Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 hours ago, Snurrepurre said:

Å herremin.. nå må de ta seg ei bolle. Hvorfor sier de ikke heller TAKK for at noen belyser problematikken rundt å snu barnet fremover for tidlig, fremfor å gå i 100% krise- og «stakkars oss»modus? Det er jo bare å slenge ut et instastory bilde av kidden bakovervendt og skrive at han kun sitter fremovervendt når bilen er i ro? :P Så får de samtidig drevet litt folkeopplysning som så mange andre mødre og fedre forsøker å gjøre! Bla. Her inne. Tenk å kunne redde en unge eller ti fra å bli skadet i trafikken ved å bruke influencer-businessen på en fornuftig måte. 

Ikke at jeg er noe for eksponering av barn, men det ser det ikke ut som de har noe i mot :P

Ja! Her var det mistet mulighet for feks samarbeid med Statens Vegvesen i stedet for det samme gamle rælet hun reklamerer for.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det å generere støy og negative reaksjoner hos leserne er forretningsmodellen, synes jeg de burde tenke seg om i stedet for å hyle om hets og mammapoliti. De velger selv hva de skal legge ut i sine kanaler. Når de velger å legge ut et bilde av at sønnen sitter fremovervendt i bilen, er det helt merkverdig å bli sur og skylde på mammapoliti og rope om hets og sjikane.. Leserne vet ikke hele sannheten - fordi fruen og piloten ikke fortalte hele sannheten. De forteller historien - så da må de komme med nødvendige opplysninger. De kunne for eksempel bare sagt at han satt sånn når de lastet inn i bilen - helt uten å bli snurt og fornærmet.

OG det er ikke utidig mammapolitivirksomhet å opplyse om fakta som er helt vesentlige for barns sikkerhet. 

• Liker 29
Skrevet (endret)

Ærlig talt... Så lenge man selv velger å ha en blogg som jobb og deler bilder og informasjon om alt fra undertøy, reisevaner, barneoppdragelse, familielivet, rutiner, matvaner, bolig, bil og båt etc etc -så MÅ man akseptere både saklig og usaklig kritikk. Ingen tvinger NOEN til å dele noe som helst i sosiale media/blogg -INGEN.

Så enten: Legg ned bloggen, slutt å eksponer ungen og livene deres og ta en jobb -eller; del alt til alle og aksepter at både saklig og usaklig kritikk vil komme -uansett. Og aksepter at all info er lett tilgjengelig for ALLE -også  for mennesker som ikke kan karakteriseres som normale. Oppmerksomhet fra psyke mennesker kan faktisk gjøre livet veldig -veldig ubehagelig. Sånn sett fatter jeg ikke at man faktisk vil ha en slik "jobb" hvor absolutt hvem som helst sitter å glaner på alle bilder og leser all info man legger ut.At mange tusen vet så mye om deres privatliv må jo være veldig ubehagelig??

Dessuten må man faktisk tåle at hvem som helst blander seg inn i enhver ting dere gjør. Dere deler og forteller alt selv!!!!Man kan ikke da sitte å bli fornærma fordi noen er uenig eller har negative kommentarer - hvor dumme kan dere egentlig bli?? Tror dere seriøst at dere er så perfekte og feilfrie at om noen reagerer eller er uenige -så er man et jævla nettroll/hater/hetser? Seriøst??

Tror det er på tide at endel bloggere tar en pause og tenker seg NØYE om hva de egentlig driver med.. Er dette virkelig verdt pengene? (Personlig ville jeg heller ønsket å bli "kjent" for et talent -ikke for å dele hele mitt private liv med tekst og bilder..)

Men for all del; kjør på med eksponering og reklamer for alt mulig fra hudkrem til dildo/kondomeriet -men aksepter at prisen dere betaler er at folk VIL blande seg, mange VIL være kritiske til det dere gjør, og mange ER sterkt uenig i at det er etisk riktig/smart å blottlegge/selge/eksponere et uskyldig barn og sitt privatliv på denne måten kun for penger og status. 

