestilte den ekstra timen fordi hun trodde det ikke var helt greit å spørre om kjønn på oul.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjarte skrev:

Mulig at jeg leste det litt feil, men jeg forstod det sånn at hun bestilte den ekstra timen fordi hun trodde det ikke var helt greit å spørre om kjønn på oul.

Men det har jo hele kommentarfeltet opplyst henne om at det er. Tror hun alle som får vite kjønn at privat UL i tillegg eller? 

*facepalm*

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Men det har jo hele kommentarfeltet opplyst henne om at det er. Tror hun alle som får vite kjønn at privat UL i tillegg eller? 

*facepalm*

Nettopp! Jeg synes hun forøvrig ikke viser at hun setter pris på alle flotte kommentarer og velmenende tips og råd som hun får i kommentarfeltet. Hun er imidlertid veldig kjapt ute med et forsvarsinnlegg, eller direkte svar til de som er uenige eller kommer med konstruktiv kritikk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Seriøst gi dere da! Måte på hvordan dere skal kommentere alt. So What om hun tar en tidligere UL i tillegg til ordinær? Får dere vondt av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
46 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Seriøst gi dere da! Måte på hvordan dere skal kommentere alt. So What om hun tar en tidligere UL i tillegg til ordinær? Får dere vondt av det?

Hun har allerede tatt 2 ultralyder. Så dette blir ultralyd nr 3 og 4. Jeg skjønner at det føles uvirkelig at hun endelig er gravid men dette blir jo nesten for dumt. Med mindre hun gjennomgår et risikosvangerskap hvor fordelene oppveier ulempene så bør man vel ikke utsette fosteret for ultralyd i tid og utide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest eksiltronder
1 minutt siden, Avocado skrev:

Hun har allerede tatt 2 ultralyder. Så dette blir ultralyd nr 3 og 4. Jeg skjønner at det føles uvirkelig at hun endelig er gravid men dette blir jo nesten for dumt. Med mindre hun gjennomgår et risikosvangerskap hvor fordelene oppveier ulempene så bør man vel ikke utsette fosteret for ultralyd i tid og utide.

Jeg har nettopp gjennomført et risikosvangerskap med UL i hytt og vær. På sykehuset fikk jeg beskjed om at den eneste kjente risikoen ved mange ultralyder er at det er større sjanse for at ungen blir venstrehendt (av alle ting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avocado skrev:

Hun har allerede tatt 2 ultralyder. Så dette blir ultralyd nr 3 og 4. Jeg skjønner at det føles uvirkelig at hun endelig er gravid men dette blir jo nesten for dumt. Med mindre hun gjennomgår et risikosvangerskap hvor fordelene oppveier ulempene så bør man vel ikke utsette fosteret for ultralyd i tid og utide.

For dumt? Jenta har spontanabortert flere ganger uten å bære frem et friskt barn. Synes enkelte her burde roe seg fullstendig ned og huske på at ingen vet hvor skoen trykker før de selv har vært der. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ella Grisella skrev:

Men det har jo hele kommentarfeltet opplyst henne om at det er. Tror hun alle som får vite kjønn at privat UL i tillegg eller? 

*facepalm*

Hva hun tror vet jeg ikke, men jeg fikk selv et hefte ved inkallelse til oul der det stod at de sjekket vanligvis ikke kjønn. De gjorde jo det med alle ungene mine, men når man leser noe sånt i et brev så er det ikke så rart om man tolker det som at man ikke får vite noe, så jeg trodde at hun kanskje hadde fått noe lignende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avocado skrev:

Hun har allerede tatt 2 ultralyder. Så dette blir ultralyd nr 3 og 4. Jeg skjønner at det føles uvirkelig at hun endelig er gravid men dette blir jo nesten for dumt. Med mindre hun gjennomgår et risikosvangerskap hvor fordelene oppveier ulempene så bør man vel ikke utsette fosteret for ultralyd i tid og utide.

Lurte på om jeg skulle skrive dette, men tok meg i det. Herlighet,  så er hun en ekstatisk førstegangsmor da, vi gjør vel alle litt unødvendige ting da? 

