Gå til innhold

Pilotfrue

Puny

Anbefalte innlegg

Gjest Tannbein
8 minutter siden, LoveMoschino skrev:

Det er tydelig at de er redde for å miste inntekt. Lenge siden hun har hatt så mange blogg innlegg på så kort tid. Ulrik sin jobb et vel ikke trygg i det hele tatt

Ulrik er vel permittert og har vært det i flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Tannbein skrev:

Så lenge det gagner fotvbllfrueparet selv ja! De sender barna i barnehagen for det er jo myndighetenes anbefaling. På den annen side så tok de hver sin dag i Oslo sist uke, coronaens norske episenter, for trening, henting av hudpleieprodukter og et møte som var "konfidensielt" 😂 Så fotballfrueparet følger anbefalingene så lenge det gagner dem selv, ellers er alt lov foe dem, så lenge det ikke er eksplisitt forbudt 😊

Når det gjelder Pilotfrue Julianne så syns jeg det er flott at de avventer barnehage, jeg er veldig spent selv på hvordan korona-kurvene ser ut om 2-3 uker. I verste fall så blir det en kjempetopp pga at folk har slappet mye mer av med restriksjonene i påskeferien og pga barnehage- og skolestart. 

viktig å gjøre det som de selv liker best , vi gjør som vi vil og synes det er fint at myndighetene endelig er enig med oss 🙈

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tannbein skrev:

Ulrik er vel permittert og har vært det i flere uker.

Og med permittert mann OG au pair burde det ikke være noe problem og klare seg uten barnehage. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er paret i nyhetene ang bhg.start og at de har valgt å ha S hjemme da de ikke vil at han skal være prøvekanin. Kjenner jeg blir mektig provosert da de begge er hjemme og har en au pair i tillegg. Skulle faen meg bare mangle! Tragisk par. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Promqueen
18 minutter siden, Pollen skrev:

Nå er paret i nyhetene ang bhg.start og at de har valgt å ha S hjemme da de ikke vil at han skal være prøvekanin. Kjenner jeg blir mektig provosert da de begge er hjemme og har en au pair i tillegg. Skulle faen meg bare mangle! Tragisk par. 

Enig! Det er totalt VALGFRITT å sende ungen i barnehagen. Det er ingen som har sagt at ungen hennes skal være prøvekanin!! Hun sier sikkert det kun for oppmerksomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke blande meg i diskusjonen angående barnehage eller ikke, men det er jo ikke så imponerende å holde ett barn hjemme sammen med tre voksne personer 😊

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Det som provoserer meg er at media gir henne oppmerksomhet. Det siste vi trenger er en influencers  mening. Man kan gjerne debattere for og i mot, men velg noen som har faglig bakgrunn, ikke en blogger på desperat klikkjakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit at hun holder ham hjemme, det er deres valg! Men når hun skriver at hun ikke ønsker at han skal være prøvekanin blir jeg veldig provosert! Hun slår beina under alle som sier at dette IKKE er et prøveprosjekt, og hun får nok mange foreldre som MÅ sende barna i barnehagen til å bli mer redd og engstelig enn det er grunn til! Hadde holdt å si at de holder ham hjemme fordi de KAN gjøre det.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er én av dem som ønsker at samfunnet etter hvert skal gå tilbake til normalen, men jeg tror likevel ikke mange tenker som oss. Og da er det bra at jeg skriver om det - i håp om at flere vil tenke sånn. 

Altså, det er nok mange som gjerne skulle holdt barna hjemme lenger, men mange må jobbe. Ytterst sjeldent at man har au pair når man har hjemmekontor og bare et barn,  så forstår jo at det er enkelt for de å holde han hjemme. De er 3 voksne hjemme og et barn. 

Jeg skulle ønske at jeg slapp å sende min i barnehage, for jeg er like glad i han, og jeg er ikke noe dårlige mamma. Men desverre så har jeg ikke mulighet til dette. 

Det å momshame andre fordi de ikke har samme mulighet er dårlig. Anbefaler alle å lese supportfrue sitt siste innlegg :)

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo greit nok at de velger å ha sønnen hjemme hvis de vil og kan det. Da blir det en mindre i barnehagen og bedre for alle. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Det som provoserer meg er at media gir henne oppmerksomhet. Det siste vi trenger er en influencers  mening. Man kan gjerne debattere for og i mot, men velg noen som har faglig bakgrunn, ikke en blogger på desperat klikkjakt. 

Her er jeg uenig.

