Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Jeg avfulgte, og kommer ikke til å begynne å følge igjen bare pga de nå «legger seg flate» 

De lå ikke mye flate i sin første uttalelse da folk reagerte; nei da var det at det var frivillig og gratis å følge de🙄

Det er nok konsekvensene av mindre følgere siden 3 desember som gjør at de nå legger seg flate

Dessuten har jeg null tro på at de har 38 gaver liggende klare som de allerede har kjøpt inn til barna som de nå skal gi til andre barn, da Julianne tidligere har sagt at kalendergavene blir kjøpt inn fortløpende siden de velger å kombinere rampenisse med kakendergave og de får en hver morgen. Guttene har ikke 24 pakker hver som ligger ferdig innpakket 1 desember, Så hvilke gaver hun skal gi bort ville vært spennende å se…

Det er så trist at voksne mennesker gjør barna sine skjermavhengig fra de ser dagens lys; som om ikke tv med egne barnestoler foran med barne-TV som står på hele tiden, TV-skjerm på spisebordet som står på under måltid, iPad med stativ til å ha over sprinkelsenga i båten til 1-årsdagsgave er nok så går de da vei å gir 2-åringen en dyr iPhone. For at FEMÅRINGEN skal få slippe å dele sin iPhone med lillebroren. Minus barnehagen så har de to småttisene skjermtilgang hele sin våkne tid på døgnet. Det er ikke bra. Hverken for barn eller voksne. 

Jeg vet om en 7-åring, norsk med norske foreldre, som henger etter språkmessig. Men engelsk snakker hun flyende. Nettopp pga hun har sittet med iPad og har hatt ubegrenset skjermtid. Og en annen unge, i Trondheim, som begynte å snakke bokmål/østlandskdiakekt i stedet for trønder, pga han ble plassert foran tv.

Julianne himler også med øynene over at hun får «hat» for at de gir barna godteri. Nei; det er ikke godteriet i seg selv folk reagerer på, men mengden. Og daglig inntak. De fleste barn får godteri, men jeg vil tro (og håpe) at de gjengse småbarnsforeldre er mere restriktive.  Det er vi foreldre som legger lista for et sunt og variert kosthold

I familien Nygård så finnes det ikke forskjell på hverdag og fest ut i fra de voksnes kanaler og deling av hverdagslivet . De vil bli blaserte tilslutt når de aldri ønske seg noe, spare til det og få oppleve gleden når de endelig har spart nok og kan anskaffe seg det. Da jeg var barn så gledet jeg meg til lørdag og lørdagsgodt; i familien Nygård så er det lørdag 7 dager i uka

Endret av skruf
  • Liker 30
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler på at de gir gaver til andre som trenger det. De gir nok samme kalender gavene som de hadde planlagt til barna, de kommer bare ikke til å vise det på SoMe. De har ALDRI vært opptatt av veldedighet. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (53 minutter siden):

De lå ikke mye flate i sin første uttalelse da folk reagerte; nei da var det at det var frivillig og gratis å følge de🙄

Det er nok konsekvensene av mindre følgere siden 3 desember som gjør at de nå legger seg flate

"Det er gratis å følge oss". Ja det skulle da bare mangle😂

73 931 følgere i januar, 70 533 i dag. Blir ikke forbauset om tallet går enda mer ned i dagene framover. Folk flest kan ikke relatere til den overdådige livsstilen paret viser fram, de framstår dessuten usympatisk skrytende til tider, og har provosert bevisst for klikk i alle år.

Iphone til toåring - i kalendergave -er muligens dråpen for mange. Pilotfrue er ikke en stor influencer, kraftig nedgang i antall følgere burde gi signaler om å legge om kursen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det kvalmeste jeg har vært vitne til i influencerverden. Hvis de er så dumme at de gir iPhone til toåringen i disse tider hvor normale folk plutselig blir fattige, så gjør det nå i hvert fall uten å legge det ut for gud og hvermann! Selv gikk de ut i media i oktober og klaget over svimlende høy strømregning som de måtte «snu på kronene» for. Vemmelig. Har aldri anklaget noen av de for å være særlig oppegående heller. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricolaa skrev (40 minutter siden):

Jeg tviler på at de gir gaver til andre som trenger det. De gir nok samme kalender gavene som de hadde planlagt til barna, de kommer bare ikke til å vise det på SoMe. De har ALDRI vært opptatt av veldedighet. 

Tror ikke helt på det jeg heller, før det eventuelt vises et eller annet sted. Kanskje de kjøper inn noe småtteri og gir videre men who knows 😊 Har aldri hatt inntrykk av at de gir ved dørene til noe. Det gjelder i grunn de fleste influencere. Leste bloggen hennes og andres men har aldri begynt med Instagram så får bare med meg om de forskjellige influencerne her på kg eller i media. Og det som kommer frem er ikke mye interessant heller. Jeg håper folk etter hvert avfølger influencere som ikke har noe annet å vise til enn bare å pushe ræl på «venninnene» og eventuelt eksponering av barn. Har aldri kjøpt noe som helst fra noe av hva influencere/bloggere selger men skjønner dessverre at mange gjør det siden de tjener så godt…..

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (34 minutter siden):

73 931 følgere i januar, 70 533 i dag. Blir ikke forbauset om tallet går enda mer ned i dagene framover. Folk flest kan ikke relatere til den overdådige livsstilen paret viser fram, de framstår dessuten usympatisk skrytende til tider, og har provosert bevisst for klikk i alle år.

Iphone til toåring - i kalendergave -er muligens dråpen for mange. Pilotfrue er ikke en stor influencer, kraftig nedgang i antall følgere burde gi signaler om å legge om kursen. 