Ps; Mange mennesker jobber turnus -ikke helt unormalt å feks sitte litt på nett etter kveldsvakt, på en rolig nattevakt etc. Mange sliter også med å sove i varmen. Noen er skikkelig b-mennesker også. At man rakker ned på at noen skriver en kommentar/engasjerer seg i 01 tiden (som om man var naver eller unormal) -DET er faktisk ganske usaklig og en smule arrogant.. sånn i motsetning til å drite i alle regler og anbefalinger vedr å sikre barnet korrekt i bilen.. 

Endret av Cessa74
  • Liker 40
Skrevet
2 minutter siden, Cessa74 skrev:

Ærlig talt... Så lenge man selv velger å ha en blogg som jobb og deler bilder og informasjon om alt fra undertøy, reisevaner, barneoppdragelse, familielivet, rutiner, matvaner, bolig, bil og båt etc etc -så MÅ man akseptere både saklig og usaklig kritikk. Ingen tvinger NOEN til å dele noe som helst i sosiale media/blogg -INGEN.

Så enten: Legg ned bloggen, slutt å eksponer ungen og livene deres og ta en jobb -eller; del alt til alle og aksepter at både saklig og usaklig kritikk vil komme -uansett. Og aksepter at all info er lett tilgjengelig for ALLE -også  for mennesker som ikke kan karakteriseres som normale. Oppmerksomhet fra psyke mennesker kan faktisk gjøre livet veldig -veldig ubehagelig. Sånn sett fatter jeg ikke at man faktisk vil ha en slik "jobb" hvor absolutt hvem som helst sitter å glaner på alle bilder og leser all info man legger ut.

Dessuten må man faktisk tåle at hvem som helst blander seg inn i enhver ting dere gjør. Dere deler og forteller alt selv!!!!Man kan ikke da sitte å bli fornærma fordi noen er uenig eller har negative kommentarer - hvor dumme kan dere egentlig bli?? Tror dere seriøst at dere er så perfekte og feilfrie at om noen reagerer eller er uenige -så er man et jævla nettroll/hater/hetser? Seriøst??

Tror det er på tide at endel bloggere tar en pause og tenker seg NØYE om hva de egentlig driver med.. Er dette virkelig verdt pengene? (Personlig ville jeg heller ønsket å bli "kjent" for et talent -ikke for å dele hele mitt private liv med tekst og bilder..)

Men for all del; kjør på med eksponering og reklamer for alt mulig fra hudkrem til dildo/kondomeriet -men aksepter at prisen dere betaler er at folk VIL blande seg, mange VIL være kritiske til det dere gjør, og mange ER sterkt uenig i at det er etisk riktig/smart å blottlegge/selge/eksponere et uskyldig barn og sitt privatliv på denne måten kun for penger og status. 

Ps; Mange mennesker jobber turnus -ikke helt unormalt å feks sitte litt på nett etter kveldsvakt, på en rolig nattevakt etc. Mange sliter også med å sove i varmen. Noen er skikkelig b-mennesker også. At man rakker ned på at noen skriver en kommentar/engasjerer seg i 01 tiden (som om man var naver eller unormal) -DET er faktisk ganske usaklig og en smule arrogant.. sånn i motsetning til å drite i alle regler og anbefalinger vedr å sikre barnet korrekt i bilen.. 

Det gjør det jo med vilje for å generer klikk/inntekter. Strategi helt enkelt, vi biter på gang på gang..

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zGkJB9/isabella-lowengrips-utspel--for-att-fa-synas-i-media

• Liker 11
Skrevet
2 timer siden, Della skrev:

Det er en forretnings strategi for å få klikk.

Ja, og det funker jo tydeligvis 👋🏻

Det beste ville vel vært å bare slutte å kritisere det de gjør når man vet hvorfor de gjør det... 