Hun uttaler seg ikke som ekspert, og ikke sier hun at hun har noe form for ekspertise. Hun er der som bekymret småbarnsmor, og det kan du fint være helt uten å studert medisin. Du trenger ikke å ha en medisinfaglig bakgrunn for å føle på frykt eller å mene at myndighetenes råd er vanskelig å forstå. 

De som ikke har studert medisin har også rett til å ha en mening og uttale seg om tiltak som påvirker dem, så lenge de ikke later som de har en ekspertise som de ikke har selvsagt - og det er ikke tilfelle her.

At mediene også får frem de som er skeptisk til myndighetenes tiltak syns jeg også er fint. Hva slags presse får vi hvis mediene i en krisetid kun skal publisere innhold av de som er enig med myndighetene eller kun slapp til de som har papirer å vise til på at de har en grad det ene og det andre? 

Når enkelte foreldre, som denne artikkelen viser,  er skeptisk til å slippe barna i barnehagen må myndighetene kanskje jobbe litt bedre med å formidlingen og trygge også, hvis de ønsker at alle barn skal i barnehagen igjen. 

Så lenge de som uttaler seg ikke påberoper seg å være ekspert syns jeg det er bra at vi har ulike stemmer i debatten om myndighetens tiltak, jeg er uenig med mange av dem, men det spiller ingen rolle. De verste innleggene jeg har sett om Covid-19 har ikke vært fra bekymrede borgere, men fra forskere som blander sammen tall og andre som leker fagpersoner.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
25 minutter siden, pop up bruker skrev:

Her er jeg uenig.

Hun uttaler seg ikke som ekspert, og ikke sier hun at hun har noe form for ekspertise. Hun er der som bekymret småbarnsmor, og det kan du fint være helt uten å studert medisin. Du trenger ikke å ha en medisinfaglig bakgrunn for å føle på frykt eller å mene at myndighetenes råd er vanskelig å forstå. 

De som ikke har studert medisin har også rett til å ha en mening og uttale seg om tiltak som påvirker dem, så lenge de ikke later som de har en ekspertise som de ikke har selvsagt - og det er ikke tilfelle her.

At mediene også får frem de som er skeptisk til myndighetenes tiltak syns jeg også er fint. Hva slags presse får vi hvis mediene i en krisetid kun skal publisere innhold av de som er enig med myndighetene eller kun slapp til de som har papirer å vise til på at de har en grad det ene og det andre? 

Når enkelte foreldre, som denne artikkelen viser,  er skeptisk til å slippe barna i barnehagen må myndighetene kanskje jobbe litt bedre med å formidlingen og trygge også, hvis de ønsker at alle barn skal i barnehagen igjen. 

Så lenge de som uttaler seg ikke påberoper seg å være ekspert syns jeg det er bra at vi har ulike stemmer i debatten om myndighetens tiltak, jeg er uenig med mange av dem, men det spiller ingen rolle. De verste innleggene jeg har sett om Covid-19 har ikke vært fra bekymrede borgere, men fra forskere som blander sammen tall og andre som leker fagpersoner.

Du fikk med deg at jeg skrev at vi gjerne kan debattere for og imot?

I den alvorlige og nye situasjonen som vi har nå er det enda viktigere enn før at det ikke spres feilinformasjon. Folk er usikre og redde og da er det viktig at følelser ikke er grunnlaget vi agerer på. Derfor bør informasjonen som mediene velger å bruke spalteplass på underbygges av faglighet og ikke følelser fra en engstelig mor. Hun har selvfølgelig retten til å ytre seg, hvilket hun gjør via bloggen, men verdien av det er ikke så stor at mediene trenger å videreformidle det. Skal jeg gjøre en kvalifisert avgjørelse om å sende barnet mitt i barnehagen, er det ikke synsing fra enkeltpersoner jeg trenger. Som Barneombudet sa «– Jeg vil si til foreldre at nå er det veldig viktig at man lar seg styre av fakta, ikke frykt«

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, CecilieX skrev:

Du fikk med deg at jeg skrev at vi gjerne kan debattere for og imot?

I den alvorlige og nye situasjonen som vi har nå er det enda viktigere enn før at det ikke spres feilinformasjon. Folk er usikre og redde og da er det viktig at følelser ikke er grunnlaget vi agerer på. Derfor bør informasjonen som mediene velger å bruke spalteplass på underbygges av faglighet og ikke følelser fra en engstelig mor. Hun har selvfølgelig retten til å ytre seg, hvilket hun gjør via bloggen, men verdien av det er ikke så stor at mediene trenger å videreformidle det. Skal jeg gjøre en kvalifisert avgjørelse om å sende barnet mitt i barnehagen, er det ikke synsing fra enkeltpersoner jeg trenger. Som Barneombudet sa «– Jeg vil si til foreldre at nå er det veldig viktig at man lar seg styre av fakta, ikke frykt«

Jo, men slik jeg forstår deg er det bare de som har en faglig bakgrunn som kan være med på denne debatten i media, ikke vanlige folk som er rammet av tiltakene? 