Problemet - akkurat som med CBE/ og gjengen er at folk stort sett ikke avfølger. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (4 timer siden):

Hadde aldri gitt et så lite barn en splitter ny telefon, da kunne barnet fått min gamle isåfall. Og all forskning peker på at disse telefonene er direkte skadelige for ungene (scrolling, TikTok, IG og ymse SoMe), så viser litt om hvor kunnskapsnivået ligger og. 

Nå har bare 1 av mine barn fått nyeste iPhone som første telefon, hvilken tlf kommer an på barnet. Det kommer litt an på hvilken apper de trenger.

TikTok er bannlyst og tlf tid er overvåket og tracket til de er myndige.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (7 minutter siden):

Hun får endel støtte i kommentarfeltene , så tydeligvis ikke alle som mener dette var feil

Hvor ser du støtte?

Under siste innlegg på Instagram er det ikke mye støtte å spore i hvert fall😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulletproofhoware skrev (29 minutter siden):

Dette er noe av det kvalmeste jeg har vært vitne til i influencerverden. Hvis de er så dumme at de gir iPhone til toåringen i disse tider hvor normale folk plutselig blir fattige, så gjør det nå i hvert fall uten å legge det ut for gud og hvermann! Selv gikk de ut i media i oktober og klaget over svimlende høy strømregning som de måtte «snu på kronene» for. Vemmelig. Har aldri anklaget noen av de for å være særlig oppegående heller. 

Nå er det ett nytt firma rett rundt hjørnet, så ingenting av dette sirkuset er tilfeldig. Masse publisitet og oppmerksomhet, passer jo perfekt før man lanserer noe. I tillegg pushes det reklame som når ut til enda fler mennesker som nå følger med på galskapen. Etisk og classy? Langt i fra. Men helt i dette parets ånd. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (4 minutter siden):

Nå er det ett nytt firma rett rundt hjørnet, så ingenting av dette sirkuset er tilfeldig. Masse publisitet og oppmerksomhet, passer jo perfekt før man lanserer noe. I tillegg pushes det reklame som når ut til enda fler mennesker som nå følger med på galskapen. Etisk og classy? Langt i fra. Men helt i dette parets ånd. 

Du har nok rett.

Her ofres personlig integritet til fordel for nytt firma. Går det godt, vil de neppe satse på influenserkarrieren framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 minutt siden):

Du har nok rett.

Her ofres personlig integritet til fordel for nytt firma. Går det godt, vil de neppe satse på influenserkarrieren framover.

Noen vil dessverre se dette stuntet som en feil de la seg langflat for, å rettet opp i ved å donere både til Mads Hansens innsamling (her under det nye firmaet) og ved å gå ut med at resten av stasen (kalenderen) skal doneres til de "fattige stakkarene" som de generøse og empatiske menneskene de egentlig er. Media slukte dette rått, samme med alle de som velger å fortsatt følge. Dessverre er dette en symbiose som fungerer utmerket, til pilotparets fordel. Det er både kynisme og manipulasjon på høyt plan, og nøye planlagt. For de er ikke dumme eller uvitende på noen måte, noe alt dette bekrefter. Dette er ikke deres første rodeo, å hvor mange slike smakløse greier har det ikke kommet fra den kanten der? Igjen, eneste løsning som faktisk fungerer, er å avfølge. Eneste som kan stoppe både utlevering av barn, og smakløs oppførsel. For det er publikum som betaler for både den berømte I-phonen og resten av luksusen som til stadighet blir publisert. Det burde være en tankevekker for de fleste. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (1 time siden):

Fremdeles over 70 000 idioter der ute altså. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yellowstar skrev (4 timer siden):

De som følger denne influenseren, vær så snill - avfølg! Det er på grunn av følgerne de tjener penger. Nå må det være NOK! 

Jupp og avfølge er eneste mulighet til å få disse influenserene til å forstå hvem som har makten. Er noe i det uttrykket kunden har alltid rett. Følgerne bør alltid være øverste prioritering, men disse influenserene er kyniske og tenker kun penger samtidig som de skryter av sin egen overflod. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (37 minutter siden):

Hvor ser du støtte?

Under siste innlegg på Instagram er det ikke mye støtte å spore i hvert fall😅

Diverse aviser på fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ricolaa skrev (1 time siden):

Jeg mistenker at det er nettopp det som skjer her. PR-stunt gikk skeis og nå prøver hun å redde ansikt ved å si noe folk flest oppfatter som positivt. 

Jeg følger ingen influensere. 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (1 time siden):

kraftig nedgang i antall følgere burde gi signaler om å legge om kursen. 

Eller finne seg en jobb :skuldre:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (10 minutter siden):

Fremdeles over 70 000 idioter der ute altså. 

Nyttige idioter. Tenk at folk støtter dette. Uansett om du er en stille følger, bidrar du til økonomisk vekst i firmaet Pilotfrue. Hva får følgerne egentlig ut av å følge kontoen? Annet enn reklame, flashing av all luksus og en og annen rabattkode på noe du definitivt ikke trenger. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (2 minutter siden):

Nyttige idioter. Tenk at folk støtter dette. Uansett om du er en stille følger, bidrar du til økonomisk vekst i firmaet Pilotfrue. Hva får følgerne egentlig ut av å følge kontoen? Annet enn reklame, flashing av all luksus og en og annen rabattkode på noe du definitivt ikke trenger. 

Jeg kan forstå hvis hun hadde mange følgere da hun slett med å bli gravid siden dette er noe mange kvinner relaterer seg til.

Men hva er verdien i å følge noen som eksponerer seg selv og sine små barn som ikke har samtykket å bli eksponert?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var første gang jeg har blitt så provosert av noen at jeg avfølger. Ble rett og slett uvel da jeg så den iPhonen…

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...