Jeg synes også det er rart at noen velger å dele så mye fra livet sitt. Tenker at hvem som helst kan bli blogger, men at ikke alle har eksponeringsbehovet. 

• Liker 7
Skrevet

Hadde jeg vært blogger ville jeg hvertfall tenkt at om jeg hadde egen tråd her på KG var jeg en av de «store». Ønsker man virkelig at de skal mislykkes: Ignorer. 

Jeg leser et par blogger av ren fascinasjon. Mye pga KG. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes måten de velger å gjøre dette på er latterlig og forkastelig! Han nærmer seg 40 og burde visst bedre. Det er ikke annet enn flaut! Hvor lenge har de tenkt å holde på sånn? En dag må jo folk gå lei og ikke bry seg mer. Rart den bloggen ikke har gått under enda

• Liker 20
Skrevet

Nå er podkasten til Julianne og venninnene historie. De fikk kun en sponsor gjennom et halvt år, og har gjentatte ganger sagt at de hadde lave lyttertall. De pratet utelukkende om seg og sitt, så den podkasten utviklet seg ikke videre fra «cafébordskravling». Navlebeskuende og lite engasjerende etter min mening.

• Liker 28
Skrevet
11 timer siden, Cessa74 skrev:

Mange mennesker jobber turnus - ikke helt unormalt å feks sitte litt på nett etter kveldsvakt, på en rolig nattevakt etc. Mange sliter også med å sove i varmen. Noen er skikkelig b-mennesker også. At man rakker ned på at noen skriver en kommentar/engasjerer seg i 01 tiden (som om man var naver eller unormal) - DET er faktisk ganske usaklig og en smule arrogant.

Jeg er nesten sikker på at en pilot har opplevd å være våken på den tiden av døgnet, uten at det var noe unormalt ved det. Det finnes mange "normale" jobber som ikke har arbeidstid 8 - 16. 

• Liker 14
Skrevet (endret)

Hvorfor svarer ikke bare bloggerne (og deres ektefeller) i trådene her? Det er jo helt tydelig at de bruker mye tid på å følge med her, irritere seg og føle seg krenket. Når de "svarer" på egen blogg med stengt kommentarfelt så gir det kun reklame (er de sponset?) for kvinneguiden. 

Slik fant jeg KG: Leste syteinnlegg om KG av diverse bloggere. Ble nysgjerrig og tenkte at KG kunne være god underholdning. Leste lenge uten å være registrert og begynte å tenke at "her var det mye bra meninger, langt fra sånn bloggere beskriver det", registrerte meg og skriver et innlegg i ny og ne - også midt på natten (når jeg ikke får sove etter f.eks nattamming). 

Endret av Korpsnerden
  • Liker 32
Skrevet
12 timer siden, pøbelsara skrev:

Hvis det å generere støy og negative reaksjoner hos leserne er forretningsmodellen, synes jeg de burde tenke seg om i stedet for å hyle om hets og mammapoliti. De velger selv hva de skal legge ut i sine kanaler. Når de velger å legge ut et bilde av at sønnen sitter fremovervendt i bilen, er det helt merkverdig å bli sur og skylde på mammapoliti og rope om hets og sjikane.. Leserne vet ikke hele sannheten - fordi fruen og piloten ikke fortalte hele sannheten. De forteller historien - så da må de komme med nødvendige opplysninger. De kunne for eksempel bare sagt at han satt sånn når de lastet inn i bilen - helt uten å bli snurt og fornærmet.

OG det er ikke utidig mammapolitivirksomhet å opplyse om fakta som er helt vesentlige for barns sikkerhet. 

Bloggere gjør jo sånt bevisst. Husker jeg hørte en podcast om Blondinbella der hun fortalte at hun helt bevisst la ut innlegg som provoserte/ kunne misforstås for å få motstandere. For deretter å legge ut noe hyggelig (giveaways eller kosetid med barna) for å roe ned og beholde følgerne.