Syntes hun får unødvendig mye tyn nå...

syntes også man kan legge eksponering av barn- debatten død. Barnet er ikke født enda, gi henne i hvert fall en sjanse. Mange ting jeg tenkte jeg skulle gjøre og ikke gjøre endret seg da jeg satt der med bylten i armene, hun kan enda overraske oss!  og hvis ikke så får man ta det når den tid eventuelt kommer. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Avocado skrev:

Hun har allerede tatt 2 ultralyder. Så dette blir ultralyd nr 3 og 4. Jeg skjønner at det føles uvirkelig at hun endelig er gravid men dette blir jo nesten for dumt. Med mindre hun gjennomgår et risikosvangerskap hvor fordelene oppveier ulempene så bør man vel ikke utsette fosteret for ultralyd i tid og utide.

Ultralyd er ikke skadelig, hvor tar du det fra?  Det ble brukt ultralyd ved alle mine legebesøk i mine svangerskap, ingen spesiell grunn, bare fordi legen jeg gikk til hadde det tilgjengelig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Avocado skrev:

Hun har allerede tatt 2 ultralyder. Så dette blir ultralyd nr 3 og 4. Jeg skjønner at det føles uvirkelig at hun endelig er gravid men dette blir jo nesten for dumt. Med mindre hun gjennomgår et risikosvangerskap hvor fordelene oppveier ulempene så bør man vel ikke utsette fosteret for ultralyd i tid og utide.

Når man har opplevd å miste flere ganger på rad så kan det være vanskelig å tro at det vil gå bra. Jeg hadde det slik med nestminste. Kunne se at alt var Ok på UL, men frem til jeg begynte å kjenne at det var liv klarte jeg ikke tro på det. Betalte derfor for en del ekstra UL 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun virker så sta og bastant når hun svarer på spørsmål fra leserne.. Hundene kan være i senga, men ikke babyen? Hallo?! Man vet jo ikke hvordan det vil bli før ungen er født. Jeg hadde ikke tenkt til å kjøpe rosa klær, la datteren vår ligge i sengen vår og jeg kunne ikke forestille meg hvor lite søvn det ville bli på oss. En nyfødt baby har sin egen personlighet og temperamentet kommer tidlig frem. Og nei; babyen bæsjer ikke roser eller tulipaner ;-) Men for en lykke og glede det er! 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke helt hvem disse folkene er, akkurat, men for en god stund siden drev jeg og googla bunader og kom innpå et innlegg i bloggen hennes. Det innlegget var ren reklame for bunader, husker ikke hvem hun reklamerte for, men det som er greia er at jeg skjønte utfra kommentarerfeltet at den dagen skulle hun egentlig avsløre graviditet eller ultralyd eller noe, og hadde gira det opp lenge, istede handlet det dagens innlegg om bunader. Det var og en måte å tiltrekke seg klikk på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fatima skrev:

Ultralyd er ikke skadelig, hvor tar du det fra?  Det ble brukt ultralyd ved alle mine legebesøk i mine svangerskap, ingen spesiell grunn, bare fordi legen jeg gikk til hadde det tilgjengelig. 

ISUOG (The International Society of Ultrasound in Obstetrics & Gynecology) er ganske tydelige på at man ikke skal ta ultralyd for moro skyld. De sier ikke at det er skadelig, men samtidig er det jo en grunn til at de fraråder det dersom det ikke foreligger et behov for det. Man vet rett og slett ikke nok til å si hverken det ene eller det andre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
5 timer siden, ingeniørfrue skrev:

Samsove med bikkjene og ikke babyen 😂

Det så jeg også 😂 Babyen skal IKKE være i sengen for der har de hundene 😂 Og hun har da masse gravidoppdateringer og skjønner ikke hva folk mener med at de venter på de innleggene. Hun kan jo bare være ærlig og skrive at hun ikke orker/gidder å skrive ukentlige oppdateringer slik som en dem av de andre bloggerne har gjort? Nei hun er skikkelig på tuppa og fremdeles passivaggressiv i spørsmålsrundene sine. Vi får håpe hun får en enkel sovebaby så hun ikke møter veggen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...