Det er det jeg er uenig i. Jeg mener at også de uten den faglige bakgrunnen, som opplever tiltakene har en rett til å ytre seg her og være med på debatten, også i media. 

Jeg er enig med deg i at det er viktig at det ikke spres feil informasjon, men følelser som frykt og engstelse, og ytringer om at myndighetenes råd er vanskelig å forstå, er ikke feil informasjon - det er en reaksjon. Jeg mener også at det er viktig at slike reaksjoner kommer frem i media: det er sikkert mange som føler på det samme, og myndighetene kan da gå ut å berolige og oppklare det som kanskje flere syns er vanskelig å forstå - kommer det aldri frem, men bare blir stille tanker vil det heller ikke komme noe større forklaring som faktisk kan berolige. Du skal selvsagt ikke ta avgjørelser basert på hva en småbarnsmor måtte mene, men det gjelder i alle saker - ikke bare denne. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
26 minutter siden, pop up bruker skrev:

Jo, men slik jeg forstår deg er det bare de som har en faglig bakgrunn som kan være med på denne debatten i media, ikke vanlige folk som er rammet av tiltakene? 

Det er det jeg er uenig i. Jeg mener at også de uten den faglige bakgrunnen, som opplever tiltakene har en rett til å ytre seg her og være med på debatten, også i media. 

Jeg er enig med deg i at det er viktig at det ikke spres feil informasjon, men følelser som frykt og engstelse, og ytringer om at myndighetenes råd er vanskelig å forstå, er ikke feil informasjon - det er en reaksjon. Jeg mener også at det er viktig at slike reaksjoner kommer frem i media: det er sikkert mange som føler på det samme, og myndighetene kan da gå ut å berolige og oppklare det som kanskje flere syns er vanskelig å forstå - kommer det aldri frem, men bare blir stille tanker vil det heller ikke komme noe større forklaring som faktisk kan berolige. Du skal selvsagt ikke ta avgjørelser basert på hva en småbarnsmor måtte mene, men det gjelder i alle saker - ikke bare denne. 

Vi har kommentarfelt og forum der enkeltpersoner kan ytre seg. Det samme gjelder sosiale medier som Facebook eller Twitter. Via disse kan også myndighetene plukke opp bekymringer. 

Når mediene velger å gi spalteplass til enkeltpersoner, så forventer jeg at de har gjort en redaksjonell vurdering på at dette er en person som har noe å bidra med utover sin subjektive mening. 

Før krisen flommet nettavisene over av influencere sine meninger, gjerne de som var egnet til å skape klikk. Sågar skapte mange av dem, blant annet nevnte Pilotfrue, karrieren sin på nettopp slike klikkvennlige innlegg som ble plukket opp av mediene. Da hadde det ikke så store konsekvenser. 

Nå derimot bør mediene være seg sitt ansvar bevisst på hvem de slipper til og hvorfor de gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle bare mangle. De er 3 voksne. Ingen jobber. Det hadde gud bedre vært helt merkelig om de sendte han i barnehage. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så ofte jeg synes denne bloggeren har noe fornuftig å komme med, men støtter dem veldig på å vente med å sende barnet til barnehagen i denne situasjonen når de ikke må. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, mykemule skrev:

Ikke så ofte jeg synes denne bloggeren har noe fornuftig å komme med, men støtter dem veldig på å vente med å sende barnet til barnehagen i denne situasjonen når de ikke må. 

Poenget er at det skulle bare mangle når de begge er hjemme og de i tillegg har au pair til ungen. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Pås skrev:

Helt greit at hun holder ham hjemme, det er deres valg! Men når hun skriver at hun ikke ønsker at han skal være prøvekanin blir jeg veldig provosert! Hun slår beina under alle som sier at dette IKKE er et prøveprosjekt, og hun får nok mange foreldre som MÅ sende barna i barnehagen til å bli mer redd og engstelig enn det er grunn til! Hadde holdt å si at de holder ham hjemme fordi de KAN gjøre det.

Dette! Dårlig gjort å skape meir frykt blant småbarnsforeldre!

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...