Ser mange her benytter samme strategi ved å dobbeltkommunisere for bevisst å skape debatt, få folk sinte, sette seg i offer- rollen og så gjøre seg elsket igjen.

Dette begynner bare å bli så forutsigbart. Sophia Elise er vel best på dette, men andre prøver også hardt. 

• Liker 12
Gjest Beatbox
Skrevet (endret)

Piloten spør: 

Sitat uten kildehenvisning fjernet. Sol, admin.

Da tillater jeg meg å spørre: hva er det med enhver foreldre som syns det er helt greit å * selge * ungene sine på internett for penger, klikk og likes...Hvor er deres ansvar som foreldre..?

Endret av Beatbox
Skrevet
23 minutter siden, Beatbox skrev:

Da tillater jeg meg å spørre: hva er det med enhver foreldre som syns det er helt greit å * selge * ungene sine på internett for penger, klikk og likes...Hvor er deres ansvar som foreldre..?

Godt sagt! 👏👏

• Liker 5
Skrevet (endret)
8 timer siden, Beatbox skrev:

Piloten spør: 

Det singler i glass, ja.

Å gjøre narr av de av oss som prøver å ha et samfunnsperspektiv på denne debatten, er jo bare helt patetisk - han kan jo svare saklig på den saklige kritikken, i stedet for å snakke ned de som kommer med den.

Og ja - det er virkelig ILLE å bruke ungene sine som klikkagn. Skikkelig ille.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 25
Skrevet (endret)
8 timer siden, Beatbox skrev:

Piloten spør: 

Da ønsker jeg å informere pilotfruemannen om at det faktisk ikke er han som er influencer. Det er det kona hans som er. 

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 30
Gjest Beatbox
Skrevet
1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Det singler i glass, ja.

Å gjøre narr av de av oss som prøver å ha et samfunnsperspektiv på denne debatten, er jo bare helt patetisk - han kan jo svare saklig på den saklige kritikken, i stedet for å snakke ned de som kommer med den.

Og ja - det er virkelig ILLE å bruke ungene sine som klikkagn. Skikkelig ille.

At folk velger å bruke sine barn som klikkagn sier ganske mye om deres forhold til penger f.eks....Når dollartegnene og LV-logoen blender for fornuften...ille!!

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Ultiva skrev:

Da ønsker jeg å informere pilotfruemannen om at det faktisk ikke er han som er influencer. Det er det kona hans som er. 

Han har veldig lyst da!

Å prøver veldig hardt.

🙄

Endret av J..
  • Liker 27
Skrevet
1 time siden, Beatbox skrev:

At folk velger å bruke sine barn som klikkagn sier ganske mye om deres forhold til penger f.eks....Når dollartegnene og LV-logoen blender for fornuften...ille!!

Ja, Valentino-vesken var jo en fortjent gave til seg selv for å holde ut med mammapolitiet hver dag 😏

https://pilotfrue.blogg.no/fordi-jeg-fortjener-det.html

Det finnes jo et åpenbart alternativ som gjør at hun slipper det hvis hun vil, men det vil nok koste for mye rent livsstilmessig. 

• Liker 23
Skrevet (endret)
1 hour ago, J.. said:

Han har veldig lyst da!

Å prøver veldig hardt.

🙄

Hallo, man kunne jo faktisk se issen hans på den plattformen på Palmesus om man zoomet helt ekstremt inn (som han viste selv på Instagram). 

Endret av BuffaloDuck
  • Liker 14
Skrevet
1 minutt siden, BuffaloDuck skrev:

Hallo, man kunne jo faktisk se issen hans på den plattformen på Palmesus om man zoomet helt ekstremt inn (som han viste selv på Instagram). Der oppe var det jo bare kjendisene som fikk være må vite 😅

🤣🤣

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...